Mikke73 kirjoitti:
Tulipa taas katsottua Vihollinen Porteilla, ja hyvä oli edelleen. Huvittaa vaan jotkut idiootit, jotka tässäkin ketjussa ovat valittaneet kun ko. leffassa on vähän rakkautta ja naimistakin mukana...
Onko se niin vaikea ymmärtää, että Vihollinen Porteilla perustuu tositapahtumiin?
On ihan yllättävän viihdyttävä leffa. Pari vuotta sitten about katsoin sen. Pitäis joskus ihan ottaa uusiks. Olen kuullut puhetta, että leffan stoori ei mene aivan niin kuin todellisuus meni, mutta näihän se nyt monesti on elokuvien kohdalla eikä sillä kait nyt niin suurta merkitystä. Ja Rachel Weisz toki aina yhtä herkullisen menossa mukana. Sitä typyä katselee jo ihan mielellään. No meni jo pois raiteilta tämäkin juttu :) No, hyvä leffa kaiken kaikkiaan.
Itse kyllä sotaleffaa jos valitsen kautta aikain, niin on vaan pakko edelleen sanoa tähän Platoon. Se vaan aikanaan teki allekirjoittaneeseen niin suuren vaikutuksen ja miltei täyspasifistiksi muutti koko jätkän yhdeltä istumalta :)
Sotaleffoja on niiiin paljon, että on paha mennä mitään järjestyksiä luomaan. Hyviäkin on niin paljon. Apocalypse Now, Where Eagles Dare, Full Metal Jacket, Talvisota, U-96, hitto näitähän riittää.
Itselläni on muuten sivistyksessä yksi Band of Brothersin mentävä aukko vielä ja kaverilla se hyllyssä seisoo ja talven aikana ois jossain vaiheessa tarkoitus katsoa se yhteen viikonloppuun kun vain koulutyöt paremmin antavat periksi. Turha tulla sanomaan, että "hitto se on ihan niiiiiin hyvä." Varmasti se on hyvä kun olen siitä kuullut niin paljon, mutta hiukan on itselläni pieni odotus siitä, että näinköhän on samaa tavaraa kuin Private Ryanissa, eli teknisesti aivan huippuluokkaa, mutta jälki ei korvaa kaikkea ajatuksen puutetta? Saas nähdä.