No älä saatana. Ihan varmasti Raumalta löytyy myös tappeluhalukkaita tyyppejä.
Ja ei tuo chantti ole mikään hyväksyminen/kieltäytyminen vaan chantti, chanttaajilta voi sitten erikseen kysellä halukkaita myllyttelyyn jos siltä tuntuu.
Olen kyllä eri mieltä. Jos kannattajaryhmä tollaista vetää niin kyllä se on suora haaste siltä ryhmältä, ei pelkkä chantti.
Jonain päivänä jonkun vastustajaseuran vastaava yhdistys saattaa siiten huutoon vastata sen enempää kyselemättä kun pukeudutaan alakulttuurissa hyvin tunnettuihin vaatemerkkeihin (joita ei Rauman Seppälästä voi vahingossa ostaa) ja provosoidaan suoraan ryhmänä vastapäistä yhdistystä. Niinhän sitä käy grillin jonossakin kun suu alkaa käymään. Sitten voi olla jo myöhäistä piiloutua sen "ei me tosissaan haastettu" -kortin taakse. Multahan se ei ole pois, jokainen kannattajaryhmä valitsee itse mihin skeneen suuntautuu ja mun puolesta ne ketkä haluaa hippaa vetää keskenään niin antaa mennä vaan, kunhan jokainen ryhmä kantaa myös itse vastuunsa valitsemastaan polusta.
Tästä aiheesta olisi muutenkin kiva kuulla eri suunnilta miten eri ryhmät määrittelevät itsensä kotimaisessa skenessä? P.S. Homman idea ei ole mikään "kenellä on kovimmat kollit" vaan ihan mielenkiinto kuulla ryhmiltä itseltään mitä mieltä ovat omasta touhustaan ja tottakai saada teksti-tv:n kautta nähdyt mielipiteet kaikkien toiminnasta. ;)
Jokereilla ei ole muodostunut ainakaan tällä hetkellä vahvaa johtavaa ryhmää vaan EP katsomona muodostuu erikokoisista kaveriporukoista. Ryhmäksi tunnustautuva MK/YB/mikälie mun käsittääkseni sijoittuu jonnekin ultrien ja firman välimaastoon, joskin kundit ikänsä puolesta kuuluvat vielä junnuskeneen. Muita organisoituja gruppoja, ei hyvässä eikä pahassa varsinaisesti tietääkseni ole, joskin kauden hima-avauksen tifo oli pitkälti entisten UJ:n kundien käsialaa. EPry taas on jo kannattajamäärän seurauksena enemmän matkatoimisto ja kattoyhdistys kuin minkäänlainen ryhmä.
IFK:lla B2redsin alaisuudessa pyörivät ilmeisestikin pyrkivät pitämään touhun korrektina ja tiforyhmääkin löytyy mutta ultrakulttuuri ei kutsu, kun taas Stadin Kingejä voi suosiolla kutsua firmaksi?
Mites Turku ja Lahi, entäs RB?