Via Dolorosa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Україна
Minun ajatusmaailmassani 15-vuotias on kyllin vanha tajuamaan mikä on väärin ja mikä on oikein, edes ajatuksentasolla. Näpistelyt ja jotkut kännissä mopolla ajamiset on helppo ymmärtää, kun ryhmäpaine kasvaa ja saattaa olla näyttämisen tarve isolle porukalle. En itsekään mikään mallikansalainen ole ollut 15-vuotiaana, mutta silti kyllä erotin hyvän pahasta ja oikean väärästä.Suomalaisessa yhteiskunnassa en toivo koskaan tilannetta, jossa tekoaikaan 15-vuotias kantaa lopun elämäänsä tuomion sovittamisen jälkeen seurauksia teostaan.
Mutta kyllä 15-vuotiaan pitäisi tajuta, että murtautuminen ja kissan kiduttaminen on saatanan sairasta touhua ja hälytyskellojen pitäisi soida, mitä on tekemässä. Millään anteeksipyynnöillä ja pahoitteluilla ei niitä tekoja vaan yksinkertaisesti pysty puhdistamaan ja jollain pojat on poikia fraaseilla mennä eteenpäin. Kertoo ihmisestä enemmän kuin tarpeeksi, kun ylipäätään pystyy tekemään moisia tekoja.
Mutta minäpä en ole oikeuslaitos, enkä ole myöskään kansan tahto kuin yhden äänen verran. Demokratiassa on kaikki mahdollista ja jos näin sadistinen ihminen joskus tullaan valitsemaan vaikka kansanedustajaksi ja vielä jopa ministeritasolle, niin mitä minä olen siihen sanomaan.
Minun silmissäni Näkkäläjärvi tulee aina olemaan sairas ja sadistinen ihminen, mutta sepä on vain minun mielipiteeni ja se minulle sallittakoon.