Silmien laserleikkaus

  • 103 260
  • 241

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Huomenna ois itsellä meno Femto leikkaukseen ja pari päivää oon ollu hermot riekaleina asian suhteen. Tämä on aika ihmeellistä kun ikinä en oo mitään lääkäriä pelänny tai jännittäny (no ehkä pentuna hammaslääkäriä). Kavereita jotka on saman leikkauksen käyneet olen varmaan piinannut ihan tarpeeksi kysymyksillä ja jokainen on sanonut että ei mitään ongelmia ole ollut. Mutta jos vielä huomisen jälkeen nään niin kirjottelen tähän ketjuun omat kokemukset.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Huomenna ois itsellä meno Femto leikkaukseen ja pari päivää oon ollu hermot riekaleina asian suhteen. Tämä on aika ihmeellistä kun ikinä en oo mitään lääkäriä pelänny tai jännittäny (no ehkä pentuna hammaslääkäriä). Kavereita jotka on saman leikkauksen käyneet olen varmaan piinannut ihan tarpeeksi kysymyksillä ja jokainen on sanonut että ei mitään ongelmia ole ollut. Mutta jos vielä huomisen jälkeen nään niin kirjottelen tähän ketjuun omat kokemukset.

Turha sitä on jännittää. Näin jälkikäteen on ainakin sanottava, että yksi helpoimmista operaatioista missä itse olen ollut. Viisaudenhampaitten ja umpparin poistot olivat paljon ikävämpiä tapahtumia jo pelkän toipumisenkin pohjalta. Lääkäriltä saa kuitenkin rauhoittavia, jos liikaa meinaa jänskättää :)
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Turha sitä on jännittää. Näin jälkikäteen on ainakin sanottava, että yksi helpoimmista operaatioista missä itse olen ollut. Viisaudenhampaitten ja umpparin poistot olivat paljon ikävämpiä tapahtumia jo pelkän toipumisenkin pohjalta. Lääkäriltä saa kuitenkin rauhoittavia, jos liikaa meinaa jänskättää :)
Kyllä oli jännittäminen ihan turhaa. Koko homma kesti klinikan ovesta sisään astumisesta pois pääsyyn alle kolme tuntia. Leikkaushan oli ohi ennen kun edes tajusin sitten pari tuntia odottelua ja kotiin. Aluksi silmät vuosivat vettä aika paljon ja samalla ne coolit suojalasit meni kokoajan huuruun, joka vähä haittasi olemista. Pikkuinen "hiekkaisuuden" tunne vaivas illalla varsinkin oikeassa silmässä, mutta näkö oli ihan normaali ja pystyin Hifk-Kärpät pelin katsomaan ihan ongelmitta. Tämä päivä on jo ollu ihan normaali mitä nyt aamulla yhden Buranan nappasin kun jomotti tuohon silmien yläpuolelle, mutta en tiedä johtuiko se leikkauksesta vai jostain muusta. Kokonaisuudessaan operaatiota voin suositella kaikille sitä suunitteleville. Ennen kotiin lähtöä tarkastuksessa lääkäri sanoin että ota sitten ilta ihan rennosti. Kysyin että voiko siihen rentoutumiseen kipata muutaman lasin laadukasta viskiä, niin vastas että tottakai kunhan et ihan koko pulloo juo. Oli muutenkin mukava ja erittäin pätevän oloinen vanhempi mies.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tämä päivä on jo ollu ihan normaali mitä nyt aamulla yhden Buranan nappasin kun jomotti tuohon silmien yläpuolelle, mutta en tiedä johtuiko se leikkauksesta vai jostain muusta.

Muistaakseni itelläkin hieman särki siitä silmien yläpuolelta ja toki vielä tänä päivänäkin aina välillä tulee siihen kohtaan särkyjä, jos olen tuijottanut näyttöä liikaa usean päivän ajan. En muista, että olisi ennen leikkausta ollut moisessa kohtaa jomotusta, mutta tuo on aika pieni haitta :)
 

ipaz

Jäsen
Reilu kuukausi Femtolasik-leikkauksesta ja fiilis on mitä hienoin. Ensimmäiset lasit sain 16-vuotiaana kun en enää takapulpetista nähnyt taululle ja nyt 25-vuotta myöhemmin lasit ja piilarit ovat osaltani historiaa - ainakin toistaiseksi. Tampereen Silmäsairaalassa oli alkuvuodesta 1000e alennus leikkauksista ja tartuin tarjoukseen. Kaikki meni enemmän kuin hyvin. En tuntenut minkäänlaista roskan tunnetta leikkauksen jälkeen ja tippojakin laitoin vain koska määrättiin. Miinuksia oli ennen leikkausta -2,5 ja -2,75 ja lääkärin ehdotuksesta tehdä eriparivahvuudet tulevaisuuden ikänäön korjaamiseksi päätin että molemmat silmät korjataan nollille - tai inan plussalle.

Itse leikkaus oli kyllä hämmentävä kokemus. Clockwork Orange meininkiä, tippaa jos jonkinlaista ja sitten hups, näkö pois hetkeksi. Kohta taas kajasti se vihreä valo ja havaitsin sen jonkun aparaatin silmälläni millä lääkäri nostelee avattua läppää. Ainoa pelkoni oli että liikuttaisin silmääni, mutta lekuri sanoin että ei liikkunut yhtään. Leikkauksen jälkeen 1,5h hämärähuoneessa hierontatuolissa suklaata syöden jonka jälkeen tarkastus, reseptit ja kohti kotia.

Kävin eilen kontrollissa ja silmät on parantuneet kuntoon. Tippoja tulee käytettyä "fiiliksen mukaan" mitä nyt geelitipat laita aina yöksi, koska pari kertaa sen unohdettua huomaa kyllä kun aamulla on kuivat silmät. Suosittelen leikkausta ehdottomasti kaikille, jotka asiaa ovat kohdallaan pohtineet. 2,5-3,5 tonnia riippuen onko jotain kampanjaa menossa ja jos ei ole hilloa heti tilillä, niin rahoituksen saa usein korottomana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Suosittelen leikkausta ehdottomasti kaikille, jotka asiaa ovat kohdallaan pohtineet. 2,5-3,5 tonnia riippuen onko jotain kampanjaa menossa ja jos ei ole hilloa heti tilillä, niin rahoituksen saa usein korottomana.

Miksiköhän tämä on vieläkin näin kallista, vaikka alkaa olla jo perusmenoa? Näissä kannattaa sitten muistaa myös se, että esimerkiksi pienen merimatkan päässä Puolassa täsmälleen saman palvelun saa noin tonnilla. Tai ei ihan saman, koska eivät osaa suomea, mutta muuten.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Miksiköhän tämä on vieläkin näin kallista, vaikka alkaa olla jo perusmenoa? Näissä kannattaa sitten muistaa myös se, että esimerkiksi pienen merimatkan päässä Puolassa täsmälleen saman palvelun saa noin tonnilla. Tai ei ihan saman, koska eivät osaa suomea, mutta muuten.

Hintakartelli tai kalliit laitehankitakulut, joita ei Suomen volyymeillä saada katettua halvemmilla hinnoilla. Samoissa luvuissahan nuo hoitosummat ovat pyörineet varmaan sen 15 vuotta.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Minulla lasik-leikkauksesta on aikaa nyt 2,5 vuotta ja edelleen pidän tuota elämäni järkevimpänä investointina. Miinusta oli -6,75, -7,25, joten käytännössä olin ihan myyrän tai lepakon asteella ilman laseja. Työpaikan tarjoama viimeisin näöntarkastus kertoi, että näköni on täydellinen edelleen. Minun silmät leikattiin Medilaserin toimipisteellä Lappalaisen Juhan toimesta. Suosittelen lämpimästi kyseistä puljua, koko prosessi alku- ja jälkitarkastuksineen ja leikkauksineen oli erittäin miellyttävä kokemus.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Miksikavovaimo on vieläkin näin kallista, vaikka alkaa olla jo perusmenoa? Näissä kannattaa sitten muistaa myös se, että esimerkiksi pienen merimatkan päässä Puolassa täsmälleen saman palvelun saa noin tonnilla. Tai ei ihan saman, koska eivät osaa suomea, mutta muuten.

Meidän huusholli laittoi yhteensä 8k leikkauksiin, kun avovaimon kanssa molemmat käytiin SMILESSÄ. Omalta osaltani olen iloinen, että valitsin paikallisen aseman, koska toinen silmä leikattiin uudestaan. Mukaan mahtui myös reilut 10 tarkastuskäyntiä sekä peruuntunut leikkausaika.

Tuo peruutus tapahtui, kun menin korjaus leikkaukseen, mutta esitarkastuksessa leikkausarvoilla en sitten nähnytkään mitään, joten korjausleikkaus lykkääntyi 6kk jonka aikana näkö stabiloitui, ja korjaus sitten saatiin tehtyä. Turhan vaivalloista olisi ollut rampata Puolassa tai Virossa, ja epäilen vahvasti, että tuskin olisin saanut matkakuluista mitään korvauksia.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Minulle tehtiin femtolasik-operaatio molempiin silmiin n. 3 viikkoa sitten ja koko operaatio sujui ongelmitta. Mitään ongelmia ei ole ollut sen jälkeenkään, ei oikeastaan edes silmien kuivumista ihan parin - kolmen ensimmäisen päivän jälkeen. Olen tyytyväinen lopputulokseen, koska en pärjännyt ilman laseja ollenkaan ja nyt en enää niitä tarvitse. Helpottaa kaikenlaista harrastamista huomattavasti.

En kuitenkaan olisi lähtenyt halvemman operaation perään Eestiin tai Puolaan. Minulla oli parempi fiilis, kun tiesin että mikäli jotain ongelmaa tulee, niin pääse lääkärin vastaanotolle saman tien.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En kuitenkaan olisi lähtenyt halvemman operaation perään Eestiin tai Puolaan. Minulla oli parempi fiilis, kun tiesin että mikäli jotain ongelmaa tulee, niin pääse lääkärin vastaanotolle saman tien.

Eräässä faseryhmässä muuan suomalainen sanoi, että pääsi eroon hammaslääkäripelostaan, kun sai Puolassa niin hyvää ja onnistunutta palvelua. Ei minulla ole mitään tarvetta lobata jotain tiettyä, mutta kannattaa vain vaihtoehdotkin pitää mielessä. Tietysti sitten jää ne verotulot saamatta Suomelta, mutta jos ylihinnoittelee tuotteensa, niin ei ehkä pidä ihmetellä jonkun tekevän muita valintoja.

Tämä on vieläkin sellainen asia mistä voi pyytää mitä haluaa ja asiakas maksaa.
 

Masentaja

Jäsen
Reilu kaksi viikkoa olisi leikkaukseen. Esitutkimuksessa sitten selviää leikkaustapa, smilea toivon...
 

Yellow Jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Reilu kaksi viikkoa olisi leikkaukseen. Esitutkimuksessa sitten selviää leikkaustapa, smilea toivon...
Itselleni tehtiin smile leikkaus 3,5 vuotta sitten Eiran sairaalassa, ja voin tätä toimenpidettä suositella lämpimästi.
Näkö on monin verroin parempi kuin ennen leikkausta (rilleillä ja piilareilla).
Smile operaatiota suosittelen erityisesti sen vuoksi, että siinä ei silmään asenneta tuota "läppää", joka saattaa esimerkiksi kamppailulajeissa irrota silmästä pahimmassa tapauksessa.

Itse operaatio oli melko vaivaton, ehkä tosin hieman epämukava silmiin tulevan paineen vuoksi, mutta nopeasti onneksi ohi.
Ainoa "vaiva" joka itselläni operaation jälkeen oli, oli todella runsaasti valuvat silmät leikkauspäivänä / yönä operaation jälkeen. Tämä tosin on todella yksilöllistä ja osalle ei tule mitään "komplikaatioita" operaation jälkeen.

Jo seuraavana aamuna näkö oli noin 80% ja noin viikko leikkauksesta hyvin lähellä 100%.
Ensimmäisen 6kk leikkauksen jälkeen jouduin myös ajoittain käyttämään silmätippoja silmien kuivumisen vuoksi, mutta tämä oli mielestäni pieni vaiva.

Elämä on kyllä ollut monin verroin helpompaa ilman huurtuvia rillejä, ja silmiä ärsyttäviä piilareita.
Tämä operaatio oli kyllä yksi tähän astisen elämän parhaita investointeja.
 

Masentaja

Jäsen
Tänään sitten leikellään, tekniikkana Smile. Kuulemma silmät on erittäin terveet ja optimikunnossa siten leikkausta varten. Hiukan jännittää.
 

Samila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tänään sitten leikellään, tekniikkana Smile. Kuulemma silmät on erittäin terveet ja optimikunnossa siten leikkausta varten. Hiukan jännittää.

Tästä operaatiosta 1,5 kuukautta kulunut. Mitkä on fiilikset? Kovasti mietin tätä samaista operaatiota itselleni.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Tästä operaatiosta 1,5 kuukautta kulunut. Mitkä on fiilikset? Kovasti mietin tätä samaista operaatiota itselleni.

Itse olin samaisessa operaatiossa n. 8kk sitten.

Ennen leikkausta olin pitänyt laseja 20v ja silmät olivat -4.75 ja -4.50. Kaikki meni hyvin ja Smilellä leikattuna paranivat todella nopeasti. Leikkaus päivänä tietysti silmät olivat kirvelevät sekä valonarat. Oireet menivät kuitenkin nopeasti ohi ja elämänlaatu ollut aivan eri mitä lasien kanssa.

Sanoisin lontoolaisittain, että "best money I’ve ever spent".
 

Samila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse olin samaisessa operaatiossa n. 8kk sitten.

Ennen leikkausta olin pitänyt laseja 20v ja silmät olivat -4.75 ja -4.50. Kaikki meni hyvin ja Smilellä leikattuna paranivat todella nopeasti. Leikkaus päivänä tietysti silmät olivat kirvelevät sekä valonarat. Oireet menivät kuitenkin nopeasti ohi ja elämänlaatu ollut aivan eri mitä lasien kanssa.

Sanoisin lontoolaisittain, että "best money I’ve ever spent".

Kiitos! Mitä olen hieman tutkinut, niin Lasik-operaatiot on ehkä hieman varmempia, mutta parantuminen kestää aavistuksen kauemmin ja haittapuolena ehkä se läppä. Smilessä ei tehdä vastaavaa läppää, mutta operaation epäonnistuminen todennäköisempää. Ilman komplikaatioita Smile olisikin parempi vaihtoehto, mutta ottaako sitä riskiä? Tietysti aika marginaalihommiahan nuo epäonnistumiset kaiketi on, mutta silti.
 

Gunvald

Jäsen
Suosikkijoukkue
Petoeläimet
Kiitos! Mitä olen hieman tutkinut, niin Lasik-operaatiot on ehkä hieman varmempia, mutta parantuminen kestää aavistuksen kauemmin ja haittapuolena ehkä se läppä.

Se on juuri toisinpäin. Lasikista paranee nopeammin. Lisäksi Lasik on selvästi tarkempi vaihtoehto. Ja halvempi.
 

Masentaja

Jäsen
Tästä operaatiosta 1,5 kuukautta kulunut. Mitkä on fiilikset? Kovasti mietin tätä samaista operaatiota itselleni.
Jep, 1,5kk mennyt. Oikeastaan näkö voisi olla hieman parempikin, mutta onhan tää luksusta ilman laseja. Tänään olen kerran laittanut kostutusta. Oikeastaan pahinta on tietokoneella tekeminen, kuivuu aivan älyttömästi silmät. En tiedä johtuuko sitten siitä että ei tule räpyteltyä. Mulla leikkaus meni tosi hyvin, vasen silmä on ollut parempi kokoajan kuin oikea. Itseasiassa leikkauksessa tuntui itsestä että oikean leikkaus meni paremmin mutta jo seuraavan päivän tarkastuksessa vasen oli parempi ja molemmissa silmissä oli jo ajokorttinäkö hyvinkin ja siitä ollaan menty paljon eteenpäin. Parin viikon päästä on 2kk tarkastus ja kiva nähdä mikä on tilanne. Itse oon epäillyt että hajataittoa olisi jäänyt mutta toisaalta sitä korjattiin niin paljon että sekin voi vaikuttaa. Iltaisin on jonkinverran starburstia autonvaloissa yms ja hämäränäkö ei ole ihan priimaa. Mutta annan aikaa.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Kappas, löytyi tämmöinenkin keskustelu. Olen menossa ensi viikolla maksuttomaan leikkausarviointiin silmien laserleikkausta varten. Molemmissa silmissä noin 1,5 miinusta sekä runsaasti hajataittoa, varsinkin oikeassa silmässä ja nyt kun viisikymppiä alkaa olla mittarissa, on myös ikänäköä tullut ihan kohtalaisen paljon.

Muutamia asioita, mitkä itseni näin etukäteen mietityttävät

- miten paljon hämäränäkö huonontuu leikkauksen jälkeen
- entäs ne halot sun muut valoilmiöt, lähteekö ne ajan myötä pois
- jos leikataan monovision, tottuuko siihen aivot ihan oikeasti vai olisiko järkevää leikata niin, että vain toinen lähi/kauko korjattaisiin
- onko iällä väliä, siis että onko näkökyvyn korjaantuminen jotenkin sidoksissa ikään ja mitä vanhempi, sen huonompi tulos
- kuinka kauan leikkaustulos on säilynyt

Tällä hetkellä suurimman osan aikaa käytössä yksitehosilmälasit, joissa ei enää potku riitä, en näe kunnolla kauas enkä lähelle ja edessä on joko leikkaus tai silmälasien uusiminen. Minulla on kertakäyttöpiilolinssejä käytössä ja niissä näkö on korjattu sillä tavalla, että näen ihan helvetin tarkasti kauas mutta lähinäkö on ihan yhtä kuraa, piilareiden haittapuoli on se, että ne kuivahtavat herkästi silmiin ja se sitten aiheuttaa näön sumentumista, kun linssi tarttuu silmän pintaan - toki käytän kosteuttavia tippoja ja ne auttavat aina jonkin aikaa mutta varsinkin ilmastoidussa tilassa silmät/linssit kuivahtavat.

Minua mietityttää, että jos leikkauksen jälkeen hämäränäkö huonontuu siinä määrin, että esim. pimeällä ajaminen on samanlaista sokkopörräystä kuin nykyään, niin hukkaan menee koko leikkaus. 1/3 leikkauksen hinnalla saisin kuitenkin uudet, hyvät monitehot, vaikka ne eivät tietysti käytännön elämässä ole niin käytännölliset kuin ei rillejä ollenkaan. Varaa ei ole tällä hetkellä linssileikkaukseen (eikä haluja ottaa rahoituksella), jossa korjattaisiin lähi- ja kaukonäkö (sekä hajataitto) eli smile tai femtolasik ajatuksissa. Asia on kuitenkin nyt sillä tavalla akuutti, että kesän aikana se on ratkaistava tavalla tai toisella.

EDIT. Tägäilen vielä tähän keskusteluun aiemmin osallistuneita, toki muiltakin kommentit toivottuja. @ipaz @Yellow Jester @Masentaja @Alamummo @Lynyrd @Jussizip
 
Viimeksi muokattu:

Grafix

Jäsen
Minulla on kertakäyttöpiilolinssejä käytössä ja niissä näkö on korjattu sillä tavalla, että näen ihan helvetin tarkasti kauas mutta lähinäkö on ihan yhtä kuraa, piilareiden haittapuoli on se, että ne kuivahtavat herkästi silmiin ja se sitten aiheuttaa näön sumentumista, kun linssi tarttuu silmän pintaan - toki käytän kosteuttavia tippoja ja ne auttavat aina jonkin aikaa mutta varsinkin ilmastoidussa tilassa silmät/linssit kuivahtavat.
Oletko kokeillut monitehopiilareita? Itsellä sellaiset käytössä ja ovat aivan loistavat. Itsellä kuukausilinssit joilla saisi nukkuakin, mutta otan aina yöksi pois. Miiinusta molemmissa silmissä vitosen kieppeillä ja plussakorjaustakin n 1. Ja hajataittoa myös toisessa silmässä päälle.

Itsekin miettinyt laserointia joskus, mutta piilarit toimineet niin hyvin, että ei kyllä viitsi moiseen alkaa. En tiedä kuinka pahaa kuivumista sinulla on ja oletko kokeillut eri aineista valmistettuja linssejä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@Pulle Nah
Olin 2018 laserissa jossa korjattiin kaukonäkö. N. 4-6 kk meni totutellessa hämärään ja siihen että lähinäkö kyykkäsi samalla. Halusin kunnon kaukonäön ja olin jo muutaman vuoden käyttänyt 2 tehoja. Lukulasit 2,5 teholla on ok kompromissi. Kyllä sitä vieläkin aamulla ikkunasta ulos katsoessa hämmästelee kuinka terävänä kaikki näkyy kun vuosikymmenet oli joutunut rillipäänä kärvistelemään.. voin suositella.
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
@Pulle Nah
Minulla leikkauksesta on aikaa 7v, eikä näkö ole huonontunut yhtään. Ennen leikkausta tais olla jotain -2.5/-2.75 ja leikattiin "nolliin". Tarjottiin myös tuota monovision vaihtoehtoa, mutta päätin että mennään sitten "lukulaseilla" kun aika on, vielä ei ole tarvinnut (ikä 42).

Minkäänlaisia komplikaatiota ei minulle tullut, enkä ole huomannut hämäränäön heikentymistä. Ainut mikä ehkä on leikkauksesta johtuva, että keväällä joudun käyttämään aukkareita, kun aurinko edes vähän pilvien takaa alkaa paistamaan. Eli hanki+aurinko tekee semmoisen vmäisen fiiliksen silmiin, jota en oikein edes osaa kuvailla. Mutta tosiaan aurinkolaseilla ei mitään ongelmia. Toinen mikä tuli muutama viikko leikkauksen jälkeen oli pari huimauskohtausta. Ei ole ikinä ollut ennen leikkausta, eikä näiden kertojen jälkeen. Jäänyt vaan mieleen kun ensimmäisellä kerralla lähdin töistä pois, kun tuli niin paskaolo. Toinen oli paljon lievempi, mutta niin kuin sanoin niin en osaa sanoa oliko leikkauksessa mitään osuutta asiaan. Tästä kysyin myös jälkitarkastuksessa niin eivät osanneet sanoa johtuiko leikkauksesta. Yksi vaihtoehto oli että jokin (antibiotti?) tipoista mitä silmiin laitettiin kaksi kertaa päivässä olisi aiheuttanut sen, mutta sitten sen olisi pitänyt tulla useammin eikä vaan paria kertaa. Koska niitä vielä käytin nuidenkin tapausten jälkeen.

Mutta summa summarum on, että olen suositellut kaikille tutuille jotka operaatiota ovat harkinneet. Itseni mielestä elämäni parhaiten sijoitetut reilut 2k€.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun ikänäkö iskee kuin metrin halko, vaihtoehtona on linssileikkaus, jossa oma linssi vaihdetaan tekolinssiin ja sitten näkee lähelle ja kauas. On siis sama kuin kaihileikkaus, mutta tekolinssi ei ole mikään bulkkituote. Onko kukaan ollut linssileikkauksessa?

Itseäni hotsittaisi, kun kohta saa olla kolmea eri silmälasia ja päälaelle ei mahdu kuin yhdet. Ja ehkä muutenkin vähän urpon näköistä, mutta sellaista se on kun ikää tulee.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko kukaan ollut linssileikkauksessa?
En ole. Hetken harkitsin, mutta koska pärjään ihan hyvin tavallisilla rilleillä ja monitehopiilareilla (ikänäkö ja hiukan hajataittoa), niin ei tuo kovin lähellä toteutumista ollut. Katsotaan sitten eläkkeellä, jos ja kun kaihileikkaus tulee eteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös