Ei minua kiinnosta tipan tippaa mitä demarivihaa suoltava persu SDP:stä ajattelee. Ajatus siitä että SDP muuttuisi haluamallasi tavalla Persujen kopioksi on vastenmielinen ja onneksi myös hyvin kaukainen.
"Viha" on varsin yksipuolista ja yksisuuntaista, se kun kohdistuu sinun puoleltasi perussuomalaisiin ja minun keskustelunavauksiini. Ainoastaan sinä tunnut vihaavan perussuomalaisia vähän turhankin intensiivisesti ja epäterveellisesti. Minä puolestani en edelleenkään "vihaa" demareita. Minun puoleltani kohdistuu lähinnä lievää hämmästystä siitä, että joka asiaan tulee vastaukseksi lähinnä naurettavaa liioittelua jostain "demarivihasta" tai syytöksiä solvauksien suoltamisesta sen jälkeen kun on aiheellisesti selvittänyt syitä, miksi monet demarien vanhat perusäänestäjät eivät enää demareita ole äänestäneet ja miksi he kokevat "rakkauden puolueen" abstraktit linjaukset vieraiksi - tai miksi tavallinen palkansaaja ei koe yhteenkuuluvuutta Jungnerin "tavalliseen palkansaajaan", joka tienaa kymppitonnin kuussa ja jolla on miljoona euroa tilillä. No, annettakoon tämä anteeksi, sillä tismalleen samanlaista keskustelukulttuuriahan Paavo Lipponenkin harjoitti vaaleissa ennen murskatappiotaan, joten kaipa lipposlainen Pöö-retoriikka kuuluu sitten muidenkin puolueen jäsenten repertuaariin.
Jos ei puoluetta kiinnosta kansalaisten ja äänestäjien näkemys, niin miksi äänestäjiä pitäisi sitten enää kiinnostaa puolueen näkemys? SDP kun ei ole missään tyhjiössä eikä myöskään sellaisessa asemassa, ettei sen tarvitsisi välittää äänestäjien siirtymisistä tai muiden puolueiden linjauksista. Älä turhaan vastaa tähän, vastaan tähän puolestasi: "mitä se sulle kuuluu, emme me tarvitse meitä vihaavilta persuilta mitään vinkkejä, kukaan muu kuin puolueen jäsen ei saa SDP:n asioita kommentoida ja kyllä me sitten kerromme aikanaan, mikä äänestäjissä oli vikana."
Vaikket sinä henkilökohtaisesti välittäisi tipan tippaa, niin ainakin ennen eduskuntavaaleja SDP yritti ensin kalastella perussuomalaisten äänestäjiä "maassa maan tavalla"-lauseilla (jotka olivat sinänsä ihan hyviä lauseita, jos niillä olisi ollut minkään valtakunnan uskottavuutta), ja kun tämä ontto yritys ei mennyt läpi, niin sitten valittiin presidentinvaaleihin Lipposen johdolla PS-vastainen, kaunaan ja pelotteluun perustuva kampanja. Ja itsekin olet monesti maininnut tulevat ay-vaalit, joten sanoistasi huolimatta demareita taitaa kiinnostaa nimenomaan se, mitä perussuomalaiset tekevät.
Kun minä kannatan SDP:tta ja sinä Persuja ovat molemmat ihan oikeassa karsinassa.
Siinä olet sinänsä oikeassa. Mutta mikäli SDP+PS -akseli tuntuu mahdottomalta ajatukselta, niin muistelepa, missä Soinin edustama edellinen puolue SMP oli 80-luvulla. Kalevi Sorsan hallituksessa SDP:n hallituskumppanina.
En pitäisi yhtään mahdottomana sitä, että SDP tekisi taas yhteistyötä Soinin edustaman puolueen kanssa ja olisivat samassa kimpassa jollain poliittisella areenalla, tapahtui se sitten ay-tasolla, kunnallistasolla tai eduskuntatasolla. Siinä vaiheessa sinäkin nielet kiltisti sappesi ja paiskaat hymysuin kättä teuvohakkaraisten ja halla-ahojen kanssa aivan kuten puoluekaaderin kuuliaisen jäsenen kuuluukin paiskata. Sinä tiedät ihan hyvin poliittisen pelin luonteen: takit kääntyvät puolueella kuin puolueella ja eilispäivän vihollinen on huomispäivän ystävä, jos vaalitulos sitä tukee.