SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

  • 1 060 964
  • 3 930

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Toiset ovat kaltaisiasi apinoita ja toiset taas ottavat nämä "provoiluna".

Sori, mutta mä en tiedä miten tällaisessa feikki-uhoamisessa edetään koodin mukaan oikein. Yritän kuitenkin.
Mä heitän täältä kaksi keskaria ja yhden face palmin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En muista, että Satakunnan Kansa olisi kirjoittanut mitään siitä, kun porilaiset kävivät meidän muijien kimppuun
kävellessämme kunniakujaa pitkin hävityn matsin jälkeen dösään muutama vuosi sitten.

Tässä on mun mielestä hyvä meininki, tiedostetaan että ollaan muijia koko faniporukka. Tervettä huonoa itsetuntoa, arvostan tämmöstä.

"Minä - Me muijat - Jokerit!" Avautu nyt muuten miksi se Loirikin sen vitun siihen perään sanoo.

Ei vaineskaan, onhan tuo varmaan sämpylänjakajille paska tilanne, taas yksi esimerkki että muutama riemuidiootti pilaa helposti kaikkien maineen. Hyvä että tultiin jämäkästi ottamaan seuran puolesta kantaa ja toivotettiin nää säälittävät hupparitytöt helvettiin.

Ajattelen että muiden fanien on ehkä vaikea tämmöstä "omien" julkista dumaamista tehdä, vaikka kaikki tietää että nää apinat tekee väärin, mutta ne on silti samalla puolella ja ehkä jopa huudahtavat parit "Jokeri"-huudotkin toisinaan sen miltä mummojen potkimiselta ja tuhopolttoyrityksiltään kerkeävät. Me-henki sumentaa joskus arvostelukyvyn. Tosin nää kyseessä olevat Jokereiden hupputytöt on pitkäkestoisella pässiydellään onnistuneet vetämään sen verran reippaan railon itsensä ja oikeiden fanien väliin että nyt sieltä oikeiden espanjaverkkareidenkin leiristä pitäisi olla helppo heitellä kolikoilla näitä riemuidiootteja. Keklukin kun heitti jo ekan kiven.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sit tää tulis ja sanois, et hyi pojat ja sit ne potkis tän.
Ei vaiskaa!

Miksi jääkiekkokannattamisen pitäisi olla samanlaista kuin jalkapallokannattamisen? Eri säännöt kentälläkin, miksei katsomossa?
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Sit tää tulis ja sanois, et hyi pojat ja sit ne potkis tän.
Ei vaiskaa!

Miksi jääkiekkokannattamisen pitäisi olla samanlaista kuin jalkapallokannattamisen? Eri säännöt kentälläkin, miksei katsomossa?

Miksi, oi miksi jalkapallo vedetään aina mukaan tähän keskusteluun? Aivan samanlaista se kannustus on joka lajissa kun mennään muualle Eurooppaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pari kertaa olen Wimbledonia katsonut, mutta koskaan en ole mihinkään typeriin käsimerkkeihin tai haastoihin törmännyt. Ei nyt kaikkien lajien seuraajat sentään mitään keskenkasvoisia uhoajia ole. Myös Ryder Cupissa jäi tuijotuskisat minimiin.
 

Baldrick

Jäsen
Eikö Jokerit seurana voisi palkita rangaistuksiin johtavista vihjeistä muutamilla pelilipuilla etc.? Ei olisi iso panostus seuralta, mutta kitkisi paskaa omista kannattajista pois, olisi julkinen ja varsin selkeä kannanotto, sekä osoittaisi seuran arvostuksen niin omaa mainettaan kuin Eteläpäädyn näkemää efforttia kohtaan. Luulisi, ettei seura haluaisi Suomen suurimman ja kovaäänisimmän kannattajaseuran maineen lokaantuvan? Tällainen olisi todellinen kunnianosoitus rehellisiä ja omistautuneita kannattajia kohtaan. Parilla pelilipulla ostetaan parempi maine ja vältytään monilta paperitöiltä ja puheluilta, sun muilta harmailta hiuksilta.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eikö Jokerit seurana voisi palkita rangaistuksiin johtavista vihjeistä muutamilla pelilipuilla etc.? Ei olisi iso panostus seuralta, mutta kitkisi paskaa omista kannattajista pois, olisi julkinen ja varsin selkeä kannanotto, sekä osoittaisi seuran arvostuksen niin omaa mainettaan kuin Eteläpäädyn näkemää efforttia kohtaan. Luulisi, ettei seura haluaisi Suomen suurimman ja kovaäänisimmän kannattajaseuran maineen lokaantuvan? Tällainen olisi todellinen kunnianosoitus rehellisiä ja omistautuneita kannattajia kohtaan. Parilla pelilipulla ostetaan parempi maine ja vältytään monilta paperitöiltä ja puheluilta, sun muilta harmailta hiuksilta.

No top top. Seura tekee oikeaa työtä nostaessaan uskollisia fanejaan jalustalle tiedonannoin ja kehuin. Sen sijaan tuontyyppinen poliisiksi ryhtyminen on kehitystä ihan väärään suuntaan. Ja millä varmistat, etteivät Jungboysnulikat™ ilmianna yhtäkkiä Eteläpäädyn sakkia? Äläkä vastaa, että "luotaisiin joku luottotyyppijärjestelmä"...
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ei todellakaan. Ihan idoottitouhua puolin ja toisin mitään tuollaisia käsimerkkejä näytelemään toisen joukkueen kannattajille tai ottaa mitään tuijotuskilpailija. Tuo on ihan tarkoituksellista provosointia eikä millään tavalla aikuisten ihmisten toimintaa.

Täsmälleen samaa mieltä, Ponnistuksen viesti oli taas pitkästä aikaa sellaista tekstiä, mikä sai hetkeksi suun jäämään auki. Miten se nyt on niin asiaankuuluvaa ja hienoa näytellä kurkuleikkausmerkkejä jääkiekkopeleissä? Ei jumalauta tätä touhua taas... Eiköhän lähdetä kaikki ottamaan oppia johonkin Millwalliin miten nämä hommat hoidetaan!
 
Ja se että potkupallossa tehtäisiin jotain yhtä typerää ei ole mikään selitys. Niissä katsomoissa ja edustoilla tapellaankin useammin kuin lätkässä ja ei ihme jos lähtökohtana on vastustajan fanien provosointi.

Euroopassa se johtuu lajin massiivisuudesta ja Suomessahan kyseessä on median ja poliisin luomasta harhakuvasta jalkapallon suhteen. Enemmän minä ainakin olen Suomessa kiekkokatsomoissa nähnyt väkivaltaa käytännössä nollatason jalkapallokatsomoon verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minäkin olen nähnyt jääkiekkokatsomoissa enemmän tappeluita kuin jalkapallopeleissä. Osittain asiaan tietenkin vaikuttaa se, että olen ollut elämässäni pääsarjatason jalkapallopelissä ehkä viitisen kertaa paikanpäällä ja lätkäpeleissä satoja kertoja. Kuitenkin olen ymmärtänyt että potkupallossa näitä hölmöjä on ihan omalta paikkakunnaltanikin jotka lähtevät vierasreissuille provosoimaan / hakemaan tappelua (Jyväskylän reissuista olen kuullut tällaista pariinkin otteeseen toisilta kannattajilta). Jääkiekossa tuollaiseen en ole törmännyt koskaan. Samaten olen kuullut että Lahdella, HJK:lla, Edesmenneillä Jokereilla, TPS:llä ja oliko Hongallakin on tämän alan osaajansa.

Isoimmat jääkiekkokatsomotappelut joita olen nähnyt ovat muuten olleet NHL:n pudotuspeleissä. Siellä kun ei ole fanikatsomoita, vaan kannattajat ostavat lippunsa mistä saavat niin välillä ollaan vierekkäin vastustajien famoem kanssa. Tunteiden muutenkin ollessa pinnassa ensimmäiset pari erää soitetaan suuta ja otetaan olutta ja kolmannessa sitten menee jo tappeluksi. Ennätys oli kolme tällaista tappelua yhdessä pelissä (Devils-Rangers sarjassa jossa Averyn takia rukattiin sääntöjä). Se oli kohtuullisen noloa mukana olleille tyttöystäville/vaimoille luikkia katsomosta pois sen jälkeen kun tappeleva puoliso oli heitetty pihalle.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Kukaan ei saa sitten mielensäpahoittaa™ tästä kommentista, sillä jokainen rätti, tifo ja lakana on tarpeellinen, mutta _tyyliltään_ tuon ainoa mieltä ylentävä asia on se, ettei sitä ole kirjoitettu Comic Sansilla.

Itsellekin hieman pisti silmään tuo vapaalla kädellä kirjoittaminen ja etenkin pienempi Ä, mutta koska Pori, en lähtenyt kritisoimaan asiaa.

http://i164.photobucket.com/albums/u10/team_jasa76/Kausi%202012-13/Assat%20Hpk%2022092012/DSC_1658_zps5c0a134a.jpg
Linkki vie Pataljoonan keskustelupalstalta poimittuun kuvaan Pataljoonan "tifosta".

^^ yllä olevaan linkkiin täytyy tarkentaa sen verran, että Porissa tuon takana oli nimenomaan vain kannattajamatkoihin keskittyvä virallinen faniyhdistys. Modernimpaa kannattamista Poriin virittelevä Etulinja todennäköisesti (toivottavasti) on ymmärtänyt, että KUN ensimmäinen tifo tehdään, ei siitä tehdä 3x3m "överiä" missä on varamiespalvelun logo mikä sanoo "oo - jesse!"...

Siinä oon silti edellisen nimimerkin kanssa täysin samaa mieltä, että jokainen lakana on kuitenkin tarpeen katsomossa.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
On tossa porin kuvassa joku saanut kaulahuivinkin. Ja porilaisittain sitä pidetään väärin päin. Saranapuolelta sisään jne.

Tuohon Miettis Antin tifoon olis voinut hiukan paneutua. Mutta skenepisteitä tulee, kun ei tuota ainakaan mistään ole tilattu.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...^^ yllä olevaan linkkiin täytyy tarkentaa sen verran, että Porissa tuon takana oli nimenomaan vain kannattajamatkoihin keskittyvä virallinen faniyhdistys. Modernimpaa kannattamista Poriin virittelevä Etulinja todennäköisesti (toivottavasti) on ymmärtänyt, että KUN ensimmäinen tifo tehdään, ei siitä tehdä 3x3m "överiä" missä on varamiespalvelun logo mikä sanoo "oo - jesse!"...

Siinä oon silti edellisen nimimerkin kanssa täysin samaa mieltä, että jokainen lakana on kuitenkin tarpeen katsomossa.

Aika ristiriitainen viesti. Toisaalta toivotaan, että Etulinja ymmärtää ettei tuolla tavalle tehdä tifoa. Toisaalta halaillaan kaikkia ja sanotaan, että jokainen lakana on tarpeellinen. Olisit nyt vaan rehellisesti haukkunut molemmat, sehän sinun mielipide on.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Aika ristiriitainen viesti. Toisaalta toivotaan, että Etulinja ymmärtää ettei tuolla tavalle tehdä tifoa. Toisaalta halaillaan kaikkia ja sanotaan, että jokainen lakana on tarpeellinen. Olisit nyt vaan rehellisesti haukkunut molemmat, sehän sinun mielipide on.

Noh noh, turha pissistellä. Ihan asiallinen viesti, jossa toivottiin etulinjan tifoilta hieman enemmän kuin mitä tällä hetkellä Porissa nähdään. Ja olen samaa mieltä myös siitä, että mielummin vaikka hieman vaatimattomampi lakana katsomossa kun ei lakanaa ollenkaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Joku näkee (mahdollisesti tiukalla aikataululla) vähän vaivaa muutaman kaverin kanssa ja väsää nopeasti tervetuliaislakanan oman kylän pojalle.

Täällä lakana haukutaan, koska on tyhmän näköinen.

Ihan jäätävää settiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noh noh, turha pissistellä. Ihan asiallinen viesti, jossa toivottiin etulinjan tifoilta hieman enemmän kuin mitä tällä hetkellä Porissa nähdään. Ja olen samaa mieltä myös siitä, että mielummin vaikka hieman vaatimattomampi lakana katsomossa kun ei lakanaa ollenkaan.

Modernimpaa kannattamista Poriin virittelevä Etulinja todennäköisesti (toivottavasti) on ymmärtänyt, että KUN ensimmäinen tifo tehdään, ei siitä tehdä 3x3m "överiä" missä on varamiespalvelun logo mikä sanoo "oo - jesse!"...

Lainaus TD:n viestistä.

Eikö tuossa käytännössä sanota, ettei mitään olemattomia viritelmiä kannata katsomoon tehdä??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös