Nyt on Nixon74:kin saanut tunnukset luotua tänne ja pääsee pelkän lukemisen sijasta itsekkin osallistumaan asiantuntevaan keskusteluun.
Bluesia olen fanittanut n. viiden vuoden ajan ja itseasiassa olen päässyt seuraamaan joukkueen toimintaa melko mielenkiintoisella ajanhetkellä. Joukkueen jälleenrakennus näyttää vihdoin alkaneen tuottaa hedelmää, mistä kertoo ilmiselvästi (tietenkin) tuo koko NHL:n ykköstila tällä hetkellä, mutta myös se miltä se tekeminen siellä kentällä oikeasti näyttää. Täytyy kyllä kehua organisaation toimintaa viime vuosien aikana. Erittäin onnistuneet varaukset (Backes, Oshie, Perron, Berglund, Pietrangelo yms.) sekä melkoisen onnistuneet treidit joilla on saatu tarvittavaa syvyyttää tuohon kokoonpanoon. Tämänhetkinen maalivahtitandemikin on allekirjoittaneen mielestä ehdottomasti NHL:n paras (kyllä, parempi kuin Karhujen). Pikkuisen täytyy olla pettynyt Berglundin ja Stewartin panokseen tämän kauden osalta, varsinkin kun Stewart oli ilmiliekeissä viime kaudella Bluesiin tultuaan. Berglundista sen verran, että miehen taso näyttää vaihtelevan illasta toiseen hurjasti, sekä jo yksittäisen pelin sisällä taso näyttää vaihtelevan vaihdosta toiseen vähän liikaa. No tämä on sellainen asia, joka useilla nuorilla pelaajilla korjaantuu kokemuksen kautta, mikäli tekemisen meininki vaan säilyy jatkuvasti hyvänä.
Halak on näyttänyt jo Montrealin aikoinaan olevansa suurten pelien mies, joten täältä osin löytyy paljon luottoa joukkueen loppukauden otteisiin ja varsinkin pleijareihin. Nyt tavoitteeksi se Presidents Trophy! Vaikka joukkueen suorittaminen on tällä hetkellä kenties NHL:n parasta, ja tuntuu että joukkue pelaa jo runkosarjassa playoff-kiekkoa, niin en aivan lähtisi nuottipaitoja veikkailemaan Stanley Cupin voittotaistoihin asti. Sen verran kokeneempia ja rutinoitunempia playoff-joukkueita sarjasta kuitenkin löytyy. Totta on sekin, että Bluesilta löytyy nyt jo kokeneita kehäkettuja, kuten Arnott, Langenbrunner ja Nichol, jotka varmasti osoittavat arvonsa pleijareissa. Toivottavasti olen väärässä, ja kokenut Hitchcock pystyy puristamaan tästä nuoresta nipusta kaiken sen potentiaalin irti ja St. Louissa soivat duurisoinnut jo tänä kesänä. Tulevaisuudessa on sitten jo lupa ihan tosissaan odottaa sitä Stanleyta, mikäli joukkueen runko saadaan pidettyä samantasoisena, ja nuoret nuottipaidat ottavat vielä sen yhden askeleen eteenpäin.
Kaiken kaikkiaan erittäin hieno kausi Bluesilla toistaiseksi takana, toivottavasti jatkuu samanlaisena kevään ratkaisupeleihin asti, eikä tuolla nuorella nipulla ala nousta kusi hattuun (mitä en todellakaan usko jo Hitchcockin valmennustapaa tuntien). Toivottavasti tänne ketjuun saadaan lisää aktiivisuutta, itse pyrin katsomaan mahdollisimman paljon joukkueen pelejä ja kirjoittelemaan tänne raportteja.