SM-liiga KHL:n farmina

  • 42 012
  • 211

KalleXII

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dinamo Riga
Tuli mieleeni sellainenkin ajatus, että mitäpä jos Jokerit ei organisaationa lähtisikään KHL:aan vaan Helsinkiin perustettaisiin kokonaan uusi organisaatio, joka toki pelaisi Hjartwall-areenassa (nimi saattaa muuttua suht. lähiaikoina joksikin venäläisittäin mediaseksikkäämmäksi). Nykyisestä Jokereiden Liiga-jengistä KHL-joukkueeseen mahtuu maksimissaan kaksi kentällistä. Ne loput täydennettynä Jokereiden juniorimyllyn tuotteilla voisivat sitten pelailla Liigaa ihan kuten tähänkin asti. Toki tämä Liigassa pelaava jengi ei enää olisi se suurin ja kaunein (siis budjetilla mitattuna) vaan todennäköisemmin joku keskitason porukka.

En oikein usko että edes Hjallis olisi niin vatipää, että yrittäisi siirtää Jokereiden (A-)junnuja johonkin Venäjän U20 MHL sarjaan (ja nuorempia vast. sarjoihin).
 

scholl

Jäsen
Tuli mieleeni sellainenkin ajatus, että mitäpä jos Jokerit ei organisaationa lähtisikään KHL:aan vaan Helsinkiin perustettaisiin kokonaan uusi organisaatio, joka toki pelaisi Hjartwall-areenassa (nimi saattaa muuttua suht. lähiaikoina joksikin venäläisittäin mediaseksikkäämmäksi).

niin siis tuo vaihtoehtohan oli luonnollisesti olemassa, mutta HH valitsi toisin. Eihän Jokereiden siirtymistä KHL:ään olisi tarvinnut kesällä vatvoa, jos Jaffalaan olisi perustettu uusi jengi KHL:ää varten ja vain halli olisi myyty. Harkimo ja kumppanit laskevat sen varaan, että Jokereiden fanit ja muut lätkää seuraavat hyppäävät Jokereiden brändin mukana KHL:ään. Sen vuoksi ratkaisu näin päin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vaikea se on ottaa HIFK:ta vakavasti kun on toista kymmentä ulkkaria ja valtaosa niistä floppaa. Siinä olisi varmaan ollut Jokerijunnuillekin käyttöä.

Tämä on ihan totta, mutta ei tuo itse asiaa muuta. Jokerien farmina toimiminen olisi noloa ja vastenmielistä, ja ainakin omalla kohdallani HIFK:n kannattaminen jäisi siihen. Toki itsensä voi nolata monella muullakin tavalla, mutta miten se tähän asiaan liittyy? Ja ihan sama olisi muidenkin jengien farmina, vaikkakin Jokereiden kohdalla nöyryytyskerroin olisi suurin.
 

PJx

Jäsen
niin siis tuo vaihtoehtohan oli luonnollisesti olemassa, mutta HH valitsi toisin. Eihän Jokereiden siirtymistä KHL:ään olisi tarvinnut kesällä vatvoa, jos Jaffalaan olisi perustettu uusi jengi KHL:ää varten ja vain halli olisi myyty.
Pidän hyvin epätodennäköisenä, että tällainen järjestely olisi ollut mahdollinen ilman, ettei olisi varmistettu moneen kertaan, ettei KHL- ja SM_liigajengeillä voisi olla mitään kytkentää toisiinsa.

KHL:n päästäminen Liigan päätöksenteon ytimeen olisi samalla merkinnyt lähes tulkoon farmistatuksen sementöintiä. Näin kokonaisvaltaista liigan kampitusta olisi liitto tuskin ollut valmis tekemään.

Aivan varmasti tätäkin vaihtoehtoa oltiin pohdittu pienemmän riesan tienä, mutta asiasta oli jo tietyn lainen "ennakkopäätös" Salonojan osalta. Se olisi tuskin muuttunut hovissa, varsinkaan, kun taustalla hääri venäläinen raha.
 

scholl

Jäsen
Aivan varmasti tätäkin vaihtoehtoa oltiin pohdittu pienemmän riesan tienä, mutta asiasta oli jo tietyn lainen "ennakkopäätös" Salonojan osalta. Se olisi tuskin muuttunut hovissa, varsinkaan, kun taustalla hääri venäläinen raha.

voit olla oikeassa. Ajattelin vain, että kun Prahassa on onnistunut niin olisi nykytilanteessa onnistunut täälläkin, jos halli olisi ollut myyty.

Tosin itse usko, että mitään vaihtoehtoja ei mietitty, vaan kun venäläiset ostivat hallin niin he asettivat ehdoksi kaupoille sen, että Jokerit siirtyy KHL:ään, jonka jälkeen Harkimo alkoi toimia sen reunaehdon mukaisesti. Toki spekulaatiota, mutta näin veikkaisin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tämä on ihan totta, mutta ei tuo itse asiaa muuta. Jokerien farmina toimiminen olisi noloa ja vastenmielistä, ja ainakin omalla kohdallani HIFK:n kannattaminen jäisi siihen. Toki itsensä voi nolata monella muullakin tavalla, mutta miten se tähän asiaan liittyy? Ja ihan sama olisi muidenkin jengien farmina, vaikkakin Jokereiden kohdalla nöyryytyskerroin olisi suurin.

Ymmärrän kyllä tämän kunniakysymyksen oikein hyvin, mutta silloin kun olin 10v oli noloa käyttää pyöräilykypärää. Myöhemmin ymmärsi, että se on kuitenkin järkevää. En rupea sen enempää jeesustelemaan, koska minulle olisi varmasti yhtä vaikeaa niellä ylpeyteni jos Jokerit olisi jonkun jengin farmiseura.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Oman puolensa tuohon farmiseura-dilemmaan tekee myös se, että KHL on kuitenkin aika isolle osalle kiekkoa seuraavista suomalaisista ihan yhtä hälläväliä-touhua kuin salibandyn mestaruussarja tai superpesis.

Heille lähtökohtaisesti Jokerit katoaa urheilukartalta ja tällaisen seuran farmijoukkueena toimiminen olisi näiden fanien silmissä ymmärtämättömissä olevaa typeryyttä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Heille lähtökohtaisesti Jokerit katoaa urheilukartalta ja tällaisen seuran farmijoukkueena toimiminen olisi näiden fanien silmissä ymmärtämättömissä olevaa typeryyttä.

Tähän saadaan selvyys ensi kaudella. Itse olen taipuvainen uskomaan, että Jokerit on edelleen yhtä kuuma puheenaihe kahvipöydissä kuin ennenkin, ehkä jopa kuumempi.
 

scholl

Jäsen
Ymmärrän kyllä tämän kunniakysymyksen oikein hyvin, mutta silloin kun olin 10v oli noloa käyttää pyöräilykypärää. Myöhemmin ymmärsi, että se on kuitenkin järkevää. En rupea sen enempää jeesustelemaan, koska minulle olisi varmasti yhtä vaikeaa niellä ylpeyteni jos Jokerit olisi jonkun jengin farmiseura.

Itse en ole vieläkään käyttänyt pyöräilykypärää. Niitä ei ollut edes keksitty silloin, kun olin 10v. Sen sijaan pipoja ei käytetty vaikka olisi ollut kuinka kylmä. Niitä käytti vain nörtit. Nyt nuorisohampparit käyttävät pipoja sisälläkin.

Minusta se on yhtä noloa, että Jokerit on venäläinen ja pelaa KHL:ssä kuin se, että joku seura olisi Jokereiden farmiseura. Päähän vai mahaan -dilemma, jos oikeasti aletaan valita, kumpi on nolompaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Tähän saadaan selvyys ensi kaudella. Itse olen taipuvainen uskomaan, että Jokerit on edelleen yhtä kuuma puheenaihe kahvipöydissä kuin ennenkin, ehkä jopa kuumempi.

Totta kai Jokereista puhutaan ja toivottavasti media antaa puhuttavaa. Mutta siltikin uskon etten ole ainoa, jolle KHL ei merkitse yhtään mitään.

Olen kuitenkin jonkinasteinen ruokailija siinä mielessä, että pelkästään runkosarjan pelejä tulee katseltua kauden aikana Liigaa 60+, NHL:ää 15-20 ja Elitserieniä (eiku SHL:ää) noin 15 peliä.

KHL pelejä en ole koskaan nähnyt yhtään, enkä tässä vaiheessa usko ensimmäistäni korkkaavani ensi kaudellakaan.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Totta kai Jokereista puhutaan ja toivottavasti media antaa puhuttavaa. Mutta siltikin uskon etten ole ainoa, jolle KHL ei merkitse yhtään mitään.

Et todellakaan ole ainoa, mutta niitä, joille KHL ei merkitse yhtään mitään, on koko ajan vähemmän ja vähemmän. KHL:n suosio kasvaa Suomessa tasaisesti, näkeehän sen ihan tällä palstallakin. Jokereiden siirtyminen tuskin ainakaan vähentää keskiverron kiekonseuraajan kiinnostusta KHL:ää kohtaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tähän saadaan selvyys ensi kaudella. Itse olen taipuvainen uskomaan, että Jokerit on edelleen yhtä kuuma puheenaihe kahvipöydissä kuin ennenkin, ehkä jopa kuumempi.

Niin, mielenkiinnolla odotan minäkin mitä tapahtuu.

Ihan vakavasti ottaen, aika vaikeaa sanoa, mitä tapahtuu. Oikeasti Jokereiden kannattaa satsata siihen venäjänkieliseen vähemmistöön, jospa he ottaisivat joukkueen omakseen?

Siihen en kyllä usko, että Jokereista minkään sortin suosikkia tulee kenellekään sellaiselle, joka ei Jokereita ole aiemmin fanittanut.

Esimerkiksi oma mielenkiinto ei riitä ostamaan lippua Jokerien KHL-matsiin vain niiden "parempien pelaajien" takia, vaikka Jokereiden Liigamatseissa taas olen satunnaisesti käynyt, mm. Hifk-Jokerit-väännöissä + tietysti Ässiä vastaan pelatuissa.

Syy: Kyseessä ei ole kotimaan jääkiekon pääsarja. Aivan samasta syystä en käy katsomassa vaikkapa salibandy-otteluita, Liiga ja suomalainen jääkiekkoilu vaan on itselleni se isoin juttu.

Voi tosiaan silti olla, että olen itse vähemmistössä ja katsojia Jokereilla riittää. Joku palstalainen kuitenkin sanoi aika hyvin, että pitää muistaa suomalaisten menevän urheilutapahtumiin pitkälti myös menestyksen perässä: pelin tasolla ei suurta merkitystä ole, jos tappioita tulee koko ajan voittoja enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Et todellakaan ole ainoa, mutta niitä, joille KHL ei merkitse yhtään mitään, on koko ajan vähemmän ja vähemmän. KHL:n suosio kasvaa Suomessa tasaisesti, näkeehän sen ihan tällä palstallakin. Jokereiden siirtyminen tuskin ainakaan vähentää keskiverron kiekonseuraajan kiinnostusta KHL:ää kohtaan.

Jokerifanien kannalta toivon vilpittömästi näin olevan.

Ja onhan tuonne pari jollain tasolla kiinnostavaa jengiä kuitenkin ehkä ilmestynyt. Lähinnä tuo Zagrebin joukkue. Jokerit olisi omissa silmissäni tuohon sarjaan peilaten se toinen oikeasti kiinnostava.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Et todellakaan ole ainoa, mutta niitä, joille KHL ei merkitse yhtään mitään, on koko ajan vähemmän ja vähemmän. KHL:n suosio kasvaa Suomessa tasaisesti, näkeehän sen ihan tällä palstallakin. Jokereiden siirtyminen tuskin ainakaan vähentää keskiverron kiekonseuraajan kiinnostusta KHL:ää kohtaan.

Joo, tuohon uskon minäkin, että KHL sinällään kiinnostaa useampia kun Jokerit sinne menee.

Itsekin varmasti tsekkaan sen, miten Jokerien pelit siellä ovat menneet. Tällähän hetkellä ainakin oma mielenkiintoni rajoittuu niihin muutamiin suomalaisiin tähtipelaajiin ja muutamaan Ässissä pelanneeseen ulkkariin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Et todellakaan ole ainoa, mutta niitä, joille KHL ei merkitse yhtään mitään, on koko ajan vähemmän ja vähemmän. KHL:n suosio kasvaa Suomessa tasaisesti, näkeehän sen ihan tällä palstallakin. Jokereiden siirtyminen tuskin ainakaan vähentää keskiverron kiekonseuraajan kiinnostusta KHL:ää kohtaan.

Tällä palstalla suhde on tällä hetkellä 4311:31 eli SM-liiga osiolla on 4311 lukijaa, KHL osiolla 31. Jokereiden siirtyessä KHL:ään SM-liigajoukkueiden fanien kiinnostus loppuu, uusi kiinnostuneita tulee pääkaupunkiseudulta varmasti. Ei enää pitkiä Jarkko Ruutu vänkäyksiä tai Liigan kurinpidon haukkumista...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tällä palstalla suhde on tällä hetkellä 4311:31 eli SM-liiga osiolla on 4311 lukijaa, KHL osiolla 31. Jokereiden siirtyessä KHL:ään SM-liigajoukkueiden fanien kiinnostus loppuu, uusi kiinnostuneita tulee pääkaupunkiseudulta varmasti.

Vielä pari vuotta sitten suhde olisi ollut ehkä 4311:15, jos KHL:llä olisi ollut oma osionsa. Suosio kasvaa tasaisesti, yksi merkki siitä on tuo oman osion perustaminen täksi kaudeksi.

Ainakaan täällä palstalla muiden SM-liigajoukkueiden fanien kiinnostus Jokereita kohtaan ei taatusti tule loppumaan eivätkä vastaavasti Jokerifanit lopeta liigaosioon kirjoittelua.

Ja onhan tuonne pari jollain tasolla kiinnostavaa jengiä kuitenkin ehkä ilmestynyt. Lähinnä tuo Zagrebin joukkue. Jokerit olisi omissa silmissäni tuohon sarjaan peilaten se toinen oikeasti kiinnostava.

Eli vaikka KHL ei merkitse yhtään mitään, kiinnostaa se kuitenkin hieman.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Eli vaikka KHL ei merkitse yhtään mitään, kiinnostaa se kuitenkin hieman.

Itse sarja ei kyllä kiinnosta yhtään. Sitä ei poista se tosiasia, että Zagreb kiekkokaupunkina on mukavan eksoottinen ja sinne on paperilla saatu tuttuja nimiä sisältävä pohjoisamerikkalainen joukkue.

Vedonlyöntimaailman ajamana joukkueen edesottamuksista tuli kauden alussa hankittua informaatiota, mutta sekin yllätysmomentti kertoimien valossa tuli ja meni.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse ainakin voin myöntää että Narrien taival KHL:ssä kiinnostaa hyvinkin paljon jo sen suomalaisuuden vuoksi. Alussa kiehtoo varmasti uutuudenviehätys, mutta taantumisen vaara on olemassa muutaman vuoden kuluttua. TV-diili on tässä kohtaa ensiarvoisessa asemassa. Kykeneekö Narrit säilyttämään ns. identiteettinsä, vai lähdetäänkö parin kauden jälkeen tavan mukaisesti kilpavarusteluun mukaan? Aika näyttää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ainakaan täällä palstalla muiden SM-liigajoukkueiden fanien kiinnostus Jokereita kohtaan ei taatusti tule loppumaan eivätkä vastaavasti Jokerifanit lopeta liigaosioon kirjoittelua...

En jaksa uskoa, että liigajoukkueidenfanit olisivat kovin kiinnostuneita Jokereiden KHL-taipaleesta. Aluksi varmasti on uutuuden viehätystä, mutta luultavasti seuraaminen jää aika vähälle, oman joukkueen ja oman sarjan tapahtumissa on varmasti tarpeeksi. Ja uskoisin vastaavan käyvän myös toisinpäin eli tuskin palstan Jokerifanit kovin aktiivisesti liigaa seuraa ja kommentoi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En jaksa uskoa, että liigajoukkueidenfanit olisivat kovin kiinnostuneita Jokereiden KHL-taipaleesta. Aluksi varmasti on uutuuden viehätystä, mutta luultavasti seuraaminen jää aika vähälle, oman joukkueen ja oman sarjan tapahtumissa on varmasti tarpeeksi. Ja uskoisin vastaavan käyvän myös toisinpäin eli tuskin palstan Jokerifanit kovin aktiivisesti liigaa seuraa ja kommentoi.

Niin, tuskin esimerkiksi otteluketjussa on hirveästi muiden liigajoukkueiden faneja, koska tuskin hirveän moni Jokereiden peliä jaksaa kuitenkaan tv:n tai radion välityksellä seurata?

Oman (uuden) mielenkiintonsa ensi kaudella tuo myös se, että enemmän kuin todennäköisesti joku Sport tms nousee Liigaan ja ainakin itse olen äärimmäisen kiinnostunut kaikesta tähän liittyvästä.. hieno nähdä uusi joukkue Liigassa, vaikka Jokerien lähtö onkin pääsääntöisesti ikävä asia omasta mielestäni.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Tulen varmasti seuraamaan KHL-Jokereita, koska ovathan he eräänlaisia Suomen "edustajia" vieraassa idässä. Mutta luultavasti Jokereista tulee samalla hyvin hajuton ja mauton porukka, jonka tuloksille vain hymähtelee ku selaa teksti-tv:tä.

Mielenkiintoista nähdä, tuleeko Jokereista Suomen EHT-porukka vai jokerijunnujen väylä maailmalle vaiko ostetaanko joukkue täyteen kanukkeja ja muita palkkasotureita. Itse olisin halunnut nähdä yhteisen pohjoismaisen liigan kuin Jokereiden loikkaamisen KHL:ään, mutta valitettavasti siihen asti ei päästy.

En jaksa uskoa, että Liiga taantuu KHL-farmiksi. Eiköhän lähivuosina Helsinkiin nousee joku uusi tekijä, joka alkaa hyödyntää Jokereiden nykyistä juniorimyllyä. Onko tulevaisuudessa sitten kaksi jengiä siinä IFK:n uudessa hallissa ja KHL-Jokerit on sitten se rahalehmä, jonne laahataan Liigan kerma.

VH87 nosti esiin mielenkiintoisen pointin. Jokerit saa neuvotella itse TV-sopparin ja toivon, että ku takana on paljon venäläistä rahaa, niin pelit näkyvät vapaalla kanavalla. Sillä voisi voittaa faneja omalle puolelle.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Alussa kiehtoo varmasti uutuudenviehätys, mutta taantumisen vaara on olemassa muutaman vuoden kuluttua.

Tämä saattaa olla vaara ns. Hard-core fanien keskuudessa, mutta itse en usko Jokereiden katsojakatoon missään vaiheessa. Tästä huolen pitävät turismi ja yritykset. Helsinki onkin mielestäni juuri tässä suhteessa ainoa oikea paikka KHL - seuran kotipaikaksi. Väkiluku, yrityselämän vireys sekä laajuus ja turismi ovat juuri ne asiat, jotka erottaa Helsingin muista suomalaisista kaupungeista niin isolla kontrastilla, että tällainen "riski" on järkevä ottaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä saattaa olla vaara ns. Hard-core fanien keskuudessa, mutta itse en usko Jokereiden katsojakatoon missään vaiheessa. Tästä huolen pitävät turismi ja yritykset. Helsinki onkin mielestäni juuri tässä suhteessa ainoa oikea paikka KHL - seuran kotipaikaksi. Väkiluku, yrityselämän vireys sekä laajuus ja turismi ovat juuri ne asiat, jotka erottaa Helsingin muista suomalaisista kaupungeista niin isolla kontrastilla, että tällainen "riski" on järkevä ottaa.

Olen samaa mieltä, kyllä Jokereiden otteluihin yleisöä riittää, yleisökeskiarvo tuskin putoaa.

Mutta jos puhutaan jääkiekkoyleisön yleisestä kiinnostuksesta Jokereita kohtaa, sen uskoisin vähentyvän. En jaksa uskoa, että Pentti Peruskatsojaa Vaasasta, Oulusta tai muualta pääkaupunkiseudun ulkopuolelta kiinnostaa kovin paljon KHL:ssä pelaavan Jokereiden asiat. En siis usko koko Suomen KHL-Jokereihin.

Tällä palstalla tulee käymään vastaavasti, Jokerifanit siirtyvät KHL osioon ja vänkäävät siellä pääosin keskenään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tämä on ihan totta, mutta ei tuo itse asiaa muuta. Jokerien farmina toimiminen olisi noloa ja vastenmielistä, ja ainakin omalla kohdallani HIFK:n kannattaminen jäisi siihen. Toki itsensä voi nolata monella muullakin tavalla, mutta miten se tähän asiaan liittyy? Ja ihan sama olisi muidenkin jengien farmina, vaikkakin Jokereiden kohdalla nöyryytyskerroin olisi suurin.

Jaksan epäillä että jos näin kävisi (ei käy kun tietää kuinka huonot välit Jokereilla ja HIFKillä on) niin todellisuudessa et hylkäisi HIFKiä vaan peleissä tulisi käydyksi ihan samalla tapaa. Nillitystä se tietenkin herättäisi. Tuskin teidän pelaajistokaan sillä ainakaan nykyisestä sekoilusta huonontuisi. Ja kysehän ei ole mistään puhtaasta farmitoiminnasta vaan ainakin Jokereiden taholta halutaan puhua yhteistyöstä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
En jaksa uskoa, että Pentti Peruskatsojaa Vaasasta, Oulusta tai muualta pääkaupunkiseudun ulkopuolelta kiinnostaa kovin paljon KHL:ssä pelaavan Jokereiden asiat. En siis usko koko Suomen KHL-Jokereihin..

Juu, ei varmaa kiinnosta, tuo on totta. Sen sijaan varmasti, jos työreissu Helsinkiin osuu esim omalla kohdallani juuri KHL-ottelupäivälle, menen katsomaan sen. Näin tekee varmasti moni muukin ja tosiaan siihen pitkälti perustuu se, että porukkaa riittää. Samoin yritykset kiikuttavat aivan varmasti sankoin joukoin varsinkin venäläisiä yritysvieraita katsomaan ryssäkiekkoa. Se, kuinka muovinen tuosta seurasta tulee, en ota kantaa. Omasta mielestä KHL on kovin muovinen ja väkisin tehty sarja.

Samoin oletan, että Jokeri-fanit saa rauhassa keskustella jatkossa keskenään Jatkiksella. Kun joku Rudi sitten rottailee niin ansiokkaasti, että se ylittää valtakunnallisen uutiskynnyksen, käy joku muukin kommentoimassa asiaa.
Tämä on ehkä juuri se tosifanien kohdalle koituva suurin "tappio", kun yksi ja ehkä eniten mielipiteitä suuntaan ja toiseen generoiva seura poistuu näyttämöltä. Tätä ei tule Sport, KooKoo tai vaikka Jukurit korvaamaan. Tuo nyt on tietty ollut jo muutenkin päivänselvää. Kyllä me ollaan siten kaikki suomalaisten sarjojen kannattajat häviäjiä tässä tapauksessa ja se on sääli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös