Sosialidemokraatit – SDP

• 1 593 120
  • 12 199

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
- Se on häpeäksi Euroopalle. Siellä usutetaan koiria naisten ja lasten kimppuun sekä pystytetään piikkilankoja. Se ei kuulu tähän maailmaan.

Tähän varmaan löytyy joki luotettava lähde Tuomiojalta? Siis koirien osalta.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
- Täytyy olla tyytyväinen, mutta se kertoo enemmän hallituksen epäsuosiosta. Sitten kun siihen tulee toivottavasti meidän oma lisä, niin sitten minä olen tyytyväisempi. Kyllähän meidän pitäisi olla 25 prosentin puolue Suomen kaltaisessa maassa, Tuomioja lausuu."
Tuomiojalle pisteet siitä, että rehellisesti myönsi syyn demareiden kannatuksen nousulle. Mutta myös helvetisti miinusta tuosta "demariylimielisyydestä", kansa päättää SDP:n kannatusluvut, eivät demarit itse.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuomiojalle pisteet siitä, että rehellisesti myönsi syyn demareiden kannatuksen nousulle. Mutta myös helvetisti miinusta tuosta "demariylimielisyydestä", kansa päättää SDP:n kannatusluvut, eivät demarit itse.

Tuomiojahan vain jatkaa sitä jo vuosikausia kestänyttä demarijargonia ja äänestäjien syyttämistä demarien huonoista vaalituloksista. Vai muistaako joku, että milloin Urpilaisen tai Rinteen aikana joku oikea demarivaikuttaja olisi rehellisesti myöntänyt, että ehkä puolueessa on jotain vikaa tai uudistuksen tarvetta, kun kannatus sen kuin laskee vaaleista toiseen.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Hesari teki mielenkiintoisen jutun SDP:stä(aiheet toki tuttuja esim. tältä palstalta mutta kiehtova silti), sen nykytilasta ja tulevaisuudesta. Mutta mikä pisti tuossa jutussa silmään, niin SUSANNA HUOVISELLA olisi kuulemma kannatusta seuraavaksi puheenjohtajaksi. Herranjumala sentään, Huovinenhan tunnetaan sosiaalitanttana, jonka asiaosaaminen on heikkoa.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1444449580133
Linkki Hesarin demarijuttuun.

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Hesari teki mielenkiintoisen jutun SDP:stä(aiheet toki tuttuja esim. tältä palstalta mutta kiehtova silti), sen nykytilasta ja tulevaisuudesta. Mutta mikä pisti tuossa jutussa silmään, niin SUSANNA HUOVISELLA olisi kuulemma kannatusta seuraavaksi puheenjohtajaksi. Herranjumala sentään, Huovinenhan tunnetaan sosiaalitanttana, jonka asiaosaaminen on heikkoa.......

Samassa kirjoituksessa mentiin metsään vielä hienommin Jutta Urpilaisen tulevan presidenttiyden osalta. Jos Jutassa ainesta on, on se jäänyt ainakin minulta täysin piiloon.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Samassa kirjoituksessa mentiin metsään vielä hienommin Jutta Urpilaisen tulevan presidenttiyden osalta. Jos Jutassa ainesta on, on se jäänyt ainakin minulta täysin piiloon.
Minusta Urpilaisella ihan oikeasti on presidenttimahdollisuudet, mutta seuraavat vaalit(joihin Jungner nyt siis yrittää saada ikisuosikkinsa lähtemään) tulevat Jutalle aivan liian aikaisin, 2024 tai 2030 voi olla eri tilanne.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Demari (nimi muutettu) on yhtä kuin makkarakeitto suolalla ja maustepippurilla. Demari on kolme vuotta vanha 1.6-litrainen Opel Astra, kakkukahvit isänpäivänä ja juoksulenkki syyskelissä. Niin arkisen harmaa, että pää poksahtaa tylsyydestä, mutta samalla niin tuttu ja turvallinen, että kaikki sen tuntevat ja kaikki siihen luottavat. Sen kanssa ei viitsi riidellä, koska se keittää kuitenkin kahvit ja tarjoaa Oululaisen pullapitkosta siivun kaikille, myös mulle, vaikka juuri äsken kehuin, miten meillä ei juoda Juhla Mokkaa ja pullakin leivotaan aina itse. No hyväähän se oli, valmispitkokin. Valmiiksi viipaloitu, kaikille yhtä paljon.

Vaan vastakkainasettelu olisi helpompaa. Jatkaa Demarille huutelua, koska mulla on Tdi Octavia ja maustan keittoni eksoottisilla mausteilla. Tai luulen niitä eksoottisiksi, todellisuudessa Demari maistoi niitä jo kymmenen vuotta sitten, kun kävi joululomalla Phuketissa. Tykkäsi, mutta kotona syö perinteistä. Kuulin, kun kertoi kahvipöydässä, joten en naljaile siitä. Miksipä lopulta naljaisin, kun tykkään itsekin arkisista asioista.

Salaa kyllä olen tyytyväinen, kun Demarin Opelissa ei ole automaattista ilmastointi. Hahaa, palelkoon sosialisti, mun Skodani tuulilasi sulaa 30 sekuntia nopeammin! Mutta Demari raaputtaa ikkunansa ja kysyy, että voisiko raaputtaa odotellessaan myös mun tuulilasini. On se mukava tyyppi - vaikkei osaa pukeutua yhtään, sponsoripipo ja viime kauden farkut. Varmaan pitkät kalsaritkin. Olkoonkin, että farkut ovat laadukkaat ja pipo lämmin. Pitkistä kalsareista en tiedä, enkä viitsi kysyä. Luulisi vielä homoksi. Tai ei luulisi, koska sehän on jokaisen oma asia, eikä sillä ole Demarille mitään väliä.

Niin, lopulta ihan hyvä tyyppi tuo Demari. Itsekin pidän samanlaisista jutuista, paitsi pullani leivon mieluummin itse. Yhtä suuriksi pyörittelen ne kuitenkin, tulee hyvä mieli ja tasapuolinen olo. Salaa maistan taikinaa raakana, mutta tulee huono mieli ja annan muillekin palat. Niin kai Demarikin tekisi.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
- Täytyy olla tyytyväinen, mutta se kertoo enemmän hallituksen epäsuosiosta. Sitten kun siihen tulee toivottavasti meidän oma lisä, niin sitten minä olen tyytyväisempi. Kyllähän meidän pitäisi olla 25 prosentin puolue Suomen kaltaisessa maassa, Tuomioja lausuu."

Tuomiojaltahan ei tunnetusti tule kovin näkyvää tukea puolueen johdolle, jos johto ei ole Erkki Tuomioja, joten kannatuksen nousun syistä on helppo olla rehellinen. Kyllähän Erkki varmaan näkisi itsensä yhä mieluusti demareiden johdossa, vaikka hävittyjä puheenjohtajavaaleja on takana jo neljät. Eli ei muuta kuin painetta Rinteelle.

Ja tuon kannatustavoitteen kanssa Tuomioja on ihan oikeassa. Tottakai demareiden täytyy tähdätä reilusti yli 20 prosentin kannatukseen. Kun puhutaan vasemmistopuolueiden kannatuksen laskusta, unohdetaan yleensä se, että vasemmiston kannatusta on esimerkiksi persuissa ja vihreissä. Nythän se nähtiin: kun persujen kannatus laski, demareiden nousi. Ei tuo välttämättä ihan koko muutosta selitä, mutta varmasti joukossa oli paljon kotiin palaavia demareita.

Jos ajatellaan, että Suomessa on ollut vuosikymmenten ajan kolme suurta puoluetta - eli kepu, kokoomus ja demarit - niin ei se ajattelutapa nyt äkkiä katoa mihinkään. Kävihän kepukin jossain alle 15 prosentin kannatuksessa, mutta tuli takaisin. Nykyhallituksen touhut voivat tuoda demareille paljonkin nostetta ilman että demareiden tarvitsee itse esittää ihmeitä.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Niin, lopulta ihan hyvä tyyppi tuo Demari.
Oikein hyvä kuvaus demareista.

Enpä ihmettelisi, jos demarit voittaisivat seuraavat vaalit (kunnallisvaalit), kun monien äänestäjien vatutuksen määrä koko ajan kasvaa SSS-miesten hallituksen toiminnan vuoksi.

Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Sairaanhoitajana luultavasti kuului Tehyyn ja Terveydenhuoltoalan työttömyyskassaan. Tehy on STTK:n järjestö. Työttömyyskassat eivät taida kuulua mihinkään keskusjärjestöihin.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos nyt tutustuisit hieman tosiasioihin ensin. Työttömyyskassa on ihan eri asia kuin ammattiliitto ja ansiosidonnaiset maksetaan työttömyyskassasta. Kassaan voi kuulua vaikka ei liittoon kuuluisikaan. Liiton jäsenyyden yhteydessä kyllä liittyy yleensä aina myös kassaan, mutta juridisesti ottaen kassa on ihan eri asia kuin liitto.

Varmuutta minulla ei ole, mutta epäilen, ettei yksikään työttömyyskassan olisi suoranaisesti keskusjärjestön jäsen.

Jos nyt tutustuisit hieman tosiasioihin ensin. Työttömyyskassa on ihan eri asia kuin ammattiliitto ja ansiosidonnaiset maksetaan työttömyyskassasta. Kassaan voi kuulua vaikka ei liittoon kuuluisikaan. Liiton jäsenyyden yhteydessä kyllä liittyy yleensä aina myös kassaan, mutta juridisesti ottaen kassa on ihan eri asia kuin liitto.

Varmuutta minulla ei ole, mutta epäilen, ettei yksikään työttömyyskassan olisi suoranaisesti keskusjärjestön jäsen.
Juu, toki voi olla pelkästään kassan jäsen, eikä liiton. Vaan voiko olla liiton jäsen, muttei kassan? Ja liittoon liittyessähän nimenomaan useimmiten maksetaan siitä, että saa sitten sitä ansiosidonnaista.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juu, toki voi olla pelkästään kassan jäsen, eikä liiton. Vaan voiko olla liiton jäsen, muttei kassan? Ja liittoon liittyessähän nimenomaan useimmiten maksetaan siitä, että saa sitten sitä ansiosidonnaista.
En tiedä voiko olla liiton jäsen olematta samalla kassan jäsen. Epäilen, ettei ainakaan helpolla onnistu. Tai voihan se onnistuakin, mutta epäilisin ihmettelyä herättävän, jos joku moista haluaisi.

Toivottavasti kukaan ei enää nykypäivänä ole niin tampio, että kuuluu liittoon ansiosidonnaisen takia. Sen verran paljon noista on ollut juttua, että tuon asian pitäisi olla itsestäänselvyys kaikille nykyisin.

Ööh, menenkö nyt helppoon provoon vai mitä? Ansiosidonnaisen maksaa valtio lähes kokonaan, eli työssä käyvät ihmiset. Työttömyyskassojen osuus on 5,5%.
Et. En kuulu liittoon, enkä kassaan. Eikä ole koskaan ollut tarvetta tällaista selvittääkään. Nyt selvisi.

Edit. Karmea epäkohtahan tuossa on. Jollain SAK:llakin on varmasti yli miljardi varoja, saisi maksella omasta kassastaan noita jäseniensä korvauksia.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edit. Karmea epäkohtahan tuossa on. Jollain SAK:llakin on varmasti yli miljardi varoja, saisi maksella omasta kassastaan noita jäseniensä korvauksia.

Mutta juurihan sinulle kerrottiin, että ansiosidonnaiset maksetaan työttömyyskassoista, eikä liiton jäsenyydellä ole periaatteessa mitään tekemistä työttömyyskassan jäsenyyden kanssa. Tai on sitä kautta, että usein liitto maksaa sen työttömyyskassan jäsenmaksun, jos on liiton jäsen. Mutta miksi ihmeessä liiton pitäisi maksaa nuo päivärahat, kun liitto ja kassa ovat kaksi eri organisaatiota.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Pakko antaa tunnustusta yllättävälle taholle eli SDP:n Nasima Razmyarille. Hyvin puhui eduskunnan rasismikeskustelussa keräten samalla valtaisat propsit muilta kansanedustajilta. Sai tilaisuutensa ja käytti sen.

Mutta juurihan sinulle kerrottiin, että ansiosidonnaiset maksetaan työttömyyskassoista, eikä liiton jäsenyydellä ole periaatteessa mitään tekemistä työttömyyskassan jäsenyyden kanssa. Tai on sitä kautta, että usein liitto maksaa sen työttömyyskassan jäsenmaksun, jos on liiton jäsen. Mutta miksi ihmeessä liiton pitäisi maksaa nuo päivärahat, kun liitto ja kassa ovat kaksi eri organisaatiota.
Liiton jäsenhän maksaa käsittääkseni yhden summan liitolle. Siitä ilmeisesti ohjautuu jokin osa kassaan ja osa johtajien pussiin/virkistäytymiseen.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Eikös ansiosidonnaiset makseta nimenomaan näistä liitoista/kassoista?
Työttämyyskassat, ammattiliittojen kassat ja yksityiset ammattiliitoista riippumattomat kassat, maksavat nuo korvaukset. Yhteiskunta puolestaan rahoittaa 95 prosenttia noista maksuista ja loput maksetaan kassojen jäsenmaksuilla.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN

SAK:n tase on käsittääkseni joitain kymmeniä miljoonia. Keskusjärjestöistä suurin, muttei todellakaan tuossa kokoluokassa.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
SAK:n tase on käsittääkseni joitain kymmeniä miljoonia. Keskusjärjestöistä suurin, muttei todellakaan tuossa kokoluokassa.
Eikö SAK:n liitot omista mm. VVO:n, joka on viime aikoina tehnyt jonkun sata miljoonaa kvartaalilta tulosta. Jotenkinhan toi on vielä hommailtu niin, että veroja noista ei makseta. No sentään oikea syy miksi demarit kannattavat täysin idioottia asumistukijärjestelmää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy