Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 419 178
  • 11 257

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
No nyt on kyllä vakuuttavaa. Onko vielä niin, että näiden yritysten johtajat ovat niitä Porscheilla 250km/h ajavia porvarisikoja?
Ei. En tiedä millä nämä johtajat ajavat, ne ketkä tiedän eivät aja vaan ajavat esim. Audeilla.
Päättele itse yritykset, kaikki isoimmat yritykset ko. aloilla.
En niitä tässä viitsi nimetä erinäisistä syistä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei. En tiedä millä nämä johtajat ajavat, ne ketkä tiedän eivät aja vaan ajavat esim. Audeilla.
Päättele itse yritykset, kaikki isoimmat yritykset ko. aloilla.
En niitä tässä viitsi nimetä erinäisistä syistä.
Työskentelen itse yhdessä Suomen isoimmista kaupan alan yrityksistä eikä meillä velvoiteta eikä edes odoteta kenenkään vastaavan maileihin omalla ajalla, joten puhut paskaa. Syvällä tuntuu katkeruus olevan.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Nyt tulee aika paksua tekstiä. Jos tuollaista viitsii kirjoittaa, niin on hyvä mainita, että saattaa koskea yksittäistä yritystä jossain. Lyönpä pienen vedon, että tunnen asian hiukan paremmin.

Siis todellakaan tuollaisia velvotteita ei ole eikä ole ollut. Jos olet ammattiyhdistysaktivisti, niin ymmärrän tuon kirjoituksen, kuulostaa vahvasti siltä.
No tunnen alat aika läpikotaisin ja kontakteja on satoja joten väitän että tiedän mistä puhun.

Otetaan nyt sitten esimerkiksi myymäläpäällikkö meidän kaikkien vihreän kortin omaavien marketissa.
Se että teet sen 35-37,5h kaupassa, sen lisäksi vastaat puhelimeen kun joku on pois ,väsäät erinäisiä listoja/vuoroja että saat kaikki tehtyä, kehität kauppaa suunnitelmien mukaan, vastaat aina puhelimeen kun alainen/esihenkilö haluaa tavoittaa, mietit kuinka pääset tavoitteisiin ja pidät kontaktia lähitoimijoihin yms yms.
Itselle on tullut kontaktia näistä että ei enää jaksa oravanpyörässä ja nyt täällä sitten arvoisat ja:n "miljonäärit" kehtaa vielä arvostella.

Työuupumus on jo nyt Euroopan kärkeä niin ilmeisesti pitäisi mennä maailman kärkeen kuin Wilma Murto.
 
Viimeksi muokattu:

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Työskentelen itse yhdessä Suomen isoimmista kaupan alan yrityksistä eikä meillä velvoiteta eikä edes odoteta kenenkään vastaavan maileihin omalla ajalla, joten puhut paskaa. Syvällä tuntuu katkeruus olevan.
No ilmeisesti sinun asiat on oikein hyvin!
Se ei tarkoita että kaikkien on.
Vai pitäisikö sinun työolosuhteet rinnallistaa kaikkien kanssa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ilmeisesti sinun asiat on oikein hyvin!
Se ei tarkoita että kaikkien on.
Vai pitäisikö sinun työolosuhteet rinnallistaa kaikkien kanssa.
Sinä teit yleistävän väittämän, joka osoittautui valheeksi.
Ja minäkin tunnen läheisesti yhden S-market myymäläpäällikön. Töitä ja sen asettamia paineita on paljon, kuten esimiestyössä on, mutta ei hänkään ole koskaan sanonut työnantajan velvoittavan työmailin käyttöä omalla ajalla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vai pitäisikö sinun työolosuhteet rinnallistaa kaikkien kanssa.
Vierestä kyselen vastaavasti, että pitääkö sitten kaikilta aloilta ja kaikilta työpaikoilta kieltää demarimaisesti vastaanottajan työvuoron ulkopuolella tapahtuvien sähköpostien lähettäminen alaisille, jos joissakin kaupan ja logistiikan alojen työpaikoissa osaa myymälä- tai varastopäälliköistä kokee kuormitusta? Vai olisiko sittenkin parempi sopia kussakin firmassa talon käytännöistä? Toki ymmärrän, ettei tällainen ajattelu iske kipinää sosialidemokraattisissa piireissä, joissa pyrkimys on holhota, säännellä ja kieltää ylhäältä käsin, ja ennen kaikkea sitoa työnantajan ja esimiesten käsiä, ja mitä enemmän niin sen parempi.

Eikä edelleenkään ole kyse siitä, että työnantaja velvoittaisi lukemaan viestejä ja reagoimaan niihin työajalla. Eikä sen S-marketin myymäläpäällikönkään tarvitse. Johan sellaisesta olisi ollut koko Hakaniemi sotajalalla jo kauan sitten, ja AKT olisi ollut välittömästi tukilakossa.
 

rpeez

Jäsen
No tunnen alat aika läpikotaisin ja kontakteja on satoja joten väitän että tiedän mistä puhun.

Otetaan nyt sitten esimerkiksi myymäläpäällikkö meidän kaikkien vihreän kortin omaavien marketissa.
Se että teet sen 35-37,5h kaupassa, sen lisäksi vastaat puhelimeen kun joku on pois ,väsäät erinäisiä listoja/vuoroja että saat kaikki tehtyä, kehität kauppaa suunnitelmien mukaan, vastaat aina puhelimeen kun alainen/esihenkilö haluaa tavoittaa, mietit kuinka pääset tavoitteisiin ja pidät kontaktia lähitoimijoihin yms yms.
Itselle on tullut kontaktia näistä että ei enää jaksa oravanpyörässä ja nyt täällä sitten arvoisat ja:n "miljonäärit" kehtaa vielä arvostella.

Työuupumus on jo nyt Euroopan kärkeä niin ilmeisesti pitäisi mennä maailman kärkeen kuin Wilma Murto.

Kuvaamasi tilanne on varmasti ongelma, ja uskon tuon. Mutta voisiko ajatella, että ongelma ei ole tekstarit, mailit ja puhelut väärään aikaan vaan työjärjestelyt yrityksessä ylipäänsä. Kuulostaa alimiehitykseltä, eikä parane järkevästi sillä, että lailla kielletään yhteydenotot.

Esimerkiksi, miksei esimiehellä ole varamiestä hoitamaan poissaolo ja adhoc työvuorojärjestelyjä esimiehen työajan ulkopuolella, jne muidenkin asioiden kohdalla? Ei tarvitse vastata kysymykseen, kunhan tuon pointin esille.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mäkynen ja demarit vedättää keskustelua sivuraiteelle, ettei tarvisi puhua talouden tasapainottamisesta ja velkaantumisen pysäyttämisestä. Hämmästyttävän hyvin näyttää uppoavan. Ihmiset puhuu puhelimeen vastaamisesta monta päivää ja samalla demarit välttää vaikeammat keskustelut.

Samaa sarjaa kuin perussuomalaisten puheet työperäisen maahanmuuton estämisestä. Perussuomalaisten ei tarvi esittää mitään talousohjelmaa tai käsitellä mitään muutakaan kokonaisuutta, vaan saa tuon avulla taas puheenaiheeksi maahanmuuton ja voi sieltä ammentaa itselleen mieluisaa huomiota, puhua rikollisuudesta, katujengeistä ja koulutuksen romahtamisesta (joka alkoi 1990-luvulla)..

Et nyt vain ymmärrä demarien nerokkuutta. Siirtymällä neljäpäiväiseen työviikkoon ja estämällä työnantajaa ottamasta yhteyttä talous raketoi. Lisäksi kiristetään vielä pohjatonta sampoa nimeltä verotus.

Näillä korjataan helposti vuodessa 10-12 miljardin vaje.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
No tunnen alat aika läpikotaisin ja kontakteja on satoja joten väitän että tiedän mistä puhun.

Otetaan nyt sitten esimerkiksi myymäläpäällikkö meidän kaikkien vihreän kortin omaavien marketissa.
Edelleen väitän vahvasti nyt tulevan ammattiyhdistysaktivistiltä rajua yleistämistä, josta kuulee tuon vihan työnantajaa kohtaan. Sitähän se on ollut viimeisinä viikkoina. Aika harvat siellä ajelevat muuten Ferrareilla tai vastaavilla. Nuo jutut saavat viesteistä jo pohjan pois.

Kävinpä katsomassa hiukan tarkemmin nyt S-ryhmän toimipaikkojen määrää, johon vahvasti vihjaat. Jos oikeasti tuntisit satoja päälliköitä, niin et ehtisi muuta tehdäkään, kuin kiertää ympäri Suomea masinoimassa vihaa työnantajaa kohtaan.

Kun nyt itselläni on kohtuullisen vahvaa tietoa myös, useammankin kaupparyhmän toiminnasta, niin se on selvää, että työtahti on kiristynyt ja kiristyy jatkossakin. Kilpailu johtaa siihen, marginaalit ovat yllättävän pieniä ja jos tulos on 0-3% liikevaihdosta ja palkat vuokrien ohella merkittävin kulu, niin se vaatii jatkuvaa tehostamista.

Mikäli jollain päälliköllä on noin surkea tilanne, niin kannatta katsoa peiliin, osaanko minä organisoida tehtäviä, osaanko hyödyntää muita esimiehiä. Jos peilistä näkee Mäkysen naaman, niin olisin kovin huolissani, jos sieltä näkee oman naamansa, niin kannattaa miettiä, mitä teen väärin?

Tästä pystyisin puhumaan paljonkin, mutta en nyt lähde tietyistä syistä siihen. Sen tiedän, ettei työnantajan tarkoitus (99,9%) ole ajaa henkilöstöään ”piippuun”. Tehokkuutta haetaan monilla tavoin ja se on aivan oikein, se tulee aina jatkumaan, mutta juoksuvauhtia ei ole kenenkään tavoite nostaa. Tässä ketjussa tämän aiheen käsitteleminen ei Mäkysen heitosta huolimatta ole kovin hedelmällistä. Jäädään odottamaan seuraavaa SDP:n populististä ehdotusta.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Et nyt vain ymmärrä demarien nerokkuutta. Siirtymällä neljäpäiväiseen työviikkoon ja estämällä työnantajaa ottamasta yhteyttä talous raketoi. Lisäksi kiristetään vielä pohjatonta sampoa nimeltä verotus.

Näillä korjataan helposti vuodessa 10-12 miljardin vaje.

Täsmennys tietysti vielä niin, että kiristetään rikkaiden verotusta. Pienituloisten ja eläkeläisten verotusta ei voida kiristää.

Unohdit vielä erilaisten mitoitusten lisäämisen.
Opettajamitoitus varhaiskasvatukseen, opettajamitoitus perusopetukseen ja ylläolevan keskustelun havahduttamana myös myymäläpäällikkömitoitus Prismoihin..
 

molari

Jäsen
Rahaa on, minä sinä maksat "SDP:n mukaan jokainen aikuinen pitäisi kutsua muutaman vuoden välein hyvinvointitarkastukseen. Siellä hänen olisi mahdollista terveysalan ammattilaisen kanssa pohtia terveyttään ja elintapojaan. Häneltä mitattaisiin oleellisia terveysarvoja kuten verenpaine ja verensokeri ja tehtäisiin suunnitelma, miten ne saataisiin paremmiksi"

linkki koko juttuun: SDP esittää ”hyvinvointiohjelmaa” vaihtoehdoksi leikkauksille – Jokainen aikuinen muutaman vuoden välein terveystarkastukseen
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rahaa on, minä sinä maksat "SDP:n mukaan jokainen aikuinen pitäisi kutsua muutaman vuoden välein hyvinvointitarkastukseen. Siellä hänen olisi mahdollista terveysalan ammattilaisen kanssa pohtia terveyttään ja elintapojaan. Häneltä mitattaisiin oleellisia terveysarvoja kuten verenpaine ja verensokeri ja tehtäisiin suunnitelma, miten ne saataisiin paremmiksi"

linkki koko juttuun: SDP esittää ”hyvinvointiohjelmaa” vaihtoehdoksi leikkauksille – Jokainen aikuinen muutaman vuoden välein terveystarkastukseen

Tavallaan pasta-Antti on oikeilla jäljillä ajatuksissaan. Mielestäni eduskunnan pitäisi sitoutua esim tietyillä alueilla tehtäviin monivuotisiin ohjelmiin jossa voitaisiin tutkia minkälaisia tuloksia voidaan saada ennaltaehkäisevällä toiminnalla.

Ainakin lasten ja nuorten parissa olisi todella mielenkiintoista ymmärtää pystyttäisiinkö huonoihin kotioloihin puuttumaan aktiivisemmin jo 6-8 vuotiaiden joukossa jos silloin panostettaisiin yhteiskunnan toimesta lapsiin ja tuettaisiin lapsia sekä perheitä siinä, että mahdollistetaan esim alkoholistiperheen lapselle suht normaali elinympäristö. Ja näkyisikö tämä lapsen pärjäämisessä yläasteella ja toisen asteen opinnoissa. Toki nykyisen vasemmistohallituksen näkemys tähän oli jatkaa oppivelvotetta parilla vuodella…
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rahaa on, minä sinä maksat "SDP:n mukaan jokainen aikuinen pitäisi kutsua muutaman vuoden välein hyvinvointitarkastukseen. Siellä hänen olisi mahdollista terveysalan ammattilaisen kanssa pohtia terveyttään ja elintapojaan. Häneltä mitattaisiin oleellisia terveysarvoja kuten verenpaine ja verensokeri ja tehtäisiin suunnitelma, miten ne saataisiin paremmiksi"

linkki koko juttuun: SDP esittää ”hyvinvointiohjelmaa” vaihtoehdoksi leikkauksille – Jokainen aikuinen muutaman vuoden välein terveystarkastukseen
Sitten kun lääkäri kertoo demareiden äänestäjälle, että voisit laihduttaa 30 kiloa, niin heti yhteys Iltasanomiin: ”Minäkö muka lihava? T: Pertti 67v 173cm/117kg”

Kyllä ideahan on hyvä jos meillä olisi rahaa. Ideaa voisi myös jatkojalostaa, että esimerkiksi tuet ja eläke pienenevät mitä epäterveellisemmät arvot lääkäri löytää tutkimuksissa. Siinä olisi porkkanaa ottaa selvää miten eletään terveellisesti ja pysyä siinä.

Mutta joo hienoa populismia ja heittoja, joilla saadaan äänestäjät keskittymään muuhun kuin talouteen.

Edit: Demarit ja persut vievät nyt tätä peliä ihan 100-0 verrattuna Kokoomukseen. Vittu.
 
Viimeksi muokattu:

Analyzer

Jäsen
Demareiden vaalivankkureissa lyötiin taas lisää pökköä pesään.

Mistä resurssi näiden terveystarkastusten tekemiseen, kun muutenkin on hoitajapula?
Uusi valtava pysyvä menoerä saataisiin taas luotua, mahtavaa!

Kyllä keskiverto keskivartalolihava tietää ilman tarkastuksiakin, että terveemmin kannattaisi elää. Kauhea määrä tulisi ihan turhia tarkastuksia. Jos meillä olisi taloudellista reserviä, niin järkevämpää olisi tehdä esim tiettyjä syöpäseulontoja riskiryhmille. Eturauhassyöpä jne.

Tämä olisi avauksena parempi, jos sitä ei olisi rakennettu vaihtoehdoksi leikkauksille. Tämä on tehty luomaan mielikuvaa, että leikkauksia ei tarvita.

Jos puhutaan tehokkaasta Rinteen hellimästä ”tulevaisuusinvestoinnista”, niin se olisi nuorison aktivointi liikunnan pariin jo varhaisessa vaiheessa elämää. Siten, että siitä tulee elämäntapa.
 

Kiikarit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Demareiden vaalivankkureissa lyötiin taas lisää pökköä pesään.

Mistä resurssi näiden terveystarkastusten tekemiseen, kun muutenkin on hoitajapula?
Uusi valtava pysyvä menoerä saataisiin taas luotua, mahtavaa!

Kyllä keskiverto keskivartalolihava tietää ilman tarkastuksiakin, että terveemmin kannattaisi elää. Kauhea määrä tulisi ihan turhia tarkastuksia. Jos meillä olisi taloudellista reserviä, niin järkevämpää olisi tehdä esim tiettyjä syöpäseulontoja riskiryhmille. Eturauhassyöpä jne.

Tämä olisi avauksena parempi, jos sitä ei olisi rakennettu vaihtoehdoksi leikkauksille. Tämä on tehty luomaan mielikuvaa, että leikkauksia ei tarvita.

Jos puhutaan tehokkaasta Rinteen hellimästä ”tulevaisuusinvestoinnista”, niin se olisi nuorison aktivointi liikunnan pariin jo varhaisessa vaiheessa elämää. Siten, että siitä tulee elämäntapa.
Ymmärtääkseni jokainen työterveyshuollon piirissä oleva yli 40-vuotias tarkastetaan säännöllisesti. Jos sille olisi nähty tarvetta niin nämä tarkastukset alkaisivat varmaan siinä 30 kieppeillä, tai aiemmin. Sikäli tämä Antin ehdotus oli aivan tyypillinen demariheitto suoraan stetsonista.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ymmärtääkseni jokainen työterveyshuollon piirissä oleva yli 40-vuotias tarkastetaan säännöllisesti. Jos sille olisi nähty tarvetta niin nämä tarkastukset alkaisivat varmaan siinä 30 kieppeillä, tai aiemmin. Sikäli tämä Antin ehdotus oli aivan tyypillinen demariheitto suoraan stetsonista.
Meillä oli työterveydessä tarkastukset 30- ja 35-vuotta täyttäessä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä se vaan valitettavasti ongelma on ja asiaa on tästä syystä pohdittu myös EU-tasolla. Mäkysen perustelut on sitä itseään mutta aihe ihan oikea.

Se, että meilejä kilahtelee puhelimeen vapaa-ajalla hankaloittaa työstä irtautumista. Samoin myös työntekijä helposti kokee, että viesteihin oletetaan myös vastattavan työajan ulkopuolella. Jos haluaa sähköposteja välttämättä illalla/viikonloppuna lähettää niin ne voi ajastaa lähtemään esimerkiksi aamulla.

On myös hyvä muistaa, että vaikket sinä koe jotain häiritsevänä voi moni muu kokea. Se, että työntekijällä on riittävät mahdollisuudet irtautua työstä vapaa-ajallaan on yksiselitteisesti työnantajan vastuulla.

Niin.

Allekirjoittaneen työstäirtautumista häirittiin vakavasti, kun työnantaja soitti kesälomalla kotiin heti ensimmäisen lomapäivän aluksi. Piti jeesata puhelimitse, että yksityisen vartiointifirman hälytysvalvontajärjestelmä saatiin käyntiin. Joku idiootti oli vaihtanut salasanan, eikä ollut kirjannut sitä minnekään ylös. Samaan aikaan IT-puolta ei (päivystyspalkkakiistoista johtuen) saanut tavoitella ennen klo 9, joten muutama tunti siinä olisi pitänyt kärvistellä niin, että koko hälytyskeskus seisoo. Tässähän olisikin ollut tosi hyvä tilanne, mikäli esimiehellä ei olisi ollut mahdollisuutta kilauttaa minulle ja kysyä sitä itse vaihtamaani salasanaa.

Tämä "työstäirtautumisen vaikeus" on kyllä taas niin tätä nykyajan lumihiutale-meininkiä. Meidän firmassa suurin osa työntekijöistä on itse yhteydessä työnantajaan, koska haluavat olla kärryillä mitä työmaailmassa tapahtuu myös vapaiden aikana.

Eikä meillä ainakaan minkään pikkujuttujen takia ruveta soittelemaan vapailla oleville kavereille. Ainoastaan silloin, kun todellinen tarve on (esim. ylläkuvattu tilanne, tai vuoronpaikkaukset). Tuossa on jo muutamassa viestissä hyvin kuvattukin, mitä moinen laki aiheuttaisi esim. varhaiskasvatuksen puolella...
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämä "työstäirtautumisen vaikeus" on kyllä taas niin tätä nykyajan lumihiutale-meininkiä. Meidän firmassa suurin osa työntekijöistä on itse yhteydessä työnantajaan, koska haluavat olla kärryillä mitä työmaailmassa tapahtuu myös vapaiden aikana.
Jälleen yksi ”ongelmaa ei ole, koska minulla ei ole ongelmaa.”

Jos asia aiheuttaa ongelmia, siitä on tehtävä laki. Laissa voidaan aina huomioida, että sitä ei huomioida tapauksissa, joissa suostumus on annettu työsopimuksessa (lainsäädäntö kun sallii sopimusvapauden). Lainsäädännöllisesti on aina helpompaa kieltää asioita työlain kautta ja sallia sopimusvapauteen nojaten, mikäli työntekijä ja työnantaja näin katsovat parhaaksi.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jälleen yksi ”ongelmaa ei ole, koska minulla ei ole ongelmaa.”

Jaa, minun ymmärrykseni mukaan ihan jo tämänkin ketjun empiirisen otannan perusteella tässä ei taida suurempaa ongelmaa olla olemassa. If aint broken, don't fix it.

Ja korjaa jos muistan väärin, niin eikös taannoin esim. translaista käydyn keskustelun kohdalla niitä, jotka olivat muiden ihmisten ahdistumisesta (uimahallin saunatapauksissa) huolissaan, käsketty nimenomaan tarkastella sitä omaa asennoitumistaan? Ja käskijänä oletettavasti olivat sellaiset henkilöt, jotka sitä ongelmaa eivät nähneet. Eikö tuo nyt ole ihan verrattavissa oleva tilanne tähän? "Mies naisten puolella uimahallissa ei voi olla ongelma kellekään, koska se ei ole ongelma minulle".

Jos asia aiheuttaa ongelmia, siitä on tehtävä laki.

Ei. Ei todellakaan näin. Meillä on niin paljon lakeja - osa hyödyllisiä, osa täysin turhia - jo ennestään, ettei yhtäkään ylimääräistä tarvita, jos sellainen saadaan jotenkin muutoin kierrettyä. Tässä se kiertäminen on varsin helppoa (jos joku tämän ongelmaksi kokee); senkun lakkaat vastaamasta niihin yhteydenottoyrityksiin. Tai jos haluat niihin vastata, lakkaat ahdistumasta.

Tähänkin voisi käyttää allegorana tuota trans-lakia; nykypäivänä on normaalia, kun näkee vastakkaista sukupuolta anatomisesti edustavan henkilön oman sukupuolen käyttöön tarkoitetuissa tiloissa. Vastaavasti nykypäivänä on normaalia kaikenlainen digitaalinen tavoitettavuus. Omasta asennoitumisesta riippuu, hyväksyy nämä vai ei.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämä ketju ja empiirinen otanta. Älä ole lapsellinen.

No kaivatko mulle sitten niitä esimerkkejä tästä ongelmasta, joka tämän ketjun parin kirjoittajan mukaan selkeästi on olemassa? Rivien välistä luettuna sinunkin. Mulla on 23 vuoden kokemus samalta alalta, enkä ole tähän ongelmaan törmännyt yhdenkään työnantajan kohdalla.

Tai olen, mutta tästä ongelmasta kärsivät ratkaisivat sen, valitsemalla itse sen tavoittamattomuuden.

edit. Mitä mieltä olet noista ignooraamistasi muista osista tuossa edellisessä viestissäni?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No kaivatko mulle sitten niitä esimerkkejä tästä ongelmasta, joka tämän ketjun parin kirjoittajan mukaan selkeästi on olemassa? Rivien välistä luettuna sinunkin. Mulla on 23 vuoden kokemus samalta alalta, enkä ole tähän ongelmaan törmännyt yhdenkään työnantajan kohdalla.
Minulla ei henkilökohtaisesti ole tätä ongelmaa, siksi olen kirjoittanut jos. Minä en kuitenkaan vastusta tätä, koska laki voi olla tarpeellinen. Työlaki on oikea tapa rajoittaa työnantajan toimia, jotka koetaan häiritseviksi, jos siihen kirjataan, että lakia ei sovelleta, jos asiasta on erikseen sovittu toisin. Näin laista hyötyvät sekä ne, jotka kokevat yhteydenotot ongelmana sekä ne, jotka eivät koe.

Ehkä sinä et näe asiaa juuri sen takia, koska olet ollut niin pitkään samalla alalla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos asia aiheuttaa ongelmia, siitä on tehtävä laki.
No ei varmasti tarvitse tehdä. Jokaista ongelmaa - todellista tai kuviteltua, olennaista tai epäolennaista - ei tarvitse erikseen koettaa ratkoa lakien ja käskyttämisen kautta.

Keskustelun alla olevaa aihetta isompi ongelma on siinä, etteivät vasemmistopuolueet ymmärrä taloudesta riittävästi. Osin tästä syystä Mäkysen nimissä heitetään vaalien alla ilmaan kahdeksannentoista tärkeysluokan työpoliittista scheissea, jotta saadaan savuverhoa sen eteen, mistä ei osata eikä haluta keskustella.

Jos Mäkysen huolen takia pitää ryhtyä rukkaamaan lakeja, niin täsmälleen samoista syistä eli kuormituksen ja ahdistuksen välttämiseksi on jyrkästi kiellettävä luottamusmiesten ja organisaation sisä- ja ulkopuolisten toimijoiden suorittamat ammattiliittojen jäsenkampanjoinnit. Vittumaista ahdistelua tuollainen, joku teryleenipaita käy uhoamassa että tällä työmaalla pitää kuulua liittoon. Vieläkö joillakin työmailla jäsenyydestä kieltäytynyttä vaaditaan liittoon sillä motivointipuheella, että ”kannattaa pitää ylempiä tellinkejä silmällä, ettei vahingossa putoava vasara osu päähän”. Tuollaisista pitäisi tehdä heti tutkintapyyntö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös