Sipsit

  • 169 833
  • 852

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuli pari päivää sitten testattua Ranchers cut - black pepper & chivesisä. Oli niin hyviä että piti testata uudestaan! Kai tää 175 g pussikoko on just hyvä sipsilakossa olevalle...
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aikuiset kykenevät tekemään omia päätöksiään, mutta haitallista se on, kun kouluikäiset lapset rouskuttavat yhdellä seisomalla 300g sipsipussin ruokailun sijasta. Olen nähnyt omin silmin, kun lapsi ulkoiluttaa jotain tuollaista sipsipussia. Lapsen ulkomuodosta päätellen pussia tuskin vietiin enää takaisin kotiin. Pienempi n. 120-150g pussi olisi sentään puolet pienempi, mutta ne ovat yleensä kalliimpia kuin 300 gramman jotkut Xtra-sipsit tai vastaavat.

Karkkipusseissa sama. Aikoinaan 180-200g pussi oli jättipussi. Nyt ne isot pussit ovat jotain 400-500g, joita lapsi vetää yhdellä kertaa koko pussin.
Se on aikuisten tehtävä valvoa mitä lapset tekevät, ostavat, tai mitä syövät. Ei kuulu sipsipussien vastuualueeseen.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt on muuten Taffelin megapusseissa ostajan markkinat. Näkyi Citymarketissa olevan männä viikolla Taffelin megapussit 1,49€/pussi ja äsken Prismassa kaksi Taffelin megapussia 4€. Ilmeisesti tekevät tilaa pienemmille pusseille. Itse en juuri sipsejä osta, mutta Citymarketista piti yksi pussi perinteisiä lastuja ottaa mukaan. Siellä on muuten pussin takana ohje, että megapussi sisältää 8 vai oliko 10 annosta. En muista onko tällainen "ohjeistus" ollut aikaisemmin pussiin printattuna. No sipseillä ruokavalionsa täytettävä varmasti pystyy keksimään keinot myös pienemmän pussikoon toimimisen kanssa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Totta joka sana. Mutta käykö tässä nyt sitten niin, että niitä pienempiä tuleekin ostettua useammin/enemmän? Kun "ihan vähän vaan tuosta napsin, eihän tässä ole kuin 150g".
Ei ainakaan itsellä tule ostettua yhtään useammin. Olen jo pitkään ottanut tavaksi ostaa viikonlopuksi pussin, jonka vedän sitten perjantaina tai lauantaina. Ihan hyvin riittäisi se 150 g pussikin, mutta kun välttämättä kaupasta ei sitä suosikkimakua löydy kuin jossakin 325 g pussissa, niin sitten ostaa sen, ja kun se pussi on avattu niin sen sitten vetää useimmiten loppuun saakka.

Jos pienemmissä pusseissa olisi parempi saatavuus, niin oma sipsienkulutus vähenisi varmaan liki puoleen. Ei se niin valtavaa toki ole nytkään, mutta eipä nuo mitään terveysruokaa ole niin ei haittaisi jos vieläkin vähentäisi.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Täytyypä hankkia sauna täyteen niitä, sillä arvohan nousee koko ajan sitä mukaa kun tuote katoaa markkinoilta. Voi sitten tehdä omaisuutensa myymällä niitä vähitellen pois kovaan hintaan.
Höh, olisi pitänyt olla hiljaa, mutta pitää sen verran olla kallellaan jatkoaikaan. Kohtahan kiiltävät sipsipussit ovat uutena vuotena kuin Thunder King oli aikoinaan. Vintage on se sana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Flou

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei ainakaan itsellä tule ostettua yhtään useammin. Olen jo pitkään ottanut tavaksi ostaa viikonlopuksi pussin, jonka vedän sitten perjantaina tai lauantaina. Ihan hyvin riittäisi se 150 g pussikin, mutta kun välttämättä kaupasta ei sitä suosikkimakua löydy kuin jossakin 325 g pussissa, niin sitten ostaa sen, ja kun se pussi on avattu niin sen sitten vetää useimmiten loppuun saakka.

Jos pienemmissä pusseissa olisi parempi saatavuus, niin oma sipsienkulutus vähenisi varmaan liki puoleen. Ei se niin valtavaa toki ole nytkään, mutta eipä nuo mitään terveysruokaa ole niin ei haittaisi jos vieläkin vähentäisi.

Kyllä riittää joo pienemmät sipsipussit. Esim. se 120g hot rod pussi on tullut otettua monesti, tai sitten kikkailtu niillä 75g pikkupusseilla niin että ottaa 2kpl: toinen perussipsiä ja toinen Manhattan. Ja pienempi Pringles tötsä toimii kans.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Doritos flaming hot. Näitä olen viime aikoina popsinut. Vissiin joku uutuus, sillä paikallisessa Prismassa nämä oli tarjouksessa 1.99€ pussi.

Eilen kun näitä teki mieli, niin tottakai ne oli jo loppu tarjouskorista, enkä hyllystä näitä löytänyt. Tuli paha mieli.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Megapussit on mun mielestä aivan liian isoja, joten olen lähinnä iloinen niiden poistumisesta. Taffelin sipsit kuuluvat kuitenkin omiin suosikkeihini, joten olenkin salaa jo pitkään toivonut pussikokoa, joka ei olisi megabag, mutta kuitenkin isompi kuin original bag. Hienoa jos sellainen on nyt tulossa!
 

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
Tuli otettua Estrellan ruskistettu voi & chili testiin. Voin heti sanoa että ei jatkoon, eikä todellakaan listalle "ostan uudestaan". Luulin ostaneeni sipsejä, mutta näköjään ostin jäätävän ison pussin sipsin muotoon tehtyjä pähkinöitä. Pussin takapuolella toki sipsejä mainostetaan "ruskistetun voin pähkinäisellä maulla", mutta kun maku ei todellakaan ollut mikään "pähkinäinen" vaan täysin pelkän pähkinän makuinen. Chiliä en maistanut olleenkaa, enkä kyllä mitään muutakaan kuin pelkän pähkinän.

Nämä olivat kirjaimellisesti ihan täysin "pähkinälastuja".
 
Viimeksi muokattu:

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Itse olin ensin hieman harmistunut, kun tuli tieto, että megapussit poistuvat kauppojen hyllyltä. Sitten mietin omia kulutustottumuksiani ja tajusin, että ehkä se pienempikin pussikoko riittää. Itse syön sipsejä melko harvoin, mutta sitten kun niitä ostan, on tapahtumaketju seuraavanlainen: kauppaan -> megapussi hyllystä -> kassan kautta kotiin -> pussi auki, meikäläinen sohvalle vaakatasoon ja rouskis. En kuitenkaan yleensä syö kerralla kovin paljoa ja niinhän siinä tahtoo käydä, että pussin tyhjentämiseen menee viikko. Välillä on käynyt niin, ettei edes viikko riitä ja silloin loppupussi on lentänyt roskikseen. Pienempi pussi olisi siis oikeastaan parempi, mutta toisaalta megapussi ei ainakaan lopu kesken. Big Time koon pusseja tulen siis ostamaan jatkossa.

Sipsien ystäville on julkaistu sipsikirja, kertoo iltalehti: Oletko älynnyt tehdä tämän sipseille ennen syömistä? Parantaa makua

Tuossa on ihan mielenkiintoisen oloisia vinkkejä ja tämän ketjun, sekä tuon uutisen lukemisen jälkeen on alkanut tekemään sen verran sipsejä mieli, että saatanpa hakea töiden jälkeen Broadway sipsejä ja tunkea ne hetkeksi pakastimeen. Tuo pussin "pohjasta" avaaminen täytyy myös testata, kun ei ole itselläni tullut koskaan mieleen.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuli otettua Estrellan ruskistettu voi & chili testiin. Voin heti sanoa että ei jatkoon, eikä todellakaan listalle "ostan uudestaan". Luulin ostaneeni sipsejä, mutta näköjään ostin jäätävän ison pussin sipsin muotoon tehtyjä pähkinöitä. Pussin takapuolella toki sipsejä mainostetaan "ruskistetun voin pähkinäisellä maulla", mutta kun maku ei todellakaan ollut mikään "pähkinäinen" vaan täysin pelkän pähkinän makuinen. Chiliä en maistanut olleenkaa, enkä kyllä mitään muutakaan kuin pelkän pähkinän.

Nämä olivat kirjaimellisesti ihan täysin "pähkinälastuja".
Miksiköhän mä en maista noissa pähkinää lainkaan? Mielestäni ne on yksiä parhaita sipsejä, mutta tullut syötyä niin paljon että vähän on jo kyllästynyt.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksiköhän mä en maista noissa pähkinää lainkaan? Mielestäni ne on yksiä parhaita sipsejä, mutta tullut syötyä niin paljon että vähän on jo kyllästynyt.
Jep, en minäkään löydä niistä mitään pähkinän makua. Chilin makua taas löytyy enemmän kuin sipseistä yleensä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Noita edellä mainostettuja Estrellan ruskistettu voi & chili sipsejä kerkisin viime vuonna ostamaan jokusen pussin. Aluksi pidin mausta mutta yhtäkkiä kyllästyin niihin aivan totaalisesti. Eipä ole tullut tuon jälkeen ostettua.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Oho, täällähän oli mielenkiintoista keskustelua pakkauskokoihin liittyen. Meinasin kirjoitella kommentteja aiemmin jo Jatkiksen Kallista-ketjuun, mutta myöhästyin siitä sen verran, etten ehtinyt mukaan. Täällä mä vielä ehdin.

Minä otan Taffelin megapussien katoamisen vastaan suurella surulla. Meillä sipsit kuuluvat noin kymmenhenkisen kaveriporukan illanviettoon. Jo aiemmin on tullut huomattua, miten moni sipsivalmistaja on pienentänyt vaivihkaa pusseja ja nykyään niitä saa varata tuplaten mitä vaikkapa kolme vuotta sitten.

Myös meidän kahden hengen taloudessa olemme suuria jätti/perhepakkausten ystäviä. Syy näiden suosimiselle on simppeli, nimittäin raha. Kilohinnat ja muut jäävät maltilliseksi kun suosii suuria kokoja. Kaikki tuotteet kahvipaketeista pesuaineisiin tulee hankittua jättimegafamilykingsizena. Harmillisesti näitä on syystä tai toisesta vähennetty viime vuosina. Oi aikoja, kun jotain riisinuudeliakin myytiin Prismassa muistaakseni 40 annoksen "heinäpaalina". Näitä kun osti kerran niin pärjäsi seuraavat puoli vuotta.

Oikeastaan ainoa paikka, missä meillä suositaan pieniä pakkauskokoja on limonadit. Niissä tulee ostettua 24 pack 0,33 limuja, koska 1,5 litraa on vähän turhan paljon, jos ei ole vieraita kylässä.

Meillä on ihan arkipäivää, että tuotteita ostetaan kerralla isoja eriä ja kaapit täyteen. Oleellisena osana tähän lajiin kuuluu sekin, että pitää olla itsehillintää, eikä niitä kaikkia ostettuja tuotteita nautita heti. Tokmannilta lähtee usein kampanjasta matkaan 5 kpl Fazerin levyjä kympillä ja molemmat rouvan kanssa hyödyntävät tarjouksen. Myös Fiksuruualla on ollut monesti kampanjoita, missä saa 10 Marabouta hintaan 20 euroa. Meillä oli tuossa kesällä tilanne, että karkkikaapissa oli parhaimmillaan peräti 22 suklaalevyä. Niitä syötiin sitten reilu puoli vuotta eli suunnilleen yksi levy per viikonloppu. Onko se sitten paljon vai vähän, se on jokaisen oma näkökulma.

Se mikä tuossa muutoksessa harmittaa eniten on tietenkin raha. Pienemmät pakkauskoot tarkoittavat suurempia kilohintoja, ja monesti sen karkkipäivän hinta menee ainakin meillä yli kipurajan. Suklaapatukasta en suostu maksamaan euroa, suklaalevyn kanssa ehdoton kipuraja menee 2,5 eurossa (mieluummin 2 eurossa), kahvipaketista en maksa yli 4 euroa ja sipseissä suosin alle 7 euron kilohintaa (tässä tosin joustan usein sosiaalisen paineen vuoksi).

Karkkien ALV:n nousemisen otan vastaan jossain määrin jopa ilolla, koska se pakottaa meilläkin vähentämään makean syöntiä. Herkut eivät ole mikään ihmisoikeus ja hyvä vaan, että herkuttelua rajoitetaan hinnoittelulla. Vähän on hurjaa kuulla palstaveljien tarinoita siitä, että aikuisten itsehillintä ei kestä katsomaan suklaalevyä kaapissa, mutta tämä on jälleen kerran muistutus siitä, että ihmiset ovat näköjään erilaisia.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Suosittelen lämpimästi Broadway- ja muiden vastaavien sipsien viilentämistä tai jopa pakastamista. Opin tämän kikan aikoinaan täysin vahingossa. Kerran myöhäissyksyllä kesämökillä olin unohtanut Broadway-pussin ulos yöksi, ja lämpötila oli vissiin käväissyt pakkasen puolella. Aamulla sitten avasin pussin ja maistoin, josko sipsit olisivat vielä syömäkelpoisia. Kyllä olivat, ja vieläpä paljon tavallista herkullisempia. Siitä lähtien olen kotonakin säilyttänyt tuota sipsilaatua edustavia sipsejä jääkaapissa.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alex Petersin hurja joukko
Ai että, pitkästä aikaa ostin eilen sipsipussin, makuna juuri kauppoihin palannut Diner. Kyllä teki hyvää, mutta eipä noita pystynyt vetämään kuin puolet tommosesta 200g pussista. Loput voisi imuroida tänään ja taidanpa kokeilla tuota pakastamista.
 

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Eilen en saanut aikaiseksi, mutta nyt testasin Broadway sipsien pakastimessa käyttöä. Avasin pussin ns. pohjasta ja otin vertailumaistiaisen huoneenlämpöisestä pussista. Sitten laitoin pussin pakkaseen ja mittasin viisi minuuttia oikein ajastimen kanssa ja täytyy sanoa, että kieltämättä maut tulevat viilennettyinä paremmin esiin. Ero ei ollut radikaali, mutta maistettavissa. Täytyy vielä joskus testata tuo grillisipsien käyttäminen uunissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös