Ei koko ay-liikettä pidä eikä tarvitse murtaa. Ay-liikkeestä on paljon myös hyötyä. Mutta ay-liikkeen valtaa pitää saada karsittua. Ei kertakaikkiaan ole reilua, että jokunen yhdistyksen sisäisellä äänestyksellä äänestetty henkilö pystyy vaikuttamaan niin vahvasti valtakunnan tasolla. Ja jos ay-liike isossa kuvassa ei tätä itse tee (miksi tekisi, vallanhimoiset ja suuripalkkaiset pomot pitävät huolen) niin sitten se on eduskunnan tehtävä.
Itse aloittaisin esim. lakkosakkomaksujen reilusta korottamisesta muun länsimaailman tasolle, siten että laiton lakko myös tuntuu liiton kassassa. Toinen mikä ei liity itse ay-liikkeeseen, vaan sopimusneuvotteluihin olisi, se että liiton edustajia otettaisiin mukaan yritysten päätöksentekoon kuten Saksassa. Tämä tietysti paikallistasolla, ei keskitetysti.
Itse aloittaisin esim. lakkosakkomaksujen reilusta korottamisesta muun länsimaailman tasolle, siten että laiton lakko myös tuntuu liiton kassassa. Toinen mikä ei liity itse ay-liikkeeseen, vaan sopimusneuvotteluihin olisi, se että liiton edustajia otettaisiin mukaan yritysten päätöksentekoon kuten Saksassa. Tämä tietysti paikallistasolla, ei keskitetysti.