Silloin huomasin, että aika on kulunut nopeasti

  • 28 181
  • 131

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jeesus Kristus! Ja mä kotiuduin armeijastakin näin kesäkuussa pari vuotta sitten. Eiku 16 vuotta on siitäkin. Ei moro.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Ihan pari vuotta sitten olisin vielä nainut ilman mitään (omatunnon) vaivoja 18 vuotiaita tyttöjä, nyt sitä miettiin että "Tepon sisko oli 10 sillon kun olit ite 18 ja nyt se on 18..." Onneksi mitään muita vaivoja ei ole vielä sentään ilmaantunut. Ihan niin vanha sentään.

Miten tuosta ajatuksesta pääsee yli? Voisiko vanhemmat valaista. Nimimerkillä Haluan kasvaa vanhaksi siaksi.

Toinen juttu on sitten se että ajan edelleen yhtä vanhoilla autoilla kuin ennekin vaikka mukamas olen vaihtanut uudempaan. Just muutama vuosihan sitten kyseiset paskaläjät oli ihan uusia!
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En taida ens kaudella vaivautua Nordikselle Kerhon vierasmatsia katsomaan.
Vastahan mä kävin, ei siitä montaa kautta voi olla.

Oli helkkarin hyvä pelikin, pleijari peräti.
Ketäs Kerhossa silloin pelasikaan? Ai niin, oli siellä ainakin Summanen, Siren ja Lartama...
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolitoista kuukautta ja olen lähempänä viittäkymppiä kuin nollaa. Pistää miettimään. Pitäisköhän sitä alkaa elämällään tekemään jotain?

Ihmettelin, kun tuli tietoa, että ovat kyselleet tarjouksia putkiremppaa varten. Kun muutin tähän tiesin, että sellainen piti olla tulossa noin 5 vuoden päästä. Mitäs helevettiä. Olen asunut tässä jo yli 4 vuotta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siitä, kun kirosin Marko Asellin kohtaloa olympiafinaalissa 1996 on aikaa jo 15 vuotta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Markka

WTC-iskujen aikaan Suomessa vielä pelailtiin markoilla. Spede ei päässyt euroihin koskemaan.
Juuri kukaan ei enää käännä euroja "mummonmarkoiksi" (tosin inflaatio on jo syönyt vertailukelpoisuuden)
Sain ensimmäisen palkkani markoilla - ja toisen euroilla. Viime viikolla tapasin tytön joka sai ykkösluokalla viikkorahansa euroissa. Ei siinä mitään, mutta tajusin että tuo tyttö olisi nyt laillisesti nussittavissa (16v)
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jeesus Kristus! Ja mä kotiuduin armeijastakin näin kesäkuussa pari vuotta sitten. Eiku 16 vuotta on siitäkin. Ei moro.

Tämä sai itsenikin laskemaan aikaa omasta armeija-ajasta. Kesäkuun 2. 1995 kotiuduin. 16 vuotta sitten. Vetää mykäksi. Olen vanha.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lähes päivittäin. Tänään viimeksi kun suunnittelin autoni myynti-ilmoitusta niin tajusin että tuo kosla on ollut minulla jo viisi vuotta vaikka tuntuu että sen ihan äskettäin vasta ostin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Aika usein.
Jotkut menee vieläkin armeijaan. Mä menin jo 1987 ja muistan sen kyllä hyvin. Seuraavana keväänä Suomi voitti jääkiekossa ekan mitalin.
Kysyivät, että tuletko oikein yöksi, kun on reppukin mukana. Vitutti, muttei moinen enää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vasta sain esikoistyttären ja ensi vuonna se täyttää 18.

...ja kapakat on tulvillaan porukkaa, jotka ei olleet edes syntyneet silloin kun jo istuin kapakoissa. Että silleen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tämä sai itsenikin laskemaan aikaa omasta armeija-ajasta. Kesäkuun 2. 1995 kotiuduin. 16 vuotta sitten. Vetää mykäksi. Olen vanha.
Sama päivä oli täälläkin. 16 vuotta! Herranjestas sentään. Ja silloin sitä tunsi itsensä niin aikuiseksi...nyt kun jossain näkee asepalvelustaan suorittavia ihmisiä niin ovathan he ihan lapsen näköisiä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun tästä hetkestä mietin taakse päin 25 vuotta, niin sehän oli sitä aikaa kun Tsernobylissä paukahti ydinreaktori. Suomessa vuonna 1986 järkytti Mikkelin torille päättynyt panttivankidraama, sekä Dingo-yhtyeen hajoaminen. Tuoreessa muistissa nuo tapahtumat ovat edelleen.

Mutta ajan kulkuun tulee uudenlainen perspektiivi, kun huomaan että 25 vuotta Toisen Maailmansodan päättymisen jälkeen meikäpoika syntyi tähän maailmaan!
 
Viimeksi muokattu:

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Vaihdoin autoa "uudempaan". Uudempi auto on vuosimallia 2000... Silti se että auto on tältä vuosituhannelta, antaa tuntemuksen että auto olis uutta vastaava. No vitut, tämä kosla on jo 11v vanha. Ei helevetti.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
- Noin 14 vuotta sitten (dementian vuoksi en muista ihan tarkalleen, kuitenkin tosi kauan sitten...) kaksi teinipissistä tuli kysymään multa lupaa käydä teatterin vessassa, jossa olin ovimiehenä tuuraamassa ystävääni uudenvuoden bileissä. Pissikset aloittivat silloin - 14 vuotta sitten lauseensa; 'kiltti setä, voisimmeko..' Voihan venäjä... Niin ja rahapalkkio tuosta yhden illan rupeamasta oli 500 markkaa, joka silloin tuntui isolta rahalta yhden illan helposta duunista. Nykyään sen verran menee viikossa tippeihin, silloin sillä osti opiskelijabudjetilla safkat kuukaudeksi, heh. Ja nämä silloiset pissikset ovat nykyään noin 30 vuotiaita milfeja, tsiisus, miettikää sitä!

- Vasta eilen... eikun siis lähes viisi vuotta sitten muutin pois Suomesta nykyiseen asuinmaahani. Mihin helvettiin se 5 vuotta on elämästäni vierähtänyt? Ja jos ottaa sitä edeltävätkin ajat ulkomailla huomioon, niin nuorempi tyttöni on elänyt suurimman osan elämästään muualla kuin Suomessa. Ihan oikeasti siitä ei voi olla noin kauan.... mutta kyllä siitä vaan on?
 

Snagari

Jäsen
Torinon olympiafinaalista on jo pitkälti yli 5 vuotta aikaa. Mitä helvettiä, vastahan mä niitä kyyneleitä tirauttelin, kun OJ ei saanut rystyään kohotettua maalin kattoon.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Se on edellisestä Juhannuksen supertriplasta kokolailla tarkkaan vuosi.

Melko tarkkaan neljä vuotta sitten pistin kotitaloni oven viimoisen kerran kiinni oikein tosissaan maailmalle lähtiessäni. Mutsi kun heitti lankomiehen kanssa meikäläisen kentälle. Vastahan siinä rapsutin viimeisen kerran hoitoon jäävää 11-vuotiasta mäyräkoiraani koska "kuolee se justiinsa". Kahden viikon päästä tulen taas rapsuttamaan, nyt 15-vee heppuani. Siinä on muuten toinen juttu. Vastahan Zico-herra oli pari vuotiaana mukana psykologian luennolla... Sittemmin se talo on myyty ja toinen noussut. Helvetti, siinäkin Kontio-pakkilaatikkossa oli keittiöasennus, ensimmäisen astianpesukoneen kera, menossa jo sen samaisen neljä vuotta sitten.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kotoa olen vastikään muuttanut pois elikkäs elokuussa tulee 20 vuotta tuosta. Esikoinenkin syntyi eilen eiku 8 vuotta sitten. Ja hoitaja kun olen, niin ikälisät on jo tapissa, justiinhan minä valmistuin...
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Se pikkulikka jolle tossa vasta vaihdeltiin vaippoja ja opetettiin ajamaan ilman apupyöriä jne. lähtee parin viikon päästä rippileirille... Ziisus mää oon vanha!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
1. Inttiaika, tai sen kaukaisuus. Tuli tuossa havahduttua, kuinka inttiin tuli mentyä puolivuosikymmentä takaperin. Jotenkin tuntuu vieläkin siltä, että aivan vastikään tuli sielä ryömittyä, kirottua aamuja, nuuskattua harjoituksissa palosuojahupun turvissa ja lopulta kotiuduttua. Ei siitä voi olla noin kauaa.

2. Ala-asteen luokkakokouksessa lapset olivat melko kuuma puheenaihe. Noita kun oli siunaantunut (tai tullut vahingossa) kohtuullisen suurelle määrälle väkeä. Helvetti, vastahan sitä suudeltiin salaa limudiskon jälkeen puhelinkopeissa. Nuorempi väki voinee googlata puhelinkopin funktion.

3. Serkku pääsi yläasteelta vastikään ja oli kovasti darraisen näköinen mummon tarinoiden mukaan. Vastahan tuo kloppi syntyi, paskoi vaippoihin ja konttasi tädin lattialla. Ei se helvetti eilen osannut edes lukea, puhumattakaan että olisi juotu mitään rintamaitoa vahvempaa.

4. Nuoruusajan suosikkibändeistä ei joko olla enää kuultukaan tai keikalla lavalle ryntää joukko eläkeläisiä. Eikö nuoriso enää lämpene samoille bändeille ja miten se satavuotiaiden vetämä musiikki olikaan joskus niin helvetin kovaa settiä, että niskavaurioita piti pelätä.

5. Missä välissä pelaajat ikääntyivät niin saatanasti ja pyttyjä on voittanut junnulauma? Vaikea sisäistää 90-luvulla syntyneitä miesten MM-kultaa vievään joukkueeseen, ikätovereita juhlimassa jo ties monennettako mestaruutta NHL:ssä ja Somervuoren, Ritan ja kumppanien tapaisia junnustaroja kuulumassa joukkueensa kokeneeseen kaartiin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jaa joo. Onhan näitä. Faijaan ja mummooni en ole pitänyt mitään yhteyksiä kymmeneen vuoteen. Esikoistytär täytti kymmenen tuossa toukokuussa. Näistä tiedoista voi vetää jonkunlaisen johtopäätöksen...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuo saatanan turapartainen, keski-ikäiseltä pultsarilta näyttävä Amerikan duudsoni, joka romutti autonsa ja kuoli pois. Näyttää tosiaan vanhalta äijältä.

Neljä vuotta nuorempi kuin minä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Huomasin taas, että aika on kulunut nopeasti. Tyyppejä, joita ennen kutsuttiin "vanhoiksi pultsareiksi", sanotaan näemmä nykyään "keski-ikäisiksi pultsareiksi".
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Huomasin taas, että aika on kulunut nopeasti. Tyyppejä, joita ennen kutsuttiin "vanhoiksi pultsareiksi", sanotaan näemmä nykyään "keski-ikäisiksi pultsareiksi".
Vaimoni, lapseni ja kaikki tuttavani kutsuvat minua vanhaksi pultsariksi. Eikös näin ollen nuorempi jamppa ole keski-ikäinen pultsari?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tossa eilen katselin kun porukka roudasi kaljakoreja autoihinsa. Yhdelläkin oli kuusi korillista. Siinä samalla mietin, että oli se tosiaan ihan mukava itsekin lähteä joskus viettämään A-luokan juhannusta siten, ettei tarvinnut huolehtia mistään muusta kuin siitä, että alkoholia on tarpeeksi seuraavalle neljälle päivälle. Tarkemmin ajatellen noista ajoista onkin jo 10+ vuotta. Missä helvetin vaiheessa tämä systeemi muuttuikaan sellaiseksi, että prioriteetti on tänä Jussina lastenhoito, riittävät ruoka-, vaate-, ja vaippavarastot sekä mahdollisimman pitkät yöunet?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös