Niinhän niiitä pitäs viheltää, mutta ei vaan mene sillei.Minua aina ihmetyttää tämä "ei edes auttanut maalin syntymistä" yms höpinä. Ei meillä ole mitään vaihtoehtotodellisuutta mistä tämmöistä voi tarkistaa. Siksi jäähyt pitäisi aina viheltää kun rike tapahtuu eikä tuomari voi siinä mitään syy-seuraussuhteita miettiä. Sellaisella toiminnalla päästään vain linjattomuuteen. Ihan sama koskee tuota "kukaan ei vihellä finaalissa 3 min ennne loppua". Pitäisi viheltää ja jos ei siihen kykene niin on väärässä paikassa. Viheltämättä jättäminen on ihan samanlainen virhe kuin olemattoman jäähyn vihellys.
Itse en koskaan valita tuomareista koska ne tumpeloi siinä kun pelaajat. Finaalissa mielestäni Suomi hyötyi tuomareista niin miksi täällä ei ole nyt valitusta? Mun mielestä jos tohon tuomarisyyttelyyn lähtee niin sit sen pitää olla mukana myös voiton hetkellä. Pelin loppu meni hyvin kun Kanada sai ne pari maalia ja Suomi sitten voitti jatkoilla.
Pelaaja epäonnistuu läpiajosta vs tuomari viheltää epäselvän jäähyn. Kaikki syyttää että tuomari "ratkaisi" pelin.