Stadilaisten selitykset

  • 8 797
  • 92

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
...voidaankin asettaa tämän otsikon alle. Tulossa on ilmeisestikin maukas keskustelu ;)
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Jep

En tiedä miten asiallinen oli tuo oma viestisi, mutta minulla ainakaan ei ole mitään selityksiä. Kärpät oli yksinkertaisesti parempi. Onnittelut siitä Ouluun.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tilanteesta

Mitään selittämistä ei ole, sillä Jokerit pelasi todella onnettomasti. Joukkue oli suoraan sanottuna neljässä play offissa kuin se lauma pari vuotta sitten. Surkea esitys. Ja aivan selvästi mielestäni kuntopuoli alkoi myös ontumaan. Onneksi ei tuolla pelillä päästy jatkoon.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Syyttäkää vaan Vakion matkimisesta...

..., mutta ei tässä minusta ole mitään selittelyä, etenkin kun taisto oli noinkin tuimaa. HIFK ja Ilves matsasivat varmaan seitsemän ottelun verran, ja kyllä sellaisessa sarjassa parempi saadaan selville.

Ja enhän ole helsinkiläinen, joten minun ei sikälikään tarvitse selitellä, jos otsikkoa tiukasti noudatetaan. ;)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Ja kaikki spedet, joiden mielestä tämän päivän matsit ovat ehdoton ykkösjuttu, vaikkei oma joukkue ollutkaan mukana:
Hankkikaa ihan oikeasti joku elämäntapanen, jooko.
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Miksi pitäisi selitellä? Mitä sillä voittaa? Sympatiaako? Jos näki jokereiden esityksen Areenassa, niin jos siinä nyt viittii edes selitellä mitään, niin
a) Ei tajua lätkästä mitään
b) Ei tajua urheilusta mitään
c) On TODELLA huono häviäjä
d) Omaa asennevamman, eikä suostu myöntämään että kenties vastustaja oli parempi, vaikka "asiantuntijat" sanoisivat mitä

Kun pelataan 5 ottelua, niin harvoinpa siinä huonompi kolmea ottelua voittaa ihan pelkän tuurin avulla. Pitää vaan toivoa, että välieristä ei tule tepsille ja tapparalle ihan läpihuutojuttua väsyneitä joukkueita vastaan...

Ja nyt ei muuta kuin perinteinen playoffparta ajamaan, ja kauhulla odottamaan huomenna töihinmenoa, siellä kun on vain 20 vahingoniloista ja äänekästä työkaveria odottamassa... :(
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Ihmismieli

Ihmismieli on erikoinen aparaatti. Kun tällaasen keskustelun aiheen laittaa pystyyn; ei ketään selitä sanallakaan miten näin nyt pääsi käymään. Olisi vissiin aiheellista muutta koko aihe vaikkapa "Jokerit oli huonompi kuin Kärpät", johan selityksiä alkaisi virtaamaan :), mutta kaiken kaikkiaan, olihan tämä täydellinen ilta :)
 
Suosikkijoukkue
Ykkönen on Jokerit HCja FC Liverpool, hyvänä kak
#%tun tuomarit!!!!

Ehe ehe...piti hieman huumoria heittää tähän ankeaaan iltaan. Mielestäni pelit on pelejä ja niissä parempi voittaa. Tämä ilta ei missäänmuodoin tee poikkeusta siitä säännöstä. Spekuloida aina voi, mutta parempi voitti siltikin, siispä jätetään spekulointi pois.

Onnea Oulun Kärpille sekä Tampereen Ilveksille!
P.S. Tässä tilanteessa toivonkin että kyseinen pari saisi kohdata finalissa...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Noose, ottaako kupoliin....

Mitäs tässä sitten pitäisi selitellä? IFK ja Ilves pelasivat TODELLA jännittävät pelit, paras niistä oli tämä viimeinen. Se voittaa joka tekee enemmän maaleja, it´s only hockey! Mielestäni kumpikin joukkue tsemppasi upeasti, mutta tällä kertaa Ilves oli niukasti parempi. Olihan siellä jatkoerässä IFK:llakin yläputken kilautus, mutta sehän ei riitä mihinkään. Noose, oletko todella noin pottuuntunut kun et pystynytkään provosoimaan verbaalista nokkapokkaa? Olenhan sentään "väkivaltaa ihannoiva" IFK-fani, vai mitenkäs meitä siellä maakunnissa nimitelläänkään?
Hyvä ILves, Hyvä Kärpät....
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
No minä selitän...

Jotta nyt saadaan edes vähän hyvä olo Stadin ulkopuolelle, muutenkin kuin pelillisesti, niin laitetaan nyt vähän selitystä peliin. Aloitetaan aakkosjärjestyksessä:

HIFK; joukkueen kemia meni keväällä niin pahasti sekaisin, että selviäminen edes play- offseihin oli jo suuri saavutus. Kun sitten vielä pelattiin puoliksi A-juniorijoukkueella ja pakit hyökkääjinä ja hyökkääjät pakkeina, oli suorastaan hieno taistelu laittaa Ilves noinkin ahtaalle, sillä osoittihan sarja epäilemättä että erot joukkueiden välillä oli aivan olematon. Toinen kuitenkin jatkaa kauttaan, toinen ei. Talven sekoiluista HIFK:lle pyyhkeet, mutta runkosarjan vikoilta kierroksilta ja play-offseista täydet pisteet, varsinkin taistelusta.

JOKERIT; runkosarja hoidettiin kunniallisesti, mutta sekoilu pelitavan muutteluineen koitui tappioksi. Yksi kauden parhaista joukkuista kohtasi play-offseissa parempansa. Nimenomaan play-offs pelaamisessa parempansa. Muutama kriittinen loukkaantuminen osoittautui ennakoitua pahemmaksi joukkueelle. Joukkueesta puuttui kaksi sentteriä joka tuli parhaiten esiin vasta tosipeleissä.

Toivotaan parempaa ensi kaudelle ja viimeiseksi toivotaan onnea Tapparalle, joka tulee voittamaan Suomen mestaruuden.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Parempi voitti.

Onneksi kausi näytti menevän perseelleen jo monta viikkoa sitten, joten pettymykseen ehti varautua hyvissä ajoin, toisin kuin naapurileirissä. Sinnekin jonninmoiset osanotot, vaikka Kärppien voitto olikin päivän ainoa hyvä uutinen kiekkorintamalta tänään.

Ipa hallitsi IFK:ta vastaan kahta ottelua selvästi (Tampereen molemmat matsit) , ja kaksi muuta olivat tasaisia. Yhdessäkään matsissa IFK ei ollut ainakaan selkeästi parempi, joten oikea joukkue voitti. Karmaiseva ratkaisu toisen jatkoajan lopulla parin herkullisen IFK-paikan jälkeen oli tietysti ikävä kokemus, mutta mussuttamista ei ole, IFK:sta ei ollut tällä kaudella mitalitaistoon.

Valmentajien kierrätyskuvion ja Calounin&Uusikartanon lomautusten jälkeen en ole onnekseni hetkeäkään edes haaveillut IFK:n finaalipaikasta saati mestaruudesta. Semifinaalit oli ainoa jotenkin saavutettavissa oleva tavoite, joka sekin pari viikkoa sitten tuntui kaukaiselta. Lähelle päästiin, mutta onni, joka auttoi punanuttuja sarjassa paljon, lopulta käänsi kasvonsa Ilvekselle.

Onneksi olkoon Ilves.

P.S. Jotkut voisivat kyllä opetella myös nauttimaan voitonriemusta ilman vastustajan faneille vittuiluakin.
 

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jess!

Kun ensin käy yhdessä pelissä maailman huonoin säkä ja sitten seuraavassa hyvälle molkelle sattuu maailman mustin päivä, niin eipä sekään voi kaataa sitä parempaa joukkuetta: kaikki ipa-maalit tänään olivat upeita tekomaaleja ja kaikki hifki-goalit aivan käsittämätöntä tsägää!

Okei-okei, jatkoajalla hifki oli sitten parempi ja parikin kertaa olin jo varma, että tähän tämä kausi sitten päättyi; mutta niinhän se kuitenkin on, etteivät joukkueurheilua ratkaise ne paljon mainostetut Rouva Fortunat tai urheilun jumalattaret, vaan niin kuin veikkausspesilistit tietävät: kylmä, matemaattinen todennäköisyys siitä, että pitkässä sarjassa parempi voittaa.

Tämän päivän ottelu tarkoittaa ainakin Tampereella sitä, että se veikkaajien kylmä todennäköisyys kertoo nyt entistä varmemmin siitä, että den här TBK on nyt entistäkin kovempi suosikki...

Kyllä silti tuntuu nyt hyvältä! Ja todella syvältä:D
 
Viimeksi muokattu:

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Mike

Et voi väittää ettet nauti vahingonilosta, edes pikkuisen. Muuten et ole ihminen.

Minä nautin siitä, että liiganousija Kärpät tiputti runkosarjan voittaneen Jokerit. Se vain on niin, ja mielestäni minulla on elämä.

Samalla toivotan Ilvekselle hyvää jatkoa seuraaviin matseihin. Tämä oli hieno sarja, saappaat jalassa ei ole häpeä kaatua. Sama pätee Jokereihinkin, vaikka niitäkin varmaan löytyy, joiden mielestä narripakka ei tehnyt kaikkeaan.
 

-FlaMe-

Jäsen
Ei selityksiä

Parempi tosiaan voitti (Ilves). Kaudesta sai loppujen lopuksi paljon enemmän irti, kuin talven jälkeen odotti. Hienoa oli se, että IFK taisteli upeasti viimeisillä kierroksilla ja erityisesti tämänpäiväisessä ottelussa. Lisäksi hallissa oli suht koht hyvä tunnelma ottaen huomioon alle 6000 katsojamäärän. Uusi kausi tulee, kesä julistetaan rauhan ajaksi. On sitäpaitsi mukavaa seurata välierät/finaalit TV:stä ilman että pumppu hakkaa koko ajan pulssilla 160, kun pitää jännittää omien puolesta !
 

Juice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, CCCP
"Ja kaikki spedet, joiden mielestä tämän päivän matsit ovat ehdoton ykkösjuttu, vaikkei oma joukkue ollutkaan mukana:
Hankkikaa ihan oikeasti joku elämäntapanen, jooko."

Mitähän tämä nyt haluaa tarkoittaa? No voin kyllä sanoa että olen hyvin hyvin onnellinen kun Kärpät ja Ilves menivät jatkoon. Tai ehkä tosiaan olisi oikeammin sanoa että olen onnellinen koska HIFK ja Jokerit putosivat. Asia selviää niin että olisiko noissa matseissa ollut yhtä paljon jännitystä jos vastakkain olisivat olleet Kärpät-Tappara ja Ilves-Lukko. Eipä olisi ainakaan minulla. Turha ruveta hurkastelemaan.

Mutta hatunnosto Helsinkiläisille jotka ainakin täällä ovat ottaneet hyvin asian vastaan. Toisaalta tuskinpa monille tulee heti ensimäiseksi mieleen tulla tänne mitään kirjoittamaan, yleensäkin täällä nyt vaikuttaa vähän asiallisempaa porukkaa.. luulisin? Mutta urheiluun kuuluu myös häviäminen ja katkerat pettymykset, niiltä ei välty kukaan. Ja niinhän se pitää ollakin.

Niin ja itselläni on kanssa joku elämäntapanen ainakin omasta mielestäni.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Re: Noose, ottaako kupoliin....

Viestin lähettänyt käyttäjä Predator
Mitäs tässä sitten pitäisi selitellä? IFK ja Ilves pelasivat TODELLA jännittävät pelit, paras niistä oli tämä viimeinen. Se voittaa joka tekee enemmän maaleja, it´s only hockey! Mielestäni kumpikin joukkue tsemppasi upeasti, mutta tällä kertaa Ilves oli niukasti parempi. Olihan siellä jatkoerässä IFK:llakin yläputken kilautus, mutta sehän ei riitä mihinkään. Noose, oletko todella noin pottuuntunut kun et pystynytkään provosoimaan verbaalista nokkapokkaa? Olenhan sentään "väkivaltaa ihannoiva" IFK-fani, vai mitenkäs meitä siellä maakunnissa nimitelläänkään?
Hyvä ILves, Hyvä Kärpät....


Dodiih, sain juuri sellaisen vastauksen mitä olinkin etsinyt, kiitos Predator :). Mitä tähän "väkivaltaa ihannoiviin IFK-faneihin" tulee, niin tämä on turha yleistys mikä ei pidä paikkaansa, ei minun kohdalla, eikä monen muunkaan mielipiteen kohdalla. Se siitä siis.

Tottakai viestiketjuni on turha ja asiaton, mutta olenhan minäkin ihminen, enkä voi näin maukasta tilaisuutta päästää millään käsistäni, koska näin täydellisiä kiekkopäiviä harvemmin tulee... ja eikä hävetä yhtään... vähän naurattaa vain ;)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Surutyötä rauhassa

Miksei Stadilaisia saisi vituttaa ihan samalla lailla kuin muitakin, joilta kausi loppuu ennen aikojaan ?

Mielestäni rehtiin peliin kuuluu se, että annetaan edes vähän aikaa surutyöhön ennenkuin aletaan vittuilemaan.

Ymmärrän hyvin että jollekin on tärkeää ettei kumpikaan Stadin jengeistä ole jatkossa, toisaalta jotakuta saattaa orgastisesti miellyttää se, että Hämeen kiistattomasti parhaat joukkueet ovat välierissä.

Jotta nyt edes jotain kiinnostusta jäisi SM-liigaan osaltani, voin vain toistaa toivotukseni: Tappara on mestari.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt menee ohi aiheen, mutta...

Mitä ihmettä te siellä "maaseudulla" oikein kuvittelette? Tuollakin yksi kaveri leimasi kaikki stadilaiset tyhmiksi, ihan syntymäpaikan perusteella. Ja miten te määrittelette Stadin? Yleisesti ottaen olen törmännyt asenteeseen, jonka mukaan Stadin maantieteellinen raja kulkee jossain Kehäkolmosen paikkeilla ja kaikki sen sisäpuolella asuvat ovat tyhmiä, koppavia ja röyhkeitä. Olemme ylimielisiä pellejä, jotka katselevat teitä maaseudulla asuvia ihmisiä nenänvartta pitkin. Yrittäkää nyt ymmärtää, että TÄMÄ EI PIDÄ PAIKKAANSA. Itse asiassa. "Stadin maantieteellinen raja" kulkee huomattavasti lähempänä Helsingin keskustaa, kuin kehäkolmonen. Edes kehäykkösen sisäpuoli ei ole kokonaan Stadia.

Ja uskokaa tai älkää, täällä kehäkolmosenkin sisäpuolella. asuu ihan mukavia ihmisiä, jotka eivät <i>mitenkään</i> tiedosta omaa stadilaisuuttaan/maalaisuuttaan. Ja miksi tiedostaakaan? Älykkäät ihmiset, kun ymmärtävät, että syntyperä tai asuinpaikka ei tee ihmisestä yhtään parempaa tai huonompaa.

Itse olen (yllättäen) kunnon väliinputoaja. En asu stadissa, mutta kuitenkin kehäkolmosen sisäpuolella. Helsinkiläistä olen siis landelta ja maalaisista Stadista. Helvetin hienoa. Menen minne tahansa, niin aina löytyy ihmisiä, jotka jaksavat luokitella ihmisen asuinpaikan mukaan. Negatiivinen alkuasetelma joka paikassa. Kerrassaan eeeeerinomaista.

Totta kai löytyy ihmisiä jotka yrittävät päteä "stadilaisuudelaan", mutta väitän näiden ihmisten olevan:
a) Noin 13-vuotiaita järvenpääläisiä. Terveisiä Veikkolaiselle
b) Juuri muuttaneen jonnekin Malmille tai Myllypuroon, jostain Espoosta, Vantaalta tai vaikkapa Kuopiosta. Terveisiä Tarkiaiselle.
c) Tekevät kaiken vitsinä muita ärsyttääkseen. Ärsyttävää, eikö totta.

Toki tästä löytyy poikkeuksia, mutta väitän heidän olevan selvänä vähemmistönä.

Jaahas. Mitäs minä tätä pa#kaa tänne kirjoitan. Sanotaan nyt matsistakin jotain. Kuten jo aikaisemmin totesin, parempi voitti. Onnea jatkoon! Ja vaikka olemmekin pienipäisiä niin kyllä täälläkin ymmärretään hieman jääkiekon päälle ja tunnustetaan, jos vastustaja on todella ollut parempi.

// Harkitaan nyt vielä kerran tuota Lähetä nappia....

Ja terveisiä otsikon avaajalle.

// Ei ehkä pitäisi, mutta menköön.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Hurskastelua....

...on alkaa kuumottamaan muita, jotka ilkkuvat jokerien/IFK:n/tms putoamiselle, vaikka heidän oma jenginsä (jos sellaista on) olisikin jo pudonnut. Naurettavaa suorastaan......vahingonilossa ei ole mitään hävettävää! Minä ainakin tunnustan avoimesti nauttivani TPS:n, Jokerien ja IFK:n, kuten myös Manchester Utd:n, New York Rangersin, Interin, Milanin ja Detroit Red Wingsin jokaisesta tappiosta ja viimeksi kun tarkistin, tais mulla joku elämäntapainenkin olla.

"....ja that's it!" -Tami
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiili, täyttä asiaa!

Kirjoitit aika tarkkaan minun ajatukseni tuosta asiasta. Itsekin kuulun tuohon väliinputoaja ryhmään, kun asun Kehien välissä.

Minua on todella kummastuttanut se, että niin täällä kuin Kiekkopesässä, monet "viiden tähden" kirjoittajat menevät todella halpoihin provosointeihin, kun kyse on Stadista/stadilaisuudesta.

Tuskin kukaan järkevä kirjoittaja vaivautuu vastaamaan johonkin veistiin, missä lukee, että ILVES OLI TÄNÄÄ IHAN **** JA RAIPE ON YKS **** IMEVÄ ****, mutta heti kun samalainen räkänokka kirjoittaa jotain landelaisia halveeraavaa ja stadilaisia ylistävää samaan tyyliin, niin eikös siellä heti ole lauma ihan fiksujakin kirjoittajia lyömässä takaisin ja alentavat itsensä samantien samalle tasolle kuin alkuperäisen viestinkin kirjoittaja.

Toki sitä on varsinkin Helsinki-Tampere-Turku akselilla sellaista leikkimielistä jännitettä, mutta todella minua kummastuttaa, kuinka tosissaan jotkut jaksavat tällaisen lapsellisen asuinpaikkajutun ottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös