Viestin lähetti redwings19
Kysymys on juuri siitä, että kuolisinko maani puolesta? en.
Mutta tottakai perheen puolustaminen on eri asia, jonka puolesta tekisin mitä vain. Mutta kun näissä sodissa on kyse aivan järjettömistä asioista: maa plänteistä, uskonnoista, öljystä, ym. paskasta, sitä en voi käsittää. Se että miksi yleensä missään pitää olla armeijaa, sitä en halua, enkä voi ymmärtää.
Asioihin pitää olla muu ratkaisu, kuin sota ja heti ensimmäiseksi asevoimilla uhittelu. Kaikki asevoimat pitäisi lakkauttaa on minun mielipiteeni ja tämä helvetin tappaminen ei ainakaan aseilla lopu, eikö se ole jo tullut esim. Irakista selväksi.
Sitä tässä siis tarkoitan että miksi niitä armeijoita pitää olla missään, miten helvetissä se ketään auttaa että hankitaan enemmän ja isompia aseita laajennetaan asevoimia? ja sitten ollaan niin vitun rauhan haluisia. Sodassa kun ei ole voittajia ja pahimmat kärsijät ovat ne jotka on siihen kaikkein vähiten syyllisiä: siviilit.
Sodassa on aina kyseessä myös oma perhe.
Ja jos sattuu Suomi nimisestä maasta omistamaan omaa maata, niin Venäjä nimisessä maassa sitä ei omistakkaan. Että tällöin on kyse myös omasta omaisuudesta.
Minä en ainakaan halua ottaa sitä riskiä, että minun avovaimo ja tytär raiskattaisiin täällä jonkun muun maan sotilaiden puolesta, koska minä en lähde puolustamaan pelkästään maata.
Ja tuota tapahtuu joka sodassa, ikävä kyllä. Varmasti Suomalaisetkin ovat sodissaan raiskanneet jopa oman maan vieraan pitäjän naisia.
Osittain tahdon tällä myös tarkoittaa sitä, että minulla on täällä asiat hyvin. En minä halua kuulua Ruotsin tai Venäjän vallan alle. Jenkeistä puhumattakaan.
Se mitä tuolla lähi-idässä taas tapahtuu herättää minussa vaan sääliä. Kaverit tekee itsemurha iskuja, että saisivat paratiisissa 100 neitsyttä.
Jenkit meni vapauttamaan Irakin, joo tosiaan, öljythän ne meni sieltä hakemaan.
Aseista tuskin päästään eroon ja tätä taustaa vasten on turha meidänkään luopua aseistamme.
Ihminen ei ole ainoa eläinlaji joka puolustaa reviiriään, me olemme vain ainoa eläinlaji, joka tekee sen asein.
Luonnosta saa vastaukset lähes kaikkiin kysymyksiin. Useimmat ihmiset ei tapa, jos ei ole pakko. Ihminen puolustaa reviiriään, ihan niinkuin moni muukin eläinlaji.
Ihminen haluaa valtaa, samalla tavalla, kuin moni muu eläinlaji.
Ihmistä ohjaa alkukantaiset vaistot ja ne pulpahtaa pintaan mitä merkillisimmässä paikoissa (yleensä baari-illan päätteeksi nakkijonossa).
Maailmaa ympärillämme emme voi muuttaa. Voimme vain oppia ymmärtämään sitä. Sotia on ollut ja tulee aina olemaan. Aseita tullaan aina kehittämään ja aina tulee olemaan sotavoimien vastustajia.
Suomella on nyt takanaan historian pisin rauhanvaihe. Missään ei ole kirkossa kuulutettu, että se kestää vielä seuraavan sukupolven yli. En minä sotaa todellakaan toivo, mutta jos semmoinen tulee, niin perhettäni minä lähtisin rintamalle puolustumaan.
Ja en miettisi moraalisia kysymyksiä, miksi näin on.