Upea mainos. Noita tauluja kun saisi ihan helvetin monta ja kaikista yleisimpiin liikkumispaikkoihin, niin ei tarvitsisi melkein muuta enää tehdäkään. Somekin kun toimii jo erittäin hyvin.
Ehkä tämä otsake sopinee tälle Ultras 06:n jutulle parhaiten:
Vaasan Sport kaipaa identiteettinsä vahvistamista - Ei sirkustemppuja
Tuohan on Heikin oma kanava, jonka itse halusi tehdä, kun seurasta liikkui kannattajien keskuudessa paljon väärää tietoa. Jos seuraajalla tai jollain muulla tärkeällä henkilöllä ei ole kiinnostusta moiseen, niin siihen hyytyy se yhteydenpito.Yksi asia mikä tuli mieleen, kuka ottaa seuran johdosta kontolleen "kysymyksiä seuran johdolle" osion Sportin omilla sivuilla, kun Hiltunen valitaan kiekkoliiton johtoon?
Omasta mielestäni divarimestaruuksista ei mitään viirejä kuulu edes nostella, eikä niitä varsinkaan tule säilyttää enää ylemmällä sarjatasolla. Kaivetaan esiin, jos tiputaan joskus takaisin ja tuntuu siltä, että ne näyttää kivalta. Tämä siis vain oma mielipide. En ole silti unohtanut divarin hienoja hetkiä.Haluaako seurajohto lakaista mahtavan mestishistorian maton alle?
Mun mielestä ne kuuluu ehdottomasti hallin kattoon
Jaa se oli taas se aika vuodesta kun on ultrasin palopuheen aika.Ehkä tämä otsake sopinee tälle Ultras 06:n jutulle parhaiten:
Vaasan Sport kaipaa identiteettinsä vahvistamista - Ei sirkustemppuja
Joo, onhan tuossa Ultrasin kannanotossa ihan hyvia pointteja. Mutta Ultras ei voi esiintya yleisesti kannattajien aanella. Ultras tietty haluaisi mieltaa itsensa puhumaan yleisesti kannattajien aanella, mutta oikea instanssi siihen hommaan on Red Army:n rekisteroity yhdistys. Ihan niiden imago- ja perinnesyiden johdosta, joihin Ultrasin kirjoituskin viittaa.
Halusivat tai ei, Ultraskin on vain osa Red Armya (vaan ei yhdistysta). Suutari pysykoon lestissaan.
Ultras 06 puhuu itsestään tekstissä kannattajina, miksi näin ei voisi tehdä? Eivätkö he ole kannattajia mielestäsi?
Mielestäni esim. yllä olevan tekstinpätkän perusteella ei voida väittää, että Ultras 06 yrittäisi puhua kannanotossaan koko kannattajajoukon äänellä, vaan pikemminkin avata näkemyksiään muille kannattajille. Tekstin on myös "allekirjoittanut" Ultras 06, ei Vaasan Sportin kannattajat.
Huomiona nyt kuitenkin, että myös kannattajayhdistys on jakanut kyseisen tekstin facebook sivuillaan.
Mun mielestä se rooli on just oikea, kun ei Red Armylta paljon mitään tunnu kuuluvan.
Kenties sen voi ajatella niin, etta ylivoimaisesti suurimmalle osalle Red Armya nuo mainitut asiat eivat ole yhta rankkoja kynnyskysymyksia kuin Ultrasille?
Asian nyt voi ajatella ihan miten vaan. Spekuloida voi mitä haluaa. Ehkä he eivät vaan ehtineet tehdä vastaavaa tai ehkä siellä ei ollut ihmistä, joka olisi pystynyt vastaavan tekstin kirjoittamaan? En tarkoita, että mikään näistä asioista olisi välttämättä totta, mutta ihan saman arvoista spekulaatiota, kuin myös tuo sinun "heittosi". Itse uskoisin, että suurin osa muistakin kannattajista seisoo noiden sanojen takana. Se on minun henkilökohtainen olettamukseni.
Tosin olen edelleen sitä mieltä, että Ultras ei yrittänyt puhua tuossa tekstissä koko Sportin kannattajakunnan/Red Armyn nimissä.
Ihan hyvää kritiikkiä Ultrasilta, mutta Castorpolluxin tavoin kyllä hieman ihmettelen, että onko se Ultras..tai edes RA..joka yksin määrittelee sen oikean tavan kannustaa ottelutapahtumassa? Ihan hemmetin iso kiitos koko kannattajapäädylle kaikesta tehdystä työstä ja lauluista - tietenkin. Mutta jotenkin tuosta paistaa läpi se, että huolestutaan kaikesta siitä muusta mahdollisesta "metelistä", joka tuota laulua "haastaisi".
Niin no... On se aika mielenkiintoista, että kun muualla Suomessa ollaan hiljalleen kannattajakulttuurin saralla kehitytty/siirrytty tähän meidän vaasalaisten pitkään vaalimaan "eurooppalaiseen" suuntaan yhä enemmän - tehty seisomakatsomoita, panostettu tifoihin, siirrytty kannatuslauluihin jne, niin meillä aletaan miettimään ratkaisuja päinvastaisesta suunnasta? Ymmärtääkseni tämä kehitys on saanut nimenomaan positiivista palautetta muilla paikkakunnilla. Kiinnostaako ihmisiä Vaasassa muka enemmän Porin tapaan joku pelle/taikuri jäällä pelikatkoilla, joka huudatta yleisöä ja tekee taikatemppuja?
Mutta en mä lähtisi rajaamaan touhua siihen, etteikö Kuparisaaressa voisi muutakin olla. Kauniit tanssitytöt, kuumat kolatytöt, Joensuun torvimies tai luistelevat pellet sun muut vapaataiteilijat voivat nekin olla yhtä hyvin osa ottelutapahtumaa. Ja jos joku haluaa vaan istua hiljaa ja joku toinen koputtaa tölkkejä muiden laulaessa niin siitä vaan.
En nyt jaksais omien kanssa ruvata vääntämään, mutta faktahan on se, että tuolla päätykatsomossa, Sundom Ståssa, ei olisi miinkäänlaista meteliä ja sen seurauksena tunnelmaa koko hallissa ilman näitä reippaita Ultrasin poikia. Minä nostan ainakin siitä hattua... se on sitten eri asia, mitä vierasmatkoilla puuhastelevat. Kotipeleissä heidän panoksensa on kuitenkin mittaamaton.
Niin Ultraseilla kuin kaikilla muillakin Red Armylaisilla on jo suora kanava Heikille aivan samoin kuin kaikila muillakin. Sinne voi vaikka heti laittaa niita ehdotuksia aivan avoimesti ottelutapahtumien parantamisesta yrittamatta esiintya yleisesti kannattajien aanella.
n.
Tuossa ultrien kirjoituksessa on paljon oleellistakin asiaa, mutta on mielestäni varsin outoa verrata ottelutapahtumaa sirkustapahtumaksi, jos ainoa konkreettinen valitus ottelutapahtumasta oli yksittäinen ottelu, missä yhteistyökumppani maksoi siitä, että saavat tuoda yhteen otteluun läpsyttimiä. Tämäkään ei toki oman ymmärrykseni mukaan ollut ihan ok seuran kannalta. Vai onko muita asioita mitkä ovat ottelutapahtumassa perseellään?
Vuosiluku, Vaasan pudottaminen markkinointimateriaalista jne ovat varsin tyhmiä virheitä, jotka on toteutettu jo useampi vuosi sitten. Ja eiköhän nämäkin ajan myötä korjata, kun brändiä ja markkinointia kehitetään eteenpäin. Ainakin toivottavasti.
Muuten totta että Ultrasin pojat ovat jopa yleensäkin varsin hiljaisia (melkein ainoastaan kunnon meteliä silloin jos eräs, nimeä mainimatta, muualle Suomeen muuttanut on visiitillä Vaasassa). Suut liikkuvat näennäisesti mutta laulua ei kuulu. Toki hienoa työtä tifojen ja kaiken muun suunnittelussa ja toteuttamisessa.