SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

  • 1 061 024
  • 3 930

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Tämä viesti on malliesimerkki siitä miksi kaikki kunnon keskustelu kuolee tällä palstalla (ja tätä tapahtuu ihan jokaisen joukkueen fanien toimesta). Eli tullaan johonkin ketjuun, mutta ei lueta keskustelua kokonaisuutena, vaan poimitaan sieltä joku yksittäinen viesti tai pointti ja keskitytään siihen. Tekemällä näin saadaan koko keskustelu suistettua täysin väärille urille ja koko alkuperäinen aihe jää sivuun. Laittamalla tämän kaltaisen viestin (myös se viesti mihin vastattiin oli heikko), joka sisältää provokatiivista materiaalia ilman mitään anettavaa itse aiheeseen, taataan se että joku tarttuu siihen ja taas ollaankin puhumassa jostain ihan muusta.

Tämä viesti on esimerkki viestistä, joka olis voinut jäädä kirjoittamatta.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Taisit vahingossa lainata tuon viestini, mutta kirjoituksesi pointti oli kyllä erittäin osuva.

Ollaan toki sitten molemmat hiljaa. Minä kannattelen jatkossakin kylttejä, kannattele sinä ylpeänä vihaa, joka päällenne lankeaa.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oletteko huomanneet että viisi viimeisintä sivua on pelkkää Jokeri-fanien teilaamista ja aika rumaakin tekstiä paikoitellen. Ja mistä tämä purkaus? Siitä että kolme nimimerkkiä ei varauksettomasti kehunut HIFK-fanien tifoa.

Nyt on kyllä mopo karannut aivan käsistä.
 

Esgo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit pre KHL
Tampereella nähtiin liigahistorian tyylikkäin ele faneilta, joka sai kiitokset kaikilta tahoilta ... paitsi jokerifaneilta, jotka osoittavat tällä käytöksellään ettei heillä ole mitään tyyliä. Turha ihmetellä jatkossakaan miksi muiden suhtautuminen on negatiivista.

Eli koska pari huutelijaa kirjoittaa paskaa jossain jatkoajan ketjussa, on pyhä jokeriviha ja tällainen paska mitä useat eri nimimerkit tässä puussa kirjoittavat ihan ok?

Mielestäni oli hieno ele ko. kannattajilta.

Mutta, palataanpa leiviskän ääreen olemaan hiljaa

En näe ensimmäistäkään syytä, miksi teidän luonnonoikkujen edes pitää olla äänessä. Vaietkaa, moniongelmaiset...
 
Jokerifanit ovat mielestäni turhautuneet - sekä muihin kannattajiin että joihinkin omiin. Pari viime vuotta ollaan koitettu puhdistaa ikuista vihaleimaa ja parannettu menoa katsomossa. Ylilyöntejä on pyritty välttämään kaikilla mahdollisilla tavoilla. Mutta. Samaan aikaan jotkut vatipäät heittelevät kolikkoja jäille, penkkejä katsomossa sun muuta. En tiedä turhauttaako tämä kaikkia, mutta itseäni se turhauttaa.

Toinen asia joka turhauttaa on juurikin se, että vanha vihaleima muilla vain vahvistuu näistä yksittäistapahtumista, mutta taustalla koko fanijoukko on tehnyt loistavaa duunia. Kehitystä ei huomata, ja media etunenässä ruokkii ihmisiä näillä negatiivisilla asioilla. Samalla ollaan sokeita muiden fanijoukkojen vastaaville ylilyönneille.

Tähän Ilves-matsiin liittyvät vähättelyt meidän leiristä varmaan johtuvat - yllätys yllätys - 1.9. tapahtumista. Tai ainakin se turhautuminen nousi uusiin sfääreihin sen myötä. Koko Suomi tuntuu leimaavan Jokerit roskajengiksi, joka hakee väkivaltaisia yhteenottoja. Samalla kuitenkin unohdetaan, että matsissa oli kaksi osapuolta, eli HIFK pääsee kuin koira veräjästä.

Peltonen on haukkunut Ossi Väänäsen, Riku Hahlin ja Jarmo Kekäläisen joukkueen julkisesti, Ben-Amorista tehtiin Suomen vihatuin kiekkoilija ja Jokerikoutseista armottomia käskyttäjiä. Vettä heitetään vielä kiukaalle otsikoimalla paimenkirjeestä, rikoituista pysäkeistä ja milloin mistäkin. Kyllä ainakin mun "turhautumiskiintiö" alkaa olla melko täynnä.

Kuten totesin, taustalla kuitenkin tehdään vakuuttavinta duunia pitkään aikaan. Fanikatsomoa laajennettiin, kausikortteja ollaan myyty enemmän kuin koskaan, tunnelma Hartwall Areenalla ei ole enää kuin hautajaisissa. Nämä positiiviset asiat ovat kuitenkin jääneet taka-alalle, ja pinnalle on nostettu yksittäiset, negatiiviset asiat. Harmittaa ihan pirusti.

Niin kuin yhdessä viestissä totesin, hieno tunnustus Ilvekselle. Osui suoraan fanien sydämiin, joka oli varmasti tarkoituskin.

Anteeksi mahdolliset virheet.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Oletteko huomanneet että viisi viimeisintä sivua on pelkkää Jokeri-fanien teilaamista ja aika rumaakin tekstiä paikoitellen. Ja mistä tämä purkaus? Siitä että kolme nimimerkkiä ei varauksettomasti kehunut HIFK-fanien tifoa.

Nyt on kyllä mopo karannut aivan käsistä.

No mikä sinun mielipiteesi on tifosta (tai panoksesi keskusteluun sm-liigan fanitoiminnasta?) Tulitko tänne peräämään oikeuksia vai pysymään aiheessa?

Itse edelleenkin kannattelin yhtä kylteistä, ja jo tässä vaiheessa on fiilis, että lukuisien kannanottojen (pl. ilmalan jorinat) perusteella, olin tekemässä jotain oikein.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
En kerro, mutta kerron kuitenkin. Miksi et vaan kehunut IFK fanien tempausta? Miksi tällainen selittely?

Kaikki tietää, että jokaisessa porukassa on hölmöjä, mutta heidän puolustelu tekee koko porukasta hölmön. Ja tämä toteutuu toistuvasti Jokerifanien kohdalla, hölmöilyihin löydetään aina joku ulkopuolinen syy, oli kyse sitten penkkien heittelystä tai tästä tapauksesta.

Päteekö tämä myös monikultturiketjussa missä sinä puolustelet hölmöileviä maahanmuuttajia? Vai onko tässä ennemminkin taustalla se että sinä pääset osoittamaan moraalista ylemmyyttäsi muihin nähden ja osoittamaan sitä että sinä olet ylempi ihminen jolla on valta ja voima sekä näkemys jolla voi tuomita kaikkia muita ihmisiä?
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
- IFK:n fanit halusivat tsempata Ilvestä
- Ilveksen fanit, pelaajat ja valmentaja arvostivat tätä

Ei tehdä turhaan yksinkertaisesta asiasta vaikeaa.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Itse edelleenkin kannattelin yhtä kylteistä, ja jo tässä vaiheessa on fiilis, että lukuisien kannanottojen (pl. ilmalan jorinat) perusteella, olin tekemässä jotain oikein.
Kuinka monta kertaa meinaat toistaa viesteissäsi, että juuri SINÄ kannattelit yhtä kylteistä?

Edellistä viestiäni toistaen, hieno tempaus IFK-faneilta, pisteet sinne.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Ihan vitun naurettavaa toimintaa taas joiltain sankareilta tässä ketjussa. Siis ei voi olla niin katkera, että pitää väkisin vääntää hyvä juttu paskaksi huoraukseksi, jolla yritetään saada vain omaa asemaa mediassa paremmaksi. Nytkö ei voi tsempata SM-liigan perinteikkäämmästä päästä olevaa seuraa, kun seuran johto vetää asiat vituiksi ja muutenkaan ei kulje.

Yksi niistä tapahtumista, jolloin HIFK-perhe todistaa olevansa jälleen jotain erityistä. Nättiä, IFK!

Ei kuitenkaan leimata koko narrilaumaa ihan idiooteiksi, sillä kyllä esim. Jatkoajasta löytyy ihan asiallisia ja jotakin muuta kuin Jokereita ajattelevia kannattajia.

Hieno ele kyllä. Se, että joku osoittaa tukensa Suomen vanhimmalle ja perinteisimmälle seuralle, ei ole mitään huomiohuorausta. Ipan pelihän on tällä hetkellä ihan kohtalaisen näköistä ja sekä pelaajat että fanit ovat voimattomia vallitsevan tilanteen edessä. Tuossahan vaan kunnioitetaan vastustajan faneja ja tsempataan yhteisöä sellaisten asioiden selättämiseksi, jotka eivät ole pelillisiä.
VH87 sanoo sen lyhyesti ja ytimekkäästi. Alleviivaus oma.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Oletteko huomanneet että viisi viimeisintä sivua on pelkkää Jokeri-fanien teilaamista ja aika rumaakin tekstiä paikoitellen.

Ihmisillä on patoutumia Jokeri-faneista, kuten minullakin. Tosin niitä eivät ole aiheuttaneet tavalliset Jokerifanit, vaan tämä teidän äärioikeisto/nuoriso-osasto, joka aika ajoin riuhuu vieraspaikkakunnilla. Toki suht harvinaista, mutta silloin kun tapahtuu niin silloin myös tapahtuu.

Mutta se että tässä ketjussa muutamalla Jokerifanilla meni toisaan pasmat sekaisin tästä HIFK-fanien hienosta eleestä, niin tämä on täysin luonnollista. Teko oli kuitenkin sen verran yllättävä ettei siihen välttämättä osaa heti suhtautua, ja helposti silloin tuomitsee. Varsinkin kun ele tuli pahimman kilpailijan leiristä, jota muut kilvan kehuvat.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokerifanit ovat mielestäni...

Tässä malliesimerkki siitä että vaahtosuisten kiihkoajien takaa löytyy ihan järkevääkin porukkaa. Ymmärrän kyllä näiden jokerifanien vitutuksen hyvin, kaikki hyvä työ ja yritys valuu urpojen aiheuttaman likaveden mukana viemäriin.

Miten tämäkään liittyy hifkin ilvestä symppaavaan tifoon on arvoitus, mutta ketjun aihe taitaa olla kannattajakulttuuriin liippaavaa, joten ei tässä nyt ihan metsässäkään olla.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Naurettavaa väitttää että täällä olisi joku Jokerit vs. muu maailma väittely menemässä. Itse TPS kannattajana voin sanoa että en pidä tuollaisesta united smile meinigistä. IFK fanit osoittivat tukensa Ilvekselle, jee. Vääntäkää ensin niitä tifoja omalle jengille ennen kuin haette jotain sympatiaa tjsp.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Kuinka monta kertaa meinaat toistaa viesteissäsi, että juuri SINÄ kannattelit yhtä kylteistä?

Oletan tuon olevan kysymys, joten vastattakoon, että määrää en osaa sanoa, mutta sitä kelpaa toistella. Olen tifottanut useita kertoja omalle seuralle, mutta en koskaan toiselle. Luulen, että tämänpäiväinen joukkomme on lukumäärältään varsin pieni, lasketaanpa sitä millä mittapuulla tahansa.

Pahoittelen kaikille tasapuolisesti, että olen ottanut asian varsin henkilökohtaisesti. Olen saattanut tuoda julki asioita painolla, jolla en normaalisti niitä esille toisi. En vaan missään tilanteessa antanut itseni hyväksyä lukuisia jokerileirin tuomioita "huomiohuoraamisesta" ja muista mitä pöyristyttävimmistä väitteistä tifon motiiveiksi. Siksi olen vahvasti peräänkuuluttanut jokerifanien todellista tarvetta ylipäätään tuoda julki mielipiteitään tässä (nimenomaisessa) keskustelussa. Hyväksyn tosiseikan, että jokerileirissä osa kunnon ihmisistä näkee "pintaa syvemmälle", mutta toisaalta en pysty silti hyväksymään, ettei nämä samat yksilöt näe vaivaa omiensa epäkorrektien näkemysten korjaamiseen. Lisäksi haluan välittää arvon jokerileirille, että vaikka kaikki vihaavat teitä samalla teidän ollessa suomen suurin (molemmat virkkeen tärkeimmät teidän omista lauluista), niin ei teidän tähän asiaan tarvitse puuttua. Ei tätä tekoa ole tarve tuomita. Tuomitkaa Melartit ja muut, mutta tämä ei liity millään tavoin, ei suorasti tahi epäsuorasti teihin, tai IFK:n ja jokereiden väleihin nykytila huomioon ottaen.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Pahoittelen kaikille tasapuolisesti, että olen ottanut asian varsin henkilökohtaisesti. Olen saattanut tuoda julki asioita painolla, jolla en normaalisti niitä esille toisi. En vaan missään tilanteessa antanut itseni hyväksyä lukuisia jokerileirin tuomioita "huomiohuoraamisesta" ja muista mitä pöyristyttävimmistä väitteistä tifon motiiveiksi.

Tämä selvä. Ymmärrän toki että otat asian henkilökohtaisemmin, kun olit itse mukana tifoilemassa. Mitä tulee tuohon huomiohuoraamiseen, se tuli itsellenikin ensiksi mieleen. En siitä kuitenkaan kirjoittanut, koska hetken mietittyäni ajatukseni tifosta olivat aivan päinvastaiset. Todellakin hieno ja ennennäkemätön tempaus suomalaisessa katsomokulttuurissa. Täällä ei ihan oikeasti ollut kuin muutama henkilö, jotka tifoa tai sen tarkoitusperiä arvostelivat. Sen takia kaikki se paska mitä tässä viime tuntien aikana on Jokerifanien niskaan satanut tuntuu kohtuuttomalta. Eipä siinä, nukutaan ja mennään eteenpäin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tampereella nähtiin liigahistorian tyylikkäin ele faneilta, joka sai kiitokset kaikilta tahoilta ... paitsi jokerifaneilta, jotka osoittavat tällä käytöksellään ettei heillä ole mitään tyyliä. Turha ihmetellä jatkossakaan miksi muiden suhtautuminen on negatiivista.
Suomen halpaimaisimpia ja tyylittömimpiä faneja kevyesti. Mutta huomiota vaan haluavatkin, joten törkätään nämä mätäpaiseet Millwallin The Denille West Ham -paidat päälle ja katsotaan vieläkö sitä ollaan niin mitään pelkäämättömiä hardcore-janareita.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Hyvä kirjoitus. Nyt kun sinäkin olet rauhoittunut ja selkeästi olet valmis puhumaan asioista, niin vaikka tämä ei alunperin ollut sinulle suunnattu, niin olisiko mahdollista saada kuulla mielipiteesi asiasta. Eli tämän linkin takaa löytyvään kysymykseen median käytöksestä olisin kysynyt kantaasi.

Varsin rauhoittunut olen. Jossei tässä la-iltana kotosalla rauhoittunut olisi, niin enemmän olisin huolissani itsestäni, kuin jatkoajan palstakuonasta. *hymiö*

Kaikella kunnioituksella, arvon Maskuliini, kerron toki mielipiteeni, mutta varsinaiseen ongelmaan en linkittämästäsi lainauspuurosta päässyt käsiksi. Kiteytäppä se palstaveljelle, mutta jätä tulkintaan pari promillen holkkuma. *h*
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vituttaa muutenkin, että nämä keskustelut kääntyvät tai käännetään aina Jokerifaneihin.
Ironiaa.

Jokeri-fani tuossa aiemminkin valitti, kuinka HIFK-fanien tarkoitus oli tuolla eleellä ainoastaan huomiohuorata. Mutta Jokeri-fanit ovat itse tähän ketjuun tulleet huomiohuoraamaan ja ilmoittamaan olemmassa olostansa. Nyt sitä huomiota tulee, housut alas.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tähän Ilves-matsiin liittyvät vähättelyt meidän leiristä varmaan johtuvat - yllätys yllätys - 1.9. tapahtumista. Tai ainakin se turhautuminen nousi uusiin sfääreihin sen myötä.
Eli virhe korjattiiin virheellä, kun sen sijaan sen ensimmäisen virheen olisi voinut paremmin unohtaa hyvällä käytöksellä. Ei tää voi olla näin vaikeeta.
Ben-Amorista tehtiin Suomen vihatuin kiekkoilija ja Jokerikoutseista armottomia käskyttäjiä.
Jos nyt vaikka joku rikollinen tekee karmean rikoksen ja sitä sitten uutisoidaan, niin kyllä se rikollinen ihan itse on tehnyt itsestään vihatun eikä hänen tekosistaan uutisoivia pidä syyttää. Viestinviejän syyllistäminen on turhaa ja epäoikeudenmukaista. Tätä voi soveltuvin osin soveltaa jääkiekkoilun tapahtumiin.

Todella hieno ele HIFK:n faneilta. Arvostan suuresti.
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aikamoista viihdettähän nämä muutamat sivut tässä ketjussa ovat nyt olleet.

Mielestäni IFK:n ele Ilvestä kohtaan oli yksi liigahistorian tyylikkäimpiä ja se että kyltit olivat ruotsin kielisiä ja juuri 16kpl lisäävät vain teon hienoutta. Kyseiset kyltit eivät itsellä tietenkään mitään perseen nuolemis-efektiä herättäneet vaan aidon ylpeyden, jota harvoin nähdään kannattajien keskuudessa. IFK:lla ja Ilveksellä on paljon yhteistä historiaa ja kyseessä on kuitenkin legendaariset seurat Suomen mittakaavassa ja esimerkkinä toisenkin poistuminen liigakartalta olisi kovan luokan menetys.

En ymmärrä miksi muutamat jokerifanit ovat teilanneet IFK:n teon täysin. Johtuuko kenties siitä että IFK:n faneja arvostetaan yleisesti enemmän Suomessa? Vai johtuuko siitä että Jokerit eivät saa osittain ansaitsemaansa huomioita fanikulttuurin eteen tehdyistä teoista kun IFK on Suomen mediaseksikkäin seura? Kyllähän sekin kertoo jo rivikannattajista jotain että IFK:n vieraillessa hallissa kuin hallissa mielenkiinto ja katsojaluvut ovat korkeimmillaan. Ne ketkä selittää kultamikke-stooreja olkaa jo hiljaa.

Faktahan on se että mikäli teon olisi tehnyt vaikka TPS niin nämä muutamat jokerifanit olisivat tätä tekoa arvostaneet tai edes olleet hiljaa. Se että tämän teki juuri IFK aiheuttaa varmasti niin paljon vitutusta että oksat pois ja varsinkin kaikkien kommentit kuinka hieno ele tämä oli. Harvoin jokerifanien teoista tollaista kuulee.

Eteläpäädystä tässä on keskustelu myös kun ollaan fanitoiminta-ketjussa, niin heitetään vielä oma mielipide tähän väliin. Eteläpäädyn meininkihän on omaa luokkaansa metelin suhteen ja heidän vuoksi tifokulttuuri on Suomessa siinä tilassa missä se nyt on.
Mutta kun keski-ikä on siinä max. mopokortti-iässä niin rapatessa roiskuu. En ole ikinä hyväksynyt enkä tule hyväksymään kolikon heittäjiä. Lisäksi itse en ymmärrä miksi siellä ei voida keskittyä omien kannustamiseen vaan huudetaan "HATA IFK!":ta. Kauden avauksessa itse en kuullut, mutta mikäli jokerifanit ovat tosiaan huutaneet Ben-Amorin nimeä niin voi hyvä helvetti. Todella mautonta.

Pääasiassa tämä viestini oli osoitettu muutamille jokerifaneille, jotka "pilaavat" jokerifanien maineen jatkoajassa. Jokerifanit ovat pääasiassa todella asiallisia, mutta korostankin että viestini oli kohdistettu näille muutamille faneille täällä, sekä 13-vuotiaille kolikonheittäjille.

Pahoittelut mahdollisista kirjoitusvirheistä.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä palstalla vallitsee yksi helvetin iso epäkohta ja se on, ettei kirjoittajien viesteihin suhtauduta yksittäisen kirjoittajan mielipiteinä, vaan joukkueen x kannattajan mielipiteinä. Tilanteen kulku on usein seuraavanlainen: Jokerikannattaja laukoo tyhmän kommentin (hifkin tifo oli paska). Joku muu tarttuu siihen ja pilkkaa jokerifaneja kollektiivina (sämpylähomoilta puuttuu tyyli). Muita jokerikannattajia ilmaantuu paikalle tuohtuneena siitä, miksi heidät on vedetty mukaan keskusteluun (kyseessä oli vain yhden kirjoittajan mielipide, miksi aina pitää vittuilla kaikille). Joku ("TosiFani") saapuu ihmettelemään, miksi jokerikannattajat eivät tuomitse omiensa viestejä (narrifanit aina pakenevat vastuuta ja etsivät syyllistä muualta).

Ei täällä oikeasti vallitse mitään erimielisyyttä siitä, etteikö HIFK:n kunnianosoitus Ilvekselle olisi ollut paikallaan tai etteikö muutaman jokerileiriläisen kommentit aiheen tiimoilta olisi olleet typeriä. Vääntö alkaa sillä sekunnilla, kun niihin muutamaan kommenttiin ei osata suhtautua muutamana kommenttina, vaan niistä puhutaan jonakin jokerikannattajien yleisenä mielipiteenä ja aletaan dissata sekä seuraa että koko kannattajakuntaa. Se saa minutkin puuttumaan keskusteluun ja ihan totta puhuen, vetää mielen todella matalaksi. Ei mulla voi olla velvollisuutta tulla tuomitsemaan jonkun itselleni tuntemattoman henkilön aivopieruja vain siksi, että hän kannattaa samaa joukkuetta. Mun ei tarvitse pyytää anteeksi Jokeriarskan tai LaCasin kommentteja voidakseni todeta heidän viesteistään provosoituneille kirjoittajille, ettei ole mitään syytä tuomita koko Jokerien kannattajakuntaa. Kyseessä ei ole mikään hyväksyntä em. kirjoittajien toilailuille, vaan en yksinkertaisesti ole millään tavalla vastuussa siitä, mitä he tai kukaan muukaan (pl. minä itse) kirjoittavat.

Suomessa lätkäpiireissä selkeä enemmistö muuta kuin Jokereita tai HIFK:ta kannattavista asettuu tilanteen tullen HIFK:n taakse. Monet eivät halua sanoa vihaavansa Jokereita, mutta oikea tunne löytyy taatusti akselilta antipatia-inho-halveksunta-viha-ärsytys. Se asenne on ollut valloillaan jo pitkään, eikä muuttuisi, vaikka Jokerit seurana kannattajineen käyttäytyisi kuin enkelit seuraavat viisi vuotta. Se, miten tähän ollaan tultu (lähtökohtaisesti ketään ei oteta silmätikuksi syyttä suotta, joten virheitä on tehty ja paljon), on toisen keskustelun aihe (kirjoitin siitä taannoin viestin: klik), mutta vallitseva tilanne on oikeasti hyvin epätasapuolinen. Tästäkin ketjusta löytyy paljon esimerkkejä viesteistä, joissa ei edes yritetä ymmärtää kolikon molempia puolia, vaan käytetään yleistä ilmapiiriä surutta hyödykseen ja flametetaan Jokerien suuntaan niin paljon kuin sielu sietää. Nimimerkki Blackie oiva esimerkki yllä.

Nimimerkki Jokerikiekko kirjoittaa joitakin viestejä ylempänä turhautumisesta. Se kuvaa hyvin omiakin fiiliksiä ja kohdistuu ennen kaikkea oman leirin idiootteihin, mutta myös ulkopuolisten ymmärryksen puutteeseen. Minulla on kova halu antaa Jokerien kannattajista omalla panoksellani hyvä kuva, mutta tuntuu, että tehty työ valuu joka ikinen kerta hukkaan joko sen vuoksi, että joku "omista" päättää tehdä jotain typerää tai joku ulkopuolelta päättää alkaa ilkeäksi. En voi hyväksyä joidenkin Jokerien kannattajien tekoja, mutta en myöskään voi hyväksyä sitä, että minut leimataan osaksi samaa porukkaa ja kohtelu on sen mukaista.

Oman mielipiteeni naapurin fanien tempauksesta annoin monia sivuja sitten. Jottei kellekään jää epäselväksi, kehuin tekoa ja sanoin sen osuneen maaliinsa, sillä Ilveksen kannattajat arvostivat sitä. Sehän on tärkeintä.
 
Eli virhe korjattiiin virheellä, kun sen sijaan sen ensimmäisen virheen olisi voinut paremmin unohtaa hyvällä käytöksellä. Ei tää voi olla näin vaikeeta.

Jos nyt vaikka joku rikollinen tekee karmean rikoksen ja sitä sitten uutisoidaan, niin kyllä se rikollinen ihan itse on tehnyt itsestään vihatun eikä hänen tekosistaan uutisoivia pidä syyttää. Viestinviejän syyllistäminen on turhaa ja epäoikeudenmukaista. Tätä voi soveltuvin osin soveltaa jääkiekkoilun tapahtumiin.

Todella hieno ele HIFK:n faneilta. Arvostan suuresti.
Menin vähän sekaisin näistä virheiden järjestyksestä, mutta jos pari-kolme kirjoittajaa on asiasta jotain mieltä, en voi heitä tuomita. Heillä on siitä oma käsitys ja mielipide, joka pitää ottaa vastaan.

Ja ei, en kiellä, etteikö Semir olisi vihattu ja koutsit käskyttäneet. Halusin vain korostaa, että paskaa on tullut niskaan jo jonkin verran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös