Hohhoijakkaa. Minua niin kyllästyttää tämä jatkuva paskanjauhanta jokerikannattajista. SBA-Peltonen -keissin jälkeenhän koko seura on ollut suunnilleen saatanasta seuraava, ja kannattajat vähintäänkin antikristuksia.
Täällä pari tyyppiä tulee ilmoittamaan, että heidän mielestään tuo tämänpäiväinen tifoilu oli huomiohuorausta tai höpöhöpöä, ja sitten saadaan taas pari pari hyvää syytä leimata kaikkia jokerikannattajia lisää. Mitään hyvää ei olla koskaan tehty, onneksi naapurilla on suomen hienoin seura, parhaat fanit ja vielä perinteikkäin jäähallikin. Mitä vielä? Tuntuu olevan tällä hetkellä jotenkin trendikästä dumata kaikki jokeri-leirin jäsenet. Jyväskyläläinen duunikaverikin jaksaa sitä paskaa jauhaa joka päivä, viimeksi kun otti kulttuurin puheeksi, muistutti minua, että Jokerithan pelasi vuokralla IFK:n omistamassa hallissa Hartwallin pystytykseen asti.. heh.
Minä en hyväksy kolikoiden/minkä tahansa tavaran viskomista jäälle, ellei kyseessä ole joku lastenklinikoiden keräys pehmolelujen muodossa tms.. ja uskoisin että 99% kannattajista on kanssani samaa mieltä, kolikonviskojat hiuksista vittuun ja porttikieltoa halliin, kunnes puberteetti on puhjennut ja päähän tullut vähän järkeä. Eteläpäädyn keski-ikä on jossain siellä sakkolihan rajamaissa todennäköisesti, mikä tietty edesauttaa tilanteiden eskaloitumista huonoon suuntaan. Tästä riippumatta, suurin osa ajasta siellä käyttäydytään jotenkuten asiallisesti, ja pidetään suomen mittakaavassa aivan uniikkia meininkiä. Se pääsee monelta unohtumaan, on kivempi muistella sitä, miten takana istuva haukkui matsissa Peltosen homoksi, ja miten 5 min ennen loppua joku finninaamainen jokerifani heitti viikkorahansa jäälle. Esim. viime torstain pelissä seurassani oli naispuolinen ifk-kannattaja. Kun tapasin toisen ifk-kannattajaystäväni, tämä nainen alkoi heti kertomaan miten meidän takana joku sanoi pelissä "Olis se Peltonen saanu vittu kuolla sillo". Itseä kyseinen kommentti ei huvittanut, ja mainitsinkin siitä tuolle naiselle, että todella mauton kommentti. Tästä riippumatta oli heti päästävä kertomaan nämä shokkiwau-uutiset eteenpäin, kun taas joku on sanonut kauhean ilkeästä.
Näitä mulkkuja löytyy meidän jokaisen faniporukasta, itse kun olin sporassa 16-vuotiaana menossa nordikselle katsomaan kauden avausta, oli siinä meidän vieressä pari kaljupäätä isämmaampulustaja ifk-kannattajaa pilottitakit kiiltäen, ja nohevasti tokaisivat "Kato vittu jokerifaneja, pitäiskö hakata noi homot?". Vähän jännitti jäädä sporasta. En kuitenkaan ole tätäkään hurjaa tarinaa käyttänyt maalatakseni ifk-kannattajia. Kerron vielä toisen, huvittavan tarinan, kauden avauspelistä tältä kaudelta. Olin katsomassa pubissa peliä kaverini kanssa, ja edessämme istui pariskunta. Miehellä ihonmyötäinen paita, pari punttiskertaa alla, ja tribaalitatuointi kliseisesti hauiksessa. Hänen tyttöystävänsä huuteli siinä "vitun jokeripaskavittuhomot" ynnä muuta asiallista. Sitten tuli tilanne, kun ifk-pelaajat ajoi maalille ja kiekko meni maaliin, mutta maali luonnollisesti hylättiin. Markus Granlund meni tapansa mukaan mussuttamaan tuomarille tilanteen jälkeen, johon tokaisin "Painu nyt Granlund vittuun sieltä". Tästähän tämä paikallinen puntti-uuno vasta innostuikin, kääntyi minua ja ystävääni päin ja tokaisi "NYT SITÄ SUUTA SOUKEMMALLE TAI HEITÄN TEIDÄT VITTUUN TÄÄLTÄ BAARISTA". En kommentoinut siihen sen enempää, kun en halunnut puolentoistahuntin kauluspaidalleni (sen janarin)verta, halusin katsella peliä. Ehkä hän halusi hakea sen baarin alfauros-statuksen tuolla kommentilla, tiedä häntä. Tämä matsihan huipentui, kun IFK iski kuudennen maalinsa, joka kirvoitti tämän King Kongin eläimelliseen kahden hauiksen tuplaflexaukseen edessäni minua kohti, eläimellisen "Ööäääärrrhhhjjeeeaahhhh!!!!" -huudon säestämänä.
Miksi kerroin tämän tarinan? En tiedä, se vain tuntui sopivalta tähän paikkaan. Kuitenkin näistä episodeista riippumatta arvostan ifk-kannattajia, ja monet ystävistänikin ovat fiksuja iiefkoolaisia, joilta löytyy itseironiaa ja huumorintajua, niin omaa kuin naapuriseuraakin kohtaan.