Tämä. Teko oli kuvottava, mutta se on tehty nuorena murrosiässä tilanteessa, jossa veli kuollut tovi aikaisemmin ja vanhemmat eronneet. Voi olla että nuorella Näkkäläjärvellä on ollut polla tuolloin jokseenkin sekaisin. Ja sitten kun tuollaisia teini-ikäisiä eksyy samaan porukkaan kuningasideoineen, niin en minä ainakaan ihmettele että jotain supertyperää saattaa tapahtua. Ajattelemattomuutta. Kokeilunhalua. Kapinointia. Mitä näitä nyt on.Mehän olemme jo sellainen yhteiskunta, vaikka minäkään en sitä haluaisi. Suuren osan kansan mielestä Purra ja Rydman ovat ikuisia rasisteja ja kelvottomia tehtäviinsä, vaikka eivät ole edes syyllistyneet rikoksiin, vaan johonkin huomattavasti lievempään, eli ikävänsävyiseen nettikirjoitteluun ja yksityisviestintään.
Olen itse tappanut kissanpentuja isäni kanssa joskus 10-15 vuotiaana. En muista tarkalleen. Mummolassa pyöri kulkukissa joka teki pennut ladon vintille. Mummo ei halunnut niitä pitää, eikä kukaan naapuri ollut halukas pentuja ottamaan. Siihen aikaan ei ollut internettiä että olisi voinut facebookissa tarjota kissanpentuja koko Suomeen. Pentuja oli monta, varmaan 10. Isäni oli metsästäjä ja hän lupasi hoitaa pennut ja emokissan mummoni pyynnöstä. Väänsi niskat nurin jokaiselta pennulta yksi kerrallaan ja varmisti että ne olivat kuolleet. Lopuksi ampui emokissan kun siitä ei lemmikiksi enää olisi heidän mielestään ollut ja ettei vastaavaa tapahtuisi toiste. Lopuksi haudattiin kaikki metsän reunaan. Isäni halusi näyttää nuorelle ipazille, ettei kaikki teot ole aina niin kauniita, mutta ne pitää kuitenkin tehdä. Sekä meillä kotona, että mummollani oli oma lemmikkikissa, joten mistään kissavihasta ei ollut kyse. Maalaiselämää 80-luvun lopulla.
Näkkäläjärven tekoa ei ole syytä puolustella, eikä hän sitä itsekään selittele vaan toteaa sen olleen nuoruutensa musta hetki ja on siitä pahoillaan. Nykypäivänä ihmiset ovat vaan niin perkeleen herkkiä ja loukkaantuvat, kauhistuvat ja pyöristyvät pohjattomasti, eikä mikään anteeksipyyntö ole riittävä muokkaamaan loukkaantuneen ajatusta tekijästä tai teosta. Nämä ihmiset eivät anna toisen muuttua, eivätkä usko että toinen pystyy muuttumaan. Sadistinen kissantappaja mikä sadistinen kissantappaja. Aina ja ikuisesti. Ihan sama vaikka ei koskaan enää tappaisi edes hyttystä, mutta leima on annettu - ja se pysyy.
Viimeksi muokattu: