Itse ihmettelen loppua demariryhmää sen pölhöpopulistisessa vastustamisessaan.
Samoin. Ennen vaaleja demarit kannattivat tunnelia, ja ovat olleet vahvasti mukana hankkeen suunnittelussa. Vaaleihin lähtivät rummuttaen omia, aiemmin tekemiään päätöksiä vastaan, koska ilmeisesti laskivat tunnelin vastustamisen tuovan vaalivoiton. Ei tuonut. Nyt sitten vaativat, että sopimukset, joita ovat itse olleet tekemässä, pitää yksipuolisesti purkaa. Rantaväylän eri kehitysvaihtoehtoja vertailtiin, ja pitkän tunnelin todettiin olevan ylivoimaisesti paras. Apulaispormestari Salmen (sd) keksimä rantaboulevardi-vaihtoehto todettiin Tampereen kannalta kalleimmaksi ja huonoimmaksi, josta suivaantuneena apulaispormestari Salmi ei edes viitsinyt osallistua kokoukseen, jossa vertailun tulokset esiteltiin. Aikuinen mies käyttäytyy noin, eikö vaan.
Nyt nämä neljä edustajaa ovat tulleet siihen tulokseen, että päätös pitää tehdä tietojen mukaan, ei populistisella uppiniskaisella ryhmäpäätöksellä. Tämä tietysti raivostuttaa niitä demareita, joiden mielestä on järkevää maksaa korvauksia siitä, että hanke, jonka rahoitus on neuvoteltu valmiiksi, jonka kaavoitus on valmiina, joka vain odottaa toteutusvaiheen aloittamista, ja joka tuottaa 11000 miestyövuotta, kaadetaan. Siis hanke, jota ovat itse olleet suunnittelemassa.
Miksi kummassa demarien kannatus onkaan alamäessä...