Näyttävät vain ja ainoasaan siltä, että "Me ollaan täällä, näättekste?" Ilman mitään sanomaa.
Täytyy sanoa, että hallissa mahdollinen sanoma välittyi paljon paremmin kuin tuosta kuvasta. Ei siinä mitään vikaa ollut.
Näyttävät vain ja ainoasaan siltä, että "Me ollaan täällä, näättekste?" Ilman mitään sanomaa.
Muutenkin tuo Kalpan kannattajien meno on jotenkin outoa, kun liput ja muu rekvisiitta on kunnossa mutta chänttejä ei taida löytyä ollenkaan.
Saimme TPS-kannattajien tifosta tietoa etukäteen, joten odotimme aloitetta ja runttasimme sitten oman vastatifomme. Tossa kuvaa : image.jpg download - 2shared Kuva hieman epäselvä. TPS-kannattajien överistä kuvaa varmasti tulee myöhemmin.
Komeen kaksikeppisen olivat TPS-kannattajat kyhänneet Rauman flikoista!
Kun nyt kerran jonkinlaiselle asialinjalle päästiin takaisin, niin yritetään jatkaa:
Kannattajia ja faneja | aariliike.com
Ei saatana, taasko täällä on tuo lahen oikeinkannattamisjaosto vauhdissa. Kuopiolaiset väärin kannattaneet helsingissä 1000 ihmisen voimin kun tifokin paljastui jonkin sponssaamaksi. Samalla kotipelissä 5 vuotta ollut 50 miestä huutamassa, ja poikkeuksia lukuunottamatta hiljaisesti.
Playoffeissakin väärin kannatus oli isoin asia mikä jäi mieleen? Kai jaoitte finaalimatseissa ovella, miten tuota ainutlaatuista tapahtumaa tulisi juhlistaa hallissa?
Mielestäni naurettavaa, niin kauan kuin ei omalla esimerkillä voida näyttää parempaakaan.
Mikä tifo? Ei kuopiolaisilla ollut mitään tifoa.
Tätäkin näkökantaa esiintyy ja on aiemmin esiintynyt kun aihe on ollut esillä, ei siinä mitään. Ja siitäkin on puhuttu miten ne supporter ja fan -sanat englannista tulee. Se on kai katsojan silmässä miten päin noita kahta termiä taivutellaan. (Suomessa) yleiseksi linjaukseksi sen aktiivisemman osapuolen keskuudessa näyttäisi kuitenkin vakiintuneen itsensä kutsuminen kannattajiksi.Muuten ihan jees, mutta itse ymmärrän fanin ja kannattajan päinvastoin. Kannattaminen on "ainaista" ja välillä passiivisempaakin, fanius on sitä chanttaamista ja hillumista vierasmatkoilla, johon harvalla vanhemmalla kannattajalla on intoa.
Niin koska sullakin lienee jokin ennakkoasenne siihen mitä mä sanon. Jos ei nyt mennä tifoihin sen tarkemmin, niin noissa yllämainituissa Suomen "kannattajapiireissä" oman arvioni/veikkaukseni mukaan 99 prosenttia ei pidä lärpyttimien äänestä edes, jos niitä käytetään matsin aikana käyttötarkoitukseensa. Joku vähemmän seuraava (ja en nyt yritä lokeroida sinua sellaiseksi) taas saattoi viime keväänä Lahessa ajatella, että siisti homma ja voisihan näitä lärpyttimiä olla joka pelissä.Muuten asiaan sen enempää kantaa ottamatta kysyisin, että kenen/keiden pitää arvostaa, että asia on tässä maassa "arvostettu"?
Vaikuttaa esimerkiksi siltä, että jos itse arvostaisin, juttu ei silti olisi "arvostettu tapa".
Kiitokset kutsusta, samalla tavalla ajattelen ottelutapahtumasta. Valitettavasti tämä kannatettava asia (KalPa) oli tapahtuman heikoin lenkki, ansaittu tappio kaukalossa. Varmaan oli vastustajan hyvyyttäkin mutta laadukkaita maalipaikkoja pitää pystyä luomaan huomattavasti enemmän sarjakärkeäkin vastaan.Ei kyllä läpsyttimien ääni kuulunut juurikaan Areenan toiseen päätyyn. Ja loppujen lopuksi aika harva näytti taitelleen tifo-lapun läpsyttimeksi. Muuten ääntä oli ja ottelutapahtuma oli itse pelin ja tunnelman puolesta yksi kauden parhaista. Aina pitää arvostaa tuollaista vierasfanimäärää. Loppuunmyyty katsomo pitkästä aikaa jotain muuta kuin naapuria vastaan. Saa tulla uudestaankin.
Kysehän on lähinnä siitä, että ennakkohehkutus Suomen suurimmasta vierastifosta sai osan odottamaan vähän jotain muuta. Ainakin sen osan, joka on itse joskus muulloin käyttänyt päiviä tai viikon jonkun muun (koti)tifon valmisteluun. Jatkoaikahan on pilkunnussinnan tyyssija, nyt sitä on tässä harrastettu oikein urakalla. Kukaan ei edelleenkään ole matsin tunnelmaa ja kannustusta kritisoinut millään tavalla, miten voisikaan ellei ole ollut paikalla kuulemassa? Tai vienyt mitään pois tuosta massiivisesta lähtijämäärästä.Naurattaa tämä kaikki lässytys läpsyttimistä ja jostain pahvilappusista joita pari minuuttia, tavalla tai toisella jäähalliin houkutellut, ihmiset pitivät näkyvillä. Omaan korvaan tunnelman kannalta paljon tärkeämpi on ääni, se mitä näkyy on vain silmänlumetta vrt överi puolityhjän katsomon päälle.
Tunnelman kannalta aivan sama kuinka monta viikkoa niitä patalappuja on virkattu ennen jääkiekko-ottelua. Pitäkää scenepisteenne oikeinkannattamisineen.
Ruotsalaista kannattajakulttuuria fanitetaan ihan kympillä niiden toimesta, jotka modernista meiningistä tykkäävät. Aika monet videolinkit löytyy Jatkoajastakin Ruotsin eri sarjojen tunnelmiin ja tunnelmointeihin.
Kohta alkavat taas Elitserienin pleijarit ja läpsyttimet otetaan takuuvarmasti esiin useille paikkakunnilla.
Väärin kannatettu, siis näiden esikuvien toimesta?
Että sä olet säälittävä...
Millä tavalla olen säälittävä ja mitä oikein säälit?
Mä en vastusta modernia meininkiä millään lailla ja luen innolla joka jutun kannattajakulttuurista sekä klikkaan auki kuvat tifoista sun muista. Omiin kirjoituksiini ja pohdintoihini voi tutustua mm. Ässä-osion fanitusketjussa.
Mun pointti oli se, että suomalaiset wannabeet yrittää turhantärkeästi päteä näissä asioissa. Huvittavaa, kun joka teini tulee tänne tuomitsemaan läpsyttimet ja oikein kilpaillaan, että kuka ehtii postaamaan ensin.
Kuten itse sanoit, niin Ruotsissa kannattajakulttuuri on aika paljon edellä Suomen vastaavaa ja ilmeisesti parit läpsyttimetkin mahtuvat joukkoon.
http://i.imgur.com/olPDQ5T.jpg
Linkissä toinen kuva Boikien vastineesta turkulaisten yritykseen kukkoilla vierashallissa.
HYI KESKISORMI! Nyt joku äkkiä kaivamaan kaikki keskisormen näytöstä itkeneet nimimerkit ja viestit esiin. Kuinka moni heistä olikaan Raumalta?
Kiekkofaneja putkaan Porissa – hallissa rauhallista
Siirrytääs tifoista taas itse asiaan. TPS-kannattajat olivat käyneet esittelemässä Raumam Bojille joukkutappelukutsuja: Lehtikuva.
Mielummin kuitenkin rehti kutsu kuin sellainen marraskuinen ambush. Ei tästä osaa oikein miinuksia TPS-kannattajille antaa, joskaan ei kauheasti plussiakaan kun ei itseäni tuo tappeleminen paljon kiinnosta.Siirrytääs tifoista taas itse asiaan. TPS-kannattajat olivat käyneet esittelemässä Raumam Bojille joukkutappelukutsuja: Lehtikuva.