Mainos

Suhonen tuhoaa perinteisen IFK-kiekon!

• 14 324
  • 119

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Seura, joka kuin tuuliviiri

Viestin lähetti Black Adder

Samaa pelkään nyt case Suhosessa. Kannattajat, jotka eivät tunnu ymmärtävän seuran parasta tai sitä kuinka pelit voitetaan, vaan jotka vouhkaavat vain ja ainoastaan "HIFK-kiekon" perään ovat vaihtamasssa Suhosta pois joukkueen peräsimestä. Ei HIFK-kiekko ole ikinä ollut pelleilyä, sirkusta tyhmille ihmisille, vaan on perustunut peräänantamattomuuteen, petomaiseen agressiivisuuteen. Miten peto usein saalistaa esim. nopeamman saaliin? -Se väsyttää sen. Antaa tyhmän elukan tehdä työn ja kerää pointsit kotiin agressiivisella loppurynnistyksellä. Samaa itse odotan HIFK:lta, en tyhmiä jäähyjä, vaan peräänantamattomuutta ja peräytymättömyyttä, kun joku tulee v*ttuilemaan. Alpolla on nyt homma hanskassa, kunhan pakisto saadaan pelaamaan oikein.

Itse asiassa valtaosa kissapedoista perustaa saalistuksensa nopeaan spurttiin ja yllätykseen, jossa se tappaa vastustajan voimalla ja nopealla iskulla. Kissa luovuttaa jos sen täytyy juosta ja pelata muiden peliä, se ei vain kuulu sen tyyliin.

Alpolla ei ole homma hanskassa. Tuolla materiaalilla keskiverto valmentaja olisi kahdeksan parhaan joukossa. Toisaalta puhdas sarjasijoitus saatikka loppusijoitus ei ole minulle kaikki kaikessa. Miksi aikoinaan valitsin Hifkin, enkä samaan aikaan menestyksen aikakauttaan aloittavan Jokerit? Aivan, Hifkissä oli särmää, perinteitä ja minua miellyttävä tyyli. En asiaa varmasti sillä hetkellä noin ajatellut, mutta jälkikäteen on helppo ynnätä asioita yhteen ja tehdä johtopäätökset. Hifk ei tule pärjäämään Jokerien hallitsemilla markkinoilla, jos se luopuu omista vahvuuksistaan ja lähtee kilpailemaan vastustajan markkinoista, heidän vahvalla alueellaan, ja miksi tarvitsisi. Hifkillä on riittävä fanipohja, se kiinnostaa mediaa ja sponsoreita, sillä on perinteitä. Miksi vaihtaisimme kaiken tämän yhden valmentajan ihanteisiin, muutaman vuoden huumaan, jota välttämättä ei edes tulisi. Laivastra on helppo hypätä pois kun se on uponnut. Rannalle jäävät suremaan uskolliset fanit, joka ostivat laivat, vaalivat sitä rakkaudella, kuin omaa lastaan.

Minä kannatan seuraa, en yhtä pelaajaa, en valmentajaa, en toimitusjohtajaa. Niitä tulee ja menee, seura pysyy, pelasi se hupulla tai pohjamudissa.

Minä olen tyytyväinen, kun seura voi hvyin, näen viihdyttävää kiekkoa, joka ei ole yhtäkuin mestaruus. Siitä minä maksan Sm-liigan kalleimpia lippuja.

Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Niin...
Yiritin vastata jo tuossa aiemmessa viestissäni siihen, kuinka HIFK kiekko on täysin menettänyt makunsa. Alpo Suhosen aikana, tosin edelliskaudesta en ole varma voiton huuman huumaamana en pannut merkille, taklasiko HIFK vai ei.
Tällä kaudella olen kuitenkin joutunut pettymään. Vielä Ärrä-cupissa HIFK tai ainakin Tuomo Ruutu taklasi ja HIFK pelasi edes vähän sen suuntaista kiekkoa, mitä me fanit olemme tottuneet näkemään.
En lähde kuitenkaan syyttämään pelkästään Suhosta, sillä minun mielestäni tämän hetken HIFK organisaatiossa on paljolti vikana.
Tämä on tietysti vain minun olettamukseni, mutta luulen, että paljon pahan takana on Pentti Matikainen. Suhonen on vain "lievä" oireyhtymä, Pentti syndroomasta, jota HIFK on sairastanut jo pitkään. Muistatteko kenties vuoden 2001 ja runkosarjan lopun ja millaista kiekkoa HIFK pelasi. Ja kuka meillä oli silloin valmentajana? Oikein !! Pentti Matikainen !!
Joten eikö olisi aika hakea lääke sairauteen, ei sen oireeseen?

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Virginialainen
Muistatteko kenties vuoden 2001 ja runkosarjan lopun ja millaista kiekkoa HIFK pelasi. Ja kuka meillä oli silloin valmentajana? Oikein !! Pentti Matikainen !!
Joten eikö olisi aika hakea lääke sairauteen, ei sen oireeseen?

Tuolloin Penan valmennuksessa IFK pelasi huikeata kiekkoa. Jäällä nähtiin mm. huipputaitava hyökkäystrio Kautonen-Nielikäinen-Hucko. En tosin muista oliko tuo vitja kasassa vasta pleijareissa, mutta joka tapauksessa se oli yksi viihdyttävimmistä IFK:n hyökkäysketjuista minun muistini aikakaudella.

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Milloin muuten Apen valmennuspesti loppuu?
Olisko aihetta alkaa vaikuttamaan siihen aikaan ja tulevaan mahdolliseen uuteen valmentajaan? Saiskohan jonkun pohjoisamerikkalaisen valmentajan? (älkää heti huutako Eavesin nimeä)

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Alpon valmennuspesti loppuu keväällä 2004 (tämä on totta) mestaruusjuhliin Nordiksella.

5. finaalin jokereita vastaan ratkaisee Arttu Luttinen juuri ennen jatkoaikaa. Peli päättyy 6-5 ifk:lle. Ottelu on Alpon kaikki hyökkää-pelityylin lopullinen läpimurto ja riemuvoitto.

Ifk:n joukkue on kannattajien mielestä kuin vuoden 1980 olympiakultaa voittaneen USA:n "miracle on ice"-joukkueen uudelleen syntynyt parempi versio.

Legendaarisen finaalisarjan muut ottelut päättyvät 7-3, 2-5, 3-4 (ja) ja 6-3. Vaikka jokereiden maalia vartioi kesällä 2004 NHL:n lähtevä Kari Lehtonen, ei jokeripuolustus pysty pysäyttämään taitavaa, vauhdikasta ja agressiivista ifk-hyökkäyspeliä.

Alpoa kannetaan kultatuolissa jäällä. Fanien joukosta erottuvat Jhag, Kempes, Senior ja Korak.

Viikko finaalisarjan päättymisen jälkeen ilmoitetaan, että Alpo palaa NHL:n Montrealin ykköskoutsiksi. Uutinen saa aikaan voimakkaita vetoomuksia Alpon jatkon ifk:ssa puolesta.

Jatkoaikaan avataan ketju, johon tulee alle tunnissa parisataa viestiä, joissa vedotaan tunteenomaisesti Alpoon.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes: niin paljon, kuin toivonkin Sinun olevan oikeassa juuri tekemässäsi kirjoituksessa, tuli minulle vääjäämättä Kuulan kommentti Apelle mieleen Apen rähjätessä miehelle Lukon tyylistä. Ja kommenttihan oli lyhennettynä:

''Mitä Sä vedät?''

Kiusaaks ne Sua duunissa? Heh.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Senior, haluatsä samaa kamaa. Huomaatko, kuinka se saa aikaan hienoja hallusinaatioita.

Tämän päivän IS kertoo: "Alpo Suhosen keinot HIFK-kelkan kääntämiseen alkavat ehtyä. Kun yksi osa-alue saadaan kuntoon, alkaa vene vuotaa jostain toisesta kohdasta. Suhonen on ollut jo seuran hallituksen kuultavana, mutta sai toistaiseksi luottamuslauseen. Mikäli miljoonamiesten peliesityksissä ei tapahdu merkittävää parannusta, seuraava vaihdettava mies saattaakin olla jo sitten Suhonen tai tj Matikainen."

Tämä oli sitten reaalimaailmasta.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
10-kohtainen ohjelma HIFKin ongelmien ratkaisuun:

1) Ape hevonperseeseen ja heti, käymättä kotipesän kautta

2) Harri myös

3) Pentti keskittyköön rahantekoon eli tj:n hommiin, ei paskempi tulos viime kaudelta. Tällä kaudella pientä ongelmaa jo mm. Siemensin suhteen. Lisäksi Koffilla ei katsota mielissään Suhosen- Rindellin "alatsä hippaa? aiiiii, mua sattuu...ei sitten kohoteta, eikä taklata" -kiekkoa. Juomajätillä on parempaakin käyttöä rahoilleen.

4) seuralle osaava UTJ, haku päälle heti

5) loppukauden koutsiksi HIFK-sydämen näyttämiseksi oman taustan omaava kaveri, Samu Kuitunen esimerkiksi. Ensi kaudella kaveri saa jatkaa, jos homma futaa. Jos ei, niin sikakiekkomies tilalle. Ei sikakosta mielellään, sieltä tuli jo yksi pelle.

6) loppukauteen sellainen meininki, että vastustajaa sattuu, kun se liikkuu HIFKin maalin lähellä. Ja vastustajaa sattuu, kun se liikkuu keskialueella. Vastustajaa itse asiassa sattuu jo ennen HIFK-matsia. Nivusoireita saattaa esiintyä.

7) suoraviivaisuus kunniaan, tappeluista ei palkanalennusta, vaan lisäbonus haasteeseen vastaamisesta ja extralisä tappelun voittamisesta. Lisää suoraviivaisuutta myös hyökkäyspeliin. Ihan kuin Hurriganesin musassa kaikki biisit, joissa on yli kolme sointua, ovat jazzia, HIFK-kiekossa tasakentällisin hyökkäysalueella tapahtuvat yli kolme peräkkäistä syöttöä ilman laukausta, ovat taitokiekkoa. Taitokiekko on kirosana. Yli neljä syöttöä ilman laukausta on pahempaa kuin taitokiekko, se on apekiekkoa. Hannes Hyvösen/Frank Banhamin oppikirja joka jätkälle taskuun; kun näen kehikon, vedän. Vaikka vieressä olisi vapaana itse Mario Lemieux syöttöä vongaten. Jos ei jätkälle mahdollinen ribari kelpaa syötöksi, menköön taitoluisteluopistoon. Ylivoimassa saa syötellä yhden syötön verran enemmän, mutta ylivoimahan on meille aika tuntematon käsite.

8) Jokainen jäähy, joka ei tule väkivaltaisuudesta, ryntäyksestä tai huitomisesta tai väärin tuomitusta laita/selkääntaklauksesta, on turha jäähy. Muuten: Jäähy on kaunis asia, jääkiekon ydin.

9) Omia ei jätetä, omista ei valiteta julkisesti, ei varsinkaan medialle. Pukkarissa tai treeneissä voi kyllä vetäistä hampaat kurkkuun, jos jotain sanomista kaverille on. Pääasia, ettei luiskahda keskustelun puolelle.

10) Tämän jälkeen katsotaan keväällä pistesaraketta puolihuolimattomasti ja todetaan minne se riittää. Pleijareihin ainakin. Ja pleijareissa meininkiä kovennetaan entisestään.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
10-kohtainen ohjelma HIFKin ongelmien ratkaisuun:

1) Ape hevonperseeseen ja heti, käymättä kotipesän kautta

2) Harri myös

Jumans-skekka mään. Käyks Sulle millään, että yhdistetään lainatut kohdat ja laitetaan yhdeksi uudeksi esim.

2. Hyökkäyspäässä, varsinkin yv:llä: yhden (yleensä raavaimman) hemmon työsopimusta per vitja muutetaan siten, että jampan tulee pystyttää pysyväisleiri heti hyökkäyssinisen ylityksen jälkeen vastustajan veskarin eteen tekemään maskia ja kourimaan riparit sisään. Mikäli kaikki kolme haahuilee yv:llä maalin takana tai kulmassa, saavat muut ivata ja pilkata hersyvin nauruin julkisesti vieraassa seurassa kyseisiä hemmoja ilkkuen: KAIKKI NAURAA TEILLE!

Vastaavasti omalla maalilla vähintään toinen pakki pitää huolen siitä, että jos vastustajan leirinpito muuttuu yli sekunnin mittaiseksi, on siitä seuraksena minimissään mustelma tai muu kivulias patti/hyytymä. Mikäli näin ei tapahdu, saavat kanssapelaajat kutsua hemmon vaihtoon huutamalla: SINÄ OLET HEIKOIN LENKKI!

Käyks?

(ps Johannes: laita kamaa tulemaan, mukana)

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Senior

Käyks?

Totta munassa tällainen käy. Kaikki leirielämä HIFKin maalilla pitäisi olla yhtä suosittua kuin telttailu Bodom-järven ympäristössä 50-luvulla sen yhden episodin jälkeen.

Halusin vain kahteen osaan jakaessani tähdentää, että molemmat kaksikosta Ape-Harri lähtevät, eikä meille tarjoilla vaihtoehtoa: "Tehän halusitte, että valmentaja lähtee! Nyt Harri lähti ja tilalle Apen kaveriksi otettiin Ismo Läntinen. Mitä te vielä itkette?"

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag

6) loppukauteen sellainen meininki, että vastustajaa sattuu, kun se liikkuu HIFKin maalin lähellä. Ja vastustajaa sattuu, kun se liikkuu keskialueella. Vastustajaa itse asiassa sattuu jo ennen HIFK-matsia. Nivusoireita saattaa esiintyä.

7) suoraviivaisuus kunniaan, tappeluista ei palkanalennusta, vaan lisäbonus haasteeseen vastaamisesta ja extralisä tappelun voittamisesta.

8) Jokainen jäähy, joka ei tule väkivaltaisuudesta, ryntäyksestä tai huitomisesta tai väärin tuomitusta laita/selkääntaklauksesta, on turha jäähy. Muuten: Jäähy on kaunis asia, jääkiekon ydin.

"Vastustajan kunnioittaminen" sekä joku "rasismi" ovat käsitteinä ihan tuulesta temmattuja, arvo on = 0,00. Mitä niillä sitten halutaan sanoa? "Teidän Jarkko ei pelaa meidän Miikan kanssa, joten jätkähän on täys rasisti?" Vai: "Teidän Jarkko ei pelaa meidän Miikan kanssa, joten jätkähän ei kunnioita vastustajaa?" Kumpi kuulostaa paremmalta? Aivan, ei kumpikaan. Vastustajan kunnioitus on alunperin tarkoittanut sitä, että vastustajaa pelätään. Se on sitä kunnioitusta. Muu kunnioitus on puuta-heinää. Sinne kaukaloon mennään sillä asenteella että vastustaja kunnioittaa meidän maalia, kun siellä on ne kaksi Tim Hunterin näköistä vankia lomilla, eikä sen takia, että pari hjördistä tarjoaa jotain Olvia ja juttelee mukavia.

"Kiva kun pääsit käymään. Älkää olko sitten huomaavinnekaan, että minä välillä näpäytän teitä selkään tällä mailalla ja ehkäpä hieman tuuppaankin kevyesti toisella kädellä, koska periaatteessa ette saisi olla tässä. Meidän maalivahti ei näe teidän selkänne takaa juurikas mitään. Arvatkaapa, onko kiva juttu? Meidän Tompalle saattaa tulla paha mieli tälläisestä yltiöpäisestä toiminnasta. Eikö teillä ole tunteita edes? No olkaa siinä nyt sitten tämä vaihto loppuun, en minä oikein viitsisi kieltääkään. Kaikkihan me ollaan samanarvoisia ja kaikilla tulee ikävä olo ja traumoja ja sitten ei yöllä nukuta ja tule uni simmuun. Mikäs mailamerkki teillä muuten oikein on? Ai kun kiva..."

Vastustajan kunnioitus lähtee siitä liikkeelle, että kun tietää saavansa kunnolla kyytiä törttöilyjensä jälkeen, niin menee ne pahimmat patoutumat ohi törmäillä vastustajan selkään laidassa. "Vastustajan kunnioittaminen"-käsite luotiin silloin kun naiset ryhtyivät pelaamaan jääkiekkoa. Miesten toimesta. Naisethan on kilttejä ja mukavia... En itse tiedä kumpaan laatikkoon tällä hetkellä mieluummin hyppäisi, hurjistuneiden naispetojen keskelle vai sitten kiekkokaukaloon HIFK:n maalinedustalle maskimieheksi... tai siis hetkinen... Mikäs kausi tässä taas olikaan menossa... Eipä tässä taidettu edes tarvita monivalintamonistetta tällä kertaa. Niken ja Pasin seuraksi voisi mennä minuutiksi juttelemaan maailman julmuuksista. Kyllä nämä ongelmat puhumalla ratkeavat. Puhutaan suut halki niinkuin jänöjusseilla. Porkkana päivässä pitää miehen tiellä!

Nimim. "Hanttakerho kokoontuu Helsingin Jäähallissa"

Jottei tämä olisi olisi aivan tuulesta temmattu jääkiekon fyysisyyttä ja IFK:n aiempaa flegmaattisuutta korostava kirjoitus, täytyy hetki pohtia maailman julmuutta. -"*"- Ja sitten takaisin aiheen pariin, joka oli..? "Suhonen tuhoaa perinteisen IFK-kiekon!" Niin, onhan tuossa sinällään asiaakin. Suhosen filosofiointi on ajanut perinteisesti vähemmän ajattelevan veljeskunnan aivan uusien ulottuvuuksien äärelle. "Se sano, että funtsi sitä mitä teet. Mitä mun pitäis funtsia? Erätaukokin on just tulossa. Mä säästän mun ajattelut sinne tauolle." "Se puhu jostain taklaamisesta ja siitä, kantsiiko istua jäähyllä, kun mä en pysty auttamaan kavereita ja meillä on yksi vähemmän laatikossa. Mä en kyllä kosketa vastustajaa enkä taklaa tässä erässä, sillähän voi olla vaikka AIDS. Sen sijaan mä osallistun vastustajan kanssa kahvajuna-kilpailuun, siinä pääsee ajelemaan." Tätä se ajatteleminen saa sitten aikaa.

HIFK:n onneksi ajatteleva valmennusjohtomme löysi ilmeisesti jonkin soppapullon SaiPa-ottelussa ja nyt sitä puhettakin riitti. Ilmeisesti ei ollut pelkkää sorinaa taikka jorinaa, kun pelikin oli vapautuneempaa koheltamista. Taisi Alpo olla ottanut omat pullot mukaan. Pojille ei sitten saa tarjota, sillä silloin ajaminen on kielletty. Voi vaikka naapurin kalastajan virittelemä ansa toimia ja rysään jäädä joku muukin kuin tämä "Nuorison moraalin turmioija numero 1." ÄnHooÄllästä, jonka sääntöjä kunnioitamme viimeiseen lakipisaraan, jos kyse ei ole meidän rahoista tai meidän pojista.

Loppuyhteenvetona voidaan todeta, että jääkiekko sisältää kontakti-efektin. Jos kontaktitonta kiekkoilua haluaa etsiä, niin pöytälätkä on silloin varmasti houkutteleva vaihtoehto. Sitä suosittelenkin kaikille "Vastustajaa tulee kunnioittaa"-mantraa hokeville, joka ei sattumoisin ole harrastanut muuta kuin naisvoimistelua eläissään, jossa sitä tekemisen riemua riittää! Ja voi tulla hikikin!

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Viestin lähetti Snakster
Tuolloin Penan valmennuksessa IFK pelasi huikeata kiekkoa. Jäällä nähtiin mm. huipputaitava hyökkäystrio Kautonen-Nielikäinen-Hucko. En tosin muista oliko tuo vitja kasassa vasta pleijareissa, mutta joka tapauksessa se oli yksi viihdyttävimmistä IFK:n hyökkäysketjuista minun muistini aikakaudella.

Oli kasassa vasta pleijareissa. Ja hoiti muuten hommansa erinomaisesti. Tuo nimenomainen ketju oli tarkoitettu VAIN ja ainoastaan jarruketjuksi, ja se olikin Föönin ainoita hyviä ideoita hänen edellisellä (lyhyehköllä) visiitillään IFK:n päävalmentajana.

Koko joukkueen peli oli tuolloin totaalisesti sekaisin, ja kaksi isoa ja kovaa puolustajaa jarruketjussa oli mielestäni hyvä idea.

Muuten itse näkisin mielelläni Nielikäisen ja Kautosen edelleen joukkueessa tuomassa vähän lisäkunnioitusta ja karismaa nykyiseen pienten miesten ja pehmeiden arvojen hame-IFK:hon.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti kristian

Muuten itse näkisin mielelläni Nielikäisen ja Kautosen edelleen joukkueessa tuomassa vähän lisäkunnioitusta ja karismaa nykyiseen pienten miesten ja pehmeiden arvojen hame-IFK:hon.

Kumpikin kyseisistä pelaajista olisi myös mielellään pelannut tämän kauden HIFKissä. Kumpikaan ei kelvannut.

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensiksi kiitokset TheAnimalille, joka aloitti tämän ketjun puhumalla täyttä asiaa !
Olen täysin samaa mieltä siitä, että THEAPE tuhoaa, ellei ole jo lähes tuhonnut, perinteisen IFK-kiekon.

Itse kuulun niihin takinkääntäjiin, jotka viime syksyn räpellyksen jälkeen toivottivat alpon tervetulleeksi IFK:hon nostamaan joukkueen suosta. Tänä syksynä homma on käynyt selväksi: Olin väärässä !!

Muutaman kotiottelun tällä kaudella paikan päällä seuraanneena ja JA:ta lukemalla olen tullut siihen johtopäätökseen, että _vastustaja ei enään pelkää tulleessaan Nordikselle_. Menneinä kausina tätä oli mielestäni jonkin verran havaittavissa. Se näkyi mm. siten, että vastustajan pelaajat pälyilivät selän taakse, eivät menneet suinpäin 'ahtasiin paikkoihin', löivät omassa päässä rännikiekkoja, ettei tule pommia, jne... Toisin sanoen vastustajalla ei ollut kiekon kanssa paljoa aikaa.

Nyt homma on kääntynyt päälaelleen. Nordikselle tullaan pelottomasti. IFK:n neppaillessa kiekkoa pidetään hallussa kauemmin, katsotaan hyvät syöttöpaikat, jopa kikkaillaan omassa päässä. IFK:n maalinedustasta on tullut leirintäalue, johon voi maksutta pystyttää vaikka teltan (tai parkkeerata asuntovaunun). Punanutut tyytyvät katselemaan vierestä. Helvetti, kaikki fyysisyys on hävinnyt !

Tämä kausi mennään nähtävästi näillä, mutta toivottavasti ape muuttaa valmennuslinjaansa siihen tyyliin, jota orastavasti nähtiin Saipa-ottelussa. Koko syksy on hoettu, ettei matseja voiteta boxista ja niinpä taklaukset on lopetettu. No, eipä ole pojoja hirveästi tullut tällä neppailutyylilläkään.

Joten nöyrin toiveeni on:
Fyysisyyttä ja kovaa taklauspeliä kehiin ! Jos silläkin tyylillä hävitään, niin sitten ei voi mitään. Mieluummin niin, kuin 'neppailutappiot'.

Viimeksi muokattu:

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Ape ei tule muuttamaan yhtään mitään, ainakaan positiiviseen suuntaan. Joukkueen pelaajalista on pehmeydessään ja karismaatittomuudessaan KARMEAA katsottavaa todelliselle IFK-kannattajalle. Ei tuollaisella joukkueella yksinkertaisesti VOI pelata fyysistä kiekkoa. Vopat, Ruutu, Kantor, Z, RP Lehtonen ja Pikkarainen poisluettuna IFK:n materiaalista voidaan hyvällä syyllä käyttää nimitystä "nössö".

Juuri valmentajansä näköinen joukkue. Kirjoitin tämän saman jo paljon ennen kauden alkua. Voin suorastaan pahoin, kun näin minkälaiseksi pikkuiseksi ja sympaattiseksi kisulaumaksi Alpo aikoo joukkuetta rakentaa. Ja jos joku todella uskoi IFK:n pelaavan perinteistä ryminäkiekkoa varustettuna Alpolla ja tämänkaltaisella pehmoryhmällä, niin olisikohan "reality check" paikallaan. Ja jos joku syyttää jälkiviisaudesta, niin olkaa hyvät ja katsokaa kesällä postittamani artikkelit. :)

IFK kasasi viime kaudella todella hyvän fyysisen osaston, johon joukkueen peli ei todellakaan kaatunut. Joukkueessa pettivät heiveröinen puolustus ja kaikki taitopelaajat, Seppoa lukuunottamatta. Looginen johtopäätös oli, että koko fyysisestä osastosta oli hankkiuduttava eroon, ja ostettava joukkue täyteen Juha Jokiharju-klooneja.

Niin kauan kuin nykyinen pehmolinja jatkuu, en aio jalallani astua Nordeskiöldinkadun halliin.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämä on se ketju, missä ollaan TheAnimalin kanssa samaa mieltä:)

kristian: Tulevaisuus näyttää valoisammalta, mikäli Talonpolttaja ja Makkonen tulevat meille. Molemmat arvostavat yli kaiken isoja pelaajia ja Makkosenhan oman pelityylin tietänetkin. Lisäksi Jokerit ottaa askeleen vielä enemmän taitokiekon suuntaan Summasen vaihtuessa Jortikaksi. Ja Summanen itsekin on toki Jortikan "jalat jalat" -koulukunnan tuote, mikä on varmasti vaikuttanut Jokerien valmentajavalintaan.

Odotan mielenkiinnolla tulevaisuutta - tämä kausihan on jo goodbye. Sillä jos Apen neppailu vie meidät pleijareihin, niin ei sinne ainakaan tyylillä mennä, vaan matematiikalla. Odotan tulevaisuutta siksi, että Jokerit tulee kasaamaan Jortikan johdolla 90-luvun Tepsin tyyppisen luistelevan ja taitavan ryhmän ja oletan HIFKin vastaavan tähän isolla rytinäjengillä. Sillä eihän kukaan edes hurjimmissa unelmissaan kuvittele lyövänsä Jortikan jengiä taidolla ja liikkeellä? Lihalla se ryhmä pysähtyy, jos pysähtyy.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voi äiti ja isä ja herrajumala ja neitsyt maaria vielä päälle! Alpo, Alpo, miksi emme tehneet tänään mitään? Olet hyvä jätkä, mutta tänään taas kirkastui, että väärässä joukkueessa.

Mutta onko se Alpon vika, että hän on täällä tänään? Ei pelkästään, tietenkään.

Nyt vituttaa. Enkä edes tunne mitään henkilökohtaista kaunaa Alpoa kohtaan, ennemmin suurta myötänolouden ja häpeän tunnetta ylvään punapaitamme puolesta.

Mitä sillä on väliä tuhoaako juuri Alpo perinteisen HIFK-kiekon? Pahinta on se, että joku tuhoaa sitä juuri nyt. Huoleni ja ajatukseni ovat nyt täysin HIFKissä - Alpo on sivuseikka. Mutta kuitenkin se katalysaattori, joka aiheuttaa asioita kaukalossa juuri nyt. Polku tähän pisteeseen on kuitenkin pitkä ja monivaiheinen.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Voihan Alpo

Alpo, minkä teit tänään. Jos Kanadassa ratkaistaan välit mies miestä vastaan tapellen, niin mikä esti sinua käyttämästä tätä keinoa ottelun viimeisten minuuttien aikana.

Oliko tasapeli todella niin tärkeä tavoite, että piti kääntää toinen poski. Me käännettiin poskea niin moneen kertaan illan pelin aikana, että oikeastaan pitäisi olla jo niskat nurin joka jätkältä.

Ifk:n pelinjohtoa kuvaa, että Hannu Pikkaraisen saatua 3. erän alussa jäähyn, joutui hän ottelun loppuajaksi penkin päähän. Taas tuli turha jäähy ja pelejähän ei jäähyboksista voiteta.

Illan jäähyminuutit näin kertauksena: Jokerit 47 min ja Hifk 8 min.

Ei ruikuteta lehdistötilaisuudessa, tehdään jotain ottelun aikana.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ankara vitutus illan toimettomuutta kohtaan. Mutta hullu kun olen, totean vain:

tämä mies valmentaa IFKssä myös ensi kaudella.

Näillä mennään.

Halkidis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wing, New Jersey Devils
ALPO älyä itse lopettaa kauden jälkeen. Sä olet tehnyt HIFK:sta lammaslauman, jolle nauretaan jo Jyväskylässäkin. Käsittämätöntä että eilen loppupelissä ei tehty elettäkään vääryyden korjaamiseksi, kyllä kannatti hakea tasuria saatiin ei mitään + yleinen naureskelu. NO ehkäpä sm-liiga palkitsee Alpon vuoden FAIR PLAY valmentaja ja Moberg potkuilla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy