Pakko heittää ketjun jatkeeksi vielä 80-luvun alkupuolen Molly Hatchet ja eräs all time -suosikkini
Dreams I'll Never See.
Hieno biisi kyllä, tykkään myös tosin itse Allmanienkin versiosta (kovana Allman Brothers fanina), mutta kyllähän Molly Hatchet tuo tuohon oman säväyksensä. Molly Hatchetista sen verran, että kyllähän tuo liveklassikko Double Trouble puhuu Mollien puolesta tuona aikana ja meno oli kovaa. Muutenkin Hatchetin 2-3 ensimmäistä levytystä ovat kovaa tavaraa, tykkään myös Farrarin ajan Mollysta, kyllähän esim. Beatin`The Odds kuulostaa DJB:n laulamana hyvältä.
Vokalisti McCormackin aikana on yritetty saada vanhaa Molly-henkeä puhallettua yhteen, mutta eihän uusi punaniska korvaa vanhaa Brownia mitenkään, vaikka äänessä samaa säröä välillä onkin. Toki ihan hyviä levytyksiä on uusi Mollykin tehnyt, Devil`s Canyon sekä Silent Reign Of Heroes löytyvät täältä ja ovat ihan asiallista kitaratulitusta alusta loppuun ja meneviä biisejä riittää. Bobby Ingram on kuitenkin vallannut itselleen liikaa tilaa bändistä ja vanha mestari Hlubek tuntuu olevan aika statisti bändissä, johan sen huomaa keikoilla kitaroiden miksauksesta. Tämän takia varmaan vanhojen Mollien Gator Country on perustettu myös.
Molly Hatchet porskuttaa edelleen paljon vaihtuvuutta saanella kokoonpanolla ja kyllä minä edelleen Mollya fanitan, mutta jukeboksimaisuus häiritsee, vaikka uutta tuotantoa on. Joka tapauksessa Molly Hatchet on tärkeimpiä etelän rokin bändejä historiassa ja ansaitsee paikkansa southern rockin kulmakivenä.
Ei liity varsinaisesti etelän rockiin, mutta lauantaina Puistobluesissa esiintyy bluesin vanha pieru John Mayall, 78 vee ikinuorukainen. Jos on Järvenpään seuduilla liikkumassa ja vähääkään blues kiinnostaa niin onhan tuo elävä legenda näkemisen arvoinen, paljon hienoja biisejä John teki. Paikalla myös uudemman bluesin edustaja, Jonny Lang Amerikan Yhdysvalloista tottakai. Itse olen myös paikalla.