Mainos

Stadilaisten selitykset

• 8 927
  • 92

Heretic

Jäsen
Suosikkijoukkue
1948
Viestin lähettänyt käyttäjä ThaSpot
Ja tietääkseni HPK:n mukanaolo ei liittynyt asiaan mitenkään!? Me pudottiin pleijareista, koska olimme huonoja. Luuletko Mike, ettei se syönyt miestä? Lupaan, että minua söi aivan yhtä paljon kun sinua nyt.

Asian ytimessä olit! Samat suunnattoman v***tuksen ja murheen alhot käytiin tässäkin päänupissa läpi SaiPan jäädessä lopulta viivan alle.

<i>Miken</i> "riehumista" taasen on jatkunut jo pitempäänkin (ainakin Kiekkopesässä, siitä lauantain Jokerien Oulun tappiosta saakka), eikä se silloinen hänen oman joukkueensa ruoskinta minua rassannut. Pyysihän Mike sitten tiistain kuolemanpaikasta selviydyttyään anteeksikin ylilyöntejään.
Mutta nyt katkeruus ja hyökkäys ja muiden joukkueiden kannattajien spedettely menee jo vähän överiksi. Voisi sitä hiukan omata tapoja, vaikka kuinka vituttaa!

Ei kai sitä nyt voi/pidä kiekkoa lakata seuraamasta siksi, ettei oma joukkue enää pelaa?!? Jokaisella meistä on muita, ns. kakkossuosikkeja, joiden mukana on ihan OK jännittää. Itse en oikeastaan koskaan pysty seuraamaan mitään kamppailu-urheilua puolueettomasti, oli siinä vastakkain kuka tahansa. Kommenttien kirjoittelukin on palstalle hyväksyttyjen kirjoittajien oikeus.

Ymmärrän kyllä Mikeä ahdistavaa Jokerit-vastaan-muu-Suomi-asetelmaa, ja nyt sen mukanaan tuomaa ylimääräistä vahingoniloa ja kuittailua "landelta", mutta kukas sen asetelman on aikaansaanut?
Yritän nyt olla syyllistymättä karkeaan yleistykseen (enkä taatusti onnistu, kurat silmille vain! :o) ), mutta valitettava osa (eivät siis <b>kaikki</b>, uskokaa!) näkyvistä Jokerifaneista omaa niin pöyhkeän ylimielisen asenteen vailla minkäänlaista nöyryyttä (esimerkiksi: ei mietitä sitä, että päästäänkö finaaliin, vaan sitä, että <B>kuka siellä finaalissa mahtaakaan tulla vastaan</b>!), että se on aika punainen vaate monelle. Tämä sitten vielä maustettuna Harkimon ehkä ei nyt niin mahdottoman sympaattisella kroisoksen (kateuttakin, tottakai!) imagolla, niin soppa on kutakuinkin valmis.
Höysteeksi päälle kun nakataan sitten tällainen <i>te-olette-kuitenkin-v***u-vielä-suurempia-luusereita-kuin-me</i>-teema, niin alkaa jo minuakin hieman syletyttää.
Turhahan lienee kuvitella, että sitä nöyryyttä tästäkään kukaan oppii, mutta hei! Joskus sitä sitten todellakin niittää mitä kylvää.

Viestin lähettänyt käyttäjä ThaSpot
Kyllä, olen niin Pe**eleen vahingoiloinen!

Hmm, täytyy myöntää, että minullakin Kisapuiston tämän kauden viimeisessä SaiPa-Jokerit-ottelussa narrikannattajilta kuulemamme <b>Kesäloma</b>-aiheiset laulelmat muistuvat jostakin syystä mieleen.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jospa minäkin..

..taas valittelen.

Ihmeen hiljaisia me porilaiset olemme olleet, emmekä ole valittaneet kohtaloaamme, vaikka rämpinen senkun jatkuu Ässissä vuodesta toiseen. Minkäs sille voi, kun Porissa on tälläiset pelaajat ja tilanne kuin on. Me kannattajat emme voi sille mitään. Se on johtomiesten päätös ketä Ässissä pelaa; kannattajat eivät siihen paljoa voi sanoa juuta eikä jaata.

<b>Heretic</b> puhui täyttä asiaa pienempien joukkueiden puolesta! Se pitää paikkaansa, että helsinkiläiset ovat liian usein sellaisia, että eivät osaa katsoa omaan nenäänsä pidemmälle, vaan ajattelevat koko ajan <i>minä minä minä..</i> Se on karu totuus. Uskokaa se. Mutta myös minä en halua yleistää kaikkia, vaan muutamat ovat kyllä sellaisia, että koko ajan on vain jonkinlainen <b>MINÄ</b>-tauti. "Landeseuroja" (lue: kehä 3:n ulkopuoliset) vähätellään ja ollaan koko ajan vain niin, että liigassa ei pelaa kuin kolme joukkuetta ja ne kaikki ovat pääkaupunkiseudulta.

Raha pyörittää, raha on valta, rahalla saa kunnioitusta. Raha siellä, raha täällä. Ihan sama kuin landella kuitenkin ollaan niin köyhiä. Meillä sentään on millä törsätä ja voimme ostaa kaikki pelaajat ketkä haluamme!

Miksi se on niin vaikea sitten uskoa, että landelaisia vituttaa? Kyllä landella saa olla ERITTÄIN vahingoniloinen, jos Stadin suuret seurat putoaa jatkosta. Sitä ei ketään voi estää. Jokaisellahan on omat mielipiteensä. Myös siinä, jos nauttii tästä tilanteesta, mikä liigassa nyt on.

Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Voi voi, pikku Mikko

Viestin lähettänyt käyttäjä Mike

"Eiku..Nyt oikeasti kerro mikä sua naurattaa. Sulla lukee tossa suosikkiseura kohdassa HPK, miksi? Sinähän selvästi kannatat anti HIFK:ta ja anti Jokereita. Mitä se HPK tossa tekee? Täydellinen kiekkopäivä? Pelasiko HPK? Ei se muuten tainnut pelata, mikäs v***u sua sitten naurattaa, kerro?
Sekö, että Kerho on lomilla, vai mikä?"
--------------

HAH! Hyväksy se tosiasia, että monilla on hauskaa kun IFK ja Jokerit tippuivat! Mulla ainakin on! Ja olis, vaikka Kärpät ei olisi mukana, vaikka ne pelais mestiksessä Jukureita vastaan! Vitutus oikein tihkuu tosta sun kirjoituksesta....mikä ei tietystikään anti-Jokereiden iloa paljonkaan vähennä :) :) :).

"Siinä meillä on taas yksi todellinen fani, joka pyörii nenä perseessään eikä tajua kateudeltaan mistään mitään.
Haluaisitko kenties asua täällä, vai mikä sua vaivaa?
Sä olet Kerho -fani muka, niin miksi et keskity siihen Kerhoosi?"

Lisää samaa :). Katsokaa, näin käyttäytyy maansa myynyt jokerifani.

"selitykset aihettakin..oletkohan mahdollisesti itse urpo? Vai onko teillä kenties siellä joku oma pikku piiri, jossa on kiva naureskella muiden epäonnistumisille, vaikka itsellään meni vielä enemmän päin seiniä."

Itse asiassa se piiri on aika iso, sanoisin. Se käsittänee monta kiekkojännäriä ympäri Suomen. Semmosta se on kato, ei aina voi voittaa. Pallo on pyöreä. Ja kiekkokin melkein.

"Mikä sua riivaa? Joku alemmuuskompleksiko? Miksi? Tule tänne vaikka töihin, jos noin pahasti ahdistaa, mutta jätä nämä naurettavat ketjut väliin."

Jälleen osoitus narrifanien jouhevasta ajatustenjuoksusta: joku iloitsee narrien häviöstä....joo, sen täytyy varmaan olla kateellinen helsinkiläisille jostain, joo, se varmaan haluaa tänne duuniin!

"Me ollaan kuule Hjallis ja Frank mukaanlukien ihan samanlaisia ihmisiä täällä kun sinä siellä missä lienetkään, ja meille on turha olla kateellinen.
Jokainen tekee duuniaan ja yrittää parhaansa, joskus se riittää, joskus ei. Eiköhän olisi parempi keskittyä niihin oman joukkueen asioihin, ennen kuin alkaa muiden tekemisiä täällä naureskella."

Voi HERRANJUMALA. Onko toisen joukkueen epäonnistumiselle naureskeleminen sulle joku ihan uusi juttu!? Herää todellisuuteen.

"PS: Kaikki Anti HIFK ja Anti Jokerit: Vetäkää ne herneet oikein todella syvälle nenään ja antakaa tulla. Mä niin tykkään ja arvostan teitä, te ootte niin suloisia, ihania ja ennenkaikkea todellisia oman joukkueenne faneja. Pussaillaan kun tavataan."

Niin....no, onneksi jokerifanit ovat kunnon poikia kaikki tyynni, eivätkä koskaan, KOSKAAN, naureskele muiden epäonnistumiselle vaan aina, AINA keskittyvät vaan jokerien tekemisiin. Näin.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Olenpa seuraillut

tätä keskustelua ja yleensäkin tätä keskustelupalstaa... Tässä keskustelussa silmiinpistävää on se että lähes kaikki, joilla tuntuu olevan asiaa, on jonkun muun joukkueen kuin pääkaupungin joukkueiden kannattajia.

Niin tämän kejun otsikkohan on: Stadilaisten selitykset... eli voisihan täällä siis olla Lukkoa kannattavan Helsinkiläisen (tai niinkuin siellä "maalla" sanotaan että Stadilaisen selityksiä)

No joka tapauksessa: nämä samat ihmiset itkevät koko talven että miksi urheiluruudussa taikka hockey nightissä ei näytetä heidän joukkueidensa peliä. Voisiko syy olla se, että nämä "Stadilaiset" joukkueet ovat yksinkertaisesti kiinnostavampia? Täälläkin jokaisella eijokeri-ja eiifk-fanilla tuntuu olevan osaa ja arpaa joka ikiseen näissä em. joukkueissa tapahtuneelle asialle. Ei sinänsä, että se minua haittaisi, vaan että tämä pistää melkoisen kovasti silmään, kun näitä keskusteluja seuraa. Mistäköhän se sitten loppujen lopuksi johtuu? ettei vaan olisi perisuomalainen....

No joo, tulipahan avattua sanaisa arkkuni.

Ja ei ainakaan minun maailmani kaatunut siihen, että Jokerit kohtasi eilen parempansa. Ensi kaudella sitten uusi yritys.

Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Re: Olenpa seuraillut

Viestin lähettänyt käyttäjä JiVe
No joka tapauksessa: nämä samat ihmiset itkevät koko talven että miksi urheiluruudussa taikka hockey nightissä ei näytetä heidän joukkueidensa peliä. Voisiko syy olla se, että nämä "Stadilaiset" joukkueet ovat yksinkertaisesti kiinnostavampia?
------
Vai voisiko mitenkään olla syynä se, että Helsinki on selvästi Suomen suurin kaupunki, joten sen joukkueilla saattaa olla enemmän faneja, jonka lisäksi molemmat iltapäivälehdet ja maan suurin päivälehti ovat pääkaupunkiseudulta? Jaa-a.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Mutta

Viestin lähettänyt käyttäjä Dougie KillMore

Vai voisiko mitenkään olla syynä se, että Helsinki on selvästi Suomen suurin kaupunki, joten sen joukkueilla saattaa olla enemmän faneja, jonka lisäksi molemmat iltapäivälehdet ja maan suurin päivälehti ovat pääkaupunkiseudulta? Jaa-a.

Onhan tuo varmaankin osatotuus, mutta myös sillä on varmaankin vaikutusta että yleensä tuntuu olevan tosiaan kaikilla ikää, paikkakuntaa ja sukupuolta katsomatta olevan mielipiteensä jokaisesta asiasta mitä nämä joukkueet tekevät/näissä joukkueissa tehdään.

Toki noiden lehtien tarkoitus on myydä, samoin kun on MTV:n tarkoitus saada mainostajat mukaan. Se varmasti onnistuu helpoimmin juuri suosituimmilla joukkueilla...

Yhtenä asiaa sivuavana esimerkkinä mainittakoon se, että tiedän muutaman henkilön, jotka katsovat tietysti oman joukkueensa Hockey Night-ottelut, sekä vain ja ainoastaan HIFK:n ja Jokereiden-ottelut a) siksi että niissä tapahtuu b) siksi että, jos ne vaikka häviäisivät.

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Miken riehumisen ymmärrän kyllä juuri ja juuri. Torstain matsin jälkeen poistuessani apeana Areenasta puhelimeni piipitti jatkuvaa syöttöä. Toistakymmentä tekstiviestiä, ja niistä aika iso osa ihmisiltä, jotka eivät seuraa lätkää, tai ole muutenkaan kiinnostuneita siitä. Siis sellaiset ihmiset, jotka eivät osaa nimetä kaikkia sm-liigan joukkeita, pistävä viestejä jossa riemuitsevat Kärppien voittoa yms, ja vittuilevat vahingoniloisena.
Sen ymmärrän hyvin, että lätkää seuraavat ihmiset ovat vahingoniloisia, kun se "suuri ja mahtava" narrilauma osoittautuu tavalliseksi kuolevaiseksi joukkueeksi (mikä nyt sinänsä ei ole mielestäni mikään vuosisadan uutinen), mutta kun ihmiset joita lätkä ei vois vähempää kiinnostaa innostuvat hurmiossa ilkkumaan menee hieman yli hilseen. Ja jos joku vielä sanoo, että jokerit eivät ole suomen vihatuin joukkue, niin johan on.

Ja pitääpi tässä kertoa mitä aamulla duunissa tapahtui. :)
Eli tiesin jo eilen, että tänä aamuna duunissa on iso kasa ihmisiä valmiina soittamaan suutaan ja ilkkumaan. Kun sitten tupsahdinkin paikalle aurinkolaseissa (sisätiloihin) ja rantapallo kainalossa, niin eivät ne raukat tienneet oikeen mitä sanoa... Kyllä tuli hyvä mieli, kun ei tarvinnut kuunnella heti aamusta sitä Kärppien ylistystä! ;)

Ja vielä sen verran häviämisestä, että luultavasti suurin osa niistä, jotka itse urheilevat ja kilpailevat ovat sisäistäneet sen, että häviäminen on osa urheilua ja sillä sipuli. Kaikki häviävät joskus, joten siihen pitää vain osata suhtautua. Tälläiset turhat "herneen nenäilyt" ja pelin jälkeen tappeleminen pihalla osoittavat vain sen että jotkut ottavat homman liian tosissaan.
Jos ei kestä häviötä, niin kuunnelkoot matseja radiosta tai olkoon seuraamatta koko touhua.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Heretic

Täytyy myöntää että itsellänikin piirtyi eilen mieleen muistikuva niistä narrifaneista jotka siellä pääsykatsomossa ennen aikaisesti laulelivat El viva epsanjaa meille runkosarjan toiseksi viimeisessä matsissa. Ja tuota Miken tulikivenkatkuista viestiä lukiessani pakosti hiipi mieleeni ajatus että mikäli tämä Mike kuului tuohon päätykatsomon laumaan ehkä hän on ansainnut tuon fiiliksen mikä hänellä juuri nyt on

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
ONNITTELUT NOOSELLE....

Turhaan eilen ehtoolla vähättelit aloittamaasi viestiketjua. Tämähän on perjantain kuluessa näköjään mennyt todella mielenkiintoiseksi! Minä jotenkin arvasin että kun siinä Noosen alkuperäisessä otsikossa on sana "stadilaiset", niin pikkuhiljaa alkaa keskustelussa jääkiekko unohtua ja tämä omituinen "missä olet syntynyt-missäs asut nyt"-syndrooma valtaa viestiketjun. Noh, enhän minä Helsingin Kruununhaassa syntynyt tiedä noista jutuista mitään. Onnittelut kumminkin Nooselle, minä lähden nyt biitsille rantapalloilemaan, siellähän on kunnon shortsikeli (melkein neljä astetta plussan puolella, ja sangen korkeat nietokset)... niin ja Ilveshän lahjoitti sopivasti ne rantapallot....

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mulla on loistava selitys!

Tuomarit oli surkeita, jää oli huono, pukuhuoneessa oli pimeää, katsojia oli liian vähän ja ne oli liian hiljaa ja sit vielä toi hockeynight ja muu media oli niin puolueellinen....Eiku siis oikeesti Ipalle onnittelut. Kaikki matsit kävin tsiigaamassa ja taas tuli todistettua se, että pitkä sarja eli kolmesta poikki (vaikka itse kaipaankin neljästä poikki -aikaa) tuo vääjäämättömällä tavalla esille kokonaisuudessaan paremman joukkueen.
Mutta ei tarvinnut hävetä hifkiläisenkään eilistä eikä koko sarjan loppuvaiheita. Uskomattoman valmentaja/pelaaja -sekoilun jälkeen saatiin jalkeille kova ja punaisesta paidastaan ylpeä ryhmä, joka kaatui saappaat jalassa. Varsinkin Ahonen, Hannes ja Mäkkäri voivat katsella peiliin tyytväisenä tänäänkin. Myös valmentajien varastosta kaivettu Fööni-Pena osoitti olevansa kova luu, jolla olisi vielä paljon annettavaa aitiossakin. Juuri Penahan se lanseerasi 80-luvun lopulla vielä ihmettelyä herättäneen roolikiekkoilun Suomeenkin. Silloin taivasteltiin yleisönosastoja myöten, että miten joku Kai Suikkanen mahtuu maajoukkueeseen. Mutta Penalla oli selitys; hänellä on tietty rooli. Ja niin roolipelaaminen tuli jäädäkseen ja sitä nähtiin HIFKiltä pleijareissakin Nielikäinen-Rajamäki-Hucko -ketjun muodossa.
Oon ehkä pimeä, mutta mielestäni HIFKin kaudesta jäi enemmän positiivinen kuin negatiivinen jälkimaku.
Jokereiden putoaminen oli varmasti suurempi pettymys faneilleen, mutta merkit siitä oli kyllä nähtävissä jo Jokerit-Kärpät -sarjan alusta alkaen.
Nyt toivon Tapparalle mestaruutta ja muille kolmelle jatkajalle bodya, sporttia ja tsemppistä...

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miken puolesta

Minä ainakin asetun jokaisen Miken sanan taakse. Kirjoitus oli pelkkää asiaa, vaikkakaan en usko sitä provosoinnin tuloksena syntyneeksi.

Nooselle voisin sanoa, että mene pesään katselemaan, minkälaisia selityksiä "stadilaisten" suusta oikein eilen illalla tuli. Lyhyeksi jää lista, jopa niin lyhyeksi, ettei avaamallesi otsikolle juuri ole perusteita.

"Stadilaisille" saa toki ja pitääkin ilkkua, kun paikka tulee, mutta otetaan aiheeksi jo valmiiksi sitten joku muu kuin jääkiekko. Keskustelu siirtyy kuitenkin muualle. Otsikko oli kuitenkin sikäli hyvin valittu, että "stadilaiset" todella ovat suhteellisen homogeeninen joukko, vaikka verisesti jakautuvatkin kahteen leiriin kiekkosektorilla.
Mutta maaseudulle ehkä yllättäen "stadilaiset" ovat näilläkin palstoilla ryhmittyneet nopeasti yhteiseen rintamaan "maaseudun uhkaa" vastaan. "Ruumis" Turussa on tosipaikan tullen aina parempi kuin "ruumis" naapurissa, vaikka sitä ei pitkin kautta aina huomaakaan.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Kiitos itkuista

Pääasiassa kiitänkin hyvästä osallistumisesta arvon Mikea ja Predatoria. Tämä viestikeju ei olisi ikinä noussut samoihin sfääreihin ellette te olisi olleet mukana, kiitos :)

Eikös nämä riitäkin, palataan asiaan ensi kauden puolella. Kiitos :)

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Noni

Nyt vasta muistin tuon yöllisen viestin. Nooselle pettymykseksi kerrottakoon, että se ei todellakaan ole sinun loistavan provosointikykysi takia kirjoitettu, vaan ihan silkasta ihmetyksestä teidän järjenjuoksuunne.
Minäkin olen vahingoniloinen ihminen, ihan oikeasti olen ja pahastikkin, mutta näissä mittasuhteissa? No Way!

Tykkään kun Turkulaiset, tai kuka milloinkin sattuu sympatioitani vastaan olevan häviää, mutta ei ole pienintäkään tarvetta tuoda sitä täällä julki. Enhän minä edes tunne ketään Turkulaista, ja täällä olevillekkaan en jaksa kuittailla, koska ei minua ihan oikeasti heidän hommansa kiinnosta niin paljoa. Keskityn ennemmin omiin asioihini. Hykertelen tavallista voimakkaammin kotona HIFK:n hävittyä ja kuittailen siitä myöskin kavereille. Se kuuluu asiaan paikallisvastustajien kesken, mutta siihen se jää.

Sitten kun mennään tähän teidän touhuun. On Jokerit antifanclubeja, koko loppu suomi hihkuu kädet pystyssä stadilaisten epäonnea jne. Eikös tuo mene aika pahasti överiksi. Ei tuollainen ole enää mitään muuta kuin kateudesta ja alemmuuskompleksista johtuvaa pelleilyä. Odotatte kieli pitkällä, milloin pääsette sieltä pattereiden välistä kuittailemaan stadilaisille, vaikka itse olette olleet vielä sairaan paljon huonompia kuin me.
Minä ymmärrän tuonkin siihen asti, jos tämä torvelo ei itse kannata mitään joukkuetta, vaan on omistanut elämänsä ainoastaan paskanjauhamiselle. Niitäkin riittää, uskokaa pois.

Muita luulisi paljon, paljon enemmän kiinnostavan omat asiat, kuin Jokereiden, tai HIFK:n tekemiset. En voisi fanina kuvitellakkaan, että jaksaisin tuollaista ilakointia joka koskee jotain muuta joukkuetta. Ei. Minua ei muut joukkueet niin paljoa kiinnosta.
Ei, vaikka se joukkue olisi HIFK, joka muuten meille on vieläpä paikallisvastustaja, ja sikäli täysin eri juttu, kuin nämä teille. Yksi asia on myös se, että aina kun nämä antifanit ovat jollain lailla perusteelleet miksi he ovat antifaneja, niin 95% -väitteensä ja syynsä ovat täyttä paskaa, eivätkä halua, tai suostu totuutta edes kuulemaan.
Kyllä mä tiedän, älä selitä, Hjallis sitä, Hjallis tätä, mä luin lehestä jne. Hohhoijaa. Muuta ei näihin voi enää sanoa.

Papa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, FC Bayern
Mikelle ja Isakssonille:

Böndet yrittää joitan, mutta me Stadilaiset tiedetään missä mennään. Hienoa olla kateellinen, jota me ei osata olla! Stadi on Stadi, ei sitä böndet ymmärrä!

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ja sitten ihmetellään mistä stereotypia itsekeskeisitä omaan napaan tuijottavista stadilaisista syntyy...

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mike

Vaikka olet näköjään jo hieman rauhoittunut ja tuo tekstikin on hieman siistimpää niin silti mielestäni hiukan ylireagoit tuota asiasta syntynyttä hälyä. Se että ennakkosuosikki häviää oli kyseessä mikä tahansa joukkue tai urheilija se on tiedoitusvälineissä aina uutinen. Näin se vaan menee. Se että Jokereiden tappio on otettu monin paikoin ilolla vastaan johtuu monesta eri syystä eikä siinä todellakaan ole mitään kummallista. Joku on saanut kuunnella joidenkin äänekkäiden narrifanien pullistelua ja on luonnollisesti nyt tyytyväinen kun Jokerit hävisi. Jotkut esim pohjois-suomlaiset iloitsevat aidosti Kärppien voitosta. Suuri joukko ihmisistä rakastaa yllätyksiä(väittäisin tämän porukan olevan suurin tuosta tappiosta iloitsevista) ja on aina tyytyväinen kun etukäteen heikompi voittaa. Nyt kun sinusta Mike tuntuu että tuohon Jokereiden tappioon törmää joka paikassa kannattaa muistaa että silloin kun Jokerit voitti muutaman vuoden sisällä useamman mestaruuden tilanne oli täysin päin vastainen. Jokerit siellä Jokerit täällä Hjallis teki sitä ja Leena teki tätä. Hemmetti naisten lehdetkin kirjoitti Jokereista ja tuo joukkue oli ns. muoti-ilmiö. Täällä Etelä-Karjalassakin Jokeri-kannattajaksi tunnustautui sellaisetkin jotka ei taatusti tajua kiekkoilusta yhtään mitään. Itse voin kertoa saaneni juuri niihin aikoihin yliannostuksen Jokereita ja tästä syystä en sympatioita sinne suuntaan juurikaan tunne. Tosin en miksikään antifaniksi taatusti tunnustaudu. Siinä vaiheessa kun sinä Mike hyväksyt tosiasiat sellaisina kun ne ovat pystyt ehkä toipumaan tuosta pettymyksen tuomasta tuskasta. Tämähän on loppupelissä vain urheilua johon kuuluu sekä voitot että tappiot.

Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Niin, Mike

Tottakai jokainen on erilailla vahingoniloinen eri asioista. Jonkun mielestä on tosi hienoa, jos Jokerit häviää ja jonkun toisen mielestä on yhtä hienoa, jos Kerho häviää. Eikä siinä mitään, se kuuluu ihmisen perusluonteeseen - kellä voimakkaampana ja kellä heikompana - eikä se ole millään tavalla vahingonilon kohteelta pois. Mutta sitä ei sitten enää tarvitsekaan hyväksyä, että joku rupeaa muille kertomaan, mistä he saavat olla vahingoniloisia ja miten ja missä he sen saavat ilmaista.

Viime syksynä Kiekkopesässä Kerhon kannattajat olivat jatkuvasti jokerifanien kettuilun kohteena. Kysyin useaan kertaan syytä siihen, mutta kukaan ei osannut vastata. Silti kettuilu jatkui. Itse en tunne vahingoniloa jokerifaneja kohtaan, mutta ymmärrän niitä, jotka tuntevat. Tässä tuli tilaisuus antaa vähän takaisin, ja osa sen tilaisuuden käytti. Yritä kestää, se on ohi parissa päivässä.

Papalle ja Isakssonille sen verran, että kannattaa vähän yrittää avartaa Suomi-kuvaa, niin tuo asetelma "stadi vs. maalaiset" avautuu teillekin kaikessa naurettavuudessaan.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Designer

Enpä taida tuntea ketään, jota Kerhon häviäminen sinällään liikuttaisi, ellei sillä olisi kytköksiä oman joukkueen tilanteeseen.

Sen sijaan tapasin eilen ja tänään paljon ihmisiä, joita HIFK:n tappio tuntui liikuttavan kovastikin. Kuuntelitko sinä paljonkin vittuilua runkosarjan jälkeen, ihmisiltä joille Kerho on normaalioloissa samantekevä?

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Nyt ei ollutkaan kyse Jokereiden häviöstä, tai siitä miten se minua vituttaa. Kysymys oli ylipäätään koko asetelmasta, joka tämän yhteydessä jälleen kerran miljoonannen kerran tuli esiin.
On jotenkin skitsoa, että stadilaisten hävitessä, tai kokiessa vääryyttä missään ei näy otsikkoja ja kommentteja tyyliin Hyvä Kärpät!, Hyvä Ilves!, tiputitte ne pois, onnea jatkoon! Puhumattakaan, että jossain lukisi Taubert sikaili, Pesonen sikaili jne.

Sen sijaan kauden aikana saa lukea kilometreittäin juttuja tyyliin :
Stadilaiset lomilla!, stadilaisten selitykset, Hjalliksen selitykset, Penan itkut, Valtosen sikailut, Ruudun sikailut, Mäkiahon sikailut, Calounin hypyt, Hentusen hypyt, Törmäsen itku, Nielikäisen pelleily jne.jnn.jne.
Aivan kun missään muualla ei tapahtuisi yhtään mitään, ja kun tapahtuu, niin kukaan ei sitä myönnä, tai ainakin hiljaa hyväksyy ja kuittaa asian tyyliin olankohautus.

Nämä kaikki menee ihan samalla linjalla, niin samalla, että ei tiedä pitäisikö itkeä, vai nauraa. Otetaan esimerkkinä joku Tuomo Ruudun puhdas taklaus, joka keräsi päivän aikana 9-sivua vastauksia ja kaatoi koko Jatkoajan serverin hetkeksi. Missä on samanlaiset pillitykset kun jossain muualla tapahtuu? Ei missään.
Jos Jokerit-Kärpät olisi päättynyt toisinpäin, ja vaikkapa samainen T.Ruutu olisi taklannut polvella Taubertia, niin voi herranjumala sitä meteliä ja pillitystä mikä täällä olisi. Itse suuri saatana hajoitti kiltin Oululaisen polven, eikä saanut pelikieltoa. Tappakaa se! jne. Ja ihan turha sanoa, että spekuloin, koska tiedätte itsekin, että olen tasan tarkkaan satavarmasti oikeassa kun näin väitän.

Mistä mahtaa moinen johtua. Ovatko helsinkiläiset todella, niin kadehdittavia, tai muuten vaan ärsyttäviä, ettei nähdä metsää puilta. Tuota touhua ja vahingoniloa ei nimittäin tältä kantilta voi mitenkään ymmärtää, ei sitten millään. Koko loppu suomi Tamperetta ja Turkua lukuunottamatta on kuin sodan voittanut, vaikka kukaan muu kuin Oulun Kärpät ja Tampereen Ilves ei ole voittanut yhtään mitään.
Kaikki muut ulkona olevat ovat täsmälleen samanlaisia luusereita kun mekin. Osa vielä pahempia.
Tottakai minuakin lämmittää, jos vaikkapa TPS ei voitakkaan nyt mestaruutta, mutta ei se mulle niin iso asia ole, että alkaisin sitä oikein joukolla täällä juhlistamaan. Etenkin kun oma kausi meni totaalisesti päin seiniä.

Joo, ja tiedän ettei tuossa teidän kantilta ole mitään uutta ja ihmeellistä, mutta halusinpa nyt nostaa kissan pöydälle ja kysyä mistä se johtuu. Itse olen lähestulkoon kateellinen, että löydätte niin paljon ilonaiheita, vaikka omat ovat jo pihalla. Minä en pysty löytämään, en vaikka miten yrittäisin.
Tuosta stadilaisten vittuilustakin vielä sen verran, että mitä itse olen seurannut -niin homma menee useinmiten jotakuinkin niin, että joku rääväsuu julistaa, että tänään pyörii Jokerit/HIFK, vaikkapa Rinkulalla, ja sitten joku nuija vastaa, että älä unta näe juntti, niin soppa on valmis. Onko se stadilainen osapuoli tuossa jotenkin syyllisempi kuin se toinen. Jotenkin ylpeämpi kenties jne.?
Ja ennenkaikkea. Kuinka paljon panette painoarvoa yleensäkkin tuollaisille kommenteille ja jos panette, niin kannattaisiko miettiä miksi.

Minua ei heilauta tippaakaan, jos joku Lappalainen haukkuu minua, enkä vedä siitä mitään johtopäätöksiä kaikista Lappalaisista. Teillä tuo hipiä tuntuu monilla olevan aika paljon herkempi, jos muutaman keskenkasvuisen keskinäisestä pelleilystä menee herne nenään ja muodostuu kuva koko Helsingistä, kuten usein tuntuu, niin aika heikoilla kantimilla ollaan itsetunnon kanssa.
Asia on myöskin niin, että vittuilu lietsoo sitä vittuilua ja mikä onkaan helpompaa, kuin kulkea siitä mistä aita on matalin. Jos minun pitäisi näiden lätkäsaittien perusteella valita asuinpaikkani, niin se totta helvetissä olisi Helsinki. En kestäisi millään niin paljoa kateutta, yksisilmäisyyttä ja vahingoniloa, mitä näiden perusteella tuntuisi muualla liikkuvan (poislukien Turku ja Tampere).

Onneksi olen kuitenkin sen verran elämäni aikana ehtinyt Suomessa liikkumaan, että tiedän muuallakin olevan normaali -ihmisiä yhtä paljon kuin täälläkin ja nämä luolamiehet ovat onneksi vain häviävän pieni, mutta sitäkin puusilmäisempi vähemmistö.

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Mike hei.....

"Tuosta stadilaisten vittuilustakin vielä sen verran, että mitä itse olen seurannut -niin homma menee useinmiten jotakuinkin niin, että joku rääväsuu julistaa, että tänään pyörii Jokerit/HIFK, vaikkapa Rinkulalla, ja sitten joku nuija vastaa, että älä unta näe juntti, niin soppa on valmis. Onko se stadilainen osapuoli tuossa jotenkin syyllisempi kuin se toinen. Jotenkin ylpeämpi kenties jne.?
Ja ennenkaikkea. Kuinka paljon panette painoarvoa yleensäkkin tuollaisille kommenteille ja jos panette, niin kannattaisiko miettiä miksi."

Ei voi olla totta! Onhan se ainakin mun mielestä pikkusen eri asia vastaako tuollaiseen kysymykseen, että älä unta näe juntti vai älä unta näe. Mun mielestä sinä et voi päättää pääkaupunkiseutulaisena sitä, mikä nimitys on meille provosoiva ja mikä ei? Jotakin ihmistä voi oikeasti ärsyttää nimitykset juntiksi tai heinähatuksi. Monet antaa noille sanonnoille liikaa painoarvoa ja niin teit kyllä eittämättä sinäkin, kun turhaan provosoiduit tästä otsikosta. Kyllä meni haistinpapu nenään ja syvälle!Jos sinä suutut otsikosta "stadilaisten selitykset", niin eikö ole oikeutettua, että mekin saamme kuitata teille takaisin ne lukuisat junttiheinähattuspede nimitykset? Minusta ainakin!

"Minua ei heilauta tippaakaan, jos joku Lappalainen haukkuu minua, enkä vedä siitä mitään johtopäätöksiä kaikista Lappalaisista. Teillä tuo hipiä tuntuu monilla olevan aika paljon herkempi, jos muutaman keskenkasvuisen keskinäisestä pelleilystä menee herne nenään ja muodostuu kuva koko Helsingistä, kuten usein tuntuu, niin aika heikoilla kantimilla ollaan itsetunnon kanssa."

Hohhoijaa. Eipä voi tähänkään kauniiseen vuodatukseen vastata kun, että kellä edelleen täällä on se herkempi hipiä? Jos muut Jokerifanit myönsivät auliisti tappionsa, niin sinä vedit herneen nenääsi. Ja turha on puhua Helsingin yleistämisestä, koska sinäkin vaan vedit tähän keskusteluun mukaan Hämeenlinnan mukana kaikki muutkin liigapaikkakunnat ja niiden fanit. Yhtä paljon onnistut yleistään, kun sitä väitit muiden tekevän.

Nooselle nostan hattua, kyllä onnistuit todellakin sohaisemaan muurahaispesään onnistuneesti!

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Neutraalit ja vähemmän neutraalit

Tässä hetki sitten täällä Jatkoajan keskustelupalstalla oli otsikko, joka käsitteli mitä mikäkin joukkue edustaa kellekin. Nämä joukkueet jaettiin lähinnä neutraaleihin, ja tunteita herättäviin joukkueisiin.

Neutraaleista joukkueista, esim. Kerho, on tämä "neutraali" porukka useille, eikä neutraalin joukkueen väelle paljoa jakseta kuittailla epäonnistumisista. Samoihin yleisiin neutraaleihin joukkueisiin voidaan lisätä vaikkapa Ilves ja Lukko, jotka harvemmissa onnistuvat herättämään tunteita.

Mitä näihin tunteita herättäviin joukkueisiin tulee, ovat yleensä Stadin porukat lähellä keulia, elleivät jopa keulilla (varsinkin Jo*erit). Samaan kastiin voidaan heittää Blues ja TPS. Nämä neljä joukkuetta ovatkin joukkueita, jotka herättävät suuren yleisön kesken suurimpia tunteita, ja näin ollen tottakai fanitkin saavat siitä osansa, oikeutettua sitten tai ei.

Mutta sehän olikin vain minun pointtini...

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
"Ei voi olla totta! Onhan se ainakin mun mielestä pikkusen eri asia vastaako tuollaiseen kysymykseen, että älä unta näe juntti vai älä unta näe. Mun mielestä sinä et voi päättää pääkaupunkiseutulaisena sitä, mikä nimitys on meille provosoiva ja mikä ei? Jotakin ihmistä voi oikeasti ärsyttää nimitykset juntiksi tai heinähatuksi. Monet antaa noille sanonnoille liikaa painoarvoa ja niin teit kyllä eittämättä sinäkin, kun turhaan provosoiduit tästä otsikosta. Kyllä meni haistinpapu nenään ja syvälle!Jos sinä suutut otsikosta "stadilaisten selitykset", niin eikö ole oikeutettua, että mekin saamme kuitata teille takaisin ne lukuisat junttiheinähattuspede nimitykset? Minusta ainakin!"

Niin, mutta hämmästyttävää on kuinka suuri joukko noista provosoituu siihen nähden kuinka pienestä ja rääväsuiseta joukosta on kysymys, jotka noita juntti/heinäkenkä -nimityksiä viljelee.
Toisekseen. En provosoitunut tuosta otsikosta, aiheita on ollut ennenkin ihan riittämiin ja tämä nyt sattui vaan olemaan se otsikko johon tartuin. Yksi monista samanlaisista, ja otsikkona, sekä käsiteltävänä asiana erinomainen sellainen.
Tässä ei ollut kysymys itse pelistä, vaan nimenomaan tuosta stadilaiset vs. muut asetelmasta jota ajoin takaa.
Tätähän ja itse asiaa sinä et tuossa taaskaan sivunnut puolella sanallakaan, vaan totesit taas vain ja ainoastaan sen, että te makselette takaisin sitä sun tätä jne.
Minua ei edelleenkään haittaa pätkääkään, vaikka meitä kutsuttaisiin homoiksi muualla. Ei yksinkertaisesti kiinnosta, eikä se minua mihinkään vastavittuiluun aja.
En usko, että tuo on se syy muuallakaan, mutta ette osaa sille mitään muutakaan syytä sanoa. Hoette vaan kuorossa noita samoja mantrojanne, vaikka oikeastaan ette osaa niitä mitenkään perustella.

"Hohhoijaa. Eipä voi tähänkään kauniiseen vuodatukseen vastata kun, että kellä edelleen täällä on se herkempi hipiä? Jos muut Jokerifanit myönsivät auliisti tappionsa, niin sinä vedit herneen nenääsi. Ja turha on puhua Helsingin yleistämisestä, koska sinäkin vaan vedit tähän keskusteluun mukaan Hämeenlinnan mukana kaikki muutkin liigapaikkakunnat ja niiden fanit. Yhtä paljon onnistut yleistään, kun sitä väitit muiden tekevän."

Ensikseen. Tappion myönsin ensimmäisten joukossa, enkä ole Kärppiä, tai sen faneja arvostellut puolella sanallakaan matsin jälkeen. Voittonsa ovat ansainneet, tämä on urheilua, me oltiin huonompia jne. Nostan hattua, vilpittömästi.
Kysymys olikin nimenomaan teistä. Halusin tietää ja ihmettelin mistä tuo mahdoton juubeli johtuu, vaikka teillä kenelläkään ei ole ollut omaa lehmää ojassa. Yhtään perustelua en ole vielä kuullut. Pelkästään toteamuksen, että kaikkihan sitä ovat vahingoniloisia jne. Sitäkään en ole kyseenalaistanut, mutta kun se on niin poikkeuksellisen hienoa ja suuressa mittakaavassa, niin olisi kiva kuulla miksi, miten ja mistä lähtenyt.

Et vastannut yhteenkään kysymykseen. Et kertonut miksi T.Ruudun, Valtosen, Mäkiahon jne. kohelluksista itketään apinanraivolla kuukausitolkulla, mutta muiden tekemiset ohitetaan olankohautuksella. Et vastannut myöskään siihen, miksi ja miten stadilaiset ovat niin pahoja, että on aihetta juhlaan, vaikka itse ollaan lomilla?
Niin ja kysymys olikin muista paitsi ei Helsinkiläisistä, ei Noosesta, ei hämeenlinnasta, vaan stadilaisista kontra. lähestulkoon koko muu suomi.

Odottelen edelleen.

Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Oikein, Noose

Jotkut joukkueet herättävät vain syystä tai toisesta kaikkien jääkiekkoa seuraavien tunteet. Joko positiivisesti tai negatiivisesti. Ne joukkueet, jotka enemmän sytyttävät ovat yleensä niitä, jotka ovat eniten esillä esimerkiksi lehtien palstoilla ja niin edelleen. Yleensä ne joukkueet ovat juuri ne Noosen mainitsemat helsinkiläiset jengit tai muuten vaan menestyvät tai alle odotusten pelaavat joukkueet.

Minkäs sille lätkäfani voi, jos ei voi olla kommentoimatta joukkueen kuin joukkueen toimintaa? Ja jokaisellahan on oikeus sanoa mitä haluaa. Suomessahan on tietääkseni sananvapaus. Sehän vain tarkoittaa sitä, että elää vähän liikaakin tässä lajissa. Mutta muistetaan se, että tämäkin on vain urheilua.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mike

"Et vastannut yhteenkään kysymykseen. Et kertonut miksi T.Ruudun, Valtosen, Mäkiahon jne. kohelluksista itketään apinanraivolla kuukausitolkulla, mutta muiden tekemiset ohitetaan olankohautuksella."

Sanon oman vastaukseni näihin herroihin.

Ehkäpä noiden Ruudun, Valtosen ja Mäkiahon temput saavat siksi niin ison kohun aikaan, kun ovat itse saaneet aikaan kyseisen kohun. Tarkoitan sitä, että Tuomo Ruutu kantaa ikuisesti Jarkko Ruudun veljen taakkaa niskassaan, joka taas tarkoittaa sitä, että Tuomon luullaan olevan samanlainen taklaaja kuin Jarkko. No miksi Jarkko on sitten saanut kyseisen leiman? Ehkä sen takia, kun Suomessa ei olla totuttu näkemään noin modernilla tyylillä pelaavaa pelaajaa. Voimahyökkääjä käsite puuttuu ainakin toistaiseksi suomalaisesta jääkiekosta. Ja sellainen esimerkiksi Jarkko Ruutu on.

Tomek Valtosen kohtaloa ihmettelen. Nuorempana käsittääkseni melko kyvykäs pelaaja, mutta mihin kehitys päättyi? Miksei Tomekista tullut pelaaja, joka takoo pisteitä? Miksi Tomekista tuli päätön viilettäjä kiekkokaukalossa? Kysymyksiä, mutta ei vastauksia. Onko Valtonen nykyiseen rooliinsa tyytyväisempi?

Mäkiahon kohtalo taas johtuu siitä, kun Suomessa ei saa tapella. Ensiksi tappelut pitäisivät sallia ja ottaa rangaistusmuodoiksi viisiminuuttiset, niin Mäkiahokin saisi kaipaamaansa arvostusta. Toiseksi tappelut karsisivat törkeitä otteita, joita esim. Valtonen harrastaa.

Itselläni ei ole henk.koht. mitään Mäkiahoa eikä Ruutuja vastaan, he ovat vain suomalaisen jääkiekon uhreja, koska suomalainen jääkiekko ei tunne käsitteitä voimahyökkääjä ja gooni. Valtosta vastaan on ja paljonkin. Tälläinen pelaaja ei tee muutakuin ajele törkeästi toisia selästä tai muuten vaan pahoinpitelee vastustajia. Valtosen paikka ei jäällä.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Taas skeidaa.
Tomek Valtonen on saanut uransa aikana yhden ison rangaistuksen selkääntaklauksesta. Aika moni pelaaja on. Tomek Valtonen ei ole myöskään ikinä ajanut ketään lasarettiin.
Itseasiassa Tomek Valtonen on kerännyt 2-minuuttisiakin vähemmän kuin vaikkapa herrasmiespelaaja Jukka Hentunen samassa ajassa.
Toisekseen Tomek Valtosesta ei kukaan, ei kertakaikkiaan kukaan ole ikinä odottanut maalintekijää, tai taitopelaajaa. Miksi? Siksi, että avunsa ovat jo junioreissa olleet muualla.
Hän on kehityskelpoinen voimalaituri, kuten mainitsemasi Jarkko Ruutukin.
Tomek Valtonen ei ole sikalilija, jos ei rehellisiä tappeluita lasketa sikailuiksi. Hän ajaa ehkä puhtoisemmin kun 90% liigapelaajista, pointti on siinä, että hän ajaa aina ollessaan jäällä ja siitä ei tässä maassa tykätä. Tomek on roolipelaaja jolta odotetaan taklauksia ja Tomekkihan taklaa.
Poikkeuksellisen Tomekista tekee myöskin se, että hän on valmis myöskin aina vastaamaan huutoon, jos vastustaja ärsyyntyy ja haluaa kouluttaa poikaa. Hyvä jätkä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy