Nyt menee ohi aiheen, mutta...
Mitä ihmettä te siellä "maaseudulla" oikein kuvittelette? Tuollakin yksi kaveri leimasi kaikki stadilaiset tyhmiksi, ihan syntymäpaikan perusteella. Ja miten te määrittelette Stadin? Yleisesti ottaen olen törmännyt asenteeseen, jonka mukaan Stadin maantieteellinen raja kulkee jossain Kehäkolmosen paikkeilla ja kaikki sen sisäpuolella asuvat ovat tyhmiä, koppavia ja röyhkeitä. Olemme ylimielisiä pellejä, jotka katselevat teitä maaseudulla asuvia ihmisiä nenänvartta pitkin. Yrittäkää nyt ymmärtää, että TÄMÄ EI PIDÄ PAIKKAANSA. Itse asiassa. "Stadin maantieteellinen raja" kulkee huomattavasti lähempänä Helsingin keskustaa, kuin kehäkolmonen. Edes kehäykkösen sisäpuoli ei ole kokonaan Stadia.
Ja uskokaa tai älkää, täällä kehäkolmosenkin sisäpuolella. asuu ihan mukavia ihmisiä, jotka eivät <i>mitenkään</i> tiedosta omaa stadilaisuuttaan/maalaisuuttaan. Ja miksi tiedostaakaan? Älykkäät ihmiset, kun ymmärtävät, että syntyperä tai asuinpaikka ei tee ihmisestä yhtään parempaa tai huonompaa.
Itse olen (yllättäen) kunnon väliinputoaja. En asu stadissa, mutta kuitenkin kehäkolmosen sisäpuolella. Helsinkiläistä olen siis landelta ja maalaisista Stadista. Helvetin hienoa. Menen minne tahansa, niin aina löytyy ihmisiä, jotka jaksavat luokitella ihmisen asuinpaikan mukaan. Negatiivinen alkuasetelma joka paikassa. Kerrassaan eeeeerinomaista.
Totta kai löytyy ihmisiä jotka yrittävät päteä "stadilaisuudelaan", mutta väitän näiden ihmisten olevan:
a) Noin 13-vuotiaita järvenpääläisiä. Terveisiä Veikkolaiselle
b) Juuri muuttaneen jonnekin Malmille tai Myllypuroon, jostain Espoosta, Vantaalta tai vaikkapa Kuopiosta. Terveisiä Tarkiaiselle.
c) Tekevät kaiken vitsinä muita ärsyttääkseen. Ärsyttävää, eikö totta.
Toki tästä löytyy poikkeuksia, mutta väitän heidän olevan selvänä vähemmistönä.
Jaahas. Mitäs minä tätä pa#kaa tänne kirjoitan. Sanotaan nyt matsistakin jotain. Kuten jo aikaisemmin totesin, parempi voitti. Onnea jatkoon! Ja vaikka olemmekin pienipäisiä niin kyllä täälläkin ymmärretään hieman jääkiekon päälle ja tunnustetaan, jos vastustaja on todella ollut parempi.
// Harkitaan nyt vielä kerran tuota Lähetä nappia....
Ja terveisiä otsikon avaajalle.
// Ei ehkä pitäisi, mutta menköön.