Pablo Francisco on muuten ihan ok stand up-koomikko, mutta veti ainakin suomen keikallaan pelkastaan vanhoja lappia.
Koko setissa taisi olla vain yksi lappa jota en ollut Youtubesta tai muualta nahnyt, tuolloin Flip oli aivan ylivoimaisesti paras esiintyja.
Eli et menettanyt kylla juuri mitaan...
Puutun nyt vanhoihin viesteihin kun nyt vasta huomasin ketjun ja on aikaa kirjoitella.
Sanotaan näin, että ei kannata kauheasti youtubesta katsella kyseisen esiintyjän videoita
juuri ennen kuin menee stand uppia katselemaan. Kyllä varmasti kiertueelta kuvattuja videoita, joissa takuulla löytyy samoja läppiä. Mutta ihmettelen kyllä kovasti kommenttiasi. Kyllähän jos jokaisen Pablon setin aikana tietyt samat klassikot toistuu ja paljon samoja teemoja löytyy, mutta kyllä Pablo varioi samasta aiheesta mielestäni erittäin hyvin.
Ja mitä tulee tuohon syksyn 07 settiin niin oli nähnyt Pablolta ennen tuota keikkaa ainakin kolme noin tunnin mittaista settiä ja kyllä ainakin minulle tuli hemmetin paljon uutta settiä ja nauroin aivan katketakseni. Joten en nyt sanoisi, ettei olisi jäänyt juuri mistään paitsi jos jätti sen silloisen keikan väliin.
Mutta kyllä Flip oli todellakin myös minun makuuni loistava erilainen koomikko ja meninkin 08 katsomaan kun Flip tuli Tampereelle. Flip aloitti shownsa kyselemällä kuinka moni näki hänet edellis vuonna helsingissä ja sanoi heille There is a lot same shit coming ja niin totta vie olikin. Ja Flipin komiikka monesti vielä perustuu sellaisiin juttuihin, joissa varsinainen vitsi paljastuu vasta lopussa. Pablolla taasen imitointi on niin hauskaa, että se kestää mielestäni paremmin kulutusta kuin Flipin jutut. Ilari Johansson oli kyllä erinomainen Flipin lämppärinä tuolloin.
Menin tänä keväänä katsomaan Pabloa uudestaan Tampereelle ja oli kyllä aivan loistava setti loistavat jenkki lämppärit ja tietenkin myös itse Pablo oli loistava. Pablolla oli todella paljon uusittu setti ja kyllä sain nauraa oikein sydämeni kyllyydestä. Kaiken kaikkiaan nautin Tampereen showsta enenmän koska lämppärit olivat täällä kokonaisuudessaan paremmat. Helsingin showssa oli kaksi suomalaista Wickström ja joku Westerlund tai sen suuntainen (kalju kohtalaisen iäkäs stand up koomikoksi), jotka eivät kyllä erityisemmin säväyttäneet.
Andre Wickströmin suomen-ruotsalais homo läppä oli köyhimpiä ammattilaisten tekemiä läppiä minkä olen koskaan kuullut. Jo alkuperäisesti kehnohkon läpän vedätys aivan liian pitkään oli kyllä surkea esitys.
Kaiken kaikkiaan kaikki jenkit mitä olen livenä nähnyt ovat kyllä olleet loistavia, mutta suomalaiset eivät oikeen ole vakuutaneet. Kaksi parasta mitä olen nähnyt on Ilari Johansson sekä Jarmo "taikuri" Luttinen (tv:ssä näin).