...
Itse olen aina hyvin skeptinen, kun joku sanoo, että veroja kannattaa keventää, koska se lisää kulutusta ja työteliäisyyttä ja on sitä kautta valtion taloudellekin hyödyksi. Hämmentävän usein nämä veropohjan rapauttamisen ehdottajat ovat kuitenkin sellaisia, joiden omissa intresseissä on vahvasti verojen keventäminen, koska he henkilökohtaisella tasolla hyötyisivät siitä. ...
Saattaahan se olla, että siinä samassa kun itse hyötyy alhaisemmista veroista, niin koko kansantalouden tilanne paranee ja sitä kautta siitä hyötyy kaikki.
Hämmentävän usein korkeaa työn verotusta kannattavat ovat henkilöitä, jotka eivät suoranaisesti hyödy verojen alentamisesta heti, koska eivät maksa veroja, mutta hyötyisivät siitä myöhemmin, vaan kun aivot on mallia putki, eivät sitä tajua. Sen sijaan keksivät erittäin hämmentäviä perusteita logikalleen, kuten tuo äskeinen, missä ei ole mitään järkeä. Onko siis mielestäsi niin, että verojen alentamista saa ehdottaa vain mikäli niitä ei maksa?
Juuri nyt demareiden keksimän vajeen paikkauksen ollessa otsikoissa, olisi kuitenkin hyvä muistaa mikä tässä mättää noin isossa kuvassa, tämän käsittämättömän kuluvuoren lisäksi siis.
Suomessa tehdään liian vähän töitä. Työnteon pitäisi olla aina kannattavaa. Se ei muutu kannattavaksi kun maa on täynnä luukkuja, progressiota, käsittämätöntä byrokratiaa ja muuta paskaa.
Työttömän pitäisi aina hyötyä työstä mitä ottaa vastaan. Pienimuotoisen yrittämisen pitäisi olla helppoa, niin helppoa, että demarikin osaisi paperisodan ilman kuntoutuskoulutusta. Kaiken maailman typerä säännöstely pitäisi hetimiten poistaa ja eri tukien portaat poistaa. Kaikki lisätyö pitäisi olla kannattavaa myös työssä käyville. Tilanne on nyt suurimmalla osalla jo se, että on aivan idioottia oman talouden ja vapaa-ajan suhteen näkökulmasta tehdä mitään mikä ei ole pakko. Esimerkkinä minkä olen sanonut ennenkin. Kun työnantaja ehdottaa lomarahojen vaihtamista vapaaksi, niin ylivoimainen enemmistö ottaa tarjouksen vastaan ja tekee näin vähemmän töitä, maksaa vähemmän veroja, koska paskaako sitä töitä painaa kesällä sen takia, että työtön pääsee talveksi pattayalle.
Sokerina pohjalla nykyinen progressio pitäisi poistaa ja tilalle joku kiinteä verovapaa osuus sekä kiinteä veroprosentti ja/tai kansalaispalkka tyyppinen ratkaisu.
Kaikki ehdottamani muutokset olisivat melko helppo ja nopea tehdä, mikäli poliitikoilla olisi oikeasti halua muuhunkin kuin oman ideolgian tuijottamiseen ja oman sekä puolueen edun tavoitteluun. Lisäksi hyödyt olisivat kiistattomat, paitsi tietenkin kaikkien niiden mielestä jotka eivät voittaisi tässä eniten, eli kaikkien luultavasti.
Juntti maa täynnä juntteja poliitikkoja ilman pätevyyttä mihinkään, paitsi paskanpuhumiseen ja pikkuasioiden nostamiseen pöydälle. Puhuisivat asiaa joskus.
Hyvä esimerkki on tämä, että yrittäjä ei saa pitää kauppaansa auki koska haluaa. Nyt on tampereella juhlat ja kolme kampaajaa on hakenut poikkeuslupaa. Oikeasti siellä on moninkertainen määrä mestoja auki, mutta kenelläkään ei ole halua edes hakea noin idioottia lupaa. Mitä vittua se kenellekään kuuluu koska joku haluaa olla töissä. Monta virkamiestä suomessa myöntää automaattisia poikkeuslupia.