"Joten mielestäni tämä tietynlainen tappion toivominen ainoastaan helsinkiläisjoukkueille ei pidä paikkaansa - en ole varma tarkoitiko edes sitä."
No tässä tapauksessa tarkoitin. Vain ja ainoastaan Helsinkiläis -joukkueita, koska meihin se suuri hulabaloo aina kohdistuu. Miksi? Ei pelkkä suuruus riitä, koska tuo pursuaa niin yli äyräiden. Ei muilla ole Antifanclubeja, eikä muiden joukkueiden pelaajistossa ole antikristuksia.
"Se on yksi syy miksi en joukkueista pidä ja tiedän että en ole ainoa. HIFK:sta pidän hiukan enemmän ja sen peliä katsoessani en voi pahoin. Jokerit on eri asia. Aravirran valmentaessa joukkuetta minulla oli tietty kunnioitus Jokereita kohtaan. Silloin he pelasivat hienoa kiekkoa. Nykyään joukkueen peli saa minut voimaan pahoin. Jokereissa on pelannut Westerlundin ja Summasen aikoina pelaajia, kuten Gagnon. Suurimman osan kaudesta Gagnon oli jääkiekkoilijan irvikuva, mutta pelasi viime kaudella pari viimeistä peliä upeasti. Miksi hän ei voinut pelata koko kautta samalla tavalla? Olisi jäänyt monella kiekkofanilla paljon positiivisempi kuva. Nyt päällimäisenä on mielessä vain monet törkeät temput mitä hän liigassa teki."
Kauneus on katsojan silmässä. Jokerit ei ole ollut sen törkeämpi, kuin vaikkapa Lukko, Ilves, tai moni muukaan joukkue. Teillä on vain ja ainoastaan mielikuva, mielikuva jonka on luonut muutama yksilö ja se samainen lehdistö, jota itsekkin olette aina muka tuomitsemassa.
Kaikki erilainen satuttaa. Jos oma joukkueenne olisi samassa tilanteessa, niin pystyisitte näkemään metsän puilta. Nyt moni ei pysty, koska ennakkoasenteet ovat Helsingin suuntaan aivan käsittämättömiä ja sellaiseen mikä on enemmistön mielestä väärää on helppo ryhtyä kimppaan. Olkoonkin, että enemmistö ei mistään mitään välttämättä tiedä. Pelkkiä mielikuvia, vain ja ainoastaan mielikuvia.
"Lähes koko Jokerilauma pelaa kovaa taklauspeliä, mutta liian monesti nuo taklaukset ovat sääntöjen rajamailla. Esim. Kärppiä vastaan yhdessä ottelussa 27 päähän kohdistunutta taklausta. Tuo ei pitäisi kuulua kiekkoon. "
Siinä yksi esimerkki. Kuka ne laski? Kärppien valmentaja Heikkilä..Joopajoo. Jokerit turhautui lopussa sen myönnän, mutta kentällä ei todellakaan nähty mitään elämää suurempaa porsastelua, vaikka sellainen kuva tietysti yksilöiden mielipiteistä välittyy. Kai olette myöskin sitä mieltä, että tuomarit on lahjottu, koska Tihonovilla oli videonauha sen todistamiseen?
"Ei ole mielestäni sattumaa, että Gagnonin tapaisia "kiekkoilijoita" pelaa juuri Westerlundin ja Summasen joukkueissa."
Ei todellakaan. Gagnon oli helvetin hyvä puolustaja ja W&S ymmärsivät arvon. Draperin tapauksessa kärpäsestä tehtiin härkänen, kuten Draper itsekin totesi. Jossain muualla kun täällä tuo on täysin normaalia. Ei siinä tapettu ketään, ei edes satutettu. Gagnon tölväisi Draperin kostoksi nurin, koska Nurminen oltiin tölväisty sitä ennen, kolmesti.
Tähtisen tapaus oli vahinko, yhtä vahinko kun Taubertin polvitaklaus. Teistä kukaan ei sitä tietysti usko, koska kyseessä oli oma antikristuksenne, mutta minä uskon. Kun ihminen sanoo, että yritti osua mailaan, niin mitä voit sanoa vastaan? ja miksi en uskoisi? Ei nimi pahaa tee.
"Mutta teidän joukkueethan ovatkin hajullisia, värillisiä ja maukkaita. Sitähän te joukkueistanne eniten kaipaatte, joten luulisi teidän olevan tyytyväisiä Eikös tämä "tunteiden herättäminen" kuulu juuri noihin kolmeen elementtiin, jotka tekevät jääkiekkojoukkueesta "hienon"?"
Kuulutaan, ei siinä mitään. Silti, joskus menee vati nurin.
Ei tuota loputonta, perustelematonta paskanheittoa jaksa vanha Erkkikään koko elämäänsä. Joskus olisi kiva tietää miksi?
"Lisäksi minua ärsyttää suunnattomasti median (erityisesti MTV3 sekä iltapäivälehdet) pääkaupunkikeskeisyys. Jokerit ja HIFK saavat huomattavasti enemmän huomiota kyseisissä medioissa kuin muut joukkueet. Maikkarin selostajat ovat olleet pääkaupungin joukkueiden puolella niin kauan kuin minä olen kiekkoa seurannut. "
Niin, kun täällä seuraa teitä, niin ei yhtään tarvitse ihmetellä mediaa. Tehän kaikki suorastaan pursuatte HIFK:ta ja Jokereita. Seuraatte suurennuslasilla joka liikettä. Kyllä lehdistökin näköjään sen tietää.
"Ennen kuin kukaan ehtii sanomaan mitään, niin en tarkoita tällä, että medioiden pitäisi julistaa TPS:n sanomaa muiden kustannuksella. Ei sekään ei olisi hyvä. Puoluettomuus. Se on tärkein sana medioissa. Totta kai erikseen ovat Hesari, K-suomalainen, Turun Sanomat ym. jotka kertovat omien paikkakuntiensa joukkueista enemmän kuin muista. Se on ymmärrettävää."
Teidän mielestä puolueellisia meille, meidän mielestä teille. Kauneus on taas katsojan silmässä.
"Monet niin tällä palstalla kuin kiekko-otteluissa olevat helsinkiläiset - tai ovat ainakin ilmoittaneet olevansa Helsingistä, vaikka taitavat olla oikeasti Järvenpäästä (sieltä kuulemma tulevat ovat kaikkein pahimpia) - julistavat helsinkiläisten ylivertaisuutta. He myös toitottavat usein meidän muiden olevan "maalaisia, jotka eivät tajua mistään mitään". Tähän samaan kuuluvat myös "Turku on Suomen Perse, Helsiki on ykkönen" tai muut vastaavat sanonnat. Tuollainen ylimielisyys ottaa päähän enemmän kuin mikään muu."
Tuohon en ota kantaa. Voi olla. Minä olen Helsingistä ja asun Vantaalla tätänykyä. Tuskinpa tuolla on ihmeempää merkitystä. Ihmiset ovat omia yksilöitään jokainen.