Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 439 611
  • 11 309

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kukin tyylillään....

Todellakin! Et varmaan löydä edes demareista ketään joka olisi kanssasi samaa mieltä. Olen pitkän kääpiön kanssa about samassa tuloluokassa. Lisäksi olen asuntovelkainen ja lyhennän velkaani 2500 kuussa, puolison kanssa onneksi yhdesä, muuten näkisin nälkää.

Mistä voin hakea tukea? Pitäähän jonkun rikkaan maksaa minun puolesta rivitalo-osuuteni.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ajattele nyt. Veikko haluaa tässä empaattisesti kertoa, että voit nukkua yösi rauhassa. Vain yli 100.000 euroa ansaitsevat nukkuvat yönsä huonosti.
Tämä pitää kuitenkin lukea rivien välistä niin, että alle 100 kiloeuroa tienaavien on syytä käydä barrikadeille ensi vaaleissa. Maksan veroja enemmän kuin moni lähipiiristäni tienaa edes bruttona, ja kaikista yhteiskunnan tuloperustein porrastetuista palveluista maksan korkeimman tariffin mukaan. Silti jään Veikon mukaan keskituloisten alapuolelle. Onhan tässä selvä ristiriita jos koen itseni nettomaksajaksi, mutta en kuitenkaan yllä edes keskituloisten kastiin. Onneksi on persut ja vasemmisto.

Olisi myös kiinnostavaa tietää, millaisilla vuosiansioilla ollaan Veikon logiikalla suurituloisia. Riittääkö 5 mEUR/vuosi?

Voi olla, että Veikon käsitys suomalaisten ansiotasosta heijastelee voimakkaasti porilaisia olosuhteita. Hitsareilla saattaa olla nykyään aika reteät liksat Mäntyluodossa. Pääkaupunkiseudulla harva akateeminen palkansaaja tienaa yli 100 kiloeuroa vuodessa, mutta miten lie länsirannikolla.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Nyt kun Veikko on määritellyt, kuka on pienituloinen, taidan siirtyäkin Persuihin. Jos siellä luvataan pitää huolta tällaisesta pienituloisesta tai maksimissaankin niukin naukin keskituloisesta kuin minä (n. 100.000 € brutto + pääomatuloja muutama kymppitonni, kertaalleen verotettuna tietenkin), liityn välittömästi Soinin jengiin. Veroja joudun maksamaan niin perkuleesti sekä suoraan että välillisesti. Sille on tehtävä jotakin. Olen tosi kusessa pienien tulojeni kanssa, joista maksan posketonta veroa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Veikko, uskoisin että tuon antamasi määritelmän perusteella lähes kaikki täällä ymmärtävät sinua huomattavasti paremmin. Ei siksi että jorinoillasi olisi mitään tolkkua vaan nyt kaikki varmaan tajuavat että vedät täysin läpällä tai sitten olet aivan totaalisesti irti todellisuudesta.
 
Veikko, uskoisin että tuon antamasi määritelmän perusteella lähes kaikki täällä ymmärtävät sinua huomattavasti paremmin...

Kuten aiemmin mainitsin, niin myönsin tarkan rajan vetämisen vaikeuden. Siksi mielestäni eri sataluvulle siirtyminen oli luontevin tapa kategorioida.

Toki jokainen voi omassa mielessään luoda omanlaisensa kategoriat.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarkkojen rajojen määrittäminen on hieman vaikeaa, mutta kyllä minä näkisin, että keskituloisten ryhmään ei ole asiaa alle 100 000 euron vuosituloilla...

No, minä jään todellisen työväenpuolueen helmaan vaatimattomien 34.000€:n tulojeni kanssa. Tosin talo, pari autoa ja kesämökki on, mutta ne on sellaisia köyhien versioita...
 
No, minä jään todellisen työväenpuolueen helmaan vaatimattomien 34.000€:n tulojeni kanssa. Tosin talo, pari autoa ja kesämökki on, mutta ne on sellaisia köyhien versioita...

No nyt alkaa TosiFanillakin olla ihailtavaa mielenmaisemaa. Kuten jo mainitsin, niin kyseessähän oli vain allekirjoittaneen kategoriat ja olen melko suurpiirteinen miekkonen. Toivotan toki sinutkin tervetulleeksi suomalaiseen työväenpuolueeseen, mutta tämä on siihen hivenen väärä ketju.

Tarkennuksena vielä, että nimenomaan tuloista kirjoitin. Omaisuuttahan ihminen on voinut karruttaa, kuka pidemmän kuka lyhyemmän aikaa. Varttuneemmat luonnollisesti hieman pidempään. Vallankin suuret ja niitä heti seuraavat ikäluokat.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Kuten aiemmin mainitsin, niin myönsin tarkan rajan vetämisen vaikeuden. Siksi mielestäni eri sataluvulle siirtyminen oli luontevin tapa kategorioida.

Aikamoisen surutonta kategorisointia siellä Persulandiassa. Oikeastaan haluaisin jo pelkästään tämän perusteella perussuomalaisille maanvyörymävoiton eduskuntavaaleissa, hallitusvastuun ja vastuun valtion tulo- ja menoarvioesityksen laatimisesta. Se kirja olisi kyllä hauskaa luettavaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vaikuttaa siltä että Kreikassa on noudatettu Persujen suurpiirteistä budjettipolitiikkaa. Tulot ja menot on arvioitu suurinpiirtein +-20 miljardia, velkaa on 200 miljardia +-50 miljardia.
 
Vaikuttaa siltä että Kreikassa on noudatettu Persujen suurpiirteistä budjettipolitiikkaa. Tulot ja menot on arvioitu suurinpiirtein +-20 miljardia, velkaa on 200 miljardia +-50 miljardia.

Äläs nyt. Kyllähän sitä voi olla suurpiirteinen ja silti pitää taloutensa tasapainossa. Oleellinen kysymys ei ole mihin kategoriaan kukakin kuuluu.
Ei silti, kreikkalaiset osasivat vetää oikeasta narusta ja höynäyttää hölmöjä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No nyt alkaa TosiFanillakin olla ihailtavaa mielenmaisemaa. Kuten jo mainitsin, niin kyseessähän oli vain allekirjoittaneen kategoriat ja olen melko suurpiirteinen miekkonen. Toivotan toki sinutkin tervetulleeksi suomalaiseen työväenpuolueeseen, mutta tämä on siihen hivenen väärä ketju...

Ei kyllä minä pysyn Kataisen porukassa, sen verran alkaa soinilaisilla mopo karata käsistä, 99.000€/v. = köyhä, jepjep...
 
Oikeastaan haluaisin jo pelkästään tämän perusteella perussuomalaisille maanvyörymävoiton eduskuntavaaleissa, hallitusvastuun ja vastuun valtion tulo- ja menoarvioesityksen laatimisesta. Se kirja olisi kyllä hauskaa luettavaa.

En nyt oikein hahmota, mikä yhteys palkansaajien tulojen kategorioinnilla on valtion tulo- ja menoarvion laatimisen kanssa.
 
Ei kyllä minä pysyn Kataisen porukassa, sen verran alkaa soinilaisilla mopo karata käsistä, 99.000€/v. = köyhä, jepjep...

Ensinnäkin oion pari juttua.

Soinilaisissa arvostetaan erilaisia tapoja ajatella. Siksi sinne sopii erilaiset tulkinnat esim. tuloryhmistä. Minä esitin omani.

Köyhiä en tässä muutenkaan kategorioinut. Täysin tuloton ihminen voi olla erittäin varakas.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En nyt oikein hahmota, mikä yhteys palkansaajien tulojen kategorioinnilla on valtion tulo- ja menoarvion laatimisen kanssa.

Jon'sei osaa tehdä todella helppoa asiaa oikein niin on oletettavaa, että todella vaikean asian tekeminen on sitten totaalisen ylivoimaista. Höpsötät kyllä ihan urakalla tuolla 100 000 euron köyhyysrajalla! Lasketkos noita maahan tulvivia neekerijoukkojakin samalla yhtä eksaktisti? Olitkos se sinä, joka väitti että maassa on 300 000 somalia 50 vuoden päästä?
 
Jon'sei osaa tehdä todella helppoa asiaa oikein niin on oletettavaa, että todella vaikean asian tekeminen on sitten totaalisen ylivoimaista. Höpsötät kyllä ihan urakalla tuolla 100 000 euron köyhyysrajalla! Lasketkos noita maahan tulvivia neekerijoukkojakin samalla yhtä eksaktisti? Olitkos se sinä, joka väitti että maassa on 300 000 somalia 50 vuoden päästä?


Mikä helppo asia on jäänyt tekemättä oikein?
Enkä ole tietääkseni missään kohtaa maininnut 100 000 euron köyhyysrajaa.
Ja vastaus viimeiseen kysymykseesi, en ollut minä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Enkä ole tietääkseni missään kohtaa maininnut 100 000 euron köyhyysrajaa.

No, ok, olet täysin oikeassa, taisit sanoa alle 100 000e vuodessa tienaavia pienituloisiksi, et köyhiksi. Mutta tunnettuahan on, että nykymaailmassa pienituloisilla on esimerkiksi jo vaikeuksia selvitä yhden työn varassa eli olettaisin kyllä, ettei tässä väestöryhmässä elävien elintaso kovin kaukana enää köyhistä ole!
 
No, ok, olet täysin oikeassa, taisit sanoa alle 100 000e vuodessa tienaavia pienituloisiksi, et köyhiksi. Mutta tunnettuahan on, että nykymaailmassa pienituloisilla on esimerkiksi jo vaikeuksia selvitä yhden työn varassa eli olettaisin kyllä, ettei tässä väestöryhmässä elävien elintaso kovin kaukana enää köyhistä ole!


Kyllä, juuri noin mainitsin.
Ja mitä tulee loppuosaan tekstistäsi, niin minulta kysyttiin ja siihen vastasin oman mieleni mukaisesti. En siten, mitä jonkun toisen mukaan pidetään pienituloisena.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä, juuri noin mainitsin.
Ja mitä tulee loppuosaan tekstistäsi, niin minulta kysyttiin ja siihen vastasin oman mieleni mukaisesti. En siten, mitä jonkun toisen mukaan pidetään pienituloisena.

Nyt alkaa kuulostaa selittelyltä, lopeta jo, olet pikku hiljaa sotkeutumassa sanoihisi... Nyt alkaa kuulostaa Heinäluoman ja Urpilaisenkin jutut fiksuilta.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kyllä, juuri noin mainitsin.

Aivan. Ja pidät siis edelleen kiinni siitä, että alle 100.000 vuodessa tienaavat ovat pienituloisia? Eihän nyt edes persuilla voi olla mittasuhteet noin hukassa. Urpilaisen 3000€/kk köyhyysraja oli jo melkoinen sammakko, mutta tämä on samassa mittakaavassa norsu. Tarkemmin en tiedä, mutta tienaako Suomessa ehkä n. 5-10% ihmisistä sen 100.000 € tai yli?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Ja mitä tulee loppuosaan tekstistäsi, niin minulta kysyttiin ja siihen vastasin oman mieleni mukaisesti. En siten, mitä jonkun toisen mukaan pidetään pienituloisena.

Tarkistan taas, että ymmärsinkö ajatuksenjuoksusi oikein. 8000 euroa kuukaudessa ansaitseva ihminen on siis mielestäsi pienituloinen?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ja kyllähän Heinäluoma kuulostaa mielestäni melko usein kohtalaisen fiksulta.

Niin viime viikonloppuna Eero sanoi äänen persuille olevan ääni nykyhallituksen jatkamiselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös