SM-liigan ratkaisupelit Neloselle

• 41 712
  • 259

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis olet ihan tyytyväinen siihen, että sinun tilanteesi näkyvyyden suhteen ei muuttunut mihinkään, mutta naapurin Reijo ei enää finaaleja näe?

Kyllä näkee, kun maksaa. Pitää jättää kymmenkunta kaljaa kuukaudessa litkimättä tai jättää väliin 1-2 ravintolakeikkaa vuodessa ja ohjata ne rahat maksukanaville.

Suosikkijoukkue
HIFK
Voi vittu. Minen maksa mitään kanavia (en edes tv-lupaa) ja jos finaalit siirtyvät maksukanaville, tietää se vain entistä enemmän vierailuja baariin tai jonkun kaverin luo, jolta tarvittavat kanavat löytyvät.

SM-liiga, Nelonen, Urho, Viasat = perseestä.

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kyllä näkee, kun maksaa. Pitää jättää kymmenkunta kaljaa kuukaudessa litkimättä tai jättää väliin 1-2 ravintolakeikkaa vuodessa ja ohjata ne rahat maksukanaville.

Pointti oli, että ihmettelin tyytyväisenä hykertelyä siihen, että oma tilanne pysyy samana kuin aina ennenkin, koska jo maksaa kanavasta mihin aiemmin ilmaiset pelit siirtyivät, mutta muut joutuvat maksamaan lisää nähdäkseen sen mitä ennenkin.

Eri asia, jos oma tilanne olisi saanut jotain lisäarvoa.

PS. Kymmenen kaljaa saa n. 8 euron hintaan, kun Viasat-paketti maksaa käsittääkseni n. 25 euroa kuussa, eli täytyy jättää +30 kaljaa kuussa juomatta. Välttämättä kaikki eivät kuukaudessa noin montaa edes juo, joten jostain muusta täytyisi heidän säästää kuin tästä iänikuisesta keppihevosesta ("juo x kaljaa vähemmän juoppo, niin löydät rahat tähänkin lisäpalveluun")

Mielestäni 30 kaljan kuussa vähentäminen vuoden ajan on muutenkin aika kova summa siitä, että näkee 4-7 jääkiekon finaali-ottelua

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Alkuperäinen syyhän tähän koko perseilyyn on kilpailuvirasto.

Kyllä kilpailuvirasto tulee myös tähän puuttumaan, ja parhaassa tapauksessa Nelonen tulee kauden jälkeen menettämään finaalit Urholle. Urhohan olisi saanut finaalit jo tällä kaudella, mikäli niitä ei olisi näytetty ilmaisella kanavalla.

Ahneella on paskanen loppu, kuten joku edellä jo mainitsikin.

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi vittu. Minen maksa mitään kanavia (en edes tv-lupaa) ja jos finaalit siirtyvät maksukanaville, tietää se vain entistä enemmän vierailuja baariin tai jonkun kaverin luo, jolta tarvittavat kanavat löytyvät.

SM-liiga, Nelonen, Urho, Viasat = perseestä.

Jos kalja on tärkeämpää, niin siitä vaan. Tuleeko se yhtään halvemmaksi? Jaa, jos HIFK:n pelejä ei selvin päin kestä,... :o)

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei helvetin helvetti. Kyllä jotain kunnon "kansanliikettä" tarvitaan, että ne finaalit saadaan maksuttomiksi. En tosiaan tiedä, onko tämä SM-Liigan, nelosen vai molempien vika, mutta jotain täytyy nyt tehdä.

Vähän epäileväinen olen kaikkiin nettijuttuihin kuten nettiadresseihin ja palautteisiin, mutta kyllä joku voisi esim. adressit.comiin jonkinasteisen adressin perustaa. Tiedä sitten onko sillä minkään valtakunnan merkitystä, tuskin, mutta silti jotain täytyy yrittää. Ja laittakaa nyt silti ihmeessä neloselle ja sm-liigallekin jotain palautetta. Tarpeeksi moni kun laittaa, niin kai niistäkin jotain hyötyä on.

Ja koska tämä ei varsinaisesti URHO-TV:tä koske, niin joku uusi topic mukavan provosoivalla otsikolla voisi olla tarpeen - kai näitä jatkoajankin keskusteluita moni päättäjäkin lukee. :)

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Siis olet ihan tyytyväinen siihen, että sinun tilanteesi näkyvyyden suhteen ei muuttunut mihinkään, mutta naapurin Reijo ei enää finaaleja näe?

Naapurin reijo voi tottua myös siihen, että kaikki ei ole ilmaista enää nykypäivänä. Esim Ruotsissa on ollut jo useita vuosia kaikki suosituimmat urheilulajit maksullisilla kanavilla. Suomessa tästä ollaan saatu nauttia yllättävänkin kauan...

Voisin vaihtaa Viasatin Canaliin, jos SM-liiga finaalit siirtyisi sinne, ei olisi mikään ongelma.

Viimeksi muokattu:

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Canalia kustiin linssiin pakottamalla smliigan ja NHL:n myyntiin

Paitsi, että aloite SM-liigan oikeuksien myynnistä tuli Canalilta.

Mitä tulee nimimerkin Maniakos ihmettelyyn miksi nelosta syytetään, sehän vaan koittaa tienata rahaa kuten sen pitääkin, niin totean, että olisikohan ihmiset hieman väsyneet näihin rahastuksiin vailla minkään tason vastuuta esim. aikaisemmista sanomisista. En myöskään pidä ihan terveenä asennetta, että yritysten ainoana tehtävänä on takoa mahdollisimman paljon rahaa lyhyellä aikavälillä. Liigan tulevaisuudelle tämä ei tee hyvää. Tässä lähipiirissä on useampikin lapsi, jolla jää nyt kiekko näkemättä, koska vanhemmilla ei ole halua ylimääräisistä kanavista maksaa.

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
The boys of Bergamo
Helppo on huudella kun faija maksaa Viasatit yms.
Itseäni vituttaa huolella, se että jätin ne muutamat kaljat juomatta ja hankin Urho TV:n. Ja missään vaiheessa Elisa ei syyskuussa maininnut, että finaalit eivät näy. Ei Elisalta asiasta maininnut henkilökunta, eikä myöskään sattunut silmään mainoksista. Minulle olisi ollut aivan OK, että Nelosen hypersuperpro kanava näyttää finaalit, jos olisivat näyttäneet myös koko runkosarjan. Tuntuu tyhmältä, että seuratakseen yhtä sarjaa alusta loppuun tarvitaan kolme eri kanavaa. Minkä takia ei voida näyttää kaikkia pelejä yhdeltä kanavalta, olisin jopa hyväksynyt sen, että karsinnat tulevat MAXilta ja Urholta finaalit.

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos on sellainen tuote myynnissä, jolla luvataan sm-liiga näkyväksi ja pakotetaan vielä kaupan päälle tekemään vuoden sopimus. Niin minä itse kuluttajana olen sitä mieltä, että minulle olisi kuulunut kertoa, että tällä kortilla et näe finaaleita kun tein tilausta, missään en edes nyt löytänyt mainintaa asiasta (äsken pikaisesti katsoin TTV ja Urhon sivut).

Nyt pistää niin vihaksi, että aion purkaa sopimuksen vaikka sitten raastuvan kautta juuri ennen finaaleita.

Olin juuri miettinyt, että tulenko maksamaan tulevaisuudessa tuosta paketista 15€/kk, nyt se tällä haava taisi varmistua, että juon tuonkin edestä kaljaa ja seuraan brittifutista.

HemmoP

Jäsen
Paitsi, että aloite SM-liigan oikeuksien myynnistä tuli Canalilta.

Onko näin ? Itse olen ollut ymmärryksessä, että kilpailuvirasto pakotti myymään kanavayhtiöiden kauppaan liittyen:
"
Kilpailuviraston TV4 AB/C More Group AB -kaupalle asettamien ehtojen mukaisesti CANAL+ luopuu SM-liigan televisiointioikeuksistaan.
"

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helppo on huudella kun faija maksaa Viasatit yms.
Itseäni vituttaa huolella, se että jätin ne muutamat kaljat juomatta ja hankin Urho TV:n. Ja missään vaiheessa Elisa ei syyskuussa maininnut, että finaalit eivät näy. Ei Elisalta asiasta maininnut henkilökunta, eikä myöskään sattunut silmään mainoksista. Minulle olisi ollut aivan OK, että Nelosen hypersuperpro kanava näyttää finaalit, jos olisivat näyttäneet myös koko runkosarjan. Tuntuu tyhmältä, että seuratakseen yhtä sarjaa alusta loppuun tarvitaan kolme eri kanavaa. Minkä takia ei voida näyttää kaikkia pelejä yhdeltä kanavalta, olisin jopa hyväksynyt sen, että karsinnat tulevat MAXilta ja Urholta finaalit.

Kyllä täällä ihan itse maksetaan kaikki kanavat, kyse on pelkästään priorisoinnista: esim. en ole käynyt Ruotsia ja Viroa pidemmällä kymmeneen vuoteen. Siinä on säästynyt fyrkat lätkään ja maksukanaviin, lisäksi en juo enkä polta. :o)

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä sitä kilpaluvirastoa tähän turhaan sotkemaan?

Miten tilanne olisi eri jos oikeudet runkosarjaan & puolivälieriin & osaan välieristä (kuten syksystä 2005 alkaen on ollut, aina viime kevääseen) olisi edelleenkin Canalilla ja samat mitkä nytkin Nelosella?

Ei mitenkään.

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Vituttaa asia kohtuu huolella, mutta sitten asiasta viidenteen.

Mitä Urho/Nelonen lupasivat ennen kauden alkua, eli millä tiedoilla on tehty päätökset kanavien hankinnasta?

Mistähän tätä kauden alus mainosmateriaalia löytäisi?

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mä olen nyt hieman ulalla tilanteesta (ylläri!). Eli nyt on siis tulossa uusi urheilukanava Neloselta joka tulee näyttämään mm. KHL:aa ja SM-liigaa. Miten käy esimerkiksi Urhon? Tuleeko tuo kanava jonkun tilalle vai lisänä kanavavalikoimaan?

Mitä Urho/Nelonen lupasivat ennen kauden alkua, eli millä tiedoilla on tehty päätökset kanavien hankinnasta?

Aika varma olen että Urho lupasi näyttää 3 runkosarjan peliä viikossa (ti, to, pe) ja sitten joko finaalit tai kaikki pudotuspelit Nelosella. Nelosen omasta mainonnasta ei ole muuta muistikuvaa kuin Kuukauden peli.

Miten käy esimerkiksi Urhon?

Eiköhän Urho jatka ihan samalla tavalla kuin nyt, eihän sillä ole mitään tekemistä Nelosen kanssa vaan oma sopimus.

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko näin ? Itse olen ollut ymmärryksessä, että kilpailuvirasto pakotti myymään kanavayhtiöiden kauppaan liittyen:

Näin olen lehdestä lukenut. Homma meni niin, että kilpailuvirasto puuttui tähän syntymässä olevaan "maksukiekko monopoliin" eli samalla omistajalla olisi ollut (tosin eri maksukanavilla) EHT, SM-liiga, NHL, Euroliiga ja elitserien. Tähän ratkaisuksi C-more sitten tarjoutui myymään SM-liigan. Olin ensin itse ymmälläni, miksi virasto älähti, mutta onhan tuo tosi, että C-more olisi omistanut "kaiken"

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Todennäköisesti monet, myös minä, olettavat että 16-vuotiaalla ei välttämättä ole sitä ~50€/kk käytettävissä ohjelmapaketteihin.

Jaa-a, kukahan täällä mahtaa olla 16-vuotias? Ei tuo nimimerkki katsos merkitse välttämättä ikää :) Ei tullut sellainen mieleen...ei morjens mitä porukkaa.

edit. Tässä lista mitä kaikkea Sport pro-kanava esittää (sisältää myös viasatilta näytettävät lajit), mun mielestä ei ole mikään ihme, että menee maksulliseksi:

Nelonen Sport Pro tulee tarjoamaan huippujääkiekkoa. Tarjolla on mm. SM-liigan finaalipelit sekä NHL:n, Venäjän liigan KHL:n ja Ruotsin Allsvenskan sarjat. Kanavalla nähdään myös maailman parasta jalkapalloa, kuten UEFA Champions liiga, FA Cup, Ranskan liiga ja Englannin maajoukkueen kotiottelut. Huimassa kasvussa oleva MotoGP Mika Kallion tähdittämänä edustaa moottoriurheilun parasta antia. lähde:http://www.sm-liiga.fi/arkisto/uutiset/nelonen-sport-pro-kanava-aloittaa-helmikuussa.html

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä täällä ihan itse maksetaan kaikki kanavat, kyse on pelkästään priorisoinnista: esim. en ole käynyt Ruotsia ja Viroa pidemmällä kymmeneen vuoteen. Siinä on säästynyt fyrkat lätkään ja maksukanaviin, lisäksi en juo enkä polta. :o)
Osuit naulan kantaan, kyse on todellakin priorisoinnista. Matkustaminen pieksee tv:n katsomisen aina ja ikuisesti. Voi herran pieksut, ei Ruotsia tai Viroa pidemmällä, jotta rahat säästyy lätkään ja maksukanaviin... Joku voisi harkita tuota jopa allekirjoitukseen, niin mainiota matskua tarjoillaan hymiöiden kera.

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Aika varma olen että Urho lupasi näyttää 3 runkosarjan peliä viikossa (ti, to, pe) ja sitten joko finaalit tai kaikki pudotuspelit Nelosella. Nelosen omasta mainonnasta ei ole muuta muistikuvaa kuin Kuukauden peli.

Eiköhän Urho jatka ihan samalla tavalla kuin nyt, eihän sillä ole mitään tekemistä Nelosen kanssa vaan oma sopimus.

Tämmönen ollut ainakin Ainalla alusta asti:

URHOtv AinaComin ohjelmatarjontaan

Ainan kaapeli-tv -verkon ohjelmatarjonta vahvistuu 10.9.09 alkaen URHOtv:llä.

Kanavalla esitetään 8 tuntia viikossa urheiluohjelmaa, mm. SM-liigaa.
Kanavan minimitilausaika on 12 kuukautta ja kampanjahinta 9,95 €/kk (norm. 14,95 €/kk),
kun tilaus tehdään 30.11.2009 mennessä.

Kanavalla ei esitetä SM-liigan loppuotteluita.

Urhon tiedotteessa luki, että Loppuottelut nähdään Nelonen Median kanavilla. Totta siis sekin. Perseestä silti, en minä sillä... Mutta tämä on kyllä ihan sm-liigan ongelma.

Mitäköhän sponsorit sanovat, kun on luvattu tietty näkyvyys valtakunnan verkossa?

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minä olin ihan siinä käsityksessä että Urholla oli yksinoikeus liigaan, mutta joko tuo käsitys oli väärä tai sitten Urhon yksinoikeus loppuu tähän kauteen.

Keba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, KalPa
Itsehän olen sitä mieltä, että toisaalta tuo uusi kanava on ihan ok juttu. NFL:ää ja KHL:ää antenniverkossa ei ole aikaisemmin ollut saatavilla. Mutta se, että sinne pitää siirtää semmoisen liigan finaalimatsit joihin kanavalla ei muuten ole oikeuksia tökkii ja pahasti. Ei ole oikein kuluttajaa kohtaan, että sarjan mitä seuraat yhdeltä maksukanavalta koko kauden, joudut lisäksi hankkimaan toisen kalliin kanavapaketin, että näet kauden huipennuksen.

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Luulisi että tässä alkaa jo joukkueiden sponsoritkin pikkuhiljaa hermostumaan. Tosin mitäpä ne asialle mahtaa. Paitsi sponsoroivat pienemmällä summalla..

Itse olen välillä katsonut nettitv:n kautta TPS:n pelejä muutaman vuoden ajan (en ole maksullisia kuukausipaketteja ostanut), ja finaalit olen seurannut joka vuosi. Mutta tänä vuonna jää kyllä väliin finaalit, koska en ala niistä maksamaan erikseen. Ehkä yksittäisen pelin voi nettitv:n kautta katsoa (mikäli nelonen moista edes tukee), mutta siinäpä se.

Turha tosiaan liigan ihmetellä miksi kiinnostavuus laskee. Hatuttaa muutenkin tämä nykyajan trendi siirtää kaikki urheilu maksullisille kanaville. Perseestä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy