Viestin lähetti Yläpesä
Sitäpaitsi. En ole puhunut itsestäni viesteissäni, vaan asiasta. En ole luokittautunut sivariksi missään. Se sinulle ja Sistikselle tiedoksi. Vai onko se ajatuksena mahdottomuus, että armeijan käynyt saattaa kannattaa sen alasajoa?
Ei toki ole mahdoton ajatus, mutta puutun tähän kommenttiin aiemmissa viesteissäsi:
"Eipä näitä tällaisia paikkoja tai rekrytoijia ole tullut vastaan ja kovasti epäilen että niitä olisi olemassakaan. Muualla kuin kyseisillä perusteilla armeijaan menevien aseöljynkosteisissa päiväunissa."
Kommenttisi siis ainakin minun mielestäni oli tulkittavissa siten, että et ole kohdannut missään vaiheessa työelämääsi rekrytoijia, joita ei haittaa, vaikkei olisikaan käynyt armeijaa. Eli tästä tein sen johtopäätöksen, että et ole käynyt armeijaa ja saanut silti tuon työpaikan. Eli että et ole menettänyt yhtään 'mahdollisuuttasi' siviilipalveluksestasi johtuen.
Toki tulkintani voi olla väärä, mutta íhmettelen sitten että miten voit tietää olisitko saanu kyseistä paikkaa jos olisitkin ollut sivari...
No joo, kannattanee lopettaa tähän ketjuun kirjoittelu. Nämä menevät aina siihen, että antaa tahtomattaan itsestä sen kuvan, että olisi joku asekiihkoilija ja sivareita vihaava ihminen. Tämä kun ei pidä alkuunsakaan paikkaansa.
Selvennetään nyt loppuun:
1. Olen käynyt armeijan. Siellä vitutti, mutta koin koulutuksen hyödylliseksi.
2. Siviilipalvelusmiehiä vastaan minulla ei ole mitään.
3. Vastustan siviilipalvelusajan lyhentämistä, koska kyseessä on varsinaisen laillisen palveluksen rinnalle kehitetty vaihtoehto. Vaihtoehto ei saa mielestäni olla silloin helpompi, kuin tuo varsinainen palvelus.
4. Näen punaista heti, kun armeijan käyneitä ihmisiä aletaan vihjailemaan natseiksi, sotakiihkoilijoiksi, asehulluiksi ja vaikka miksi.
5. Olen itsekin sitä mieltä, että siviilipalvelusjärjestelmä tarvitsisi remonttia. Kommenttini voi etsiä toisesta ketjusta. En ala enää sitä tänne kirjoittamaan.