Stratovarius

  • 29 653
  • 142

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Haistan ilmassa oikeusjuttuja; eikä olisi ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun istuttaisiin leivättömän pöydän ääressä keskustelemassa että kuka yhtyeen nimen omistaa ja kuka sitä saa käyttää. Ihan mutuna sanoisin että se on Tolkki.

Tolkki Stratovariuksen nimen omistaa, mutta hän itse on henkilökohtaisesti informoinut asiaan liittyen ja sanonut, ettei häntä haittaa mikäli muut jäsenet haluavat jatkaa Stratovariuksen nimellä jatkossakin, joten se siitä oikeusjutusta.

Eddie kirjoitti:
Toisaalta olisi ihan kiva kuulla Stratovariusta, joka ei ole Tolkin talutusnuorassa. Väittäisin, että Kotipellon sooloilut hakkaavat kaiken Straton, mitä on tullut Destinyn jälkeen.

Todellakin. Ei Straton Destinyn jälkiset levyt huonoja ole minun mielestäni olleet, mutta aika kauakana niistä Stratovariuksen Episode-Visions-Destiny kulta-ajoilta.

Itse odotan innolla uutisia tulevasta ja siitä, minkälaiseksi Stratovarius muodostuu ilman Tolkkia. Kyllä Kotipelto ja Johansson ovat sen verran taitavia säveltäjiä, että tulevaisuudessa voidaan odottaa tosi mielenkiintoista ja hyvää musiikkia Stratolta. Itse ainakin henkilökohtaisesti useamman vuoden Stratovariusta seuranneena ja fanittaneena uskon, että hyvää kamaa on tulossa edelleen.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Tolkki Stratovariuksen nimen omistaa, mutta hän itse on henkilökohtaisesti informoinut asiaan liittyen ja sanonut, ettei häntä haittaa mikäli muut jäsenet haluavat jatkaa Stratovariuksen nimellä jatkossakin, joten se siitä oikeusjutusta.
Mutta itse en luottaisi välttämättä himuisen paljon mihinkään, mitä Timo Tolkki sanoo tai lupaa. Semmoinen fiilis tästä kaikesta jäänyt, että siinä on kaveri, jolla mielipiteet, -alat ja mielenterveys heittelee jonnin verran. Eikä välttämättä sido edes kirjalliset sopimuksetkaan.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Tolkki Stratovariuksen nimen omistaa, mutta hän itse on henkilökohtaisesti informoinut asiaan liittyen ja sanonut, ettei häntä haittaa mikäli muut jäsenet haluavat jatkaa Stratovariuksen nimellä jatkossakin, joten se siitä oikeusjutusta.

Tämäkin on aika hassu juttu, että nimen omistaa jätkä joka aikoinaan potki bändin viimeisen alkuperäisjäsenen pihalle.

Se kokoonpano, jona esim. allekirjoittanut oppi Stratovariuksen tuntemaan oli tuo alkuperäinen ja legendaarinen Staffan Stråhlman-kitara, John Vihervä-basso ja Tuomo Lassila-rummut.
Sittemmin kuvioihin ilmestyi Tolkki, ja hoplaa, jonkin ajan kuluttua vaihtui basisti (pariinkin otteeseen) ja lopulta sai sitten viimeinen mohikaani Tuomokin lähteä.

Loppu onkin sitten aika Spinal Tapia...
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mutta itse en luottaisi välttämättä himuisen paljon mihinkään, mitä Timo Tolkki sanoo tai lupaa. Semmoinen fiilis tästä kaikesta jäänyt, että siinä on kaveri, jolla mielipiteet, -alat ja mielenterveys heittelee jonnin verran. Eikä välttämättä sido edes kirjalliset sopimuksetkaan.

Niinhän se on. Hyvin mahdollista, että mies pyörtää päätöksensä ennemmin tai myöhemmin. Ainakaan kuultujen perusteella en hirveästi itsekkään tätä ihmettelisi. Mutta tuskin tämän asian kohdalla mitään dramatiikkaa enää nähdään.
 

Animal

Jäsen
Ja eihän siinä pitkään tosiaan mennyt, kun mr. Soapopera vaihtoi mielialalääkkeitään ja -piteitään.

Pitkäaikaisena Tolkki -fanina on pakko linkittää tämä erään toisen foorumin viestiketju tänne:
http://www.imperiumi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=28501&postdays=0&postorder=asc&start=0

Kannattaa lukea alusta loppuun kokonaan, siinä on kiistatta alkuvuoden 2008 pysäyttävin lukukokemus ja viihdepaketti.

Ilmoille heittäisin vielä sellaisen ajatuksen, että mahtaako tuo Tolkki oikeasti olla sekaisin vai onko tämä kaikki tämän em. hupiveikon tarkasti käsikirjoittamaa teatteria? Aika suorana tykityksenä alkoi asioita tapahtumaan hiukka ennen Saanan julkaisun, Revolution Renaissancen julkaisun, Straton kuoppaamisen ja kuopasta ylös nostamisen lähestyessä.

Vielä yksi Tolkki -helmi vuodelta 2004 kuvallisessa muodossa:
http://www.headbanger.hu/be/htdocs/updir/tolkki_blood.jpg
 

M10

Jäsen
Kyllä Suomi olisi huomattavasti tylsempi paikka ilman Timo Tolkkia.

Hieno mies, kun chättää strato-foorumilla henkilökohtaisista asioistaan ja haukkuu jonkun teinin suihin otto-taitoja sekä lihavaa rear endiä. Niin kuin olisi itsellä varaa.

Tolkin palautus
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Hieno mies, kun chättää strato-foorumilla henkilökohtaisista asioistaan ja haukkuu jonkun teinin suihin otto-taitoja sekä lihavaa rear endiä. Niin kuin olisi itsellä varaa.

Milloin kyseinen suihinotto-episodi on tapahtunut? linkkiä kiitos :-)

Aihetta sivutakseni, onhan kyseinen riitely mennyt jo aivan naurettavaksi. Etenkin tolkin osalta, ensiksi annetaan käyttää nimeä mutta nyt ei sittenkään jnejne.

Pari kesää takaperin vetivät kuitenkin vielä ihan mukiinmenevän keikan vantaan hakunilassa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Straton ja varsinkin Tolkin tarina on poukkoillut tässä viime kuukausina hurjaan tahtiin, mutta nyt kaikessa hiljaisuudessa kauppojen hyllyiltä löytyy Tolkin 'uuden bändin', Revolution Renaissancen uusi levy New Era. Kyseessähän on levy, mikä Stratovariuksen piti julkaista, mutta sitten kävi niinkuin kävi.

Ja nimenomaan hyvä levy onkin. Harmillisen vähälle mainonnalle tuo on jäänyt, ainoastaan Imperiumin palstaa lukemalla itsekin olin edes perillä, että kyseinen levy julkaistiin. Laulajina Kiske, Sammet ja Rantanen. Hakekaa ihmeessä pois. Parasta 'Stratovariusta' aikoihin.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Straton ja varsinkin Tolkin tarina on poukkoillut tässä viime kuukausina hurjaan tahtiin, mutta nyt kaikessa hiljaisuudessa kauppojen hyllyiltä löytyy Tolkin 'uuden bändin', Revolution Renaissancen uusi levy New Era. Kyseessähän on levy, mikä Stratovariuksen piti julkaista, mutta sitten kävi niinkuin kävi.

Ja nimenomaan hyvä levy onkin. Harmillisen vähälle mainonnalle tuo on jäänyt, ainoastaan Imperiumin palstaa lukemalla itsekin olin edes perillä, että kyseinen levy julkaistiin. Laulajina Kiske, Sammet ja Rantanen. Hakekaa ihmeessä pois. Parasta 'Stratovariusta' aikoihin.

Plus että nettiin ilmestyi RR:n kanssa melkolailla yht´aikaa samainen levy, mutta stratovariuksen esittämänä. Laulussa siis Kotipelto jne. Ihan loppuun tuotettu materiaali ei ole mielestäni kuitenkaan kysymyksessä, mutta hyvälaatuista kuitenkin. Omana kierona mielipiteenäni ilmoitankin, että pidän tästä stratovariuksen Revolution Renaissancesta enemmän, kuin tästä virallisesti julkaisusta versiosta.


NA
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Plus että nettiin ilmestyi RR:n kanssa melkolailla yht´aikaa samainen levy, mutta stratovariuksen esittämänä. Laulussa siis Kotipelto jne. Ihan loppuun tuotettu materiaali ei ole mielestäni kuitenkaan kysymyksessä, mutta hyvälaatuista kuitenkin.

Joo ei ole ihan loppuun asti tuotettua. Pätkä biisien sanoituksista ko julkaisulta:
"The answer is inside the pillu"
"You just might end up like silli"
"It doesnt matter, in joulupöytä, as long as there (...) kilo kinkkuu"
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Joo ei ole ihan loppuun asti tuotettua. Pätkä biisien sanoituksista ko julkaisulta:
"The answer is inside the pillu"
"You just might end up like silli"
"It doesnt matter, in joulupöytä, as long as there (...) kilo kinkkuu"

Sillä että Kotipelto hönkii mikkiin mitä sattuu mieleen tulemaan, ei ole itse musiikin kanssa juurikaan tekemistä. Biisit itsessään on kuitenkin kohtuullisen valmiita. Vaikka Kiskeä esimerkiksi ei luonnollisesti saa arvostella, itse en hänen laulusuorituksiaan RR levyllä juurikaan rupea kehumaan. En vain tykkää.
Loppuun asti hiottuna oikea stratovarius olisi saanut parempaa jälkeä aikaiseksi.

NA
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo ei ole ihan loppuun asti tuotettua. Pätkä biisien sanoituksista ko julkaisulta:
"The answer is inside the pillu"
"You just might end up like silli"
"It doesnt matter, in joulupöytä, as long as there (...) kilo kinkkuu"
YouTubessa voi käydä kuuntelemassa. Nuo sanat siis eka biisistä (Heroes).

Kakkosbiisin sanat myös todella korkeatasoiset:

autobahn
many cars speeding up
no police and no cheese
 
Viimeksi muokattu:

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kävinpä nyt kokeen vuoksi hakemassa myös nuo Straton demoversiot ja tosiaan yllättävän hyvältä kuulostavat. Olisi saanut Stratovarius-nimellä kovan albumin tehtyä.

Mutta Revolution Renaissancekaan ei toki ollenkaan huono ole, päinvastoin.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Sekava on tää tilanne. Oon yrittänyt lukea noi imperiumin viestiketjut, soundin blogit, statementit yms. mutta huh huh mikä soap-ooppera.

Kertokaas vielä joku miten on mahdollista että noita uusia biisejä on nyt sitten Tolkin ja Kotipellon versioina saatavilla? Kuka ne omistaa?
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kertokaas vielä joku miten on mahdollista että noita uusia biisejä on nyt sitten Tolkin ja Kotipellon versioina saatavilla? Kuka ne omistaa?

Tolkki teki biisit ("ollu valmiina pari vuotta") joista Stratovarius ehti tehdä demot.
Lähtiessään vei ne sitten mukanaan.

Tolkki varmaankin siis omistaa ne.
Se että joku pisti demot jakoon on vain sivujuonne tarinassa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Stratovariuksen levytyksiä löytyy hyllystä kymmenkunta, mutta eipä taida tätä "uusinta" tulla ikinä omassa soittimessani näkemään. Levyn ympärillä pyörinyt täysin turha häly, Tolkin&Jokisen toiminta ja kaikki saippuaoopperatason juonikäänteet vain eivät uppoa. Mielummin vaikka ostan jonkun "rehellisen" yhtyeen levyn kuin edes lataisin tuota. Noh, toivottavasti kaikki tämä häly tyydyttää edes jotain osapuolta...
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Stratovariuksen levytyksiä löytyy hyllystä kymmenkunta, mutta eipä taida tätä "uusinta" tulla ikinä omassa soittimessani näkemään. Levyn ympärillä pyörinyt täysin turha häly, Tolkin&Jokisen toiminta ja kaikki saippuaoopperatason juonikäänteet vain eivät uppoa. Mielummin vaikka ostan jonkun "rehellisen" yhtyeen levyn kuin edes lataisin tuota. Noh, toivottavasti kaikki tämä häly tyydyttää edes jotain osapuolta...
Näin itsekin ajattelin ja Saanan huonous vain vahvisti asiaa. Mutta RR:n New Era on oikeasti hyvä levy, ja Stratovariuksen kuuntelijoille ehdoton ostos.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mutta RR:n New Era on oikeasti hyvä levy, ja Stratovariuksen kuuntelijoille ehdoton ostos.

Kyllä, ehdottomasti. Kaiholla vain haaveilen, millainen tästäkin loistavasta albumista olisi tullut, jos se olisi Straton porukan tekemä. Sen verran loistava levy on kyllä kyseessä, että Stratovariuksesta pitäville tätä voi suositella erittäin lämpimästi.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Nythän sentään Radio Rockilla soi tuo RR:n I did it my way -kipale kohtalaisen useinkin.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kyllä, ehdottomasti. Kaiholla vain haaveilen, millainen tästäkin loistavasta albumista olisi tullut, jos se olisi Straton porukan tekemä. Sen verran loistava levy on kyllä kyseessä, että Stratovariuksesta pitäville tätä voi suositella erittäin lämpimästi.

Onneksi on jatkoaika!

Olisi nimittäin ko kipaleet menneet täysin ohi. Kuulostaa kyllä aivan pirun hyvältä vanhan Strato-fanin korvaan. Ainut särö vaan on nuo lyriikat.

Kun itse tykkää niitä kuitenkin kuunnella ja lueskella tarkemmin, mutta ehkäpä niissä on joku pointti mitä en vaan vielä tajua :P
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä, ehdottomasti. Kaiholla vain haaveilen, millainen tästäkin loistavasta albumista olisi tullut, jos se olisi Straton porukan tekemä.

Ainakin tällaisen Kotipeltoa suhteellisen keskinkertaisena laulajan pitävän henkilön mielestä todennäköisesti paljon huonompi. Minä olen aina pitänyt Stratovariuksen musiikista mutta Kotipellosta en koskaan. Nyt kun Tolkin musiikkia on laulamassa esim. Kiske niin kyllähän se vaan helvetin hyvältä kuulostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös