SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

• 1 061 684
  • 3 930
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Käsimerkkejä ja huutoja oli puolin sun toisin, mutta ne kuuluvat verbaalisessa yhteenotossa asiaan. Siitä on pitkä matka lähteä ylivoimalla pienen porukan päälle.

En tiedä missä tynnyrissä olet kasvanut, mutta sieltä mistä minä tulen tuo on kyllä selvä haaste. Kyllä jäähallin ulkopuolella pätee samat säännöt kuin taksijonossa. Mikäli ei halua tapella niin ei haasteta riitaa.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En tiedä missä tynnyrissä olet kasvanut, mutta sieltä mistä minä tulen tuo on kyllä selvä haaste. Kyllä jäähallin ulkopuolella pätee samat säännöt kuin taksijonossa. Mikäli ei halua tapella niin ei haasteta riitaa.

Eli jos vastapuolelta näytettiin kurkunleikkaus-merkkiä Slazengerit jalassa niin kerro tynnyrissä kasvaneelle mitä voin siitä päätellä? Entä lipun häpäisystä? Pitäisikö EP:n jokainen jäsen nyt olla valmistautunut myllyttämään?

Ja nyt puhutaan katsomotoiminnasta. "Antaa tulla" tarkoittaa chantin aikana lisää voluumia.

Ei hallin ulkopuolella ole mitään käsimerkkejä näytelty.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Eli jos vastapuolelta näytettiin kurkunleikkaus-merkkiä Slazengerit jalassa niin kerro tynnyrissä kasvaneelle mitä voin siitä päätellä? Entä lipun häpäisystä? Pitäisikö EP:n jokainen jäsen nyt olla valmistautunut myllyttämään?

Luonnollisesti tarkoitan, että henkilöt jotka haastavat riitaa, saattaa saada turpaansa. Ei tietenkään niin, että sinä haastat riitaa ja käyn lyömässä mummoasi.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Eli väitätkö että kotiinpäin lähteneet raumalaiset olivat haastaneet riitaa?

En tiedä, kun en ollut paikalla. Huhupuheiden mukaan kyllä. Sanoin vaan, että mikäli v*ttuillaan niin sillä saattaa olla seurauksia. Kiistätkö?

EDIT: En tarkoita, että nämä pahoinpitelyn uhrit olisivat pään aukomisella tai millään muullakaan tavalla aiheuttaneet pahoinpitelynsä. Puhuin asiasta yleisellä tasolla. Pahoittelut epäselvästä viestistäni ennen kaikkea uhreiksi joutuneille Lukkofaneille.

Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En tiedä, kun en ollut paikalla. Huhupuheiden mukaan kyllä. Sanoin vaan, että mikäli v*ttuillaan niin sillä saattaa olla seurauksia. Kiistätkö?

Aika vahvaa läppää kaverilta joka ei ollut paikalla. Mitä huhujen mukaan nämä helsinkiläiset kaverit sitten tekivät jalkapallokentän nurkilla? Tutustumassa tekonurmeen?

Ahaa. Pitääkin selvittää minkälaisia käsimerkkejä nämä pahoinpideltyt tyttö ja mies olivat näyttäneet.

Siinä vaiheessa saa olla aika kipeä päästään mikäli ei erota organisoidussa KATSOMOTOIMINNASSA tapahtuvia provosointeja, käsimerkkejä tms face-to-face vittuilusta. Vaikka EP:n edustaja repi RB:n banderollin, puolin ja toisin näytelty tämän johdosta kaikenlaisia käsimerkkejä niin se ei silti anna mitään oikeutusta käydä hakkaamassa yksilöitä - varsinkaan sellaisia joilla ei osaa eikä arpaa tapahtuneisiin.

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y

Lopeta jo. Naisetkin nauraa sulle.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Eilen aiheena oli jalkapallon aerodynamiikka, ja katsomoon lentävien kiekkojen turvallisuusriskit varsinkin lippuja heilutettaessa. Tänään ollaan palattu taas tutun sorvin ääreen.

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis ainahan voittajat ovat pelin jälkeen snadisti vittuilleet häviävälle osapuolelle. Ei siinä mun mielestä ole kuitenkaan mikään syy lähteä turpiin vetämään. Pitää pystyä kestämään tai sitten pysyä kotona.

Epäilen kasvaneeni tynnyrissä. Sherry Oak muistaakseni.

Se niistäjä...oli ilmeisesti se tummapartainen(ko)? Minkähän ikäinen kaveri mahtaa olla kyseessä?

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Vaikka EP:n edustaja repi RB:n banderollin, puolin ja toisin näytelty tämän johdosta kaikenlaisia käsimerkkejä niin se ei silti anna mitään oikeutusta käydä hakkaamassa yksilöitä - varsinkaan sellaisia joilla ei osaa eikä arpaa tapahtuneisiin.

Ei se anna mitään oikeutta enkä minä sellaisesta ole puhunut. Sanoin vaan, että sellaisella toiminnalla saattaa olla ikäviä seurauksia. Kysyn edelleen, että kiistätkö tämän? Vaatii jo melkoisia ponnisteluja sinulta tuo asioiden vääristely ja kiertely.

Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Siis ainahan voittajat ovat pelin jälkeen snadisti vittuilleet häviävälle osapuolelle. Ei siinä mun mielestä ole kuitenkaan mikään syy lähteä turpiin vetämään. Pitää pystyä kestämään tai sitten pysyä kotona.

Aikanaan, kun Ultras Jokerit oli käymässä Raumalla, vedettiin porukoiden välillä näitä kurkunleikkausjuttuja ja otettiin tuijotuskilpailuja. Pelin jälkeen pari UJ:n jätkää tuli kättelemään ja vaihdettiin kehuja. Tämän jälkeen porukat lähtivät kukin omiin suuntiinsa.
Näinhän se pitää mennäkin. Jotkut jäähallin käsimerkit ovat pelkkää provo-teatteria ja siihen ne jäätävätkin, paitsi tietysti apinoiden tasolle jääneillä.

Vai taksijono...Etuilla ei saa?

Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaatii jo melkoisia ponnisteluja sinulta tuo asioiden vääristely ja kiertely.
Pata kattilaa ja niin edelleen.

Siinä matsin jälkeisessä huutokisassa porukka molemmin puolin näytteli että "tänne päin", ja ainakin itse käsitin tuon niin että viesti oli "ei kuulu". Ja näin sen uskon muidenkin käsittäneen, lukuunottamatta näitä huppupäisiä kullannuppuja. Tai luultavasti käsittivät hekin, mutta oli pakko päästä silti vähän myllyttämään "kun Ruotsissakin ne myllyttää matsien jälkeen."

Sinällään ikävää, että vielä viikonkin jälkeen näistä tapahtumista jauhetaan.

Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ei se anna mitään oikeutta enkä minä sellaisesta ole puhunut. Sanoin vaan, että sellaisella toiminnalla saattaa olla ikäviä seurauksia. Kysyn edelleen, että kiistätkö tämän? Vaatii jo melkoisia ponnisteluja sinulta tuo asioiden vääristely ja kiertely.

Haluat minun myöntävän, että katsomossa näytetty käsimerkki saattaa johtaa väkivaltaan hallin ulkopuolella? En voi sitä kiistää - yksilö voi hakea perusteensa väkivallan käytölle mistä tahansa.

Jos joku asioita vääristelee niin se olet sinä, joka levität näitä huhujasi.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Haluat minun myöntävän, että katsomossa näytetty käsimerkki saattaa johtaa väkivaltaan hallin ulkopuolella? En voi sitä kiistää - yksilö voi hakea perusteensa väkivallan käytölle mistä tahansa.

Jos joku asioita vääristelee niin se olet sinä, joka levität näitä huhujasi.

Asia on selvä. Et tunnusta, että v*ttuilulla voi olla ikäviä seurauksia. En ihmettele jos tulee nenä kipeäksi.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Asia on selvä. Et tunnusta, että v*ttuilulla voi olla ikäviä seurauksia. En ihmettele jos tulee nenä kipeäksi.

Juurihan minä kirjoitin ettei asiaa voi kiistää.

Sinä taas et näe eroa katsomotoiminassa tapahtuvasta peruskuittailusta ja grillijonossa päänaukoamisessa.

Olisit varmaan myös ymmärtänyt jos pari EP:n jäsentä oltaisiin käyty hakkaamassa porukalla banderollin häpäisyn ja käsimerkkien vuoksi?

Pointtina lyhyesti : verbaalinen battle käydään kannattajaryhmien välillä katsomossa - ei yksilöiden välillä hallin ulkopuolella.

Viimeksi muokattu:

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Kaikki muut, myös jokerifanit ovat ymmärtäneet ja seurakin teki vielä erittäin hienon eleen, mutta sä vaan jaksat jauhaa. Vakavissani joudun kysymään käytätkö peleissä kenties hupparia?
Jokereilla on Suomen hienoimmat fanit, mutta aina joku haluaa tuhota sitä hyvää mitä fanit ovat tehneet seuralle. En ymmärrä miksi.

Viimeksi muokattu:

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Onpa tosi fiksut jutut sinulla. Jos on kasvanut niin tynnyrissä ettei tosiaan osaa yhdistää hallihuuteluita kontekstiinsa, kannattaa pysyä poissa hallilta. Ei ne pelaajatkaan toisiaan kaukalon ulkopuolella hakkaa, vaikka kuinka vittuilevat pelin aikana.

Juurihan tuo kaipaamasi tunnustus tuli edellisellä sivulla. Totta kai vittuilulla voi olla seurauksia ja tulla turpaan. Samoin voi olla kaverin vittuilulla, satunnaisen ohikulkijan mielentilalla, omalla ilmeellä, ulkonäöllä, vaatetuksella, etnisellä taustalla... Haluatko sinä valaista mikä on pointtisi asiasta vaahdota, kun et ole paikalla ollut etkä tiedä kuinka siellä on vittuiltu ja kenen toimesta? Jos et, en ihmettele jos sinun juttujasi ei kovin vakavasti oteta.

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver

Tämä on itse asiassa todella huolestuttava ja sairas tekstinpätkä. En ihmettele enää yhtään, että tietyn joukkueen peleissä sattuu ja tapahtuu. Toivottavasti arvon nimimerkki ei kuulu viralliseen faniryhmään.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kaikki muut, myös jokerifanit ovat ymmärtäneet ja seurakin teki vielä erittäin hienon eleen, mutta sä vaan jaksat jauhaa. Vakavissani joudun kysymään käytätkö peleissä kenties hupparia?
Jokereilla on Suomen hienoimmat fanit, mutta aina joku haluaa tuhota sitä hyvää mitä fanit ovat tehneet seuralle. En ymmärrä miksi.

Eli jos minä sanon, että typerällä käytöksellä voi olla ikäviä seurauksia nollaa Jokereiden tai muiden fanien lausunnot? En käytä hupparia ja käyn yleensä matseissa lasteni kanssa. Yritän toimia esimerkillisesti ja en mm. v*ttuile vastustajan kannattajille.

Onpa tosi fiksut jutut sinulla. Jos on kasvanut niin tynnyrissä ettei tosiaan osaa yhdistää hallihuuteluita kontekstiinsa, kannattaa pysyä poissa hallilta.

En minä hallilta poissa pysyttele, mutta en minä myöskään muille huutele. Pidän sitä lapsellisena käytöksenä. En ymmärrä miten tässä saadaan asia nyt käännettyä niin, että hyväksyisin tuollaisen toiminnan, kun olen moneen kertaan sanonut, että en hyväksy.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En minä hallilta poissa pysyttele, mutta en minä myöskään muille huutele. Pidän sitä lapsellisena käytöksenä. En ymmärrä miten tässä saadaan asia nyt käännettyä niin, että hyväksyisin tuollaisen toiminnan, kun olen moneen kertaan sanonut, että en hyväksy.

En minä ainakaan viitannut sinuun tuolla hallista pois pysymisellä, vaan näihin jotka eivät kuittailua hävityn pelin jälkeen kestä, tai varsinkin näille jotka ottavat jotkut fanikatsomosta näytetyt "tänne päin" jutut tappeluhaasteena matsin jälkeen.

Edelleen olisin utelias kuulemaan mikä oli pointtisi asiasta meuhkata, kun et kerran itsekään sellaista toimintaa hyväksy.

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Tunteeko Jokereiden Eteläpääty -faniryhmä nimeltä kaikkia omia fanejaan, saati sitten ryhmän ulkopuolisia ”jokerifaneja”, eli tässä tapauksessa epäiltyä retalenuorisosakkia, joka nimittää itsensä ”Young Boys” ryhmäksi?

Jos Jokereiden faniryhmä ei tunne noita (todennäköisesti myös kolikonheittäjinä tunnettuja) häirikköteinejä, niin mitä faktisia mahdollisuuksia heillä on tehdä asian eteen?

Kysyn tätä ihan vilpittömästi, koska en tunne hc-fanikulttuuria, enkä ole seurannut sitä sisältäpäin.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kysyn tätä ihan vilpittömästi, koska en tunne hc-fanikulttuuria, enkä ole seurannut sitä sisältäpäin.
Sama, mutta viestejä lukemalla on selvinnyt, että noita Young Boyseja on ilmeisesti estetty pääsemästä mukaan virallisille fanimatkoille, eli oletettavasti ainakin merkittävän osan henkilöllisyydet ovat tiedossa.

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sama, mutta viestejä lukemalla on selvinnyt, että noita Young Boyseja on ilmeisesti estetty pääsemästä mukaan virallisille fanimatkoille, eli oletettavasti ainakin merkittävän osan henkilöllisyydet ovat tiedossa.

Lisättäköön vielä että ainakin joidenkin nimet oli Rauman tapahtumien jälkeen mennyt myös virkavallan tietoon, eli Jokereiden faniryhmä on tehnyt oikeastaan kaiken mihin heillä on mahdollisuus lain suomissa puitteissa ja hyvä näin.

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on itse asiassa todella huolestuttava ja sairas tekstinpätkä. En ihmettele enää yhtään, että tietyn joukkueen peleissä sattuu ja tapahtuu. Toivottavasti arvon nimimerkki ei kuulu viralliseen faniryhmään.

Haha, kyllä! Jatkoajan nimimerkki Action Bronson on idiootti, joten se selvittää tietysti syyn sille miksi jotkut riehuvat peleissä.

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän hänellä ollut se pointti, että missä tahansa voi saada nokkaansa jos aukoo päätänsä. Tietenkään ei kyseistä toimintaa pidä hyväksyä, mutta maailma ei ole kaunis paikka. Sama kuin jättäisi ovet lukitsematta, kun eihän kukaan saa varastaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy