Täytynee jotakin laittaa tänne itse pelistäkin, kun ymmärrettävästi tuo yksi tapahtuma hukuttaa alleen 59.59 pelatusta ajasta, jotka ovat luonnollisesti ratkaisevampia lopputuloksen suhteen, kuin tuo yksi sekunti.
Alusta alkaen JYP oli taas oma takuuvarma itsensä, mutta Kärppien ensi erä vaikutti jopa siltä, että lataus on mennyt yli ja suuntautuu muuhun kuin itse peliin tai sitten pyrkivät fyysiseen dominointiin eväin, jotka eivät olleet ihan riittävät.
Toinen oli taas hieman "huokaisuerä" JYPiltä, niinkuin on näyttänyt olevan muissakin peleissä, tämä ei tarkoita, että olisivat löysäilleet, vaan jotenkin vakauttavat tilannetta toka erässä ja näin muodoin Kärpät tulivat vähän paremmin peliin mukaan. Erän laukaukset Kärpille, mutta silmiinpistävästi sektorille ei edelleenkään mitään asiaa.
Kolmanteen sitten JYP tuli kovempaa, ratkaisemaan peliä ja saikin sen ratkaistua. Loppuun sitten tuo lahja-yv tuomareilta antoi Kärpille vielä mahdollisuuden, mutta jälleen kerran JYP puolusti eleettömästi ja varmasti eväät kaverilta.
Sitten tuo eniten puhuttanut tilanne: alkuun olin ihmeissäni, miksei maalia hyväksytty ja miksi tuomari niin varmasti aivan tilanteen läheltä seuraten sen hylkäsi, mutta kun tänne niin ystävällisesti noita sääntökirjan asiaa koskevia kappaleita on linkitetty, en enää olekaan niin varma ensireaktioni oikeellisuudesta. Sääntökirjan mukaan pilkulleenhan tuo puhallettiin. Tästä kyllä ymmärrystä Kärppäleiriin, päinvastaisesti kyllä ottaisi varmaan paakkiin. Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei peli olisi ratkennut kumpaankaan suuntaan olisi se hyväksytty tai ei, eikä peli lopulta tuohon tilanteeseen ratkennutkaan. Sitten oltaisiin jo lopullisella rajalla otsasuonten koettelemisessa, jos kyseessä olisi ollut ratkaiseva finaali jatkoerässä.
Aika paljon saa näissä matsiketjuissa lukea JYPin vähättelyä pelillisellä tasolla, mutta itse näen nimenomaan kiekkoilullisesti kiekonystävän herkkua kaukalon täydeltä ja kiekkomiehenä nautin loistavasta joukkuepelaamisesta, niin olisin jotenkin tällä palstalla olevien kirjoittajienkin olettanut arvostavan jääkiekkoa ja kuvitellut niiden, jotka kaipaavat "enemmän persoonia, vähemmän taitoa" oleilevan joillain muilla saiteilla toivomassa tuksua ja Wilson Kirwaa puolustukseen, mutta ei voi mitään, näillä mennään. Tuntuu kuitenkin, että kiekon seuraajien taso on pudonnut reilusti enemmän, kuin sm-liigan oletettu taso.
Tosiasia kuitenkin on, että kaksi valtakunnan parasta joukkuetta mittelevät mestaruudesta ja huolimatta tänäisestä, mittelö on edelleen kesken, eli namia riittää, jos JYP pystyy vielä piirun tasoansa nostamaan, niin ei enää kauaa kumminkaan, toivottavasti.