Mainos

Sportin markkinointi ja viestintä

  • 48 990
  • 182
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Voin lohduttaa sen verran että meillä Espoossakaan ei hirveämmin(rahasta tai kyvyttömyydestä johtuen) ole Blues näkynyt katukuvassa muuten kuin noilla "Valitse sininen"-bussipysäkkimainoksilla. No okei, kouluvierailut on yksi juttu ja kauppakeskuksissakin on alettu mainostaa mutta muuten täällä ei ole innostusta näkynyt. Lisäksi nämä omistajien viimeisimmät tempaukset ovat tainneet syödä organisaation uskottavuutta aika lailla ja fanit ovat nyt ainoa taho jotka tätä seuran markkinointia ovat edes jotenkin yrittäneet pitää pystyssä.
Tää on niin tätä. Onneksi on edes yksi taho, jonka kanssa voidaan jakaa tätä surua ja päänsärkyä. Voimia Espoo!

On tää väärin. Toiset kärvistelee amatööripuuhista, toisien huolet rajoittuu lähinnä cheerleadereille lähetettyihin kikkelikuviin. :)

hänen suuri virheensä on tuo liiallinekin laihialainen talouspolitiikka, missä säästetään itsensä hengiltä. Sportissä ei ole tällä hetkellä ymmärrystä sen suhteen, että kasvu on riippuvainen myös investoinneista sekä hallituista riskeistä..
Tämä! Ilman panosta, ei tulosta. Tästä Laihalaisuudesta kyllä paras esimerkki nuo Hietalahden romulavalta roudatut, motarin päädyn "uudet" jakkarat. :)
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Tästä Laihalaisuudesta kyllä paras esimerkki nuo Hietalahden romulavalta roudatut, motarin päädyn "uudet" jakkarat. :)

Oliskin ottanut Hietalahden romulavalta, sieltä olis saanut punaisia tai edes samanvärisiä sinisiä mitä ennestään hallissa. Tosin itseäni voisi vähemmän kiinnostaa minkä värisiä nuo penkit on, niin kauan kuin hallin ilmeelle ei muuten tehdä mitään.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Oliskin ottanut Hietalahden romulavalta, sieltä olis saanut punaisia tai edes samanvärisiä sinisiä mitä ennestään hallissa. Tosin itseäni voisi vähemmän kiinnostaa minkä värisiä nuo penkit on, niin kauan kuin hallin ilmeelle ei muuten tehdä mitään.
Sieltä ne nyt kumminkin ovat peräisin ja punaiset ovat Kaarlenkentällä sekä raviskalla.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Somessa ollaan mielestäni menty eteenpäin ja mm. nämä "Yhteinen ylpeys" ja "Yksi meistä" -sloganit ovat varsin hyviä. Tämä ei silti riitä, vaan kyllä kaupungillekin pitäisi saada jotain pysyviä paikkoja, jossa Sport olisi kokoajan näkyvillä. Liigallahan oli ennen kautta kampanja, jossa ihmisiä pyöri kaupungeissa lätkäkamppeet päällä ja pelkästään tuolla ovat mainostaneet Sportia melkein enemmän kuin Sport itse.

Ideoitahan on mielin määrin jos vain löytyy intoa toteuttaa. Tuntuu, että organisaation sisältä ei vain löydy tarpeeksi tahtoa lähteä toteuttamaan mitään, mikä vaatii vähän enemmän työtä. Jotain pitäisi silti tehdä, sillä Sport ei tällä hetkellä ole se "meidän juttu" vaan melko harmaa ilmestys.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Tosin itseäni voisi vähemmän kiinnostaa minkä värisiä nuo penkit on, niin kauan kuin hallin ilmeelle ei muuten tehdä mitään.

Näinhän se on. Nuo kakkosdivarihallin sopivat istuimetkaan ei haittaa, kun kokonaisuus on kuitenkin niin repaleinen nykyisessä hallissa. Siinähän se onkin, että mitään kovin kummoista buumia ja yleisömäärien kasvua ei oikein parane odottaakaan niinkauan kuin kunnon hallia ei ole. Yksi syy miksi nykyinenkään halli ei ole koskaan loppuunmyyty, on käytävätilojen ahtaudessa. Moni satunnaiskatsoja ei lähde sinne kaaokseen, varsinkaan nyt kun peli on mahdollisuus nähdä kotisohvaltakin. Ahdasta se on seisomakatsomossakin. Ainut hyvä asia on, että Kuparisaari on ainoa paikka, missä magnum-setääkin lykästää, kun kauniit nuoret, hyvältä tuoksuvat naiset tulee kylkeen kiinni.

Jos vielä markkinointiin liittyvistä pikkuasioista vähän valitetaan, niin tuo pyrotekniikka pelaajien tullessa jäälle on myös vähän kyseenalainen lisäarvo, varsinkin kun sen toteutus on tyyliin k-marketista. Aika vähän tilaa myös pelaajilla luistella lieskojen läpi. Puuttuu vaan, että joku kerta vielä Vänttisen parta syttyy palamaan. Mun mielestä entinen savukone, ehkä hieman tehostettuna, olsii tyylikkäämpi vielä punaisilla valonheittimillä ja sillä Halloween themellä tehostettuna.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Otteluissa ei ole mitään yleisöä viihdyttävää, esimerkiksi cheerleaderit puuttuvat ja muutkin yleisöä viihdyttävät tapahtumat. Ainoa viihdyttävä tapahtuma on seisomakatsomon infernaalinen pauhu ottelun alussa ja itse ottelussa, josta paljon kiitoksia faneille, jotka tekevät peleistä ainutlaatuisia.
Miksi edes lähti kirjoittamaan kaipaavansa cheerleadereita, kun samaan aikaan puhui seisomakatsomon tunnelmasta? Juuri siitä syystä ei ole cheerleadereita hallilla, vai kaipaako kirjoittaja vähemmän tunnelmaa, enemmän musiikkia? Hänelle tiedoksi, että parilla hakusanalla löytää varmasti cheerleadereita bittimaailmasta, osa vaatteilla, osa vähemmän ja osa ilman vaatteilla. Toinen vaihtoehto on ostaa elämänkumpanille cheerleader-puvun, tuo huomattavasti enemmän jännitystä elämään monella tavalla kuin tuijottaa eläviä cheerleadereita hallilla.

Ja edelleen, ei hallin käytäville voi yksinkertaisesti paljon pistää ottelutapahtumaa hyvin yksinkertaisesta syystä, että halli on paska ja järkyttävän ahdas. Kun (vai jos?) halliremppa joskus toteutuu, niin tilanne onkin aivan uusi. (Toivottavasti.)

E: Ja noi paskaset kompressorikotkat on kyllä ihan turhia. Ja mitä tarkoittaa kotkan #99 Redi!?....En tajua, vaikka olen kannattanut tätä jengiä vuodesta 1987.
Demokratia osoitti mahtavuutensa ja yleisö äänesti lempinimekseen Redi. Syytä katsojia ja demokratiaa.

Somessa ollaan mielestäni menty eteenpäin ja mm. nämä "Yhteinen ylpeys" ja "Yksi meistä" -sloganit ovat varsin hyviä.
Sportin sometiimi - resursseihin nähden - on tehnyt mainiota työtä varsinkin tällä kaudella. Graafinen ilme on varsinkin loistava. Kiitosta he eivät paljoakaan saa vaan ennemminkin päinvastoin, mutta allekirjoittanut näyttää heille isoa littipeukkua!

MrMacmanaman kirjoitti:
Tämä ei silti riitä, vaan kyllä kaupungillekin pitäisi saada jotain pysyviä paikkoja, jossa Sport olisi kokoajan näkyvillä. Liigallahan oli ennen kautta kampanja, jossa ihmisiä pyöri kaupungeissa lätkäkamppeet päällä ja pelkästään tuolla ovat mainostaneet Sportia melkein enemmän kuin Sport itse.

Miten Sportin tulisi näkyä katukuvassa? Kysyn tämän kaikilta kirjoittajilta. Ideanne kehiin. Olen itsekin huudellut katukuvassa näkymiseen, mutta tullut yhä enemmän siihen johtopäätökseen, että yleisesti ottaen Vaasa on erittäin huono kaupunki katukuvassa näkymiseen. Torin laidassa ei kovin montaa mainostaulua ole, eikä yksikään ole liikkuvalla kuvalla varustettuna. Ainoa taitaa olla alatorin talon seinässä oleva taulu.

Bussipysäkkien mainokset toimisivat vain offseasonin aikana eli touko-syyskuun ajan. Kauden aikana niistä mainoksista ei ole enää paljon hyötyä, koska otteluita tulisi mainostaa ottelukohtaisesti, ei vain "Sport pelaa silloin ja silloin" -mainoksilla. Jos ylä- ja alatoria pitkin olisi katutasolla, Prismassa, Citareissa, Rewellissa mainostauluja (vähintään HD- tai ennemmin 4K-resoluutiolla varustetuilla), pystyisi Sport paljon vahvemmin näkymään katukuvassa MYÖS kauden aikana ja mainostamaan otteluita ihan uusilla tavoilla, näyttämään livetuloksia Sportin otteluista ja niin edelleen. Toki Sportin offseasonin (tärkein markkinointiaika) näkyvyys katukuvassa oli - jälleen kerran - luokkaa nolla.

Mitä Sportin markkinoinnin tulisi tehdä, kun otetaan huomio tämä hetki ja resurssit? Olikohan tiistain Pohjalaisessa pieni alanurkan mainostus keskiviikon Tappara-matsista, jossa oli Brennanin pärstä ja teksti "Kukaan ei pääse helpolla." OK, saanen kysyä että ketä tämä mainos oikeasti palvelee? Entä jos Sport olisikin pistänyt esimerkiksi sen etusivun kokoisen mainoksen, jossa olisi tuotu Tapparan ylivoimaisin kiinnostavin pelaaja eli Patrik Laine esiin, hieman profiilia ja parilla lauseella mainostaen keskiviikon ottelua. "Patrik Laine - Näitä näet kerran 20 vuodessa." "Aikamme uusi Teemu Selänne" ja niin edelleen. Olisiko mainos myynyt enemmän istumapaikkoja?

Ensi viikon perjantaina olisi kotona KooKoo. Tuleeko taas kliseinen alanurkan mainostus Pohjalaiseen vai kenties... etusivun kokoinen mainos, jossa on pariskunta käsi kädessä, toisella Sport-huivi ja toisella KooKoo-huivi. Molemmat seisovat hallin edessä ja teksti "Rakastavaiset yhdessä taas - Sport/KooKoo perjantaina" Sama mainos myös someen, jossa mainostettaisiin myös vanhoilla ottelukoosteilla ja kuvilla pitkin viikkoa joka päivä ja monta kertaa päivän aikana. Kumpi tapa mainostaa myisi paremmin vai myisikö yhtään?

Ylimielisyys helvettiin, haalarit niskaan ja kentälle, asiakkaan iholla 24/7 tai jos tohon ei ole kykyä ja ennen kaikkea halua, sitten kortistoon ja uudet kaverit tilalle.
Muista mitä kirjoitin S-ryhmästä viime talvena. Siinä totuus hommasta. *Linkki johtaa Sportin talous -ketjuun

Muuten Niemi ja Hiltunen ovat tehneet toimistolla fantastista työtä vuosien saatossa. Hiljalleen alkaa kumminkin kysymys nousemaan, loppuuko osaaminen kesken? Onko aika miettiä toimitusjohtajan palkkaamista, joka mahdollisesti toisi uudenlaista osaamista ja näkemystä hommaan, että taloon tulisi jatkuvasti uusia tuloja, uusia ideoita, jotka eivät jäisi vain ideoiksi.

PS. Muistakaa, että Sportin sometiimi lukee tätä palstaa jatkuvasti. Jos on ideoita, kertokaa ne!
 
Viimeksi muokattu:

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miten Sportin tulisi näkyä katukuvassa?
Ihmisiä pelipaita päällä kauppojen/koulujen ovelle jakamaan lappusia jossa vaikka mainostettaisiin isolla seuraavaa kotiottelua ja sisältäisi myös listan kauden kaikista kotiotteluista. Tällaisen tempauksen voisi järjestää ennen kautta ja kauden aikanakin pari kertaa ja silloin siinä voisi hyödyntää hyvin pelaajia.

Vaasassa on myös kohtuu usein mitälie syysmarkkinoita sun muuta, jotka keräävät paljon ihmisiä ja joissa Sport saisi olla isosti esillä. Nuo tapahtumat ovat myös hyviä tilaisuuksia myydä fanitavaraa.

Jos yleisille paikoille saisi ihan vain yksinkertaisia liikuteltavia standeja, joissa mainostettaisiin pelkästään seuraavaa kotipeliä, niin se olisi kauden aikana varsin helppoa mainontaa.

Aiemmin oli puhetta niistä hallilla nähdyistä näytöistä, jotka ilmeisesti vietiin mainoskäyttöön ympäri Vaasaa. Onko kenelläkään noista mitään havaintoa?
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
En ole "Vähämaan Tapio" enkä siis kirjoittaja, mutta asiasta vääntää. Palstalla paljon hyviä asioita kirjoitettu parannusehdotuksiksi. Sometiimille annan itsekin plussat, muille ei sitten tipu.
Pienilläkin asioilla saisi hallia kodikkaammaksi: punavalkoiset maalit, punaiset penkit, RA:n keräämät pelaajilta saadut kamat, jotka olisi sijoitettu fanipäädyn RA-pubiin, mutta kun se ei yllättäen Niemelle sopinutkaan. Missähän ne tavarat muuten nyt on? Olihan siellä viime kaudella parin pelin ajan seinillä muutama paita, jotka hävisivät jonnekin, varmaan sponsoreiden konttoreihin. Ei siis edes yhteistyötä RA:n kanssa.
Menkää nyt johto vaikka ihan ekaks Jokereiden KHL-kotiotteluun ja kirjoittakaa muistiin kaikki mitä näette. Palkatkaa sitten yksi kotimaassa jääkiekon parissa kannuksensa kerännyt kovan luokan myyntitykki, ideoija kahdeksi-kolmeksi kuukaudeksi kunnon korvauksella tekemään Sport tunnetuksi ja vetovoimaiseksi Vaasassa ja lähiympäristössä.
Pyytäkää esim. fanipäädyn katsojista porukkaa jakamaan tiedotteita/mainoksia yms. vaikka kolmen oluen ja kahden makkaran palkalla muutamaksi tunniksi keskustaan se pelipaita päällä. Lähden kaljapalkalla. Maksaa teille alle 5€. Jakaja hyötyy bruttohinnoilla 18€. Tai jotain vastaavaa tempausta. Tehkää Sportista aidosti hyvä kannatuksen kohde, niinkuin Kärpät tai HIFK: yhteinen ylpeys…jne.
RA:n on syytä myös ryhdistäytyä. Vieraspelit ja kannatus on hiipumaan päin. Jotain tarttis tehdä. Onneksi vielä Ultras ja RA ovat yhdessä melko ok, mutta vaara vaanii, eikä kuiluun ole kovin pitkä matka.
@MrMacmanaman , yksi stondisständi oli Prisman aulassa Alkon vieressä: aika valju: SportShopin mainos siinä pyöri ja jotain muuta, mutta oliko hintansa väärtti? Epäilen…Arrghh, ahdistaa…
PS: Jos nyt ei tempaista tulevaa perjantain KooKoo-peliä varten, niin jo on toimisto ihan saatanan metsässä. Voiko tuon parempaa viikonlopun alkua tulla? Kouluissa syyslomat alkamassa ja mökkikausi ohi. Jos 4000 ei pauku, niin ei sitten enää tänä vuonna (2015) missään muussakaan kotipelissä...
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
KooKoo peli on kyllä täydellinen paikka täsmäiskulle. Puolitoista viikkoa kotipelien välissä ja juuri tuo syyslomien alkaminen. Koko viikko El Clásico teemalla, niin eiköhän 4k pauku, vaikka kapasiteetti ei hirveän paljon tuon päälle enää olekaan.
 

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Yksi ideanpoikanen. Joku ihan random kauppa Dressmann, Citymarket, Kurre, tai mikä tahansa Halpa-Halli (yhteistyökumppanit?) voitaisiin jakaa vaikka 50 kpl kahden hengen ilmaislippuja joita sitten annettaisiin ihan randomina kassalla. Vaikka niille alarivien paikoille, jotka ei kenellekään kelpaa. Tämä siis kertaluontoisena kokeiluna ja kampanjana. Näistä yhteistyökumppanit/kaupat maksaisivat vaikkapa 5€ lippu.

Tällä tavalla voitaisiin saada aivan uusia satunnaiskatsojia, jotka ei muuten peleissä ole käyneet koskaan. Monesti tämäkin laji vaatii sen, että ihminen käy kerran toteamassa paikan päällä ja saattaa saada AHAA elämyksen, et tää läkähän on hauskaa viihdettä... vois oikeestaan tulla joskus toistekin! Kahden hengen lippu vierekkäisiltä paikoilta sen takia, että tulee helpommin mentyä, kun saa kaverin mukaan.

Esimerkkitilanne:

Dressmanin kassalla neiti hymyillen kysyy vanhemmalta herrasmieheltä jahka ostokset on maksettu. Kassaneiti: "Oletko käynyt katsomassa Vaasan Sportin liigapelejä"
OstajaJorma:" No eihän sitä ole ikinä tullut käytyä, muutakuin muistaakseni kerran 70 luvulla divisioonaa ulkojäillä, pitäishän se tietysti mennä, kun pelaavat kuulemma jo liigaa. Kassaneiti: "No siinä tapauksessa tässä kahden hengen liput vierekkäisiltä paikoilta ensi viikolla pelattavaan Sport-Tappara peliin, saat kaupanpäälle:)" OstajaJorma:"Oho! no kiitos kiitos! Täytyypä käydä katsomassa!

Win win tilanne. Saadaan asiakkaalle hyvä mieli ja positiivinen yllätys, josta hyötyy Dressmann saadessaan hyvää viidakkorummun pärinää lahjastaan ja saadaan todennäköisesti kaksi ihmistä katsomoon. Paikoille, jotka olisivat muuten täysin tyhjänä keskiviikko-iltana. Ja ostivatpa vanhat herrat kaffimunkitkin erätauolla, ja sopivat jo jännien vaiheiden jäkeen voittolaukaksilla 3-2 päättyneen ottelun jälkeen tulevansa parin-kolmen viikon päästä uudelleen.

Oisko ideaa? Joo ja ymmärretään, että ei välttämättä ole kovin suuri prosentti, jotka tulevat uudestaan jos eivät tähänkään päivään mennessä ole tulleet, mutta kaikki jotka saadaan uudestaan paikalle on iso plussa. Sitäpaitsi Sport saa siitä lipusta tuoton 5€ ja munkkikaffirahat, jotka muuten olis jääneet saamatta!
 
Viimeksi muokattu:

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Loistavia ideoita täälä ja toivon hartaasti että toimistolla joku näitä lueskelee. Sportin pitäisi markkinoida otteluita persoonallisemmin. Otetaan nyt vaikka esimerkki seuraavasta kotiottelusta SPORT-KooKoo. Ottelua pitäisi markkinoida vanhoilla perinteillä, kannattajien välisillä taistoilla jne. Markkinoinnissa pitää löytää jännitteitä tapahtumaan, sen täytyy kertoa ja herättää syy tulla itse ottelutapahtumaan. Persoonia rakastetaan työelämässä, samaa persoonallisuus toimii ihmisten houkuttelemisessa tapahtumaan. Toimisto, toimintaa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ei vaan jaksasi, mutta edelleen, ne penkit ovat Hietalahdesta, aurinkokatsomosta. Alkujaan sinisiä, nykyään enemmänkin turkooseja.

Paskaakos tolla väliä? Enemmän olen edelleen huolissani siitä, että jo nyt, viiden kierroksen jälkeen ollaan tilanteessa, että budjetoitua yleisömäärää on erittäin haastava saavuttaa. KooKoo-ottelu pitää hoitaa himaan kaikin mahdollisin markkinointikikoin. Kyseessä kuitenkin päävihollinen ja meille tulossaoleva maalijuhla. ;)

Siksi juuri SINÄ voit myös näyttää todelliset kotkankyntesi ja toteuttaa seuramme markkinointia. Vetoankin jokaiseen täällä foorumilla lorvivaan haasteella. Pannaan veto pystyyn, (täysin omantunnon mukaan):

Kuka saa vedettyä eniten maksavaa kansaa katsomoon, KooKoo-peliin? Voittajalle palkintona tunnustus kuukauden markkinointiteosta seuralle. Voin toki maksaa kyllä patsaaankin kaiveruksineen Hovisepistä, jos niin halutaan. Olisko jopa hyvä idea kiertopalkinnoksi??


Kilpailu alkaa...än, yyyy, tee, nyt!!
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Paskaakos tolla väliä? Enemmän olen edelleen huolissani siitä, että jo nyt, viiden kierroksen jälkeen ollaan tilanteessa, että budjetoitua yleisömäärää on erittäin haastava saavuttaa.
Boldaus oma. Niin tarkoitat yleisötavoitetta?-) Kaksi täysin eri asiaa. Ei Sport ole niin tyhmä, että budjetoisi yleisömäärän noin korkealle... eihän?

Minulle on yks ja sama mitä väriä päädyn penkit edustavat. Ei ne punaiset penkitkään hyvältä näyttäisi tuossa betonihelvetissä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
No perkele... Tiedät kyllä, mitä tarkoitin.., vai tiedätkö sittenkään?!


Keskittysit nyt vaan siihen ottelumyyntiin sinäkin niille opiskelijatisssiposkille, etkä sanamuotoihin, :)
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
No perkele... Tiedät kyllä, mitä tarkoitin.., vai tiedätkö sittenkään?!
Nimimerkistä ei koskaan tiedä mitä yritti tarkoittaa, vai tiesinkö sittenkin?-)


Keskittysit nyt vaan siihen ottelumyyntiin sinäkin niille opiskelijatisssiposkille, etkä sanamuotoihin, :)
Olen myynyt ideani täällä foorumilla Sportille täysin ilmaiseksi, olen myynyt täällä foorumilla itseä... siis hypettänyt otteluita enemmän (Viime kaudella esimerkkeinä otteluketjujen avausviestit tiedät-kyllä-mitä-tarkoitan-vai-tiedätkö-sittenkään?) kuin markkinointi itse. Mitä muuta vaadit vielä minulta?-) Vai joudunko korkkaamaan vielä uuden karpalolonkeron ja kehittämään vielä jonkun fantastisen idean Sportille?

Ei vaan kiitos päivän hymystä. 8)
 

Sporttia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ehkä jotain muutakin puuttuu kuin näkyvyys katukuvassa.

Mestis-aikoina Sportilla oli tavoite mitä myydä yleisölle: Liiganousu. Nyt Liigassa tavoite on välillä sääliplayoffit-14. sija ja tämän kauden tavoitteesta ei olla pahemmin viestitetty mitään yleisölle kauden ennakkohaastattelujen lisäksi.

Kumpaa te menisitte katsomaan taviksena? Kunnianhimoista seuraa, joka tavoittelee sarjanousua vai pääsarjassa pelaavaa seuraa, joka koittaa välttää viimeisen sijan, mutta jonka ei tarvi käydä putoamistaistelua.

Toki taviksien mielenkiintoon vaikuttaa moni muukin asia: nimekkäät pelaajat, olosuhteet, seuran näkyminen valtakunnan mediassa, jne. , mutta helpoin tapa saada väkeä halliin on urheilullinen menestys.

Muussa tapauksessa toimiston väen kannattaa laittaa työhaalarit päälle ja alkaa toteuttaa mm. aiemmin mainittuja ehdotuksia, että väki löytäisi hallille.
 

jaaza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Joo, kyllä täytyy sanoa, että meneekö tuolla firmalla niin pirun hyvin, ettei tarvi liiemmin panostaa markkinointiin.
Hiltuselle, jos heittää kysymyksen, niin vastauksena on tietenkin valtava ylikuormitus ja kaikkemme tehdään.
Eikö pitäisi panostaa markkinointiin ja lisätä väkeä, jos ei kerran resurssit riitä.
Jumalauta tänäänkin oli vielä Tappara-mainos tuolla ladon seinässä. Kertoo kyllä aika paljon.
Hankin kaksi kausikorttia firmallemme kesken kauden ja voi jeesus, miten hankalaa tuo oli.
Luulin, että sieltä isketään, kuin sika limppuun, mutta loppujenlopuksi piti itse soitella ja kysellä, että myyttekö te niitä paikkoja. Nyt haloo lusikka kauniiseen käteen ja nöyryyttä vähän tuohon touhuun eikä selittelyjä.
Halli täyteen, keinolla millä hyvänsä. Jokerien peliinkin pääsee suht edullisesti ja hallilla on porukkaa.
 

keskipohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Spårt joka ei vielä ole olemassakaan.
Minä kait edustan tätä osastoa tavikset....tuulipukukansa vaikka itse tuulipukua ikinä ole omistanutkaan ja enköhän puhu kaikkien puolesta kun sanon että parasta markkinointia on menestyvä joukkue. (olipa yllätys)

Tai sitten joukkue joka pelaa sellaista räiskyvää kiekkoa josta iltapäivä lehdet kirjoittavat kissan kokoisilla kirjaimilla.

Mitä tahansa muuta kuin että.....me menemme tekemään parhaamme ja katsotaan mihin se riittää.......

Maikkarille saa tehtyä varsin edullisia (tv + Nova) kampanjoita ja uskoisin ,että jokin sellainen huumorilla höystetty me vs muu maailma mainos ennen ottelua purisi paremmin kuin se ladon seinässä oleva paperi.
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Maikkarille saa tehtyä varsin edullisia (tv + Nova) kampanjoita ja uskoisin ,että jokin sellainen huumorilla höystetty me vs muu maailma mainos ennen ottelua purisi paremmin kuin se ladon seinässä oleva paperi.

Katsooko joku nykyään vielä TV-mainoksia? Maksulliset suoratoistopalvelut ja Watsonin tyyppiset tallennuspalvelut kun ovat ainakin itsellä johtaneet siihen, että ei edes muistu mieleen mitään TV-mainosta muutaman viime vuoden ajalta. Radiomainontaa taas on kyllä vaikea välttää. Etenkin HIFK:n ottelumainokset radiossa ovat kyllä tuoreena mielessä. Voisikohan tuo olla yksi vaihtoehto? Markettien mainosruudut, alatorin screeen, lyhtypylväspaikat jne lisäksi käyttöön. FB, Twitter yms laulamaan samaa viestiä. Ja sitten kun lanseerataan joku slogan, kuten nyt tuo Yksi meistä ja Yhteinen Ylpeys, niin fanikamat ja kaikki muukin viestintä mukailemaan sitä. Nyt on jotain ihan vitun rumaa lippalakkia jollain Hockey Sport Pohjanmaa tekstillä ja muuta sillisalaattia. Fanikamatarjontaa vaivaa ennekaikkea linjattomuus. "Yksi meistä" ei taida paljon muualla näkyä kuin kausikorteissa, ihmettelen miksi ei ole esim t-paitaa ja hupparia sen ympärille. Sundom Stå on ehdottomasti myös valtava markkinointiartikkeli, joka pitäisi saada näkymään fanikamojen lisäksi myös monessa muussa yhteydessä. Erityisen hienoa olisi, jos tuo olisi myös maalattuna Sundomin puoleiseen päätyseinään ja/tai sen muikkuverkossa olevan mainoksen tilalla.

Ottelutapahtuman osalta, edullinen hinta, täysi katsomo ja hieno tapahtuma. Noilla kyllä pitäisi saada tauno tasalakkikin innostumaan hommasta. Mun mielestä tärkeämpää olisi saada tupa täyteen vaikka pienemmällä lippuhinnalla. Toki joukkueen pitää tehdä oma osuutensa ja pelata niin että jengiä kiinnostaa. Tärkeää olisi kuitenkin vetää kynnys satunnaiselle katsojalle mahdollisimman alas.

Oheistoiminnan osalta ollaan kyllä aika rajoitettuja, enkä jaksa siitä nyt paljoa jauhaa. Mutta esim Kotkanpesä VIP on lähinnä vitsi. Ruokahan siellä on ihan hyvää ja laadukkaan oloista, mutta tilat ovat niin naurettavan pienet ja ylibookatut joka pelissä, että ei tulisi kyllä esimerkiksi yhtään ainutta asiakasta sinne rahdata. Aitiot taas ei oikein sovellu tuollaisiin muutaman hengen asiakastilaisuuksiin kovinkaan hyvin. Jonkinlainen yritys oli ne A-katsomon puolella olevat "aitiot", mutta ongelma on että niistä ei näe peliä kattokaarien takaa eikä korkean lasiseinän vuoksi kuule edes katsomon tunnelmaa. Tarjoilu taas sinne toimi hyvin ja positiivinen homma oli se että sai ruokailla pelin aikana ja hakea kaljat viereisestä kiskasta jonottamatta erien aikana. Suurin moka kuitenkin oli, että kukaan ei hallille tullessa tiennyt miten tuo homma toimii (paitsi joten kuten venekauppias, joka sitten loppujen lopuksi paikalle soitettiin).

Summa summarum, ajatuksia ja aihioita on, mutta toteutus on liian puolivillaista.
 

keskipohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Spårt joka ei vielä ole olemassakaan.
"]Katsooko joku nykyään vielä TV-mainoksia?[/QUOTE]

Joo,me tavikset katsomme ........


toki itselläkin kaikki tv:n tarjonta tulee netin kautta netflixeineen päivineen mutta ei se mainoksia estä.
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
"]Katsooko joku nykyään vielä TV-mainoksia?

Joo,me tavikset katsomme ........

[/QUOTE]

Joo, no ei se vittuiluksi eikä henkilökohtaisuudeksi ollut tarkoitettu. Pointti vaan oli, että TV-mainonnan tavoittavuus on heikentynyt viime vuosina huomattavasti. Toki nuo nettipalveluiden tarjoajat ovat oppineet jo tehokkaammin pakottamaan asiakkaat katsomaan myös mainoksia. Tosin tällä hetkellä ärsyttää, kun 30 sekunnin klippiä varten joudut pahimmillaan katsomaan pari minuuttia mainoksia.

Mutta esim Watsonin kautta katsoessa voi nuo mainokset huoletta kelata yli.
 

keskipohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Spårt joka ei vielä ole olemassakaan.
Joo, no ei se vittuiluksi eikä henkilökohtaisuudeksi ollut tarkoitettu.
...........................................................................................................
Non taken....ymmärsin kyllä pointtisi....
 

Mäxä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Nyt kun ruvettiin antamaan posia niin annetaan sitten kunnolla:

Jonkin verran vastaavia hommia tehneenä voin sanoa että Sportin SoMe-vastaava vetää kyllä hyvin. Ja se kaveri joka suunnittelee SoMe mainokset yms. visuaalisesti. Jos on sama kaveri niin on kova kaveri :)
Esim. tämä twiitti - se on siinä. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Samoin KooKoo matsin "Tervetuloa takaisin Helvettiin" on komee.
Maalintekijä plakaatit yms. Yleinen SoMe visuaalinen ilme... Hyvää duunia! Jatkakaa!
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nuijasodan veteraanit - Kiitos 1596-1597
Siis ystävät rakkaat sentään. Kaupungilla tuli vastaan paikallisliikenteen linja-auto, jossa molemmilla sivuilla luki suuresti "Yksi meistä". Myös Järvisen, Newtonin, Vänttise ja Bertrandin kuvat komeili auton kyljessä. Hienoa toimintaa ja antaa näkyvyyttä.
Alatorin valomainoksessa myös Kotkalogo loisti eilen illalla näyttävästi.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kuva Studio Ticketistä... taulussa siis pyörii vain Sportin mainoksia. Otteluista fanituotteisiin.
Upea mainos. Noita tauluja kun saisi ihan helvetin monta ja kaikista yleisimpiin liikkumispaikkoihin, niin ei tarvitsisi melkein muuta enää tehdäkään. Somekin kun toimii jo erittäin hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös