Tosiaankin yllättävän suoraa tekstiä Jokereilta. Hieno kannanotto ja selkeä linjanveto.
Pitäisikö tässä seuraavat 10 sivua kiitellä?
Mikä tämä askel sitten lopulta oli? Ylimalkaista paheksuntaa ja hyvää peeärrää.Nyt on Jokerit ottanut ensimmäisen askeleen näiden luusereiden kitkemiseksi, toivottavasti liiga ja muut joukkueet ovat myös mukana.
Tähän nyt pakko lisätä se, että kaikki tietävät että mm. Jokereilla, tryffeleillä, Lahella, tepsukoilla on oma sutinaosastonsa jotka eivät virallisten yhdistysten pillien mukaan pelaa. Ei ne ry:t niille mitään voi jos vielä tulevat omilla reissuillaan. En itse ollut Raumaa lähelläkään lauantaina mutta mietin vaan ry:n paikalla olleiden ihmisten itselleni kertomasta että miksi puhtoiset RB:t pukeutuvat SI:n vaatteiisiin ja heiluttelevat läpi matsin käsiä "tänne vaan" jos ovat puhtoisia ja ilmeisestikin tajusivat että paikalla on Jokereilta muunkinlaista edustusta kuin ry:n reissulaisia? En sen enempää tiedä illan tapahtumista ja en kenenkään toimintaa puolustele mutta kyselisin että missä skenessä RB sitten pelaa jos mm. stoukkaria puetaan päälle matseihin ja viittoillaan "tänne vaan"?Tuoko on sinun näkemyksesi mukaan ainoa tapa keskustella? Sehän nyt on Jatkoajassa (ja netissä yleensä) ihan normaalia, että 90% keskusteluista on jostain valittamista tai muuten vaan negatiivista. Jos ei ole mahdollisuutta kääntää asiaa negatiiviseksi tai valittaa mistään, niin kovin usein ollaan hiljaa. En tarkoita, että pitäisi kiitellä, mutta olisi mukava kuulla mielipiteitä ja ehdotuksia siitä miten tätä asiaa voitaisiin viedä eteenpäin. Jokerit otti ensimmäisen askeleen, mutta se ei riitä vielä mihinkään. Miten siis tästä eteenpäin ja kenen tätä rekeä pitäisi lähteä vetämään, että paska saadaan tippumaan rattailta?
Heh, kirjoittaja joka on sattumalta sekä Jokerien että AIK:n kannattaja saapuu vierittämään vastuuta muiden niskaan. Firman Boys - WikipediaEn itse ollut Raumaa lähelläkään lauantaina mutta mietin vaan ry:n paikalla olleiden ihmisten itselleni kertomasta että miksi puhtoiset RB:t pukeutuvat SI:n vaatteiisiin ja heiluttelevat läpi matsin käsiä "tänne vaan" jos ovat puhtoisia ja ilmeisestikin tajusivat että paikalla on Jokereilta muunkinlaista edustusta kuin ry:n reissulaisia?
missä skenessä RB sitten pelaa jos mm. stoukkaria puetaan päälle matseihin ja viittoillaan "tänne vaan"?
Tuoko on sinun näkemyksesi mukaan ainoa tapa keskustella? Sehän nyt on Jatkoajassa (ja netissä yleensä) ihan normaalia, että 90% keskusteluista on jostain valittamista tai muuten vaan negatiivista. Jos ei ole mahdollisuutta kääntää asiaa negatiiviseksi tai valittaa mistään, niin kovin usein ollaan hiljaa.
Tästä lähtien vain suorat housut ja kauluspaita kelpaavat. schollistakin leivotaan vielä jokerifani.
Siellä on varmaan moni paikallinen mummokin ollut ihmeissään Luhdan tuulitakeissaan kun on pelin jälkeen tullut kutsua myllyihin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Casuals Linkki vie Wikipediaan.
Miksi kannustaminen on pahe Suomessa? Äänen käyttö ilman päihteitä julkisella paikalla on outoa tai ainakin harvinaista. Itselle tulee mieleen seuraavanlaisia syitä:
- Äänekäs kannustaminen on lapsellista
- Naapuri voi nähdä ja alkaa vittuilemaan
- Tunteiden näyttäminen on heikkouden merkki
- Vie liikaa energiaa, ei jaksa
- En voi seurata peliä jos kannustan omaa joukkuetta
On toki totta, että karnevaalimaisessa tunnelmanluonnissa varmasti tulee hetkellisiä katvealueita ottelun seuraamiseen kannattajakatsomossa. Mutta nämäkin ovat täysin asennekysymyksiä. Karnevaalimaista näkymää ei saada aikaiseksi, jos kukaan ei ole valmis tinkimään ottelun seurantakokemuksesta. Itse olisin valmis seisomaan vaikka koko ottelun suuren, lähes jatkuvasti heiluvan kannattajalipun takana, vaikka minulta jäisi sen takia paljon tilanteita näkemättä. Ulospäin tuo näyttää kyllä niin helvetin hyvältä kun tuota härpäkettä on tyyliin jatkuvasti liehumassa.
Itse olisin valmis seisomaan vaikka koko ottelun suuren, lähes jatkuvasti heiluvan kannattajalipun takana, vaikka minulta jäisi sen takia paljon tilanteita näkemättä.
Huomioi, linkkasit videon jalkapallopelistä joka pelataan suurella ulkoilmastadionilla. Olosuhteet ovat aivan toiset. Lippujen koot sekä koska sitä saa heiluttaa on halleissa paljon rajoitetumpaa ja ihan syystäkin. Halleissa lippuja heilutetaan "silloin kun saa", eli maalien ja sisääntulojen aika. Järjestyksenvalvojat valvovat tuota touhua.
Sinulta saattaisi jäädä myös näkemättä katsomoon lentävä purkukiekko, jonka Uusitalo on juuri sinua kohti laukonut.
Muutenhan tuo on ihan hienon näköistä touhua, mutta jääkiekko-ottelussa on tuo turvallisuusnäkökohta otettava huomioon jo pelkästään katsomoon lentävien kiekkojen osalta. Minua vitutti suunnattomasti tällä kaudella eräässä pelissä kun pari nuorta poikaa alkoi heiluttelemaan edessäni ihan normaalin kokoista lippua pelin ollessa käynnissä. Istumapaikaltani on muutenkin huono näkyvyys. Onneksi älysivät itse lopettaa ennen kuin joku takana olijoista hermostui. Istun aika alhaalla, mutta kuitenkin niin korkealla, että olen juuri sopivasti kiekon tavoitettavissa, jos se lentää pleksin yli.
Muutenhan tuo on ihan hienon näköistä touhua, mutta jääkiekko-ottelussa on tuo turvallisuusnäkökohta otettava huomioon jo pelkästään katsomoon lentävien kiekkojen osalta. Minua vitutti suunnattomasti tällä kaudella eräässä pelissä kun pari nuorta poikaa alkoi heiluttelemaan edessäni ihan normaalin kokoista lippua pelin ollessa käynnissä. Istumapaikaltani on muutenkin huono näkyvyys. Onneksi älysivät itse lopettaa ennen kuin joku takana olijoista hermostui. Istun aika alhaalla, mutta kuitenkin niin korkealla, että olen juuri sopivasti kiekon tavoitettavissa, jos se lentää pleksin yli.
Jokerien megamatka turkuun myy kuin häkä; Tonni täynnä ja lisää tulee. 8.12. nakkiareena on kauniin Punakeltainen!
Tällä on aika naurettava lähteä tuota perustelemaan. Sattuuhan se potkupallikin kivasti kun täysillä annettu vapaapotku tulee keskelle naamarustinkia.
No Turussa asia on hoidettu sen verta hyvin, että fanikatsomo on päätyverkkojen takana, joten lipun heiluttelusta ei sinänsä olisi vaaraa purkukiekkojen väistämistä varten.