SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

  • 1 058 588
  • 3 930

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No, turha KalPa-faneille on naureskella ja kuittailla väärin kannattamisesta, he sentään saapuivat paikalle ja melko runsaslukuisena. Ainakin minä arvostan tuollaista massainvaasiota.

Syynä oli se, että menivät risteilylle pelin jälkeen. Ilman risteilyä ei paikalle olisi saapunut varmaan montaa sataa.

Ja "Suomen suurin vierastifo" = eriväriset läpsyttimet, jotka eivät edes esitä mitään vaan vain ovat? Joo-oh, olisivat pitäneet jalat maassa koska ovat nyt täysin naurunalaisia. Raumalla oli sentään itsetehty kunnon vierastifo (överi), vielä en ole kuvaa löytänyt mutta eikös sellainen jostain pian tupsahda.

Ja kuva KalPa-fanien "tifosta". Mitä tuo esittää?
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ja kuva KalPa-fanien "tifosta". Mitä tuo esittää?
Näyttävät hyvältä, olivat kenen tahansa maksamat. Aina eteenpäinmenoa kannattajatoiminnassa. Kuulema.

Eipä sillä, onhan tuossa kokoa ja jonkin verran näköäkin, ainakin verrattuna tuhanteen tavalliseen tallaajaan. Mutta näiden ollessa lärpyttimiä oletan, että se kuinka korkealle tifo rankataan suhteessa muihin tifoihin, riippuu vähän muistakin seikoista.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näyttävät hyvältä, olivat kenen tahansa maksamat. Aina eteenpäinmenoa kannattajatoiminnassa.

Kuulema.

Näyttävät vain ja ainoasaan siltä, että "Me ollaan täällä, näättekste?" Ilman mitään sanomaa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mitähän nämä mediahuorat on nyt keksineet? ? | Raumam Boja
Ainakin alemmuuskompleksiset laskevat päiviä seuraavaan paikallispeliin. Jos mä tekisin jonkun laskurin niin laskisin päiviä playoffien alkuun ;)

Porissa on kyllä viime vuodet ollut parempi tunnelma IFK:ta vastaan kuin paikallispeleissä. Ilmeisesti se kun laidat ryskyvät ja tekopaikkoja syntyy enemmän kuin sumputtamalla saa yleisönkin heräämään. Tänään oli sen verran meteliä että ei olisi ganaalimbartaan bojkasetkaan kuuluneet kuin omiensa keskelle. Toivottavasti vielä paikallisotteluissakin päästäisiin samaan.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ei saatana, taasko täällä on tuo lahen oikeinkannattamisjaosto vauhdissa. Kuopiolaiset väärin kannattaneet helsingissä 1000 ihmisen voimin kun tifokin paljastui jonkin sponssaamaksi. Samalla kotipelissä 5 vuotta ollut 50 miestä huutamassa, ja poikkeuksia lukuunottamatta hiljaisesti.

Playoffeissakin väärin kannatus oli isoin asia mikä jäi mieleen? Kai jaoitte finaalimatseissa ovella, miten tuota ainutlaatuista tapahtumaa tulisi juhlistaa hallissa?

Mielestäni naurettavaa, niin kauan kuin ei omalla esimerkillä voida näyttää parempaakaan.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Jos hehkutetaan /mainitaan että kyseessä on suurin vierastifo, niin kyllä sille sitten on odotuksiakin. Kun kyseessä on epämääräinen A3 (?) pahvien esittäminen ilman mitään sanomaa, niin kyllä sitä pitääkin kommentoida. Eikä kirjoituksissa ole kritisoitu KalPa-fanien kannustusta.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onnea että saitte kuuden ottelun voittoputkessa lähtemään ääntä!

Sepä. Tyyliin ~25 kotipeliä odotettu tätäkin hetkeä. Nooh, se on kiellettyä hallissa pitää tunnelmaa yllä, jos joukkue ei sytytä, pelaa riittävän aggressiivisesti, voita pelejä, neppailee turhaan ja mielellään jotakuta pitäisi kentällä VETÄÄ TURPAAN. Tunnelma pitää ansaista. Näin minulle on kerrottu. Tyttöjen hommia pomppia tappiotilanteessa, äijät lähtee vetää tuolloin kaljaa!

Jos hehkutetaan /mainitaan että kyseessä on suurin vierastifo, niin kyllä sille sitten on odotuksiakin. Kun kyseessä on epämääräinen A3 (?) pahvien esittäminen ilman mitään sanomaa, niin kyllä sitä pitääkin kommentoida. Eikä kirjoituksissa ole kritisoitu KalPa-fanien kannustusta.

Juurikin näin.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Ei saatana, taasko täällä on tuo lahen oikeinkannattamisjaosto vauhdissa. Kuopiolaiset väärin kannattaneet helsingissä 1000 ihmisen voimin kun tifokin paljastui jonkin sponssaamaksi. Samalla kotipelissä 5 vuotta ollut 50 miestä huutamassa, ja poikkeuksia lukuunottamatta hiljaisesti.

Playoffeissakin väärin kannatus oli isoin asia mikä jäi mieleen? Kai jaoitte finaalimatseissa ovella, miten tuota ainutlaatuista tapahtumaa tulisi juhlistaa hallissa?

Mielestäni naurettavaa, niin kauan kuin ei omalla esimerkillä voida näyttää parempaakaan.

Kyse ei ole mistään oikeinkannattamisesta, vaan siitä, että koko tifon pointti on sen tekeminen itse alusta loppuun asti. Kuopiolaisten invaasio osoittautui aika laimeaksi taphtumaksi. Muutaman kerran lähti ihan hyvin ääntä mutta nuo vammaiset läpsyttimet jättivät taas aika urpon kuvan koko hommasta. Eiköhän aikuinen ihminen osaa käyttää taputtamiseen ihan kahta kättä ilman apuvälineitä. Muutenkin tuo Kalpan kannattajien meno on jotenkin outoa, kun liput ja muu rekvisiitta on kunnossa mutta chänttejä ei taida löytyä ollenkaan.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ei saatana, taasko täällä on tuo lahen oikeinkannattamisjaosto vauhdissa. Kuopiolaiset väärin kannattaneet helsingissä 1000 ihmisen voimin kun tifokin paljastui jonkin sponssaamaksi. Samalla kotipelissä 5 vuotta ollut 50 miestä huutamassa, ja poikkeuksia lukuunottamatta hiljaisesti.
Kuten tuossa DanC ehtikin kommentoimaan, niin 1000 kannattajan kannustusta matsin aikana ei ole kritisoitu millään tavalla, tuskin on syytäkään. Tosin en ollut matsissa paikalla, enkä kuullut edes URHOtv:n tehostemikkien kautta, joten olen toisen käden tietojen varassa siinä suhteessa.

Tässä vaiheessa haluaisin myös korostaa, että arvostan hemmetin korkealle mm. niitä tifoja joita aiemmin mainitsin, eli Eteläpäädyn lukuisat tifot, Nordiksen ja Espoon isommat tifot ja tosiaan Kuopiossakin oli ihan kotimatsissa koko hallin(?) mosaiikki taannoin. Monissa muissakin halleissa on ollut massiivisia toteutuksia. Siihen nähden tämä ns. Suomen suurin vierastifo on toteutukseltaan melko vaisu.

Mutta siinä mielessä tämä kommentointi on perisuomalaisesti vääristynyttä, että enpä käynyt missään kehumassa noita edellä mainittuja tuotoksia. Ois kyllä pitänyt.

Muuten, jos lähdetään siitä, että ainoastaan omalla esimerkillään näyttävillä on "varaa sanoa", niin siinä tapauksessa vain Eteläpäädyn jäsenillä on varaa sanoa yhtään mihinkään kannattajakulttuuria koskevaan asiaan tässä maassa. Ilveksellä taitaa olla jääkiekossa eniten Suomen mestaruuksia, eli ainoastaan Ilveksen organisaatiolla "on varaa" esittää mielipiteitä kotimaisesta liigakiekosta. Kaikki muut organisaatiot ovat nöösipoikia. Eikös vaan?
 
Viimeksi muokattu:

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ei, mutta mielestäni esim minulla puhtaasti ulkopuolisena (ei osallistuvana), mutta asioita seuraavana ihmisenä on erilaista näkökulmaa asioihin. Ja se kuva on se, että teidän puolesta on paljon niitattu tätä "oikea vs väärä kannustaminen" -mantraa. Jolloin voin myös kritisoida, kun olen sitä huvittuneena sivusta seurannut. Lähinnä tarkoitan sitä, että nuo sinun kolumnit näyttävät ainakin mulle mitä isommassa määrin vähän kateellisen itkuilta, ja kun eilen ei kuulunut kannatusta ja nyt vittuilitte kalpa-faneille, tuli vaan mieleen että pitäisikö teidän ensin koittaa tehdä jotain hienoa.

Se on jo itsessään hienoa että vierasmatsiin suomessa menee +200 ihmistä, nyt paikalla oli yli 800. Se on vielä hienompaa että -oli kuinka sponssattuja lappusia tahansa- tuollaista edes viitsittiin lähteä järkkäämään. Musta se on omaan pesään kusemista kun arvostellaan asioista mitä ei ole itse edes yritetty.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Korjataan nyt sen verran, että Tapparallahan lienee liigan suurin faniyhdistys jäsenmäärän perusteella, eli jos se on ainoa mittari, niin siinä tapauksessa heillä on ainoastaan varaa arvioida katsomokulttuuria.

Ja jos mosaiikeista puhutaan, niin heitään nyt sitten tämä ainoa valttikortti 1002 pöytään. Jyppilän mieskin varmaan tietää mistä on kyse, kun pelaaja on sieltä lähtöisin.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Jatkoin vähän tota vastausta joten tsekkaa vielä se. Toi Latvalan kunnioittaminen oli tosiaan hienoa, eikä se ole teiltä pois. Mutta tuntuis varmaan jossain jos täällä jengi valittaisi, että väärän värisiä lappuja ja vitulleen nostettu.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ei, mutta mielestäni esim minulla puhtaasti ulkopuolisena (ei osallistuvana), mutta asioita seuraavana ihmisenä on erilaista näkökulmaa asioihin. Ja se kuva on se, että teidän puolesta on paljon niitattu tätä "oikea vs väärä kannustaminen" -mantraa. Jolloin voin myös kritisoida, kun olen sitä huvittuneena sivusta seurannut. Lähinnä tarkoitan sitä, että nuo sinun kolumnit näyttävät ainakin mulle mitä isommassa määrin vähän kateellisen itkuilta, ja kun eilen ei kuulunut kannatusta ja nyt vittuilitte kalpa-faneille, tuli vaan mieleen että pitäisikö teidän ensin koittaa tehdä jotain hienoa.
Suosittelen käyttämään tätä tyyliä, koska tässä viestissä oli jo ihan ymmärrettävää pointtiakin.

Itse asiassa se on mennyt niin, että viimeisimmissä kolumneissa olen tarkoituksella ja tietoisesti vähentänyt mitään kannattajaryhmien välistä vertailua ja vastakkainasettelua. Siellä on ollut jopa lauseita, että oikein vs. väärin -vastakkainasettelu on turhaa ja jokaisella paikkakunnalla pitää löytää se oma tyyli, eikä vain kopioida jotain ultras-muottia. Jopa JYPin rumpupatteristoa tietyllä tavalla arvostan kyseisen kotihallin "oman juttuna", vaikka muilla kannattajakriteereillä rumpujen hakkaaminen ei välttämättä paljoa pinnoja saa.

Kateellisen itkua... noh, emmä sitä kiellä etteivätkö tifot olisi olleet Lahessa aika vähissä viime aikoina. Tammikuussa viimeksi, mutta muuten niitä olisi voinut järkätä enemmänkin. Vertausta teenkin lähinnä muuhun kotimaiseen skeneen, vaikka nyt tässä tapauksessa mosaiikkitifosta kokemusta ja "näyttöjä" on omastakin takaa.


Se on jo itsessään hienoa että vierasmatsiin suomessa menee +200 ihmistä, nyt paikalla oli yli 800. Se on vielä hienompaa että -oli kuinka sponssattuja lappusia tahansa- tuollaista edes viitsittiin lähteä järkkäämään. Musta se on omaan pesään kusemista kun arvostellaan asioista mitä ei ole itse edes yritetty.
Alkuosa on ihan totta. Pinnat lähtijämäärästä, vaikka siinä nyt sitten olikin jotain Tallinnan risteilyä kylkiäisenä. Kova määrä joka tapauksessa.

Se tässä onkin, että ei kritiikin kohteena ollut itse yrittäminen, vaan toteutus. Kriteerit ovat ihmisillä erilaisia, minä itse ja näköjään muutama muukin arvioi näitä toteutuksia ihan eri näkökulmasta, kun "ulkopuolisen" silmin jo tämä oli isoa plussaa vierasmatsien yleiseen panostukseen ja vierasmatsien "tifoiluihin". Niin kuin tavallaan olikin, mutta tietyt seikat kuten lärpyttimet itsessään eivät niin hirveästi nosta niitä kuuluisia skenepisteitä.
 
Viimeksi muokattu:

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Toi Latvalan kunnioittaminen oli tosiaan hienoa, eikä se ole teiltä pois. Mutta tuntuis varmaan jossain jos täällä jengi valittaisi, että väärän värisiä lappuja ja vitulleen nostettu.
Jälkeenpäin tuota on itsekin tsekkailtu suorastaan surkuhupaisalla tarkkuudella, että osa lapuista oli poikittain, joka penkillä ei nosteltu, määrää olisi pitänyt olla enemmän. Tifoon liittyneen overheadin turkoosi värisävy olisi voinut olla lähempänä Pelicansin turkoosia.

Eli ei se, että jonkin toisen ryhmän tifoa arvioidaan suhteessa muihin tämän maan tifoihin, tarkoita sitä, että itsekritiikki on sivuutettu kokonaan.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muutenkin tuo Kalpan kannattajien meno on jotenkin outoa, kun liput ja muu rekvisiitta on kunnossa mutta chänttejä ei taida löytyä ollenkaan.

Eikös tämä ole aika perussettiä monelta Suomalaiselta kannattajaryhmältä. Kulissit on helppo laittaa kuntoon, mutta tämä toinen puoli ei etene minnekään. Kuopiossakin tuntui jossain vaiheessa olevan vahvaa eteenpäin menoa Mustalla Verkostolla, mutta en tiedä sitten mitä on tapahtunut kun aika plaisuksi on meno taantunut viime vuosina. Ja nyt puhun itse kannattamisesta, tällä ei ole siis mitään tekemistä eilisellä hienolla suorituksella saada lähes nelinumeroinen kannattajamassa liikkeelle vieraspaikkakunnalle.

Ja tosiaan huvittavaa paskaa tämä, että pitäisi olla ensin jotain näyttöjä omasta toiminnasta, että voi asioita kritisoida/niistä keskustella. Hölmöä tasapäistämistä. Vaikka asiat olisi vaiheessa/retuperällään, niin se ei tarkoita sitä, etteikö rivistöistä löytyisi myös sellaisia ihmisiä, joilla säteilee näiden asioiden tiimoilta. Ei ne Jyväskylässäkään kaikki halua hakata pelkästään kattiloita.
 
Viimeksi muokattu:

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Arvostan paljon halleihin tunnelmaa tuovien kannattajaryhmien toimintaa. Välillä kuitenkin ihmettelen suuresti, minkä takia nämä ryhmät tilaavat huiveja, joissa ei ole edes kannatettavan seuran nimeä? Lukee vain Etulinja tai Raumam Boja. Valitettavasti mulle ainakin tulee tunne, että ajattelevat olevansa seuraa suurempia ja viime kädessä kannatetaan enemmän omaa kannattajaryhmää kuin seuraa.

Joka tapauksessa teette sata kertaa arvokkaampaa työtä kuin suurin osa kiekkoa seuraavista ihmisistä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Arvostan paljon halleihin tunnelmaa tuovien kannattajaryhmien toimintaa. Välillä kuitenkin ihmettelen suuresti, minkä takia nämä ryhmät tilaavat huiveja, joissa ei ole edes kannatettavan seuran nimeä? Lukee vain Etulinja tai Raumam Boja. Valitettavasti mulle ainakin tulee tunne, että ajattelevat olevansa seuraa suurempia ja viime kädessä kannatetaan enemmän omaa kannattajaryhmää kuin seuraa.
Kyse on hyvin pitkälti yhteisöllisyydestä ja toisaalta tekijänoikeudellisista asioista. Esimerkiksi kun Willimiehet oli hankkimassa omia kaulaliinoja oli tarkoitus laittaa Willimiesten logot toiselle puolelle ja SaiPan logot toiselle. Tämä ei kuitenkaan onnistunut, sillä SaiPa ei halunnut ymmärrettävästi antaa lupaa logon käyttöön. Ymmärrettävästi varsinkin sen vuoksi, että SaiPa myöhemmin toi myyntiin saman kaulaliinan omilla logoillaan. Toki meillä nyt sentään on Saimaan Pallo -teksti mukana ja puolestaan Willimiehet -teksti puuttuu kokonaan.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Pakko antaa pointsit kalakukkojen määrälle ja ajoittain äänelle areenalla tänään, hienoa!
Mutta...
En vaan millään voi mieltää tifoksi sitä että sponsori jakaa aakolmosia(?) joista muodostuu katsomossa keltaisia aakolmosia ja sen jälkeen läpsyttimiä. Ainakaan kukaan itseään kunnioittava kannattaja ei voi sitä tifoksi kutsua tahi sillä ratsastaa. Sen suhteen sietäisi ennemmin hävetä. Sen lisäksi läpsyttimet ovat jo lähtökohtaisesti oksettavaa paskaa ja toivon että Areenalla ei niitä Jokereiden taholta koskaan nähdä, eikä varsinkaan kuulla.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ainakin alemmuuskompleksiset laskevat päiviä seuraavaan paikallispeliin. Jos mä tekisin jonkun laskurin niin laskisin päiviä playoffien alkuun ;)

Porissa on kyllä viime vuodet ollut parempi tunnelma IFK:ta vastaan kuin paikallispeleissä. Ilmeisesti se kun laidat ryskyvät ja tekopaikkoja syntyy enemmän kuin sumputtamalla saa yleisönkin heräämään. Tänään oli sen verran meteliä että ei olisi ganaalimbartaan bojkasetkaan kuuluneet kuin omiensa keskelle. Toivottavasti vielä paikallisotteluissakin päästäisiin samaan.

Ei meillä ole kyllä parempi tunnelmä HIFK:ta vastaan kuin pataa vastaan. Me nautimme kun saadaan nöyryyttää pataa ja se luo hienon ottelutapahtuman. Melkein tiedän varmaksi, että mitä tuo boikien sivuilla oleva numeroluettelo kuuden päivän päästä tarkoittaa mutta ilmeisesti se halutaan pitää vielä arvailujen varassa niin en mene sitä paljastamaan...

EDIT: Tässä muuten liikkuva kuvaa eilisestä tifosta/lakanasta raumalla....
SM-liiga - Lukko - TPS 16.2.2013 | Nelonenpro.fi

Näkyy tuossa videon lopussa...
 
Viimeksi muokattu:

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Arvostan paljon halleihin tunnelmaa tuovien kannattajaryhmien toimintaa. Välillä kuitenkin ihmettelen suuresti, minkä takia nämä ryhmät tilaavat huiveja, joissa ei ole edes kannatettavan seuran nimeä? Lukee vain Etulinja tai Raumam Boja. Valitettavasti mulle ainakin tulee tunne, että ajattelevat olevansa seuraa suurempia ja viime kädessä kannatetaan enemmän omaa kannattajaryhmää kuin seuraa.

Kyse on myös erillisten ryhmien riippumattomuudesta seuraa kohtaan. Seuraa kannatetaan, mutta se ei poista sitä etteikö oltaisi kriittisiä seuran toimintan suhteen ja tarpeen vaatiessa nostettaisi epäkohtia esille.

Tietyllätapaa se on kyllä sitäkin, että parhaimmillaan myös osa porukoista fanittaa itse mahtipontista kannattajatoimintaa. Enkä ihmettele sitä ollenkaan, sillä ne kokemukset mitä itselläkin on Keski-Euroopan kannattajakatsomoista, niin se meininki on parhaimmillaan ollut niin huikaisevaa, ettei paljoa haittaisi vaikkei siellä olisi ollut peliä kentällä ollenkaan.

Suomessa kuitenkin pidetään syntisenä tämän tyylin ajattelua ja alhaisena, jos otteluun jotkut saapuisivat otteluihin mielummin kannattajaryhmän kuin itse pelin takia. Tottakai sinne varmasti pelin takia tämänkin tyylin heput tulee, mutta se itse meininki on todella suuressa roolissa sen suhteen, että sinne matsiin halutaan nimenomaan paikalle saapua. Ja vähitellen näitä löytyy jo myös Suomesta niiltä paikkakunnilta, missä tämä moterni meininki nyt sattuu parhaiten rullailemaan.

Tämä kuitenkin mahdollistaa sen, että kun kannattajatoiminta pelaa tilanteessa kuin tilanteessa, niin tunnelmanluonti voi olla hyvällä tasolla, vaikka olisi kyseessä tiistai-iltainen ottelu ja käkättimeen olisi tulossa vierasjoukkueelta 0-10.
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lärpyttimet nyt vaan ei ihan oikeasti ole mitään kovin arvostettuja tapoja luoda yhtään mitään katsomokulttuuria tähän maahan, tai yhtään mihinkään.

Muuten asiaan sen enempää kantaa ottamatta kysyisin, että kenen/keiden pitää arvostaa, että asia on tässä maassa "arvostettu"?

Vaikuttaa esimerkiksi siltä, että jos itse arvostaisin, juttu ei silti olisi "arvostettu tapa".
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muuten asiaan sen enempää kantaa ottamatta kysyisin, että kenen/keiden pitää arvostaa, että asia on tässä maassa "arvostettu"?

Varmaan niiden, jotka haluavat kehittää kannattajakulttuuria Suomessa parhaaseen mahdolliseen suuntaan. ;)
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Kuopiolaisilta eilen joka tapauksessa kiitettävä suoritus Areenalla. Oli sitten lauantai. Areenan kapasiteetti* ja vaikka mitä risteilyjä, niin kuitenkin tuollainen määrä 400 kilometrin päästä kannattajia runkosarjan peliin oli upea saavutus.

Tifo oli kanssa pettymys, odotin jotain mullistavampaa. No ensi kaudella sitten - tai play offeissa keväällä jos kohdataan...

Muuten meno oli todella hyvää ja vaikutti ainakin alas asialliselta. Keltaiset ja mustat värit näkyivät hienosti ja lippuja yms. rekvisiitta oli myös mukana. Tosin itseltäkin miinus niille keinotekoisille lärpäkkeille tms.

Paikat oli vähän haasteelliset, tietysti vielä hienompaa olisi ollut, jos olisitte saaneet paikat alakatsomosta. Siitä vielä erityinen kunnia, ettei kuitenkaan tullut mitään lapsellista kitinää, kuten oululaisilta vastaavista paikoista vuonna 2005 (vai oliko se 2007 finaalissa?).

*=tämä tarkoittaa sitä, että kyllähän periaatteessa Jokerit tai IFK voisi hyvin saada kymmenen bussia faneja lauantai-peliin Kuopioon, mutta Niiralan Montun kapasiteetti ei kyllä riitä tälläiselle määrälle vierasfaneja...
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hieno ilta eilen Äijänsuolla. Katsomossa oli hyvä fiilis ja tunnelma hallissa oli huikea. Hatunnosto myös TPS-kannattajille, jotka kannustivat omiaan ryhdikkäästi vielä tappiotilanteessakin. Hiukan hiipui loppua kohden, mutta se on ihan ymmärrettävää. Raumalainen yleisö vastasi myös erittäin hyvin huutoon.

Muutenkin Turku-Rauma vastakkainasettelu on pelkästään positiivinen asia. En usko, että kukaan jäi eilen kylmäksi hallilla.

Pelissä tifoiltiinkin pienimuotoisesti. TPS-kannattajat olivat tehneet sotalaiva-överitifon. Sotalaiva jyräsi pienen veneen missä oli ilmeisesti sinikeltaisia kannattajia. Itse en huomannut näitä sinikeltaisia kannattajia, olivat sen verran pienellä siinä.

Saimme TPS-kannattajien tifosta tietoa etukäteen, joten odotimme aloitetta ja runttasimme sitten oman vastatifomme. Tossa kuvaa : image.jpg download - 2shared Kuva hieman epäselvä. TPS-kannattajien överistä kuvaa varmasti tulee myöhemmin.

Komeen kaksikeppisen olivat TPS-kannattajat kyhänneet Rauman flikoista!

Ilmeisesti pieniä järjestyshäiriöitä oli ollut hallilla, mikä ei kovin yllättävää kun isolla määrillä ollaan liikenteessä. Paikallislehden toimittaja oli päivitellyt Facebook statuspäivityksessään JV:n terveiset ja ilmeisesti useampikin vieraskannattaja oli joutunut putkaan. Meille asti ainakaan mitään järjestyshäiriöitä ei näkynyt.

En tiedä olivatko samoja turkulaisia, jotka kävivät seisomakatsomossakin kyselemässä halukkuutta lähteä organisoidusti myllyttämään.

Ottelun jälkeisessä Rähinä-diskossa oli myös asiallinen meno - tupa täynnä ja fiilis katossa.

Kaikenkaikkiaan hieno ilta, lisää näitä.

Erityisesti lämmitti kun "Kotona - Äijänsuolla" huudatukseen lähti jokapuolelta hallia jengiä mukaan.

edit. tarkennus tuohon status-päivitykseen.

edit2. lisäys
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös