Sosialidemokraatit – SDP

• 1 586 892
  • 12 177

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Muistan nähneeni luvun 800 miljoonaa. Sossulasta hakevat rahaa kuitenkin myös työtä tekevät, mm. minä, koska palkalla ei elä.

Tämäkin totta, varsinkin pk-seudulla. Mutta tässä ei ole yksistään syy pätkätöissä, huonosti palkatuissa töissä tms, vaan koska esim. kaupungeilla ei ole kohtuuhintaista asuntoa tarjota kun niissä pitää asuttaa yhä kasvava määrä mamuja, manneja ja juoppoja jotka eivät edes itse maksa vuokria vaan sen tekee sossu. Pienipalkkainen työssäkäyvä on kusessa kun pitää elättää näitä täyselättejä.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ps. Kuinka paljon "sossupossuilua" ihan tarkoituksella luulet Suomesta löytyvän? Puhutaanko sadoista, tuhansista vai kymmenistä tuhansista?

Aivan varmasti tuhansista, sen nyt pitäisi olla ihan itsestäänselvää kaikille.

edit.

Korjaan väittämääni, puhutaan kymmenistä tuhansista. Miksi? Siksi, että jokaikinen ihminen, joka voisi muuttaa kotipaikkakunnaltaan varman työn perässä muualle, mutta ei sitä tee vaikka kotipaikkakunnalla ei töitä olisi edes näköpiirissä, kuuluu tuohon ryhmään. Suomessa on lukuisia kuntia, joissa se onnistuu, jos ihmisellä koulutus ja paikkakunnan työtarjonta ei kohtaa edes isolla säteellä.

Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Apteekista narkit hakee reseptillä lääkkeitä, joista saavat verorahoin kustannetut Kela-korvaukset ja lopun osan lääkkeistä maksaa sossu. Minä maksan vuokraa, sähkölaskut, veden ja käyn autolla töissä, kun elämäntapaloiset maksattavat vuokran, sähkön ja veden sekä lääkkeet ja julkisen liikenteen matkakortin sossulla ja saavat vielä melkein 500 € käyttörahaa kuussa. Hieno yhteiskunta on tämä.
Narkeille ja muille "loisille" annetaan napit ja tietyt edut ihan vain sen takia, että vältetään slummiutumista ja epätoivoisten ihmisten väkivaltarikollisuutta. Toki tämä ei ollut sinulle varmasti mikään uutinen, vaan pikemminkin vanhan virren kertausta. Hyvinvointivaltio joutuu kyllä tulevina vuosikymmeninä todellisen testin eteen ja voi vain toivoa, että homma kääntyy parhain päin. Itse maksan myös aluliisti verot omasta vähästäni, mutta en vain saa itseäni vihaiseksi ajatellessani "elättejäni". Ehkä en osaa kohdistaa turhautumistani oikein tai sitten olen vain naiivisti joviaali. Se hyvä puoli tässä on, ettei jatkuva vitutus vaikuta elämäni laatuun kuten parilla jatkuvasti vihaisella tutullani.

Tottakai, eikä tarkoitukseni ollutkaan millään muotoa suitsia keskustelua. Ilmaisin itseäni huonosti, jos viestistäni sai moisen käsityksen.
Okei, ymmärsin varmaan väärin. Itselleni kun kristianin jutut eivät kummempaa vitutusta saaneet aikaiseksi. Tilanteen ja tosiasiat tunnustavat varmaan kaikki aatemaailmasta riippumatta, keinot ja ratkaisuehdotukset vain poikkeavat toisistaan.

Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
En pysty vastaamaan kuinka paljon Suomessa on elämäntapalaiskoja mutta veikkaan olevan aika paljon.
Näitä varmasti löytyy, mutta silti tuntuu että koko ongelmaa liioitellaan jatkuvasti ja näistä "laiskoista" luodaan jokin salaperäinen vihollinen joka on syyllinen kaikkiin valtion, kunnan ja oman itsen ongelmiin.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tunnen työni kautta joitakin tulevia kolmannen polven työttömiä, joiden yhteisvalinnan ainoa vaihtoehto oli sossunluukku. Heidän vanhemmat ja isovanhemmat olivat jo eläneet tuilla niin kauan, että siitä oli tullut normaali olotila. Nämä tapaukset ovat kuitenkin selkeä vähemmistö ja näiden tapausten elämään puuttuminen maksaa enemmän kuin tuet ovat. Ei mukavaa, ärsyttävää, mutta taloudellisesti valtion/ kunnan kannattaa vaan sietää. Valtiontaloutta näiden ihmisten rahoilla ei pelasteta, näitä ihmisiä ei ole kuitenkaan liian monta.

On mielestäni hyvin, hyvin lyhytnäköistä ja asioiden raakaa yksinkertaistamista katsoa vain tilastoja, ja todeta sieltä että työttömyys ja sossuilu maksaa yhteiskunnalle n. 4 miljardia/vuosi, koska sen verran siellä ilmoitetaan tukimenoiksi. Tällaisessa ajattelunäkökannassa jää kokonaan ottamatta huomioon se, että ensinnäkin nämä ihmiset työllistävät sellaisia aloja, että ilman näitä työttömiä ei niitä aloja edes tarvitsisi (kyllä, työttömiä on aina jonkun verran ja samoin heidän asioita selvitteleviä virkailijoita) ja jonka menot maksaa yhteiskunta eli veronmaksajat. Lasketaanko menoiksi, jos ei miksi ei?

Veronmaksajat käyvät töissä ja maksavat veroja jotta esimerkiksi julkinen terveydenhuolto toimii. Sitten nämä veronmaksajat yleensä itse eivät edes käytä niitä palveluja, koska on työterveyshuolto tai julkisen huonon jaman takia menevät yksityiselle, vaan julkisia käyttävät juurikin nämä työttömät. Lasketaanko niitä menoiksi?

Veronmaksajat maksavat julkisen hammashoidon, joka ihan oikeasti on varmaan kaikissa kunnissa yksi iso vitsi, jonka takia he menevät silti yksityiselle. Lasketaanko menoiksi?

Veronmaksajat maksavat julkisen liikenteen, jota sossuilijat käyttävät ilmaiseksi ja tämän ilmaisen käytön maksavat (yllätys, yllätys) veronmaksajat. Lasketaanko menoiksi?

Veronmaksajat maksavat veroja, joista Kela maksaa lääkekorvauksia, joita työttömät käyttävät. Lasketaanko menoiksi?

Näitä olisi lukuisia esimerkkejä, mutta ei nyt viitsi ihan maratomia kirjoittaa. Sitten toki pitää muistaa, että seksi on halpaa ja hauskaa, joten työttömät lisääntyvät myös muita enemmän. Näiden lapsien lapsilisät, neuvolat, kerhot ja koulut maksaa täysin muut veronmaksajat. Lasketaanko menoiksi ja jos ei, niin miksi ei?

Jos minä lisääntyisin, mitä ei siis tule tapahtumaan, niin kyllä, kaikki veronmaksajat osallistuisivat lapseni menoihin tavalla tai toisella. Pointti on siinä, että myös minä itse veronmaksajana osallistuisin.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika monta asiavirhettä lyhyessä tekstissä, tyypillistä minulle minulle tekstiä. Sinulla on onneksi oikeus valintoihisi, eläthän hienossa hyvinvointivaltiossa.

Mitähän ne virheet oli? Sossu maksaa loisille vuokran, sähkön, veden jne. Sen lisäksi sieltä saa joka kuukausi 485,50 € käyttörahaa, jos tulot on 0. Se on ihan tosiasia, sen voit tarkistaa helposti. Toisekseen, minä ajan vuodessa yli 100 000 km ympäri Suomen. Minä tiedän tasan tarkkaan teiden kunnon paremmin kuin Porissa työskentelevä opettaja, siitä ei ole mitään epäselvyyksiä, ja näen joka vuosi mihin suuntaan kunnossapito on menossa esim. talviaurausten tai teiden paikkausten osalta. Ja jos väität, että Suomessa julkinen terveydenhoito toimii, niin saahan sitä toki väittää.

Siinä olet toki oikeassa, että lainaamassasi viestissä oli minä-asenne lopussa. Se johtuu siitä, että minä en jaksa enää yrittää "toimia oikein", koska siitä ei ole sitten niin mitään hyötyä. Jos joku päättäjistä edes viitsisi tunnustaa tosiasiat ja edes yrittäisi oikaista asioita, mutta kun ei niitäkään kiinnosta.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämäkin totta, varsinkin pk-seudulla. Mutta tässä ei ole yksistään syy pätkätöissä, huonosti palkatuissa töissä tms, vaan koska esim. kaupungeilla ei ole kohtuuhintaista asuntoa tarjota kun niissä pitää asuttaa yhä kasvava määrä mamuja, manneja ja juoppoja jotka eivät edes itse maksa vuokria vaan sen tekee sossu. Pienipalkkainen työssäkäyvä on kusessa kun pitää elättää näitä täyselättejä.

Suomessa on paljon työttömiä kuskeja. Suomessa on myös paljon avoimia kuljettajien työpaikkoja, juuri vilkaisin niin Uudellemaallekin pääsisi välittömästi kymmeniä kuskeja töihin. Osa ei ihan oikeasti voi muuttaa Vaasasta Helsinkiin, osaa se ei kiinnosta vaan on kivempi maleksia kotona ja osa ei voi, koska ei löydy sellaista asuntoa jossa voisi realistisesti elää. Ja niitä asuntoja ei ole kiitos rakentamispolitiikan*, mutta kuitenkin Töölöstä löytyy asuntoloita juopoille ihan tuosta vaan, ja veronmaksajat maksaa.

*Tämä on ihan toisen ketjun kamaa, mutta Uudellemaalle voitaisiin välittömästi rakentaa uudet asunnot vähintään puolelle miljoonalle ihmiselle, jos vain haluttaisiin. Tilaa on mielin määrin, halua ei. Se ei käy, koska se on huonoa bisnestä tai koska "maisema menee pilalle".

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Narkeille ja muille "loisille" annetaan napit ja tietyt edut ihan vain sen takia, että vältetään slummiutumista ja epätoivoisten ihmisten väkivaltarikollisuutta. Toki tämä ei ollut sinulle varmasti mikään uutinen, vaan pikemminkin vanhan virren kertausta. Hyvinvointivaltio joutuu kyllä tulevina vuosikymmeninä todellisen testin eteen ja voi vain toivoa, että homma kääntyy parhain päin. Itse maksan myös aluliisti verot omasta vähästäni, mutta en vain saa itseäni vihaiseksi ajatellessani "elättejäni". Ehkä en osaa kohdistaa turhautumistani oikein tai sitten olen vain naiivisti joviaali. Se hyvä puoli tässä on, ettei jatkuva vitutus vaikuta elämäni laatuun kuten parilla jatkuvasti vihaisella tutullani.

Toki, ja väkivaltarikollisuus onkin syytä pitää mahdollisimman alhaalla. Mutta tämä nykyinen malli ei voi olla se ainoa vahtoehto eikä edes paras vaihtoehto, sillä tämä kaatuu kohta omaan mahdottomuuteensa.

Suomessa on paljon työttömiä kuskeja. Suomessa on myös paljon avoimia kuljettajien työpaikkoja, juuri vilkaisin niin Uudellemaallekin pääsisi välittömästi kymmeniä kuskeja töihin. Osa ei ihan oikeasti voi muuttaa Vaasasta Helsinkiin, osaa se ei kiinnosta vaan on kivempi maleksia kotona ja osa ei voi, koska ei löydy sellaista asuntoa jossa voisi realistisesti elää.
Muun muassa siksi pitäisikin investoida mm. puun massiiviseen energiakäyttöön, joka toisi töitä mm. niille kuljettajille mm. juuri siellä missä työttömiä kuljettajia on (metsässä). Mutta eihän se käy kun ei saa velkaantua lisää, rahatkin menivät jo venäläiseen ydinvoimalaan, eikä puun energiapotentiaaliinkaan meinata uskoa vaikka selviä laskelmia on olemassa.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muun muassa siksi pitäisikin investoida mm. puun massiiviseen energiakäyttöön, joka toisi töitä mm. niille kuljettajille mm. juuri siellä missä työttömiä kuljettajia on (metsässä). Mutta eihän se käy kun ei saa velkaantua lisää, rahatkin menivät jo venäläiseen ydinvoimalaan, eikä puun energiapotentiaaliinkaan meinata uskoa vaikka selviä laskelmia on olemassa.

Poistaako investoiminen puuenergiaan pääkaupunkiseudun kuskipulan? Auttaako investoiminen puuenergiaan tekemään radikaalin muutoksen pääkaupunkiseudun rakentamis- ja asuntopolitiikkaan?

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitähän ne virheet oli? Sossu maksaa loisille vuokran, sähkön, veden jne. Sen lisäksi sieltä saa joka kuukausi 485,50 € käyttörahaa, jos tulot on 0. Se on ihan tosiasia, sen voit tarkistaa helposti...

Käyttöraha, jolla loinen hoitaa henkilökohtaiset ravintomenot, vaatemenot, vähäiset terveydenhuoltomenot, henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot, paikallisliikenteen maksut, lehtitilaukset, puhelimen käytön, harrastus- ja virkistystoiminnan. Jos tätä kadehtii, niin siitä vaan yrittämää. Toivottavasti et tupakoi, se nimittäin veisi aika suuren osan tuosta käyttörahasta.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Käyttöraha, jolla loinen hoitaa henkilökohtaiset ravintomenot, vaatemenot, vähäiset terveydenhuoltomenot, henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot, paikallisliikenteen maksut, lehtitilaukset, puhelimen käytön, harrastus- ja virkistystoiminnan. Jos tätä kadehtii, niin siitä vaan yrittämää. Toivottavasti et tupakoi, se nimittäin veisi aika suuren osan tuosta käyttörahasta.

Voisit joskus lukea kirjoitukseni kokonaan ja ajatuksella, jos aiot niihin vastata. Tosin se on varmaan liikaa pyydetty, kun vastaaminen pitää aloittaa jo ekan lauseen jälkeen.

Byvajet

Jäsen
Tällaisessa ajattelunäkökannassa jää kokonaan ottamatta huomioon se, että ensinnäkin nämä ihmiset työllistävät sellaisia aloja, että ilman näitä työttömiä ei niitä aloja edes tarvitsisi (kyllä, työttömiä on aina jonkun verran ja samoin heidän asioita selvitteleviä virkailijoita) ja jonka menot maksaa yhteiskunta eli veronmaksajat.

Tämä on totta, mutta kuvitteletko, että näillä paperinpyörittäjillä olisi mahdollisuus työllistyä yksityiselle sektorille tai ryhtyä yrittäjiksi? Ensimmäinen vaihtoehto on useimmille mahdoton, toinen sopii vain, jos yrityksen tulot maksetaan veronmaksajien pussista.

Mitä kuvittelet yhteiskuntatieteiden maistereiden pystyvän myymään, kun insinööritkin ovat kyvyttömiä perustamaan yrityksiä?

Jos uskot, että sossuilu on mukavaa, niin miksi et kokeile? Vielä se on mahdollista, kohta ei ehkä enää ole. Ja kun ei enää ole, niin samalla rapistuu keskiluokka. Syntyy suuri työtä tekevien köyhälistö, joka nitkuttaa minimillä päivästä toiseen. Sosiaalitukijärjestelmä pitää Suomessa yllä sekä keskiluokan elintasoa että keskiluokkaa. Kun sosiaalituet lähtevät, lähtee keskiluokkakin. Ei ole minkäänlaista epäselvyyttä siitä, etteivätkö työnantajat hyödyntäisi jumalatonta kilpailua työstä.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Yhteiskuntatieteilijöitä on itse asiassa varsin paljon yrittäjinä. Sivutoimisia tosin moni. Sikäli huono esimerkki.

Byvajet

Jäsen
Yhteiskuntatieteilijöitä on itse asiassa varsin paljon yrittäjinä. Sivutoimisia tosin moni. Sikäli huono esimerkki.

Kaikenlaista yrittäjää on, mutta kun järjestelmästä lähtee raha, joka suoraan tai epäsuorasti tulee veronmaksajilta, niin samalla loppuvat työtkin.

Hämmentävää, että Suomessa arvostetaan työn tekemistä, vaikka se tulisi kalliimmaksi kuin työn tekemättömyys. Mm. opettajia voitaisiin karsia reilulla kädellä, samoin opetussisältöjä, mutta kun opettaminenhan nyt vain on tärkeää ja siitä voidaan maksaa, vaikka se on usein hyödytöntä.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voisit joskus lukea kirjoitukseni kokonaan ja ajatuksella, jos aiot niihin vastata. Tosin se on varmaan liikaa pyydetty, kun vastaaminen pitää aloittaa jo ekan lauseen jälkeen.

Kaksi asiaa:

Toimeentulotuen nimittäminen käyttörahaksi kuvaa hyvin asennettasi. Aika vähän jää rahaa kaljaan ja viinaan tuosta rahasta välttämättömien menojen jälkeen.

Suomen julkinen terveydenhuolto on edelleen maailman huipputasoa, vaikka sinä oletkin päättänyt kääntyä yksityisen puoleen ja nuhalapsi joutui jonottamaan useamman tunnin viikonloppuna terveyskeskuksessa.

Poistaako investoiminen puuenergiaan pääkaupunkiseudun kuskipulan? Auttaako investoiminen puuenergiaan tekemään radikaalin muutoksen pääkaupunkiseudun rakentamis- ja asuntopolitiikkaan?
Siksi toistelinkin tuota "muun muassa" ettet erehtyisi luulemaan tätä yhtä anekdoottia (puurallia) täydelliseksi ratkaisuksi. Pääkaupunkiseudulla tarvitaan kunnallispoliittisia ratkaisuja. Kaavoitus, investoinnit työväenluokan asuntojen tuettuun rakentamiseen, ulkomaisen työvoiman houkuttelu, jne. Helsingin sisäisen aluekehityksen vuoksi on hyvä että narkkeja sijoitetaan keskelle Töölöä. Sosiaalinen segregaatio ei palvele ketään. Tämä siirtymä, siis tasaisen tulojakauman ja lähes täystyöllisyyden yhteiskunnasta perijöiden yhteiskuntaan jossa vähemmistön tuottavuus elättää kädestä suuhun elävää suorittavaa tai vähemmän suorittavaa enemmistöä, heittääkin valtavan haasteen kaupunkisuunnittelulle.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä on totta, mutta kuvitteletko, että näillä paperinpyörittäjillä olisi mahdollisuus työllistyä yksityiselle sektorille tai ryhtyä yrittäjiksi? Ensimmäinen vaihtoehto on useimmille mahdoton, toinen sopii vain, jos yrityksen tulot maksetaan veronmaksajien pussista.

En tosiaan väitä, että niille kaikille löytyisi tuosta vaan töitä. Sanon vaan että tämä nykyinen järjestelmä on täysin mätä.

Mitä kuvittelet yhteiskuntatieteiden maistereiden pystyvän myymään, kun insinööritkin ovat kyvyttömiä perustamaan yrityksiä?

Tässähän se ongelma onkin, kun tämä yhteiskunta pyörii tällä hetkellä niiden kyvyttömien ehdoilla. Ihan täysin.

Jos uskot, että sossuilu on mukavaa, niin miksi et kokeile? Vielä se on mahdollista, kohta ei ehkä enää ole. Ja kun ei enää ole, niin samalla rapistuu keskiluokka. Syntyy suuri työtä tekevien köyhälistö, joka nitkuttaa minimillä päivästä toiseen. Sosiaalitukijärjestelmä pitää Suomessa yllä sekä keskiluokan elintasoa että keskiluokkaa. Kun sosiaalituet lähtevät, lähtee keskiluokkakin. Ei ole minkäänlaista epäselvyyttä siitä, etteivätkö työnantajat hyödyntäisi jumalatonta kilpailua työstä.

Olen ollut muutaman kuukauden sossun asiakkaana, sanotaan nyt että ainakin puoliksi ihan omasta tahdostani ja tiedän täysin, miten helppoa se rahan saaminen on. Olen siitä aiemminkin tänne kyllä kirjoittanut. Toki kuntakohtaisia eroja voi käytännöissä olla, mutta tuskin kovin huomattavia, siitä pitää laki huolen.

Työehtosopimukset ovat tiettyyn pisteeseen saakka hyödyllisiä, mutta tietyn rajan jälkeen niistä on pelkkää haittaa myös niille, ketkä tahtoisivat tehdä töitä. Se raja ylitettiin edellisen paperitehtaiden seisokin ja terveyspuolen mielenilmauksen jälkeen. Nykyinen työmarkkinajärjestelmä ei toimi, ja onhan se toisaalta täysin absurdia, että markkinataloutta ihannoiva yhteiskunta ei ole valmis kysynnän ja tarjonnan lakiin työmarkkinoilla, vaan haluaa säädellä sitä mahdollisimman tiukasti.

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Helsingin sisäisen aluekehityksen vuoksi on hyvä että narkkeja sijoitetaan keskelle Töölöä. Sosiaalinen segregaatio ei palvele ketään.

Joo. Kyllähän se on ihan kohtuullista, että noiden narkkiasuntojen pelkät aloituskustannukset olivat 160 Miljoonaa Euroa, eli vanhan MILJARDIN. Sen päälle 3 tonnia kuussa (per narkki) asumisesta. Siihen fattarahat ja poliisin/*terveydenhuollon palvelut päälle.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/129466-helsingin-kodittomille-apua-160-miljoonalla

Halvemmalla tästä ei 2 Miljardin veloissa (+konsernivelat päälle) taisteleva köyhtyvä Stadi voinut selvitä. Pari sataa miljoonaa kustannuksia siitä, että muutama sata hörhöä pääsi porsastelemaan ja aiheuttamaan häiriöitä parhaille bilemestoille.

Heidät on pakko asuttaa Suomen kalleimmille asuinalueille. Muu ei tule kysymykseenkään. On vain kohtuullista, että he saavat tykittää suoneen kamaa, pahoinpidellä ohikulkijoita ja varastella (sakkomuunnon puuttumisen takia) lähikaupoista vapaasti ja asustella vailla mitään rajoituksia Eiranrannassa, Etu-Töölössä ja Kulosaaressa. Se, että heidät sijoitettaisiin esimerkiksi Kouvolaan 10 kertaa halvemmalla, olisi synonyymi sille, että jätetään hankeen makaamaan ja kustaan päälle.

He, jotka maksavat itse asumisensa (ja myös näiden narkkien asumisen Suomen kalleimmilla neliöillä), voivatkin suksia Stadista hevon v...uun. Ja niinhän he ovat tehneetkin ja vieneet verotulot mukanaan. Se, että pari poliitkkojen johtamaa säätiötä (mm. Satu Taiveaho Sininauhasäätiön johtokunnassa) tekee tällä tiliä ja paisuttaa kiinteistöomaisuuttaan, on vain sattumaa. Tässä halutaan "auttaa". :D

Ei jumaliste tätä sossulandiaa ja sen asukkaita. :D Onneksi kaikki tällaiset hulluudet ovat kaatuneet omaan mahdottomuuteensa siinä vaiheessa, kun toisten rahat ovat loppuneet.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toimeentulotuen nimittäminen käyttörahaksi kuvaa hyvin asennettasi. Aika vähän jää rahaa kaljaan ja viinaan tuosta rahasta välttämättömien menojen jälkeen.

Luuletko, että kaikki leipäjonoissa olevat ovat leipäjonoissa sen takia, että heillä ei olisi rahaa ruokaan? Aika moni käy siellä sen takia, että jää enemmän rahaa kaljaan. Ja tällä en todellakaan halua mollata ketään, joka ihan oikeasti joutuu henkensä pitimiksi leipäjonoissa käymään.

Aiempaan listaasi vielä, joka kuukausi ei tarvitse kenenkään ostaa vaatteita, ei edes joka toinen. Pääkaupunkiseudulla ainakin sai kuukauden matkakortin julkisiin liikennevälineisiin sossun piikkiin, jos vain pyysi. Normaalia puhelinlaskua nyt ei kukaan saa kuussa kovin isoksi ja yhdestäkään terveydenhuoltomenosta ei tarvitse itse maksaa, pois lukien toki luontaistuotteet. Buranakin menee sossun piikkiin samoin kuin laastarit ja muut niin että heilahtaa. Lehtitilaus pitää maksaa itse, mutta se on niitä valintoja joita jokainen tekee. Harrastus- ja virkistystoiminnasta saa monessa paikassa alennusta, kun on työtön.

485,50 € kuussa tarkoittaa noin 16 € per päivä. Paljon sinun omat ruokakulusi olisivat, jos asuisit yksin ja söisit joka päivä vain kotona? Minulla ei mene kuin 50 € viikossa ruokaan, ja siinäkin on todennäköisesti liikaa.

Suomen julkinen terveydenhuolto on edelleen maailman huipputasoa, vaikka sinä oletkin päättänyt kääntyä yksityisen puoleen ja nuhalapsi joutui jonottamaan useamman tunnin viikonloppuna terveyskeskuksessa.

Päättänyt? En minä ole sellaista päätöstä tehnyt vapaaehtoisesti, vaan sen takia että se ei muuten onnistuisi. Ehkä tulevassa kotikunnassani onnistuu, tiedä häntä.

He, jotka maksavat itse asumisensa (ja myös näiden narkkien asumisen Suomen kalleimmilla neliöillä), voivatkin suksia Stadista hevon v...uun. Ja niinhän he ovat tehneetkin ja vieneet verotulot mukanaan.
Toki narkkeja tulisi asuttaa Espooseen ja Kauniaisiinkin, mutta se ei taida olla poliittisesti mahdollista, tai ainakaan en usko että näissä kunnissa valtaa pitävä bättrefolk suostuisi vastaanottamaan ali-ihmisiä takapihalleen.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Helsingin sisäisen aluekehityksen vuoksi on hyvä että narkkeja sijoitetaan keskelle Töölöä. Sosiaalinen segregaatio ei palvele ketään.

Muuten ihan samaa mieltä, mutta se on aivan saatanan kallis ratkaisu. Jos meillä olisi varaa, niin mikä jottei. Mutta kun ei ole. Toisaalta sillä nyt ei enää tässä vaiheessa ole mitään väliä vaikka hotelli Kämp muutettaisiin juoppojen asuntolaksi veronmaksajien piikkiin.

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Mikä siinä on, että tämän palstan juniorit eivät pysty argumentoimaan ilman ad hominemia tai olkiukkoilua? Missä olen väittänyt heidän olevan "ali-ihmisiä"? Olen Kannelmäen kasvatti ja aika kovan koulun läpikäynyt kaveri ja tiedän, että tällaisella konseptilla ei saada kuin lisää ongelmia.

Se, että tällaisia taloja, missä nuorilta ei vaadita mitään ja annetaan heidän sikailla kuin pellossa, tuhoaa heidät lopullisesti. Nuo kustannukset ovat aivan järkyttävät ja ei ole minkäälaista perustetta lopettaa hyviä päihdehuoltopalveluja maaseudulta ja bygata 160 Miljoonalla bileyksiöitä parhaille paikoille, missä pojat voivat laittaa ranttaliksi. Tuolla Ruusulankadullakin kuoli vuodessa 5 ihmistä yliannostukseen. Mistä "hoivasta" ne rahastavat 3-4 tonnia kuussa, kun ne pesevät kuitenkin kätensä kaikesta vastuusta?

Tuossa on kyse "laupeudentyön" nimellä tehdystä säätiöiden säälimättömästä rahastuksesta ja bisneksestä.

Minä en pysty ymmärtämään, miksi pitää päästä tekemään rikoksia, vetämään piriä ja Subua kävelymatkan päähän Stockalta, Eikö sitä voi sikailla vaikka muuttotappiopaikkakuntien tyhjissä asunnoissa?

Ai niin... eihän sosiaalimenoihin voi koskea. Ne voivat vain nousta jatkuvasti. Ja ne ovat tosiaan nousseet: 33 Miljardilla 2000-luvulla. Mutta sille ei voi mitään. Veroja on vain korotettava, koska menopuolta ei voida missään kohdin järkeistää.

V...u tämä maa on oikeasti SEKAISIN. :D

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luuletko, että kaikki leipäjonoissa olevat ovat leipäjonoissa sen takia, että heillä ei olisi rahaa ruokaan? Aika moni käy siellä sen takia, että jää enemmän rahaa kaljaan. Ja tällä en todellakaan halua mollata ketään, joka ihan oikeasti joutuu henkensä pitimiksi leipäjonoissa käymään.

Aiempaan listaasi vielä, joka kuukausi ei tarvitse kenenkään ostaa vaatteita, ei edes joka toinen. Pääkaupunkiseudulla ainakin sai kuukauden matkakortin julkisiin liikennevälineisiin sossun piikkiin, jos vain pyysi. Normaalia puhelinlaskua nyt ei kukaan saa kuussa kovin isoksi ja yhdestäkään terveydenhuoltomenosta ei tarvitse itse maksaa, pois lukien toki luontaistuotteet. Buranakin menee sossun piikkiin samoin kuin laastarit ja muut niin että heilahtaa. Lehtitilaus pitää maksaa itse, mutta se on niitä valintoja joita jokainen tekee. Harrastus- ja virkistystoiminnasta saa monessa paikassa alennusta, kun on työtön...

Niin, näinhän se on, vaikka sosiaali- ja terveysministeriön sivuilla toista väitetään.

Mikä siinä on, että tämän palstan juniorit eivät pysty argumentoimaan ilman ad hominemia tai olkiukkoilua? Missä olen väittänyt heidän olevan "ali-ihmisiä"? Olen Kannelmäen kasvatti ja aika kovan koulun läpikäynyt kaveri ja tiedän, että tällaisella konseptilla ei saada kuin lisää ongelmia.
Nyt en ymmärrä miten ihmeessä sossuloisien tituleeraaminen ali-ihmisiksi olkiukkoilua tai henkilöönkäypää argumentointia olisi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy