Jos vaikka kuntien sosiaalivirastot lakkautettaisiin tyystin, niin kenelle esim. oikeistolaiset kävisivät vaivojaan valittamassa?
Minulla ei ole mielikuvaa, että vasureiden piirissä jotenkin eriteltäisiin saavatko fiksummat voittaa enemmän. Miksi ihmeessä moinen vasureita vituttaisi?
Miten tämä liittyy tähän minun kommenttiini sinun väitteeseesi, että "verot maksukyvyn mukaan ovat hyvinvointiyhteiskunnan kivijalka"?
Vastasin, että ei ole ja todistin sen kertomalla hyvinvointivaltioista, joissa ei veroja makseta lainkaan, ts. väitteesi on tyypilliseen tapaasi jotain PS-faktaa.
Palkkatulojen veroista tulevat tulot ovat tietenkin merkittävä osa valtion tuloista, mutta ei mikään pääosa. En tiedä, mutta epäilen, että jos tuloverotusta kevennettäisiin todella rutkasti ja siirryttäisiin tasaveroon, niin eipä se edes suoranaisesti veisi suomea konkurssiin. Puhumattakaan sen positiivisista kerrannaisvaikutuksista, jotka luultavasti kompensoisivat menetetyt tulot.
Ja kun verotuksesta aloin jauhamaan, niin tuo "maksukyvyn mukaan" on erittäin epäoikeudenmukaista. Minä olen sitä mieltä, että jos tienaa 100 ja maksaa vaikka 20 veroja, niin 200 tienaavan pitäsi maksaa 40, se olisi oikeudenmukaista.
Nykytilanteessa pieni- ja pääomatuloiset eivät maksa veroja nimeksikään, mutta keskituloiset erittäin epäoikeudenmukaisen määrän. Keskituloisissa sitä rahaa olisi kiva olla enemmän käytössä, kun se menisi pääosin kiertoon. Pienituloisten joukossa on iso jengi porukkaa joko loisimassa tai tuloloukussa, mitkä molemmat johtuvat idiootista rahan- ja etuuksienjakopolitiikasta.
"Verot maksukyvyn mukaan" ei ole hyvinvointivaltion kivijalka. M.O.T