Silloin huomasin, että aika on kulunut nopeasti

  • 28 181
  • 131

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eihän tuosta ole kauankaan, kun Aki-Petteri Berg varattiin NHL:ään varausnumerolla kolme. Huikeaa uraa odoteltiin, oli kokoa, oli taitoakin. Nyt toinoi sitten lopetti. On samaa ikäluokkaa minun kanssani. Ei helvata, onneksi huomattavasti vanhemmat Teemu ja Litti vielä jatkavat, ehkä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eihän tuosta ole kauankaan, kun Aki-Petteri Berg varattiin NHL:ään varausnumerolla kolme. Huikeaa uraa odoteltiin, oli kokoa, oli taitoakin. Nyt toinoi sitten lopetti. On samaa ikäluokkaa minun kanssani. Ei helvata, onneksi huomattavasti vanhemmat Teemu ja Litti vielä jatkavat, ehkä.
Vasta lopettanut Sami Hyypiä on viikon nuorempi kuin minä. Lehtisen Jere muutaman kuukauden vanhempi, samoin kuin Peltosen Ville ja Kapasen Sami. Vastahan nämä olivat nuoria lupauksia, ja nyt jo kaiken kokeneita veteraaneja.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vasta lopettanut Sami Hyypiä on viikon nuorempi kuin minä. Lehtisen Jere muutaman kuukauden vanhempi, samoin kuin Peltosen Ville ja Kapasen Sami. Vastahan nämä olivat nuoria lupauksia, ja nyt jo kaiken kokeneita veteraaneja.
No minä olen Selänteen kanssa samaa vuosikertaa. Ikinuoria olemme molemmat. Kylläpäs aika tuntuu joskus kuluvan tahmeasti.
 

HemmoP

Jäsen
Eilen tuli tv:stä "Painajainen Elm Streetillä" joka jäi katsomatta kun luulin sen olevan se alkuperäinen jonka vain vähän aikaa sitten näin elokuvateatterissa....kaksikymmentäseitsemän vuotta sitten 1984....
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä eräänä viikonloppuna kävin katsomassa kun Metallica veti komean keikan Porin Sonispheressa ja väkeä oli paikalla liki 60000. Ei mutta perhana siitä on jo kaksi vuotta!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ensimmäisistä känneistäni on kulunut 9 vuotta. Tuo tapahtui siskon häissä ja on sen vuoksi helppo muistaa.

Penskoille tiedoksi, kyllä sitä ehtii liikaakin juopottelemaan, vaikka vanhemmallakin iällä aloittaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ensimmäisistä känneistäni on kulunut 9 vuotta. Tuo tapahtui siskon häissä ja on sen vuoksi helppo muistaa.

Penskoille tiedoksi, kyllä sitä ehtii liikaakin juopottelemaan, vaikka vanhemmallakin iällä aloittaa.
Otitko ihan tarjolla olevista juomista, vai perisuomalaisesti kirkasta huikkaa auton takaluukkua puoliympyröivän äijäporukan kanssa?

Tuosta tulikin mieleen, että ensimmäisen kerran olin lievässä jurrissa 15 vuoden kypsähkössä iässä, eli reilut 26 vuotta sitten. Ensimmäinen oikea viiden tähden häijy krapula hankittiin vasta pari vuotta myöhemmin. Moni aloittaa nämä touhut jo paljon aiemminkin, mikä on yksistään valitettavaa.

Jaan vilperin näkemyksen myös omalta kohdaltani. Näin jälkikäteen on helppo sanoa, että olisin voinut lykätä noita kokemuksia vielä vähän. Onneksi ei tullut tehtyä mitään hölmöyksiä koskaan. Niitäkin oli, joilla oli kännipäissään ikävä taipumus saattaa itsensä ja joskus toisetkin vaaratilanteisiin. Puhuttiin puoliintumisajasta, eli ajasta jossa juopottelijan älykkyysosamäärä puoliintuu kerta toisensa jälkeen, kunnes tapahtuu lopullinen tiltti eikä nolla voi enää puoliintua. Puoliintumisaika oli monella sankarilla vielä kaikkea muuta kuin vakio, eli kohti nollaa mentiin suht kiihtyvällä nopeudella.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Otitko ihan tarjolla olevista juomista, vai perisuomalaisesti kirkasta huikkaa auton takaluukkua puoliympyröivän äijäporukan kanssa?

Join lähinnä vain lankomiehen tekemää kotiviiniä. Hyvin meni päähän.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nuo lätkäpelaajien iät ovat hyviä mittareita omalle vanhenemiselle. Hauskaa lukea, kun kolmekymppisistä oman ikäluokan pelaajista puhutaan joukkueen arvokkaina veteraanipelaajina, joku Marleua on pelannut jo iäisyyden liigassa, samoin Thornton ja Hossa. Sanoin noiden 90-luvun alun junnutähtien lopettamiset tuntuvat hassuilta, kun vasta heistä lueskeli huonosti käännettyjä juttuja Pro Hockeystä. Kai se jonkinlaisen kriisin puskee, kun ensimmäiset oman ikäluokan pelaajat lopettavat muutamien vuosien päästä. Tai sitten ei, koska ei tämä ikääntyminen nyt kuitenkaan niin harvinaista ole.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nuo lätkäpelaajien iät ovat hyviä mittareita omalle vanhenemiselle. Hauskaa lukea, kun kolmekymppisistä oman ikäluokan pelaajista puhutaan joukkueen arvokkaina veteraanipelaajina, joku Marleua on pelannut jo iäisyyden liigassa, samoin Thornton ja Hossa. Sanoin noiden 90-luvun alun junnutähtien lopettamiset tuntuvat hassuilta, kun vasta heistä lueskeli huonosti käännettyjä juttuja Pro Hockeystä. Kai se jonkinlaisen kriisin puskee, kun ensimmäiset oman ikäluokan pelaajat lopettavat muutamien vuosien päästä. Tai sitten ei, koska ei tämä ikääntyminen nyt kuitenkaan niin harvinaista ole.

Näistähän sen tajuaa tosiaan. Jos katsoo es. jonkun lätkäjoukkueen rosteria ja syntymäaikoja, niin huomaa että ei siellä kovin montaa itseä vanhempaa pelaajaa enää ole... lisäksi 90-syntyneitä pelaajia tulee kaiken aikaa lisää kehiin. Nuoruuden omat nhl-starat / suosikit taitaa olla jo Temeä? lukuunottamatta kaikki lopettaneet. Niin se aika vaan menee.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
MM-kultajoukkueessa viime keväänä ei enää ollut yhtään minua vanhempaa pelaajaa. Kiitti vaan Ville Peltonen. Vanhaksi tässä on tullut ihan huomaamattaan. Ja se on hianoo.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
MM-kultajoukkueessa viime keväänä ei enää ollut yhtään minua vanhempaa pelaajaa. Kiitti vaan Ville Peltonen. Vanhaksi tässä on tullut ihan huomaamattaan. Ja se on hianoo.
Ville on nelisen kuukautta minua vanhempi, eli en yhdy voivotteluusi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jumalauta! Suomessa on syntynyt puolitoista miljoonaa ihmistä minun syntymiseni jälkeen. Ja on kuollut rehti miljoona. Nämä luvut ovat hirmuisia. Freddie Mercuryn kuolemasta on 20 vuotta. John Lennonin vastaavasta kohta 31 vuotta. Lennonin kuolemasta en kyllä mitään muista, mutta se oli suurin piirtein viisi vuotta sitten kun Freddie kuoli. Siitä kun Tuiran Valintatalon ikkunassa olevasta lööpistä tiedon luin. "ROCK-TÄHTI KUOLI AIDSIIN".
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo Uleåborgirin viesti havahdutti, ja muistin sen että Freddie Mercuryn kuolemasta ja Luulajanpuiston abivuodesta on saman verran aikaa. Ja flashbackina tuolta syksyltä jonkun nerokkaan sijaisopettajan vertaus bilateraalikauppaan. "Sen muistaa siitä että Freddie Mercury oli biseksuaali."
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ja siitäkin huomaa, että aika on vähintään kulut, kun lippalakkien lipat ovat nykyään suorassa. Omassa nuoruudessani lippalakkien käyryyteen vaikutettiin tietoisesti rautalangalla. Jopa armeijan "sorsan" lipan epäsuoruuteen niinkin vasta kuin vuonna 2004. Nyt ES-Jonnet pitävät päässään NYI-lippiksiä, jotka korostavat kantajansa läskeyttä. Mikä siinäkin on, että nykynuori on pullea? Kun nuorena kesät talvet hiihdin kouluun susia ja mesikämmeniä hätistellen, olivat pojat ja tytöt tuulenpieksämiä heiniä. Mikä siinä on?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jopas aika rientää. Siitä on nyt viikko, kun vitutuksen ja pelonsekaisin tuntein valmistelin viime viikonlopun 50 v -juhliani. Vanhuus ei tullut yksin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aloin muistelemaan, että olen viimeksi nähnyt telkasta SM-liigan ottelun yli kahdeksan vuotta sitten. Kyseinen oli kauden 02/03 kolmas ja viimeinen finaali, jonka jälkeen hurrasin Tapparan voittoa.
Aika on todella kiitänyt.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ja siitäkin huomaa, että aika on vähintään kulut, kun lippalakkien lipat ovat nykyään suorassa.
Oikeastaan niitä käyristetään nykyäänkin, mutta ei vaakatasossa, kuten meitin nuoruudessa, vaan ylöspäin. Vaan antaa poikain käyristellä. Kohta nekin jo ihmettelevät meidän muksujen tapoja. Maailma pyörii paikoillaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oikeastaan niitä käyristetään nykyäänkin, mutta ei vaakatasossa, kuten meitin nuoruudessa, vaan ylöspäin. Vaan antaa poikain käyristellä.
Milloinkohan joku nykytyttö tajuaa tokaista tällaiselle nicopetterille, että sinussa ei ole muuta ylöspäin käyristyvää kuin tuo lippa?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mitä svidua, kohta on joulukuu? Menipähän taas vuosi yhdessä hujauksessa ja työnantajani palveluksessa on tullut oltua nyt 10 vuotta. Se on kyllä itselleni aikamoinen esimerkki ajan kulumisesta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tajusin tuossa ylioppilaskirjoitusketjua vilkaistessani, että nämä tämän vuoden abit ovat pääosin syntyneet minun abivuonnani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös