No, näistä nyt on turha vääntää tämän enempää kun näkökulmat ovat mitä ovat puolin ja toisin. Itse en ole tuntenut turvallisuuttani vaarannetuksi soihtuja käsiteltäessä tai edes savun keskellä, mutta ainahan voi kauhuskenaarioita maalailla tässä maassa.
Itse kuulun kyllä siihen koulukuntaan, joka ei soihduttelisi hallin sisällä mutta en kuitenkaan siinä nyt mitään kuolemanvaaraakaan näe.Miksei sitä savuttelua voisi ulkona hoitaa? Jotkut fiksut näin tekeekin, mutta kyllä niitä valopäitäkin löytyy, jotka välttämättä haluaa huomiota osakseen tällaisilla tempauksilla.
Kuten sanoin, turha jatkaa väittelyä. Jos toinen osapuoli ei näe muuta kuin sen, että "asia x on vaarallista ja piste.", niin ei siitä sen enempää.Suosittelen ihan vain käyttöohjeiden lukemista ja niiden mukaan toimimista semmoisena ns. normaalina, puolueettomana näkökulmana.
Kuten sanoin, turha jatkaa väittelyä. Jos toinen osapuoli ei näe muuta kuin sen, että "asia x on vaarallista ja piste.", niin ei siitä sen enempää.
EDIT: Btw, itse en ole koskaan sytyttänyt yhtäkään uuden vuoden rakettia sen takia että koen sen olevan vaarallista.
Kyllä. Luultavasti jopa keskivertomieshenkilöä tarkemmin. Viimeksi tänään olin työturvallisuus-oppitunnilla käymässä läpi jos jonkinlaisia turvaohjeita, joihin suhtauduin asiaan kuuluvalla vakavuudella koska tiedän kyseessä olevan oikeasti vaarallisia laitteita (puuntyöstökoneet). Paitsi jos tarkoitit raketteja niin en lue koska ei ole tarvinnut.Luetko yleensä käyttöohjeita?
Olisi mielenkiintoista miten porilaiset "mummu/ pappa" -järkkärit toimisivat, jos jotain todella tapahtuisi. Toivottavasti tämä toiminta tuo järkeä myös tälle osastolle.
Tässä vaiheessa ollaan jo omasta mielestäni menty pieleen, mikäli tarvitsee kannattajaryhmiä jotenkin eristää toisistaan. Miten liittyy oman joukkueen kannustamiseen väkivalta tms. toisen joukkueen faneja kohtaan..? Ehkä se on sitten hyvää meininkiä jonkun mielestä, että laitetaan apinat häkkiin ja siellä saavat sitten lauleskella ja soihtuja heilutella. Ja hallin pihalla sitten porukalla turpaan kaikkia, joilla on väärän värisiä vaatteita.Kun nykyään kannattaisi keskittyä siihen, että omat ja vierasjoukkeen kannattajat saataisin pidettyä erillään toisistaan ja yksittäiset sooloilijat saataisiin kuriin, niin että mitään ei pääse tapahtumaan.
Nämäkin ovat kiellettyjä halleissa. Sportin Red Army niitä käytti eräässä tifossa, sammutusvälineet käsien ulottuvilla, järjestysmiesten luvalla ja seurannassa rajatussa tilassa katsomon etuosassa, mutta silti niille lätkäistiin kielto.Sisäsoihduthan ovat näitä samoja, joita esim baareissa laitetaan juomiin.
Tässä vaiheessa ollaan jo omasta mielestäni menty pieleen, mikäli tarvitsee kannattajaryhmiä jotenkin eristää toisistaan. Miten liittyy oman joukkueen kannustamiseen väkivalta tms. toisen joukkueen faneja kohtaan..? Ehkä se on sitten hyvää meininkiä jonkun mielestä, että laitetaan apinat häkkiin ja siellä saavat sitten lauleskella ja soihtuja heilutella. Ja hallin pihalla sitten porukalla turpaan kaikkia, joilla on väärän värisiä vaatteita.
Niin, samaa ne porilaiset "järjestyshenkilöt" tekivät keväällä 2006, kun kaljaa lensi kaljakatsomosta päällemme tai kun eräskin itsekudottu villapaita revittiin raavaan miehen päältä ja vain siitä syystä, että sattui se vastustajan logo olemaan siinä paidassa. Helppohan näitä esimerkkejä on löytää.Oletettavasti samaan malliin, kuin hakametsän eläkeläis-järkkärit. Ensimmäisessä Tappara-Ässät puolivälierässä, kun pelin jälkeen katsomossa tapeltiin, niin järkkärit juoksivat karkuun.
Toisaalta jos olisin itse 70v niin olisin saattanut juosta myös. Tosin en tiedä olisiko minun pitänyt kyseisessä tehtävässä siinä tapauksessa ollakkaan.
EDIT: Tarinankertoja, itse ainakin olen ollut TAMPEREELLA pelissä jossa katsomossa on ollut tappelu. Itse asiassa kahdessa eri pelissäkin (se että kyseessä oli Tampereen toinen joukkue lienee sivuseikka?)
Niin, samaa ne porilaiset "järjestyshenkilöt" tekivät keväällä 2006, kun kaljaa lensi kaljakatsomosta päällemme tai kun eräskin itsekudottu villapaita revittiin raavaan miehen päältä ja vain siitä syystä, että sattui se vastustajan logo olemaan siinä paidassa.
Niin, muistan tästä kuulleeni. Yritin vain todentaa sitä, että vielä 80 -luvulla tai edes 90 -luvulla ei tämmöistä tapahtunut lainkaan. se olisi ollut täysin käsittämätöntä edes ajatella.
90-luvulla Turussa oli hallin pihassa kv-luokan hulinoita. Poliisit mellakka varusteissa vei useiten kymmeniä ihmisiä putkaan karusellin jälkeen. 2000-luvulla ei vastaavia ole ollut. Siinä mielessä ollaan menty parempaan suuntaa.
Perinteistä paskanjauhamista, kun omaan katsantokantaan ei mahdu kuin sivistynyt intohimoton hissun hissun -kannattaminen.
Laittakaa nyt oikeasti niitä linkkejä soihtujen, rakettien (kih kih) ja savujen aiheuttamiin jäähallipaloihin, kuolemantapauksiin, silmävammoihin. En väitä, etteikö jälkimmäiset ole mahdollisia mutta samalla tavalla joku saa silmään heilutettavan fanilipun varren pään.
Oot kyllä sitten käynyt ihan eri peleissä kuin minä tai sitten vain onnistunut missaamaan kaiken äksönin. Kyllä Hakametsässä oli kähinöitä - pienempiä ja isompia - 80- ja 90-luvuillakin.
Siellä on istuttu since 75 ja en kertaakaan ole tappeluun törmännyt ennen kuin parina viime kautena. Nekin kaikki parkkipaikalla.