Su. 29.5.2022 Suomi vs. Kanada (finaali)

  • 246 852
  • 4 402

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Luulin aluksi, että tämä on vitsi.
En tiedä, mikä tuosta tekee vitsin, mutta omasta mielestäni Hakametsän parkkipaikka on loistava paikka pitää kansanjuhla Tampereella.

Tuollaisen kansanjuhlan ihmismeri tukkisi keskustan todella pahasti ja vaikuttaisi isommaltakin alueelta koko kaupungin joukkoliikenteeseen. Jo yöllä näkyi kuvia kuinka bussit ja ratikat juuttuivat Hämeenkadulla Keskustorin kohdalla ihmismereen. Hakametsään menee molemmat ratikkalinjat kävelyetäisyyden päähän ja sen lisäksi vielä useita bussilinjojakin.

Hakametsä ensimmäisten kotikisojen paikkana on myös symbolisesti hieno paikka juhlia ensimmäistä kotikisoissa voitettua mitalia ja mestaruutta.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Itse käsitin että maali hylättiin koska maali oli pois paikaltaan ja Kanada haastoi, koska suomalainen itse tönäisi maalin pois paikaltaan. Olisi mennyt oikein niin, että Kanadalle olisi vihelletty alunperin jäähy poikittaisesta mailasta ja tilanne olisi jatkunut Kanadan alivoimalla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Onko elämää mestaruuden jälkeen? Aika heppoisilla unilla uuden työviikon kimppuun, mutta heppoinen se oli Kanadakin! Eli se maalikehikkoepisodi EI siis mennyt näin, että Kanadalle tuomittiin maali --> Suomen haasto --> maalin hylkäys --> Kanadan vastahaasto ja maali jäi voimaan? No, oli miten oli, mutta aika epätodellinen nousu Kanadalta siihen loppuun, tai ei siinä mitään epätodellista ollut, kun niinhän ne tekee. Olin kyllä silloin aivan varma, että tämä peli oli tässä ja jatkoilla on vain odotettavissa nappi otsaan Suomelle, mutta toisin kävi ja siitä olen iloinen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä Suomessa pitäisi julistaa maanantaiksi heti kansallinen vapaapäivä, kun tulee mömmöm-kultaa. Sitten voisi vasta puhua lutuurimaasta. On se maa saatu nopeasti kiinni koronankin takia, joten ihan hyvin olisi voinut nytkin jonkinlaisen poikkeustilan julistaa edes yhdeksi päiväksi. Tosin kaupat ja ravintolat pitäisi tietenkin pitää auki, muutenhan ihmisiltä saattaisi loppua viina.
 

Buster

Jäsen
Olympiakulta, check.
Kultaa kotikisoista, check
Eka suomalainen kolmen kullan kerhoon, check
Ekat pelaajiston tuplamaailmanmestarit, check

Näin se homma etenee. Mitäs seuraavaksi...

Lieneekö Jukka Jalonen nyt kolmella kullalla kolmanneksi menestynein päävalmentaja MM-kisahistoriassa Tikhonovin (8) ja Chernysevin (11) jälkeen. Huonosti löytyy suoraa tilastoa mistään.

Voittomaalin hetkelläkin tunnelmia hieman varjosti armoton vitutus tuosta varsinaisen peliajan lopusta. Olisi kyllä jatkoilla päinvastaisen lopputuleman tullessa pohdittu 2003 kotikisojen hengessä, että voiko vitutukseen kuolla. Vielä kun ne omatkin fiilikset ja ajatukset vähän karkasi jo juhlinnan puolelle siinä 3-4 minuuttia ennen loppua, kun oli puskurimaalit Armian toimesta lyötynä ja minuutit väheni.
 
Viimeksi muokattu:

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Jaa Suomi voitti. Kiva juttu.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Olympiakulta, check.
Kultaa kotikisoista, check
Eka suomalainen kolmen kullan kerhoon, check
Ekat pelaajiston tuplamaailmanmestarit, check

Näin se homma etenee. Mitäs seuraavaksi...

No kyllä mä näkisin, että seuraava askel olisi voittaa turnaus, jossa kaikki parhaat ovat mukana. Onko se sitten World Cup tai Olympialaiset, sitä en tiedä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyllä Suomessa pitäisi julistaa maanantaiksi heti kansallinen vapaapäivä, kun tulee mömmöm-kultaa. Sitten voisi vasta puhua lutuurimaasta. On se maa saatu nopeasti kiinni koronankin takia, joten ihan hyvin olisi voinut nytkin jonkinlaisen poikkeustilan julistaa edes yhdeksi päiväksi. Tosin kaupat ja ravintolat pitäisi tietenkin pitää auki, muutenhan ihmisiltä saattaisi loppua viina.

Niinpä. Etenkin, kun sulkujen tiedottaja itsekin oli bileissä mukana.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
No kyllä mä näkisin, että seuraava askel olisi voittaa turnaus, jossa kaikki parhaat ovat mukana. Onko se sitten World Cup tai Olympialaiset, sitä en tiedä.
Nää on näitä. Kummasti Suomi pärjää aina just näissä peleissä ja muut nöyrtyy, kun best of the best ei oo paikalla... Miksei muut pärjää?

Kyllä tuolla samalla runttauksella kun pistettäisiin Ahot, Teuvot ja Rantaset kentälle, oltaisiin vahvoilla.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Nää on näitä. Kummasti Suomi pärjää aina just näissä peleissä ja muut nöyrtyy, kun best of the best ei oo paikalla... Miksei muut pärjää?

Kyllä tuolla samalla runttauksella kun pistettäisiin Ahot, Teuvot ja Rantaset kentälle, oltaisiin vahvoilla.

Eli kysyt minulta miksi Suomi pärjää silloin kun parhaat eivät ole mukana, ja miksi muut eivät pärjää? Suomi on neljä kertaa onnistunut tällaisen turnauksen voittamaan eli on siinä jokunen muukin onnistunut pärjäämään. Lyhyellä matematiikalla muut ovat itse asiassa pärjänneet Suomea paremmin näissä turnauksissa, vaikka parhaat eivät ole olleet mukana. Ja tuonhan minä juuri haluaisin nähdä, että Suomi voittaisi "samalla runttauksella" kun kaikki parhaat ovat mukana. Niinhän minä juuri tuossa kirjoitin.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Olympiakulta, check.
Kultaa kotikisoista, check
Eka suomalainen kolmen kullan kerhoon, check
Ekat pelaajiston tuplamaailmanmestarit, check

Näin se homma etenee. Mitäs seuraavaksi...

Lieneekö Jukka Jalonen nyt neljällä kullalla kolmanneksi menestynein päävalmentaja MM-kisahistoriassa Tikhonovin (8) ja Chernysevin (11) jälkeen. Ehkä oli sitä jo aiemmin, mutta ei ainakaan Andy Murrayn kanssa tarvitse sitä enää jakaa. Huonosti löytyy suoraa tilastoa mistään.

Voittomaalin hetkelläkin tunnelmia hieman varjosti armoton vitutus tuosta varsinaisen peliajan lopusta. Olisi kyllä jatkoilla päinvastaisen lopputuleman tullessa pohdittu 2003 kotikisojen hengessä, että voiko vitutukseen kuolla. Vielä kun ne omatkin fiilikset ja ajatukset vähän karkasi jo juhlinnan puolelle siinä 3-4 minuuttia ennen loppua, kun oli puskurimaalit Armian toimesta lyötynä ja minuutit väheni.
Itseäkin edelleen puistattaa edes ajatella, kuinka paljon olisi vituttanut jos tämä olisi vielä hävitty jatkoajalla. Mutta ei Kanadan tasoitus itsellä nyt sentään fiiliksiä varjostanut voittomaalin hetkellä. Päinvastoin, vielä makeampi näin. Toisinto vuoden 2016 nuorten kisoista, vastustaja katkerasti tasoihin lopussa, mutta Suomi ei taivu ja jatkoajalla homma kotiin kotiyleisön edessä.

Tämä oli viides kerta miesten MM-kisoissa, kun Suomen finaali menee jatkoille/rankkareille, ja nyt vihdoin se ensimmäinen voitto kairattiin. Ja voiko sitä makeampaan paikkaan tehdä, kuin kotiyleisön edessä uudella Nokia-areenalla. Nyt on ihan turha jauhaa jostain Nhl-pelaajista, tai mitä jotkut futisforumin vajakit kirjoittaa, tai jossitella sitä tai tätä. Nyt toteutui unelma, ja ollaan kerrankin kaikki vaan helvetin iloisia ja onnellisia. Ihanaa Leijonat ihanaa! Nyt voi vittu naattia!!

Ps. Jukka Jalonen: Olet jumalasta seuraava, ylöspäin.
 
Viimeksi muokattu:

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Hienoa että voitto tuli ja vielä kotikisoissa. Kyllä se Jalosen Jukka jotain taitaa jääkiekosta tietääkin, mutta olihan tämä finaali hieman erikoinen ottelu kaikkine käänteineen, joista liian monen takana oli tämä tuomariryhmä. Leijonien kannaltahan nämä menivät lopulta oikein hyvin, mutta kyllähän poru olisi melkoista jos se Sillingerin höpöhöpö-jäähy olisikin tullut Suomelle johtotilanteessa, ja Kanada olisi kivunnut sitä kautta tasoihin ja lopulta voittoon. En sano että väärin voitettu, mutta olisihan se mukava jos MM-finaalissa tuomarityöskentely olisi myös tilanteen vaatimalla tasolla.

Samoin tuosta 3 vs 3-formaatista pitäisi kyllä päästä eroon nimenomaan mitapeleissä, on se niin karu tapa ratkoa lopullisia sijoituksia. Jos jatkoajalle on varattu joka tapauksessa se 20 minuuttia, vaikea nähdä mikä ongelma 5 vs 5 olisi niiden tv-lähetystenkään kannalta.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings
Avaatko tätä vähän? 2011, 2019, 2022 ja...?
Wikipedia.org lainaus:

"Tammikuussa 2015 Jalonen nimettiin Suomen alle 20-vuotiaiden maajoukkueen päävalmentajaksi Hannu Jortikan tilalle. Vuonna 2016 Jalonen johdatti nuoret leijonat loppuotteluun ja sitä kautta maailmanmestaruuteen jatkoaikavoitolla Venäjästä"
 
Wikipedia.org lainaus:

"Tammikuussa 2015 Jalonen nimettiin Suomen alle 20-vuotiaiden maajoukkueen päävalmentajaksi Hannu Jortikan tilalle. Vuonna 2016 Jalonen johdatti nuoret leijonat loppuotteluun ja sitä kautta maailmanmestaruuteen jatkoaikavoitolla Venäjästä"
Ok. No mites naisten puolella, eikö siellä ole näitä kestomenestyjiä myös?
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Eli kysyt minulta miksi Suomi pärjää silloin kun parhaat eivät ole mukana, ja miksi muut eivät pärjää? Suomi on neljä kertaa onnistunut tällaisen turnauksen voittamaan eli on siinä jokunen muukin onnistunut pärjäämään. Lyhyellä matematiikalla muut ovat itse asiassa pärjänneet Suomea paremmin näissä turnauksissa, vaikka parhaat eivät ole olleet mukana. Ja tuonhan minä juuri haluaisin nähdä, että Suomi voittaisi "samalla runttauksella" kun kaikki parhaat ovat mukana. Niinhän minä juuri tuossa kirjoitin.
Noo, ei sinänsä suoraan sulle tarkoitettu. Ymmärsin sun pointin kyllä. Noita "parhaat mukana" kommentteja saa aina vähän joka puolelta lukea ja mun mielestä se on vähän turhaa. Riittää kun on paras paikalla olijoista. Kanada nyt pitäisikin olla tuolla määrällä pelaajia, mitä maassa on, siellä kärjessä. Venäjästä ei viitti puhua nyt. Yhdysvalloiltakin saisi hyviä joukkueita, jos ne joskus lähettäisi pelaajia, eikä mitään turisteja. Ruotsi ei munkita enään. Sitten sekalaisena mössönä muut eurooppalaiset.

Suomella menee kovaa nyt kansainvälisesti.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Jumalauta on raskasta luettavaa somessa nuo kommenttikentät. Kanadalaiset aivan helvetin huonoja häviäjiä. Ketään ei mukamas kiinnosta koko kisat, mutta sitten valitetaan kuinka tuomarit ratkaisi pelin Suomelle. Kanadan 3-2 maalia ei olisi pitänyt edes hyväksyä vaan tuomita poikkarista kakkonen heille. Rumasti vetäsi kiekottoman Heiskasen naama edellä tolppaan.

E: ja hoetaan vaan ”this is not best-of-best tournament”. Mikähän nykyään on? Olympialaisiin ei päässy pelaajat ja koskas se World Cup on? Ei ole näköpiirissä..
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Noo, ei sinänsä suoraan sulle tarkoitettu. Ymmärsin sun pointin kyllä. Noita "parhaat mukana" kommentteja saa aina vähän joka puolelta lukea ja mun mielestä se on vähän turhaa. Riittää kun on paras paikalla olijoista.
Toki riittää, että on paras paikalla olijoista. Kaikenlaista vähättelyä ja "mutku parhaat ei ole mukana" kommentteja riittää, mutta niin herkkähipiäinen ei pidä mielestäni olla etteikö tosiasioita voisi sanoa ääneen. Olisihan se hienoa, jos Suomi kykenisisi voittamaan sellaisen turnauksen, jossa on maailman parhaat pelaajat mukana, eivätkä nämäkään kisat sellaiset valitettavasti olleet. Hieno voitto Suomelta toki siltikin.

Ruotsi ei munkita enään. Sitten sekalaisena mössönä muut eurooppalaiset.
Heh, Ruotsi on voittanut 11 maailmanmestaruutta ja 47 mitalia. Tuurilla tietysti?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulihan se Venäjän avautuminen.

Perinteisesti syyttävät muita asioista, mihin ovat itse syyllistyneet:

"Venäläinen Match TV -urheilukanava kritisoi vielä enemmän Suomen MM-kisoja. Vaikka Venäjäkin olisi tullut parhaimmalla joukkueellaan MM-kisoihin, olisivat puolueelliset tuomarit kääntäneet pelin Suomen hyväksi."

Miksi en ole yllättynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös