Sinulla SergeiK tuntuu jostain syystä olevan juurikin jonkinmoinen sota-tyyppinen "taistelu" tuomareita, tuomarikuntaa ja Liigaa (ja ehkä myös liittoa / IIHF:fää tai mitä tahansa jääkiekko-organisaatiota) vastaan. Viesteistäsi paistaa läpi jotenkin, mikähän olisi oikea termi, viha ehkä, sarjojen ja kisojen järjestäjiä ja heidän edustajikseen luettavia tahoja vastaan. Ja varsinkin Rönnin puheita tai puhumattomuuksia vastaan sinulla on päällä suuri taistelu.
Aika vahvoja henkilöön meneviä oletuksia tässä.
Olen ammattini puolesta varsin sääntö-sopimus-laki-orientoitunut ja ymmärrän isojen globaalien organisaatioiden toiminnasta aika paljon. Tuo on se linssi jonka läpi katson monia asioita.
Viha on voimakas sana ja minä en ole kovinkaan tunneorientoitunut.
Minä ihailen tuomareita koska he toimivat urheiluviihteen ilonpilaajina ja hetkittäin urheilutapahtuman draamankaaren antagonisteina. Minä haluan puolustaa heitä, mutta silloin organisaation pitää suhtautua sääntökirjaan kuin pahin jenkkirepublikaani perustuslakiin. Minä räksytän täällä heidän puolestaan kun he niin tekevät.
Minusta Liiga-organisaatiossa tuomaritoiminnan organisoimisessa on paljon puutteita josta en pidä.
En pidä tästä tavasta ettei omia heitetä susille ja tuomaritarkkailijat (vai mitkä ottelutapahtumakoordinaattorit ne nykyään ovatkaa) selittävät mustaa valkoiseksi. Organisaatio ei kunnioitusta jos se leikkii erehtymätöntä, vaan siten että se pyrkii minimoimaan erheet ja joskus nostaa käden virheen merkiksi.
Joskus näin ollaan osattu tehdä, mutta liian harvoin. Osittain tämä poliittinen asia sillä usealla paikkakunnalla tuomaritarkkailija on kotiseuran pääsponsorin työntekijä (
TJEU TPS ja Raision AutoCenter).
En pidä Rönnin salaisista tulkinnoista ja arroganteista ulostuloista jossa kohun aiheuttaa se että ihmiset tiedä sääntöjä vaikka vihellys on julkaistujen sääntöjen vastainen. Rönn vaikuttaa arrogantin organisaation arrogantilta keulakuvalta. Joskus hänen ulostulonsa aiheuttavat perusteluja lisäkysymyksiä kuten kävi eilen ("kentän ulkopuolella olevat rakenteet")
IIHF taas näyttää sellaiselta organisaatiolta että lienee ihan mahdollista että kukaan ei varsinaisesti miettinyt noita TSN:n kameroiden asetteluja ja päätös on tehty todella matalalla tasolla. Koska organisaation kulttuuriin kuuluu virheiden kieltäminen niin se näyttää sitten tältä.
Terve, tehokas organisaatio omaa selvät päätöksentekoprosessit ja niihen liittyvät viestintä channelit joilla päätökset tehdään ja kommunkoidaan. Sama organisaatio kykenee reagoimaan virheisiin nopeasti ja kirurgisen tehokkaasti. Sama organisaatio osaa viestiä ollessaan oikeassa ja median väärässä miksi media oli väärässä.
Miksi oli liian vaikeaa tehdä kuten Liiga tekee eli julkistaa säännöt etukäteen? Sen voi tehdä siten kuten Liiga.fissa että tässä linkki Kiekkoliiton sääntöihin jota noudatamme poislukien nämä pykälät joka on yksi pdf-dokumentti. En ota tässä kantaa siihen että kuulemma on olemassa jotain Rönnin powerpointteja joissa on lisäsääntöjä.
Jääkiekkojournalistit ovat idiootteja. Toimittajakunnassa he ovat niitä yksinkertaisempia eläimiä jotka toisin kuin muut toimittajat eivät osaa hakea tietoa, eivätkä osaa käsitellä sitä kun se heille annetaan. Siksi IIHF:n tai Liigan oma viestintä on erityisen tärkeää.