SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

  • 1 057 614
  • 3 930

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kuten tässä parin sivun jauhannastakin voi todeta, riippuu siitä kuka niitä jakelee. Luonnollisesti tuntuu hyvältä saada myönteistä palautetta tekemisistään. Ja kun faniporukka pitää hyvää brenoa katsomossa tai toteuttaa siistin tifon, niin odotetaan, että se noteraataan oman joukkueen, omien fanien sekä lisäksi muiden faniporukoiden toimesta ja mielellään myös mediassa. Joten voisi sanoa, että jokaisessa asuu pieni huomiohuora. Ainakin minussa.

Ja sinne Raumalle vielä jälkikäteenkin pojoja siitä logo-hommasta.

Totta. Varmasti jokainen kannattajaryhmä haluaa palautetta toiminnastaan. Suomalaiseen mentaliteettiin ei vain sovi itsensä tyrkyttäminen tai mainostaminen.

Tämä skenepiste homma nyt on täysi läppä.

Pakko kysyä, että oletko sama nimimerkki, joka Espoon kannattajakeskustelupalstalla kirjoittaa? Pahoittelut jos nyt sekoitin nimimerkit. On hyvä kuitenkin muistaa, että hyvästä toiminnasta varmasti myös saa paljon huomiota - tahtomattakin.

Kirjoitit näin :

"
Re: Suomen katsomokulttuuria
Kirjoittaja DanC » 28 Syys 2012 23:41

Uuh mitä paskaa. Lugu kannattajat koskaan kannattamansa joukkueen kanssa missään syvissä vesissä olleetkaan. Varsinkaan rauma bojut. Tuhkaa ripottelemaan päälle. Koko rb yhdessä.

DanC"

Jännä kommentti. Rauman Lukko on perustettu vuonna 1936 ja viimeisestä mestaruudesta tulee kuluneeksi 50 vuotta tämän kauden päätyttyä. Olet sitä mieltä, että raumalaiset eivät tiedä syvistä vesistä mitään?

Muutenkin ennen kuin tälläistä kirjoitat niin kannattaa lukea Iltalehden jutun lähde. Se on RB:n kotisivut. Media poimii erilaisia julkaisuja, varsinkin nyt kun kannattajatoiminta tuntuu muutenkin ylittäneen uutiskynnyksen monta kertaa.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Eiköhän pohjalla ole pelkästään jo se, että 90 % helsinkiläisistä kannattaa HIFK:ta, joten suurin osa Jokeri-faneistakin on lähinnä enemmän anti-hifkejä kuin itse asiassa Jokeri-faneja. Ns. vastavirta-liike.
Miten vitussa tälläisen paskan suoltaminen eroaa nuoriso-jaoston trollailusta jossain tifoasiassa? Porissa ja Ilveksen joukoissa muutama äänekäs nimimerkki on jo pitkään vetänyt tätä linjaa, joten yllätyksenä se ei tule, mutta joskus se rajakin ylitetään.

Tähän ketjuun on nyt kolme hieman trollahtavaa jokerikirjoittajaa käynyt kertomassa haisevat terveisensä ja ne ovat sitten kirvoittaneet pitkälti toistakymmentä herjaviestiä Jokereita ja sen faneja kohtaan. Mun mielestä tässä ei ole enää kellään oikeutta moraaliseen ylemmyydentunteeseen. Paitsi niillä, jotka ovat tajunneet pysyä hiljaa tai vaihtoehtoisesti keskittyneet aiheeseen. Poistuin itse siitä joukosta juuri nyt, mutta minkäs teet.

Vituttaa muutenkin, että nämä keskustelut kääntyvät tai käännetään aina Jokerifaneihin. Ja lähes poikkeuksetta negatiivisessa mielessä. Toisinaan siihen on aihettakin, mutta jumalauta liigassa on 13 muutakin faniporukkaa, joiden edesottamuksista keskustella. Jos ei meidän leirissä ujostella tuoda omaa toimintaa ja mielipiteitä esiin, niin eipä jokerifanit ole aiheena tabu kovin monelle muullekaan.

Masculinella on viesteissään pari hyvää pointtia tähän asiaan, joten en lähde niitä enää toistamaan. Lukekaa ne läpi.

Ilvesleirissä HIFK-fanien tempaus otettiin vastaan paremmin kuin osasin odottaa. Helvetin hieno homma ja enää ei ole epäselvyyttä, etteikö tuollaiset pienet, mutta harkitut muistamiset olisi hyvä juttu.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ihan käsittämätöntä, että tästä keksitään jotain negatiivista.

Kunnioitetaan vastustajaa, mutta kannustetaan omia. Eikö sen juuri niin pitäisi olla?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Se on ihan sama mitä muut sanovat. Seuraavat asiat ovat faktaa:

-Ilveksen fanit arvostivat
-Ilveksen pelaajat arvostivat

Riittääkö?
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Hohhoijakkaa. Minua niin kyllästyttää tämä jatkuva paskanjauhanta jokerikannattajista. SBA-Peltonen -keissin jälkeenhän koko seura on ollut suunnilleen saatanasta seuraava, ja kannattajat vähintäänkin antikristuksia.

Täällä pari tyyppiä tulee ilmoittamaan, että heidän mielestään tuo tämänpäiväinen tifoilu oli huomiohuorausta tai höpöhöpöä, ja sitten saadaan taas pari pari hyvää syytä leimata kaikkia jokerikannattajia lisää. Mitään hyvää ei olla koskaan tehty, onneksi naapurilla on suomen hienoin seura, parhaat fanit ja vielä perinteikkäin jäähallikin. Mitä vielä? Tuntuu olevan tällä hetkellä jotenkin trendikästä dumata kaikki jokeri-leirin jäsenet. Jyväskyläläinen duunikaverikin jaksaa sitä paskaa jauhaa joka päivä, viimeksi kun otti kulttuurin puheeksi, muistutti minua, että Jokerithan pelasi vuokralla IFK:n omistamassa hallissa Hartwallin pystytykseen asti.. heh.

Minä en hyväksy kolikoiden/minkä tahansa tavaran viskomista jäälle, ellei kyseessä ole joku lastenklinikoiden keräys pehmolelujen muodossa tms.. ja uskoisin että 99% kannattajista on kanssani samaa mieltä, kolikonviskojat hiuksista vittuun ja porttikieltoa halliin, kunnes puberteetti on puhjennut ja päähän tullut vähän järkeä. Eteläpäädyn keski-ikä on jossain siellä sakkolihan rajamaissa todennäköisesti, mikä tietty edesauttaa tilanteiden eskaloitumista huonoon suuntaan. Tästä riippumatta, suurin osa ajasta siellä käyttäydytään jotenkuten asiallisesti, ja pidetään suomen mittakaavassa aivan uniikkia meininkiä. Se pääsee monelta unohtumaan, on kivempi muistella sitä, miten takana istuva haukkui matsissa Peltosen homoksi, ja miten 5 min ennen loppua joku finninaamainen jokerifani heitti viikkorahansa jäälle. Esim. viime torstain pelissä seurassani oli naispuolinen ifk-kannattaja. Kun tapasin toisen ifk-kannattajaystäväni, tämä nainen alkoi heti kertomaan miten meidän takana joku sanoi pelissä "Olis se Peltonen saanu vittu kuolla sillo". Itseä kyseinen kommentti ei huvittanut, ja mainitsinkin siitä tuolle naiselle, että todella mauton kommentti. Tästä riippumatta oli heti päästävä kertomaan nämä shokkiwau-uutiset eteenpäin, kun taas joku on sanonut kauhean ilkeästä.

Näitä mulkkuja löytyy meidän jokaisen faniporukasta, itse kun olin sporassa 16-vuotiaana menossa nordikselle katsomaan kauden avausta, oli siinä meidän vieressä pari kaljupäätä isämmaampulustaja ifk-kannattajaa pilottitakit kiiltäen, ja nohevasti tokaisivat "Kato vittu jokerifaneja, pitäiskö hakata noi homot?". Vähän jännitti jäädä sporasta. En kuitenkaan ole tätäkään hurjaa tarinaa käyttänyt maalatakseni ifk-kannattajia. Kerron vielä toisen, huvittavan tarinan, kauden avauspelistä tältä kaudelta. Olin katsomassa pubissa peliä kaverini kanssa, ja edessämme istui pariskunta. Miehellä ihonmyötäinen paita, pari punttiskertaa alla, ja tribaalitatuointi kliseisesti hauiksessa. Hänen tyttöystävänsä huuteli siinä "vitun jokeripaskavittuhomot" ynnä muuta asiallista. Sitten tuli tilanne, kun ifk-pelaajat ajoi maalille ja kiekko meni maaliin, mutta maali luonnollisesti hylättiin. Markus Granlund meni tapansa mukaan mussuttamaan tuomarille tilanteen jälkeen, johon tokaisin "Painu nyt Granlund vittuun sieltä". Tästähän tämä paikallinen puntti-uuno vasta innostuikin, kääntyi minua ja ystävääni päin ja tokaisi "NYT SITÄ SUUTA SOUKEMMALLE TAI HEITÄN TEIDÄT VITTUUN TÄÄLTÄ BAARISTA". En kommentoinut siihen sen enempää, kun en halunnut puolentoistahuntin kauluspaidalleni (sen janarin)verta, halusin katsella peliä. Ehkä hän halusi hakea sen baarin alfauros-statuksen tuolla kommentilla, tiedä häntä. Tämä matsihan huipentui, kun IFK iski kuudennen maalinsa, joka kirvoitti tämän King Kongin eläimelliseen kahden hauiksen tuplaflexaukseen edessäni minua kohti, eläimellisen "Ööäääärrrhhhjjeeeaahhhh!!!!" -huudon säestämänä.

Miksi kerroin tämän tarinan? En tiedä, se vain tuntui sopivalta tähän paikkaan. Kuitenkin näistä episodeista riippumatta arvostan ifk-kannattajia, ja monet ystävistänikin ovat fiksuja iiefkoolaisia, joilta löytyy itseironiaa ja huumorintajua, niin omaa kuin naapuriseuraakin kohtaan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tyylitajua joko on tai sitten sitä ei ole.

IFK-fanit - hienoa toimintaa ja virtuaalihatunnosto sinne!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mites se porilaisten megareissa Turkuun? Ei vissiin kauheasti kerrottavaa kun pari viimeistä sivua väitelty vain siitä olivatko IFK-fanien "parane pian" -kortit Ipalaisille kiva vai huono juttu.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mites se porilaisten megareissa Turkuun? Ei vissiin kauheasti kerrottavaa kun pari viimeistä sivua väitelty vain siitä olivatko IFK-fanien "parane pian" -kortit Ipalaisille kiva vai huono juttu.

Eipä juuri eronneet siitä, että siellä olisi turkulaisia perheitä istunut. Toki trafiikki oli isompaa, kun kun baarin lähtivät 10 minuutin kohdalla erässä. Maalien jälkeen hetkellisen buustin saivat aikaan volymissa. Lepposissa ja ihan hyvän tuulisissa meiningeissä oli kaikki jota näin.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Jännä kommentti. Rauman Lukko on perustettu vuonna 1936 ja viimeisestä mestaruudesta tulee kuluneeksi 50 vuotta tämän kauden päätyttyä. Olet sitä mieltä, että raumalaiset eivät tiedä syvistä vesistä mitään?

Nyt pitää ensin määritellä mitä tarkoittaa "syvissä vesissä". Voisin kuvitella, että sellainen tilanne on esim. se, kun joukkueen ja kannattajien keskuudessa elää epävarmuus koko joukkueen ja seuran olemassaolosta.

Siitä mitä kirjoitetaan esim. betonilähiöiden ja itätuulen lähteiden omilla keskustelupalstoilla ei kannata muiden ottaa herneitä nenään. Ne ovat kuitenkin oman porukan kesken tapahtuvaa jauhantaa.

Juu, ja olen sama DanC. Halipusi. -b
 

Faga

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten vitussa tälläisen paskan suoltaminen eroaa nuoriso-jaoston trollailusta jossain tifoasiassa? Porissa ja Ilveksen joukoissa muutama äänekäs nimimerkki on jo pitkään vetänyt tätä linjaa, joten yllätyksenä se ei tule, mutta joskus se rajakin ylitetään.

Tähän ketjuun on nyt kolme hieman trollahtavaa jokerikirjoittajaa käynyt kertomassa haisevat terveisensä ja ne ovat sitten kirvoittaneet pitkälti toistakymmentä herjaviestiä Jokereita ja sen faneja kohtaan. Mun mielestä tässä ei ole enää kellään oikeutta moraaliseen ylemmyydentunteeseen. Paitsi niillä, jotka ovat tajunneet pysyä hiljaa tai vaihtoehtoisesti keskittyneet aiheeseen. Poistuin itse siitä joukosta juuri nyt, mutta minkäs teet.

Vituttaa muutenkin, että nämä keskustelut kääntyvät tai käännetään aina Jokerifaneihin. Ja lähes poikkeuksetta negatiivisessa mielessä. Toisinaan siihen on aihettakin, mutta jumalauta liigassa on 13 muutakin faniporukkaa, joiden edesottamuksista keskustella. Jos ei meidän leirissä ujostella tuoda omaa toimintaa ja mielipiteitä esiin, niin eipä jokerifanit ole aiheena tabu kovin monelle muullekaan.

Masculinella on viesteissään pari hyvää pointtia tähän asiaan, joten en lähde niitä enää toistamaan. Lukekaa ne läpi.

Ilvesleirissä HIFK-fanien tempaus otettiin vastaan paremmin kuin osasin odottaa. Helvetin hieno homma ja enää ei ole epäselvyyttä, etteikö tuollaiset pienet, mutta harkitut muistamiset olisi hyvä juttu.

Lainataan koko viesti kun ei ollut mitään mitä olisi voinut karsia. Loistava viesti.

Nämä kolme(?) Jokerit suosikkijoukkueekseen ilmoittavaa nimimerkkiä ovat oikeutettuja, tosin lyhytnäköisiin ja lapsellisiin, mielipiteisiinsä. Samalla tasolla ovat mm. nimimerkit Dats ja VT IFK-leiristä, jotka yhtä lapsellisesti pönkittävät omatuntoaan mollaamalla takaisin omaa "ylemmyttään" suhteessa Jokerifaneihin ja Jokereihin seurana. Lapsenomaista ja lyhytnäköistä käytöstä tuokin. Antaa näiden tämäntasoisten mittailla palikkansa pituuttaan rauhassa, heillä on siihen oikeus, mutta ei siihen tarvitse tarttua.

Tampereen Ilves on huikean hieno seura, joka tulee selviämään vaikeuksistaan ennemmin tai myöhemmin, ja palaa sille tasolle minne se kuuluukin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Näitä mulkkuja löytyy meidän jokaisen faniporukasta, itse kun olin sporassa 16-vuotiaana menossa nordikselle katsomaan kauden avausta, oli siinä meidän vieressä pari kaljupäätä isämmaampulustaja ifk-kannattajaa pilottitakit kiiltäen, ja nohevasti tokaisivat "Kato vittu jokerifaneja, pitäiskö hakata noi homot?". Vähän jännitti jäädä sporasta. En kuitenkaan ole tätäkään hurjaa tarinaa käyttänyt maalatakseni ifk-kannattajia. Kerron vielä toisen, huvittavan tarinan, kauden avauspelistä tältä kaudelta. Olin katsomassa pubissa peliä kaverini kanssa, ja edessämme istui pariskunta. Miehellä ihonmyötäinen paita, pari punttiskertaa alla, ja tribaalitatuointi kliseisesti hauiksessa. Hänen tyttöystävänsä huuteli siinä "vitun jokeripaskavittuhomot" ynnä muuta asiallista. Sitten tuli tilanne, kun ifk-pelaajat ajoi maalille ja kiekko meni maaliin, mutta maali luonnollisesti hylättiin. Markus Granlund meni tapansa mukaan mussuttamaan tuomarille tilanteen jälkeen, johon tokaisin "Painu nyt Granlund vittuun sieltä". Tästähän tämä paikallinen puntti-uuno vasta innostuikin, kääntyi minua ja ystävääni päin ja tokaisi "NYT SITÄ SUUTA SOUKEMMALLE TAI HEITÄN TEIDÄT VITTUUN TÄÄLTÄ BAARISTA". En kommentoinut siihen sen enempää, kun en halunnut puolentoistahuntin kauluspaidalleni (sen janarin)verta, halusin katsella peliä. Ehkä hän halusi hakea sen baarin alfauros-statuksen tuolla kommentilla, tiedä häntä. Tämä matsihan huipentui, kun IFK iski kuudennen maalinsa, joka kirvoitti tämän King Kongin eläimelliseen kahden hauiksen tuplaflexaukseen edessäni minua kohti, eläimellisen "Ööäääärrrhhhjjeeeaahhhh!!!!" -huudon säestämänä.

Miksi kerroin tämän tarinan? En tiedä, se vain tuntui sopivalta tähän paikkaan. Kuitenkin näistä episodeista riippumatta arvostan ifk-kannattajia, ja monet ystävistänikin ovat fiksuja iiefkoolaisia, joilta löytyy itseironiaa ja huumorintajua, niin omaa kuin naapuriseuraakin kohtaan.

En kerro, mutta kerron kuitenkin. Miksi et vaan kehunut IFK fanien tempausta? Miksi tällainen selittely?

Kaikki tietää, että jokaisessa porukassa on hölmöjä, mutta heidän puolustelu tekee koko porukasta hölmön. Ja tämä toteutuu toistuvasti Jokerifanien kohdalla, hölmöilyihin löydetään aina joku ulkopuolinen syy, oli kyse sitten penkkien heittelystä tai tästä tapauksesta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt pitää ensin määritellä mitä tarkoittaa "syvissä vesissä". Voisin kuvitella, että sellainen tilanne on esim. se, kun joukkueen ja kannattajien keskuudessa elää epävarmuus koko joukkueen ja seuran olemassaolosta.

Jos tällä viitataan siihen lyhyeen ajanjaksoon kun Salonoja päätti laittaa seuran myyntiin ja uudet omistajat löytyivät, niin huoh. Eiköhän vastaavia kriisejä ole ollut ihan joka seuralla. Monella pahempiakin, Oulu, Lahti, Kuopio tuoreimpina. Eihän Blues ole koskaan edes pudonnut, onko edes karsinut?
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En kerro, mutta kerron kuite

Minun on tätä pitänyt jo tovin kysyä, mutta nyt on ehkä otollinen hetki. Onko sinulla kaikki ihan hyvin? Olit ennen yksi parhaista Ässäkirjoittajista, mutta nykyään panoksesi on lähes täysin erinäisten keskusteluiden sekoittaminen provoilla. Viesteissäsi ei ole enää asiaa nimeksikään, etkä muutenkaan keskustele asioista, vaan pistät muutaman rivin pieniä piikkejä sinne tänne kun joku puhuu hieman ohi suunsa. Tämä sivusto ei tarvitse yhtään enempää tätä harrastavia kirjoittajia, joten kaino pyyntöni onkin, että voisitko mitenkään palata siihen vanhaan asiakirjoittamiseen ja jättää tämä jatkuva riidan haasto muille. Asioista on niin paljon mukavampi keskustella kun sitä ei tietyt nimimerkit koko ajan yrittäisi suistaa sivuraiteille.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kaikki tietää, että jokaisessa porukassa on hölmöjä, mutta heidän puolustelu tekee koko porukasta hölmön. Ja tämä toteutuu toistuvasti Jokerifanien kohdalla, hölmöilyihin löydetään aina joku ulkopuolinen syy, oli kyse sitten penkkien heittelystä tai tästä tapauksesta.
Pakko vielä erikseen kysyä, vaikka mielipiteeni vuodatinkin jo edelliseen postaukseeni. Mikä on se ulkopuolinen syy, joka penkkien heittelyyn löydettiin? Asianosainen kannattaja kävi tytöltä ja äidiltään pyytämässä välittömästi anteeksi ja nettiinkin kirjoitti omalla nimimerkillään pahoittelunsa ja vähän taustoja siihen, mikä aiheutti pimenemisen. Jos joskus, niin siinä tapauksessa oma töppäys käsiteltiin niin kypsästi, kuin tuollaisessa tilanteessa nyt on mahdollista.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan käsittämätöntä, että tästä keksitään jotain negatiivista.

Kunnioitetaan vastustajaa, mutta kannustetaan omia. Eikö sen juuri niin pitäisi olla?
Siinähän se pähkinänkuoressa. Täällä Jatkoajassakin puhutaan jatkuvasti vastustajan kunnioittamisesta rumien taklausten yhteydessä, mutta ilmeisesti joidenkin nimimerkkien mielestä sama ei koske faneja. Ei ne vastapuolen kannattajat matseissa mulle mitään vihollisia ole, samanlaista jengiä eri lähtökohdista joiden kanssa yleensä vierailla paikkakunnilla tulee erätauoilla bissen ääressä vaihdettua pari sanaa. Näin ei ilmeisesti skenepoliisien mukaan saisi tehdä, koska ne on vittu vihollisia ja niitä pitää vittu vihata. Tottakai sitä katsomossa koittaa huutaa sen toisen porukan suohon ja toivoo vastustajan jengiltä huonompaa peliä kuin omalta, mutta that's it.

United Smile-meiningistä... Mun mielestä osoittaa nimenomaan hyvää makua ja vastustajan kunnioitusta tehdä kriisissä piehtaroivalle Ilvekselle tifo, jossa tsempataan vastustajan jengiä ja faneja lyhyesti. Muu aika sitten keskitytään omien kannattamiseen ihan normaalisti. Ei sinne olla busseilla matkusteltu vetämään mitään Ilves-chantteja ja toivomaan kotivoittoa, vaan kannustamaan omaa jengiä ja siinä sivussa tsempataan helvetin perinteikästä seuraa hoitamaan pelin ulkopuoliset asiansa kuntoon. Jos tässä näkee jotain väärää, niin olen aivan helvetin ylpeä että olen nimenomaan IFK:n Fan Clubin jäsen ja jaan nämä arvot muiden jäsenten kanssa. Mitään "kaikki vihaa meitä mut meit ei vittu kiinnosta"-meininkiä en halua koskaan nähdä omilta. Meillä on oma juttu mitä nähtävästi muuallakin Suomessa osataan arvostaa. Se jos mikä on aihe ylpeyteen.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
En ymmärrä miten muiden joukkueiden fanit eivät tunnu käsittävän, että brändin faneilla ja Jokereiden kannattajilla on tällä hetkellä poikkeuksellisen tulehtuneet välit. Kun ottaa viime viikkojen tapahtumat huomioon niin en yhtään ihmettele etteivät kaikki Jokerikannattajat varauksetta osta tota IFK:n Ilves-tifoa. Imagon kiillotukselta se voi hyvinkin vaikuttaa.

Toinen juttu taas on, että monia Jokereiden kannattajia ärsyttää suunnattomasti tämä median selvä puolueellisuus. Esimerkiksi naapureiden fanien hölmöilyistä ei uutisoida ja media esitti pitkään pelkästään Jokereita syyllisinä 1.9 tapahtumiin. Puhumattakaan kaikesta muusta roskasta alkaen ihan niistä saamarin bussipysäkeistä, paimenkirjeistä tai IFK:n kannattajaryhmän vaatimuksiin kieltää "Hata IFK" huudot katsomosta.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Mites se porilaisten megareissa Turkuun? Ei vissiin kauheasti kerrottavaa

Sivulla 21 on kaksi viestiä ässien megamatkasta, mutta hukkuvat tähän hifkijokeri tappeluun.

Tosiaan ei heidän vierailustaan jää jälkipolville kerrottavaa ja tuskinpa heitä olisi edes huomannut, jos ei täältä olisi lukenut, että heitä on matsiin tulossa 10 bussillista, nyt osasi etsiä heitä katseellaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minun on tätä pitänyt jo tovin kysyä, mutta nyt on ehkä otollinen hetki. Onko sinulla kaikki ihan hyvin? Olit ennen yksi parhaista Ässäkirjoittajista, mutta nykyään panoksesi on lähes täysin erinäisten keskusteluiden sekoittaminen provoilla...

Miten niin provoilla? Tässä ketjussa muutama Jokerifani kommentoi negatiivisesti IFK-fanien toimintaa Ilves pelissä ja useat muiden seurojen fanit ihmettelivät tätä toimintaa. Mitä tekivät muut Jokerifanit? Eivät tuominneet näiden muutamien toimintaa vaan väheksyivät IFK-faneja ja puolustelivat näitä muutamia. Ja tämä toimintamalli toistuu jatkuvasti.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Jos tällä viitataan siihen lyhyeen ajanjaksoon kun Salonoja päätti laittaa seuran myyntiin ja uudet omistajat löytyivät, niin huoh. Eiköhän vastaavia kriisejä ole ollut ihan joka seuralla. Monella pahempiakin, Oulu, Lahti, Kuopio tuoreimpina. Eihän Blues ole koskaan edes pudonnut, onko edes karsinut?

Niin, juurihan mainitsit muutamia seuroja jotka ovat olleet näissä vesissä. Kysykää Oulusta millaista oli. Teillä on omat taustajoukot, meillä oli Salonoja. Eikä karsimisen tai putoamisen välttäminen tarkoita etteikö seura voisi mennä konkurssiin. Alkuperäinen pointtini oli, että ei nyky-Lukko, jota käsittääkseni RB:n tekstissä tarkoitettiin, ole ollut ns. "syvissä vesissä". Mutta kuten 1936 jossain kirjoituksessa mainitsi, tarkoitus oli lisätä yhteenkuuluvuutta ja asennetta matseihin oman joukkueen tukemiseksi. Paskaako tästä, keskiviikon Tappara-matsia odotellessa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:han on nimenomaan tifokulttuurin edelläkävijä. Meillä on sentään laitettu lakanalle toive/käsky oman toimarin ulostamisesta :)

Ihan uteliaisuudesta muuten...onko muilla jengeillä koskaan ollut vastaavia? Viittaan siis tähän legendaariseen 'pentti ulos'- menoon.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nämä kolme(?) Jokerit suosikkijoukkueekseen ilmoittavaa nimimerkkiä ovat oikeutettuja, tosin lyhytnäköisiin ja lapsellisiin, mielipiteisiinsä. Samalla tasolla ovat mm. nimimerkit Dats ja VT IFK-leiristä, jotka yhtä lapsellisesti pönkittävät omatuntoaan mollaamalla takaisin omaa "ylemmyttään" suhteessa Jokerifaneihin ja Jokereihin seurana.
Et nyt oikein ymmärtänyt pointtia. Annoin omassa viestissäni jopa krediittiä Jokereiden fanijoukoille, mutta kyllä se on vaan fakta, että hyvään katomokulttuuriin kuuluu muutakin kuin metelin pitäminen. Siihen liittyy tyylikkyys, toisten kunnioittaminen, perinteiden arvostaminen jne. Tietysti marttyyrikampanjaan kuuluu, että pitää tuoda joka käänteessä esiin sitä jokerifanien sortamista. Kaiken kaikkiaan todella surullista. Onhan se tietysti todella ikävää, kun se 90 % faneista pilaa sinun ja muiden siihen fiksuun 10 %:n osaan kuuluvien maineen.

Mutta nämä muutamat Ilmalan/Turun räkänokat eivät todellakaan vähennä tämän teon arvostusta, huonosta yrityksestä huolimatta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Nyt pitää ensin määritellä mitä tarkoittaa "syvissä vesissä". Voisin kuvitella, että sellainen tilanne on esim. se, kun joukkueen ja kannattajien keskuudessa elää epävarmuus koko joukkueen ja seuran olemassaolosta.

Siitä mitä kirjoitetaan esim. betonilähiöiden ja itätuulen lähteiden omilla keskustelupalstoilla ei kannata muiden ottaa herneitä nenään. Ne ovat kuitenkin oman porukan kesken tapahtuvaa jauhantaa.

Juu, ja olen sama DanC. Halipusi. -b

Niin. Tuo kirjoitus oli tehty raumalaisille kannattajille tilanteessa, jossa Lukko oli hävinnyt ensimmäiset kuusi runkosarjaotteluaan. Ei toki kuvaamaan tilannetta, jossa seuran tulevaisuus olisi kyseessä. Kyllä kannattajat itse määrittelevät milloin on mandaattia kirjoittaa mistäkin.

Ei toki mitään herneitä vedetä nokkaan. Raumalla on tapana sanoa, että jokainen taaplaa tavallaan. Julkisella keskustelupalstalla jauhaessa ei voi välttyä antamasta itsestään sellaista kuvaa, joka kirjoitusten yleisestä tasosta voi lukea. Oman porukan kesken kun jauhetaan niin suosin ehdottomasti suljettua foorumia - ellei sitten haluta nimenomaan kirjoituksilla viestiä jotain ulospäin.

Jos vittuillaan niin pitää olla myös valmis ottamaan vastaan vittuilua. Tämä ei ollut mitenkään sinulle tarkoitettu DanC.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Jos joskus, niin siinä tapauksessa oma töppäys käsiteltiin niin kypsästi, kuin tuollaisessa tilanteessa nyt on mahdollista.

Muistaakseni Ässien maalivahti Raanta sai Jokerifanien parissa syyt tuosta tapahtumasta, koska tuli tuulettelemaan seisomakatsomon eteen, ei sovi kuulemma koodistoon. Ja tätä mielipidettä puolusteli/ ymmärsi moni Jokerifani, vaikka kyseisessä tapahtumassa ei ole yhtään lieventävää asianhaaraa. Mikäli joku heittää penkin yleisön joukkoon jääkiekkopelin takia, hänet pitäisi sulkea laitokseen yleisen turvallisuuden takia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, juurihan mainitsit muutamia seuroja jotka ovat olleet näissä vesissä. Kysykää Oulusta millaista oli. Teillä on omat taustajoukot, meillä oli Salonoja. Eikä karsimisen tai putoamisen välttäminen tarkoita etteikö seura voisi mennä konkurssiin.

Joo, minusta divariin tippuminen on syvempi vesi kuin esim. se että miljonääri pistää seuran myyntiin. Mutta juu, ei tässä ole sen paremmin Espoossa kuin Raumallakaan tarvinnut kummoisia kahluusaappaita pariinkymmeneen vuoteen. Ja hyvä niin tietysti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös