No siis olen täysin valmis uskomaan, että Halonen käyttäytyi todella huonosti alaisilleen. Se vaikutelma on ollut helppo saada. Samaa olen muuten kuullut myös Niinistön käytöksestä, että on kulissien takana melkoisen kaukana valtiomiesmäisestä kryptisestä myhäilystä, jos asiat eivät mene mielestään putkeen. Kuvannee itse asiassa suurta tai suurinta osaa politiikan huipulle päässeistä: vaativia ja kovia ihmisiä. (Ja voi hyvin muistella, miten Paasikivi ja Kekkonen ja kumppanit aikoinaan käyttäytyivät, pieniä ovat silakat joulukaloiksi nämä nykypoliitikkojen tantrumit.) Ihmettelen vain hieman, että tästä sitten nostetaan huomattavan ex post facto juuri Halosen kohdalla suuri numero. Olisikohan kysymys "ilkeästä akasta" siinä missä jollakin toisella kromosomi-yhdistelmällä varustettu poliitikko onkin "jykevä ja päättäväinen johtaja"... Mene ja tiedä.Eikä ole. Salomaa tintannut vähän jyrkempää tavaraa ja kirjoitellut mitä sattuu.
Toki tuon iltaroskan juttu on täysin lokaa Halosta kohtaan mitä tuskin kirjassa kokoajan kirjoitetaan.. Tollaisista nää lehdet tunnetaan.
Salomaa pieruissa päästellyt: Lähipiirin kertomuksen mukaan, kun Halosella ei ollut heti kynää kätensä ulottuvilla, presidentti huusi kimeällä falsetilla niin, että koko sali kuuli: ”Kynä, kynä, kynäää”!
Kauhee, aivan hirveetä.
Kekkonen oli kovanaama, Halosen jutut on pikkukauraa UKK rinnalla. Mutta se ei tee "Huonointa presidenttiä Kekkosesta ever"
Viimeksi muokattu: