siis mikä tuo kaavake oikein on? Jotain vapaina olevia katsomopaikkoja vai mitä??
Nii jostain paikoistahan siinä tosiaan puhutaan, mutta joka tapauksessa kannattaa tulla paikalle vaikka "vihollinen" oletkin!
siis mikä tuo kaavake oikein on? Jotain vapaina olevia katsomopaikkoja vai mitä??
Skenaario b)
Kannattajat tilaavat firmalta x valmiita lippuja mainoksin, josta saavat sopuhintaan alennusta, koska kaupallisuus. Liput tuodaan kuriirifirman kautta suoraan areenalle hallille.
Olenko väärässä kun väitän että sen kalakukkojen "mosaiikin" sponsorointiaste oli 100%? Ainakin siinä läpsyttimeksi taiteltavissa olleessa pahvissa sponsori oli selkeästi esillä ja käyttöohjekin oli painettu?
Olet 100% väärässä. Siinä oli kääntöpuolella painotalon logo noin sormenpään kokoisena, kuten myös teksti "Make Some Noise". Kuriirifirma todellakin toi ne hallille, kun ne eivät olisi bussien kyytiin ehtineet. Tapahtuman sponsorointirahat käytettiin edelleenkin bussien sponsorointiin. Olen selittänyt tämän jo kahdesti aikaisemmin. Neljännen kerran teen sitten kuvilla.
Ei jumalauta mitä janareita. Yksikään sponsorirahoilla tehty tifo ei ole minkään arvoinen. Yksi koko homman pointeista on näyttävyyden lisäksi käyttää tifoon omia rahoja ja aikaa.
No miten helvetissä se on huono asia, että joku auttaa tifon kustannuksissa?
Tässä on vähän sama pointti kuin siinä, että arvostaa enemmän artistia, joka esittää itse säveltämiään kappaleita kuin massapopparia, jonka biisit tulevat suoraan levy-yhtiön palkkaamalta säveltäjältä.
Kumpi on tärkeämpää, luoda hyvä ja näyttävä tunnelma halliin vai kerätä skenepisteitä mahdollisimman paljon? Hallissa itse kepitetty lippu luo täysin saman verran fiilistä, kuin valmiiksi kepitettynä ostettu. Ihan näin vaan esimerkkinä, toki jos maksavan taho sanelee ehtoja / vaatii suurta näkyvyyttä, pilaa se osaltaan tunnelmaa. Ja ihan vinkkinä, noista e-euroopassa isoilla stadikoilla vedetyistä mosaiikkitifoista iso osa on sponssikamaa. Sielläkin varmaan väärin tehtyä?
Tarkoitat noilla maksetuilla tifoilla ilmeisesti Espanjaa, mutta se onkin varmaan viimeinen paikka mistä mallia kannattaa hakea. Eiköhän meidän matsien tunnelma kuitenkin tätä nykyä kepitä Nordiksen aika kevyesti, joten sitten varmaan ehditään keräämään niitä ''skenepisteitä''.
EDIT:
Tosiaan Espanjasta kannata mitään mallia ottaa: Tifo géant - FC Barcelona-Real Madrid - 21/04/2012 deporteencastille.wordpress.com - YouTube
Ihan paskan näköistä, kurja meininki ja skenepisteet -100.
Kummasti esim. Venäjällä ja Skotlannissa saadaan samanlaiset mosaiikit aikaan ihan kannattajien toimesta:
Uskomatonta tekstiä täällä. Kannattajatoiminnan huonompi puolikas nostaa rumaa käärmeenpäätään. Tähän on tultu. Nyt kannatetaan kannattamisen vuoksi, haetaan näyttävämpää ja näyttävämpää, ei joukkueen takia, vaan omien skenepisteiden takia. Kuvottavaa.
Upeita kaikki. Kyse ei ollut siitä, etteikö noita voisi toteuttaa DIY. En vain millään näe mitään eroa sille, kummalla tavalla tehty tifo tuo enemmän tai vähemmän tunnelmaa itse tapahtumaan. Toki sille ydinjengille varmasti itse koottu ja tehty tifo on varmasti "arvokkaampi", mutta kokonaisuutena melko yksi lysti miten tuommoinen toteutetaan ja kustannetaan. Luulisi, että kaikki keinot hyvän katsomofiiliksen luomiseen olisi sallittuja.
Sun kannattaisi kyllä etsiä apua. Mikä sä olet kertomaan siitä miten intohimoisesti esimerkiksi allekirjoittanut suhtautuu Jokereihin? Se, että olen kiinnostunut myös kannattajatoiminnasta ei vähennä sitä, että joukkueelle tätä tehdään. Luulisi, että Raumalla on viime kauden jälkeen totuttu kehittyvään menoon mutta ehkä olen erehtynyt.
Tosin, kun lainatun nimimerkin viestejä katsoo niin voihan tuo verbaalioksennus olla pelkkä huono provo.
Varmasti kaikki keinot onkin sallittuja, mutta mielestäni toteutustapa on aika kova mittari siinä, kuinka paljon kehtaa kehuskella ja hehkuttaa ennakkoon Suomen suurinta tifoa tai vierastifoa tai mitätahansa. Jaakko antoikin hyvän esimerkin tuossa.
Ei jumalauta mitä janareita. Yksikään sponsorirahoilla tehty tifo ei ole minkään arvoinen. Yksi koko homman pointeista on näyttävyyden lisäksi käyttää tifoon omia rahoja ja aikaa.
Minun mielestäni se että fanit pääsevät hyville paikoille katsomoon markkinahintaa halvemmalla on suoraa taloudellista tukea eli suomeksi sponsorointia joukkueen taholta.Yksikään sponsorirahoilla tehty tifo ei ole minkään arvoinen. Yksi koko homman pointeista on näyttävyyden lisäksi käyttää tifoon omia rahoja ja aikaa.
Minun mielestäni se että fanit pääsevät hyville paikoille katsomoon markkinahintaa halvemmalla on suoraa taloudellista tukea eli suomeksi sponsorointia joukkueen taholta.
Pidänkin siis ihan huoratouhuna että katsomossa on tällaisia maksettuja kannattajia (ja en heitä luonnollisesti pidä minkään arvoisina)
Ei jumalauta.
Paljonko siihen tapahtumaan sitten pitää laittaa omia rahoja, että on mennyt oikein?
Hyvä kuopilaiset. Aika harvoin vierashalleissa mitään tapahtuu.
Onhan Jokerifanit savupommittaneet hippoksen pari kertaa.
Ai niin mutta se on oikeata menoa "tifomaista", "ultrasmaista" ja pommit oli ostettu omilla rahoilla.
No joo turhaan tartuin, Max Power taitaa olla vielä ylä-asteella.