UnenNukkuja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Aika moni, kunhan on turkulainen
Eräs Suomen parhaista on poissa. Voivoi Pekkaa
Kotimaiseen stand upiin en ole juurikaan tutustunut. Tunnustan että johtuu pääosin melkoisista ennakkoluuloista. Mutta jos maan komedian huippua on Marja Tyrnit, Munamiehet ja Timo Harjakaiset, niin ei kai mua tuomitakaan voi...?
Kotimaiseen stand upiin en ole juurikaan tutustunut. Tunnustan että johtuu pääosin melkoisista ennakkoluuloista. Mutta jos maan komedian huippua on Marja Tyrnit, Munamiehet ja Timo Harjakaiset, niin ei kai mua tuomitakaan voi...? Niin, ja Pirkka-Pekka on kuulemma legenda... Niin että voitaneen kaiketi sanoa ettei suomessa komiikan saralla ihan sielä maailman huipulla heiluta... Ismo Leikolan ja Ilari Johanssonin setit oli kyllä ihan ok kamaa.
Robin Williamsin "live in broadway" on itselle edelleen se parain juttu.
Tässäpä oikeastaan Johnny B. Goodelle vastaus. Ei pidä sotkea stand-uppia liiaksi muuhun komiikkaan. Williamsillahan ei ole ainuttakaan hyvää leffaa, mutta tuo Live on Broadway on todella hyvää stand-uppia. Ei mitään jumanjimatskua.
Carlos Menciasta tykkäsin kunnes luin että äijä on pöllinyt puolet vitseistään muilta artisteilta...
... Ismo Leikolan ja Ilari Johanssonin setit oli kyllä ihan ok kamaa.
Mutta ei enempää tällä kertaa. Jatkakkee.
Ajan varmaankin miinaan, mutta anti mennä. Nimittäin pitipä itse tai ei, niin ainakin Kuolleiden runoilijoiden seura sekä Will Hunting ovat aika laajalti hyväksi tunnustettuja leffoja. Komedioista saa sitten olla kukin omaa mieltänsä, mutta noita kahta ei kannata ainakaan katsomatta niputtaa paskaksi.Tässäpä oikeastaan Johnny B. Goodelle vastaus. Ei pidä sotkea stand-uppia liiaksi muuhun komiikkaan. Williamsillahan ei ole ainuttakaan hyvää leffaa, mutta tuo Live on Broadway on todella hyvää stand-uppia. Ei mitään jumanjimatskua.
Treeniklubeillahan käy myös paljon yleisöä, etenkin kun huomioidaan että monia niistä markkinoidaan kuitenkin aika pienellä volyymillä. Illassa esiintyy usein 8-10 koomikkoa, koska yleensä yksi esiintyjä vetää vain 5-15 minuutin setin (koomikosta riippuen), ja hintahaarukka on 0-5€ välillä, paikasta riippuen
^ Michael McIntyre on tuosta listasta ainoa, jonka esityksiä on tullut katsottua. Hilpeä veikko, joka luottaa paljon sekä arjen tapahtumiin että varsinkin keholla tehtävään komiikkaan. Hän taitaa myös olla yksi koko genren parhaimmin pukeutuvista esiintyjistä.
Yhden kerran Zaanin olen nähnyt ja ei ainakaan silloin vakuuttanut. Niko Kivelä samalla keikalla oli huomattavasti parempi... Makuasioita ja myös aika paljon riippuu yhteydestä että miten toimii... Yuoutuobesta katsottuna ei välttämättä saa jutusta mitään irti mutta paikan päällä livenä ehkä enemmän...Olin taannoin Zaanin keikalla ja hän oli minusta aivan saatanan hauska. Olinko liian humalassa vai onko Zaani oikeasti ykkönen?
Tuli sitten eilen käytyä Comedy festivalissa tsekkaamassa Suomen nykytaso. Ja onhan se noussut siitä, mitä se oli, tai miksi sen kuvittelin.
No hyvä, ettet viitannut minuun. En ole mikään ulkomaisen standupin lipunheiluttaja. Olen jopa aiemmissa keskusteluissa avoimesti myöntänyt fanittavani Wikströmiä. Tason nousulla viittaan siihen, mitä esim. eilen näkemäni Riku Suokas oli tv:stä nähtynä jotain 10 vuotta sitten. Ja se oli ihan puhdasta kuraa. Ei ollut enää. Toki samaan hengenvetoon on todettava sekin, että telkkarista kautta ei vain välity se vuorovaikutus, mikä live-keikoilla saavutetaan. Omat ennakkoluuloni ovat siis ihan koomikkojen itsensä aiheuttamia. Suurin osa telkkarin kautta nähdyistä seteistä on aiheuttanut ihan puhdasta myötähäpeää.En viittaa tässä sinuun veli Leon, mutta viestistäsi paistaa vähintäänkin ajatus ennakkoluuloisuudesta suomalaista standuppia kohtaan. Ainakin jotkut pitävät itseään tärkeänä sillä, että heidän mielestään ainoa oikea stand up tulee Jenkeistä ja/tai Briteistä. Kaikki muu on paskaa. Suomistandup on paskakärpäsen paskaa siinä isäntäpaskan päällä. Ei se ihan näinkään ole.