Joo, ja ääni kokoomukselle on ääni uudelle sodalle idän suuntaan, sen verran pehmeitä kokoomuslaiset höpisevät Venäjästä jo nyt.
Jos palataan asiallisuuteen niin ei SDP:n taktiikassa mitään kummallista ole. Siellä lienee analysoitu että vain suurimman puolueen asemasta hallitusovet voivat avautua. Milläköhän keinoin tämä olisi mahdollista toteuttaa? Ei ainakaan myötäilemällä ja mielistelemällä hallitusta.
On hyvin todennäköistä että nykyinen hallituspohja jatkaa myös vaalien jälkeen. SDP:n piristyminen kuitenkin lupaa väriä vaalikamppailuun, ja mistäs sen tietää miten kansa huhtikuussa äänestää. All in - lienee se pokeritermi jota täällä haettiin.
Miksi meitä pitäisi kiinnostaa, että minkälainen hallituspohja jatkaa, jos ainoa yhteiskunnallinen tavoite näyttäisi olevan satujen kertominen?
Kyllä SDP:n edun puolesta toimittaja kuin toimittaja vanhasta muistista valehtelee ja vääristelee, mutta missä sisältö? Ilma ja pierut suolistossamme eivät ole sisältöä. Saati sitten se keltainen aine päässä.
Ymmärrän, että voittoa tavoitellaan, mutta se hinta ei voi olla mikä tahansa.
Tutkitusti SDP:n peruskannattajat eivät oikein ymmärrä kansantaloutta tai politiikkaa, mutta peruskannattajat kyllä äänestävät demareita niin kauan kuin keppi liikkuu, ja itse asiassa sänkyihin sidottujakin autetaan monissa hoitolaitoksissa äänestämään, joten eivät edes ne itse aiheutetut liikuntaelinten krooniset sairaudet vie kannatusta oleellisesti vähemmäksi, kiitos lääketieteen. Jos joku persu meneekin duunareiden äänillä läpi, niin demarithan osaavat vaalien jälkeenkin tehdä tarjouksia, että varmasti useampikin saattaa ymmärtää oman etunsa ja muutoksia eduskuntaryhmien voimassasuhteissa tapahtuu.
SAK:lla on "feissaukseen" maan paras koneisto, varsinkin kun keskustalaisista kenttäguruista lähes kaikki ovat poliisitutkinnan ja syyteuhan alla. SAK:lla on myös rahaa enemmän kuin millään muulla taholla, joten odotettavissa lienee melkoinen 'blast from the past' 1970-luvulta audiovisuaalisen mainosviestinnän tulvan muodossa?
Mihin väliin nämä katteettomat vaalisadut pitäisi sijoittaa? (Ja olen itse jutellut eläkeasioista monien demareiden kanssa, faktoista olemme olleet kaikki samaa mieltä.)