Otteluissa ei ole mitään yleisöä viihdyttävää, esimerkiksi cheerleaderit puuttuvat ja muutkin yleisöä viihdyttävät tapahtumat. Ainoa viihdyttävä tapahtuma on seisomakatsomon infernaalinen pauhu ottelun alussa ja itse ottelussa, josta paljon kiitoksia faneille, jotka tekevät peleistä ainutlaatuisia.
Miksi edes lähti kirjoittamaan kaipaavansa cheerleadereita, kun samaan aikaan puhui seisomakatsomon tunnelmasta? Juuri siitä syystä ei ole cheerleadereita hallilla, vai kaipaako kirjoittaja vähemmän tunnelmaa, enemmän musiikkia? Hänelle tiedoksi, että parilla hakusanalla löytää varmasti cheerleadereita bittimaailmasta, osa vaatteilla, osa vähemmän ja osa ilman vaatteilla. Toinen vaihtoehto on ostaa elämänkumpanille cheerleader-puvun, tuo huomattavasti enemmän jännitystä elämään monella tavalla kuin tuijottaa eläviä cheerleadereita hallilla.
Ja edelleen, ei hallin käytäville voi yksinkertaisesti paljon pistää ottelutapahtumaa hyvin yksinkertaisesta syystä, että halli on paska ja järkyttävän ahdas. Kun (vai jos?) halliremppa joskus toteutuu, niin tilanne onkin aivan uusi. (Toivottavasti.)
E: Ja noi paskaset kompressorikotkat on kyllä ihan turhia. Ja mitä tarkoittaa kotkan #99 Redi!?....En tajua, vaikka olen kannattanut tätä jengiä vuodesta 1987.
Demokratia osoitti mahtavuutensa ja yleisö äänesti lempinimekseen Redi. Syytä katsojia ja demokratiaa.
Somessa ollaan mielestäni menty eteenpäin ja mm. nämä "Yhteinen ylpeys" ja "Yksi meistä" -sloganit ovat varsin hyviä.
Sportin sometiimi - resursseihin nähden - on tehnyt mainiota työtä varsinkin tällä kaudella. Graafinen ilme on varsinkin loistava. Kiitosta he eivät paljoakaan saa vaan ennemminkin päinvastoin, mutta allekirjoittanut näyttää heille isoa littipeukkua!
MrMacmanaman kirjoitti:
Tämä ei silti riitä, vaan kyllä kaupungillekin pitäisi saada jotain pysyviä paikkoja, jossa Sport olisi kokoajan näkyvillä. Liigallahan oli ennen kautta kampanja, jossa ihmisiä pyöri kaupungeissa lätkäkamppeet päällä ja pelkästään tuolla ovat mainostaneet Sportia melkein enemmän kuin Sport itse.
Miten Sportin tulisi näkyä katukuvassa? Kysyn tämän kaikilta kirjoittajilta. Ideanne kehiin. Olen itsekin huudellut katukuvassa näkymiseen, mutta tullut yhä enemmän siihen johtopäätökseen, että yleisesti ottaen Vaasa on erittäin huono kaupunki katukuvassa näkymiseen. Torin laidassa ei kovin montaa mainostaulua ole, eikä yksikään ole liikkuvalla kuvalla varustettuna. Ainoa taitaa olla alatorin talon seinässä oleva taulu.
Bussipysäkkien mainokset toimisivat vain offseasonin aikana eli touko-syyskuun ajan. Kauden aikana niistä mainoksista ei ole enää paljon hyötyä, koska otteluita tulisi mainostaa ottelukohtaisesti, ei vain "Sport pelaa silloin ja silloin" -mainoksilla. Jos ylä- ja alatoria pitkin olisi katutasolla, Prismassa, Citareissa, Rewellissa mainostauluja (vähintään HD- tai ennemmin 4K-resoluutiolla varustetuilla), pystyisi Sport paljon vahvemmin näkymään katukuvassa MYÖS kauden aikana ja mainostamaan otteluita ihan uusilla tavoilla, näyttämään livetuloksia Sportin otteluista ja niin edelleen. Toki Sportin offseasonin (tärkein markkinointiaika) näkyvyys katukuvassa oli - jälleen kerran - luokkaa nolla.
Mitä Sportin markkinoinnin tulisi tehdä, kun otetaan huomio tämä hetki ja resurssit? Olikohan tiistain Pohjalaisessa pieni alanurkan mainostus keskiviikon Tappara-matsista, jossa oli Brennanin pärstä ja teksti "Kukaan ei pääse helpolla." OK, saanen kysyä että ketä tämä mainos oikeasti palvelee? Entä jos Sport olisikin pistänyt esimerkiksi sen etusivun kokoisen mainoksen, jossa olisi tuotu Tapparan ylivoimaisin kiinnostavin pelaaja eli Patrik Laine esiin, hieman profiilia ja parilla lauseella mainostaen keskiviikon ottelua.
"Patrik Laine - Näitä näet kerran 20 vuodessa." "Aikamme uusi Teemu Selänne" ja niin edelleen. Olisiko mainos myynyt enemmän istumapaikkoja?
Ensi viikon perjantaina olisi kotona KooKoo. Tuleeko taas kliseinen alanurkan mainostus Pohjalaiseen vai kenties... etusivun kokoinen mainos, jossa on pariskunta käsi kädessä, toisella Sport-huivi ja toisella KooKoo-huivi. Molemmat seisovat hallin edessä ja teksti
"Rakastavaiset yhdessä taas - Sport/KooKoo perjantaina" Sama mainos myös someen, jossa mainostettaisiin myös vanhoilla ottelukoosteilla ja kuvilla pitkin viikkoa joka päivä ja monta kertaa päivän aikana. Kumpi tapa mainostaa myisi paremmin vai myisikö yhtään?
Ylimielisyys helvettiin, haalarit niskaan ja kentälle, asiakkaan iholla 24/7 tai jos tohon ei ole kykyä ja ennen kaikkea halua, sitten kortistoon ja uudet kaverit tilalle.
Muista mitä
kirjoitin S-ryhmästä viime talvena. Siinä totuus hommasta.
*Linkki johtaa Sportin talous -ketjuun
Muuten Niemi ja Hiltunen ovat tehneet toimistolla fantastista työtä vuosien saatossa. Hiljalleen alkaa kumminkin kysymys nousemaan, loppuuko osaaminen kesken? Onko aika miettiä toimitusjohtajan palkkaamista, joka mahdollisesti toisi uudenlaista osaamista ja näkemystä hommaan, että taloon tulisi jatkuvasti uusia tuloja, uusia ideoita, jotka eivät jäisi vain ideoiksi.
PS. Muistakaa, että Sportin sometiimi lukee tätä palstaa jatkuvasti. Jos on ideoita, kertokaa ne!