Silloin huomasin, että aika on kulunut nopeasti

  • 28 181
  • 131

Veijari

Jäsen
Ilta-Sanomista luin eilen että Michael Jacksonin kuolemasta on kaksi vuotta aikaa. Ajattelin että ei helvetti voi olla, korkeintaan vuosi. Oli pakko Wikipediasta tarkistaa ja tuleehan siitä juhannuksena kaksi vuotta täyteen. Miten niin nopeasti menee aika... vuodessa menee aika kaksi vuotta eteen päin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - oli se tosiaan ihan mukava itsekin lähteä joskus viettämään A-luokan juhannusta siten, ettei tarvinnut huolehtia mistään muusta kuin siitä, että alkoholia on tarpeeksi seuraavalle neljälle päivälle.
- - -
Missä helvetin vaiheessa tämä systeemi muuttuikaan sellaiseksi, että prioriteetti on tänä Jussina lastenhoito, riittävät ruoka-, vaate-, ja vaippavarastot sekä mahdollisimman pitkät yöunet?
Olenko hirvittävän väärässä, jos veikkaan, että noin yhdeksän kuukautta jonkun A-luokan juhannuksen jälkeen?
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitää yksittäistä tapahtumaa ei tule mieleen, mutta jotenkin nykyisin huomaa selittävänsä usein "Hmm..Siitä on jo useampi vuosi, tai taitaa siitä olla 15 vuotta eikun perkele onhan siitä jo 20 vuotta".
Niin että kaikesta tuntuu olevan 15-20 vuotta aikaa. Mä sentään täytin vasta talvella 30.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olenko hirvittävän väärässä, jos veikkaan, että noin yhdeksän kuukautta jonkun A-luokan juhannuksen jälkeen?

Sinänsä hyvä haku, että tapasin nykyisen vaimoni ensimmäisen kerran toistaiseksi viimeisenä varsinaisena A-luokan juhannuksena. Mutta siitä laskettuna kesti kyllä vielä seitsemän vuotta tuohon.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tossa eilen katselin kun porukka roudasi kaljakoreja autoihinsa. Yhdelläkin oli kuusi korillista. Siinä samalla mietin, että oli se tosiaan ihan mukava itsekin lähteä joskus viettämään A-luokan juhannusta siten, ettei tarvinnut huolehtia mistään muusta kuin siitä, että alkoholia on tarpeeksi seuraavalle neljälle päivälle. Tarkemmin ajatellen noista ajoista onkin jo 10+ vuotta.
Näin se vaan menee. Kun ikämittari lähestyy neljääkymppiä niin sitä havahtuu huomaamaan, että oli se nuoruus vaan melkoista aikaa.

90-luvulla joka juhannus lähtökohta oli juuri se, että kasattiin kaveriporukka, lastattiin auton takakoppa täyteen juotavaa ja sitten reissuun, milloin minnekin. Ja niistä ajoista on todellakin jo yli kymmenen vuotta.

Lapinlahden Lintuja lainatakseni: Keski-ikä on syvältä.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Matti Airaksisen soittamat biisit ovat ihan uusia.

Parasta ennen Ylexiltä siis kyseessä ja kappaleet kunnon ysäreitä.
 

Glove

Jäsen
Muutimme viisi vuotta sitten toiselle paikkakunnalle. Jatkoin täällä valmennusharrastustani ja joukkueeksi sattui silloiset E-juniorit. Nyt nämä samaiset juniorit ovat juhlineet omia rippijuhliaan. Totesinkin eräälle pelaajalle jutellessamme, että vastahan te olitte semmoisia vähän vaahtosammutinta isompia ja nyt suurin osa on meikäläistä pitempiä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Muutimme viisi vuotta sitten toiselle paikkakunnalle. Jatkoin täällä valmennusharrastustani ja joukkueeksi sattui silloiset E-juniorit. Nyt nämä samaiset juniorit ovat juhlineet omia rippijuhliaan. Totesinkin eräälle pelaajalle jutellessamme, että vastahan te olitte semmoisia vähän vaahtosammutinta isompia ja nyt suurin osa on meikäläistä pitempiä.

Sama juttu täällä.. Alotin valmentamisen itse jo 15v. ja junnut oli sillon 8-9v. Eli nyt päälle parikymppisiä. Ja toinen asia on että broidi täyttää 21v(jota myös valmensin). Jotenkin tuntuu ,että melkein 7v nuoremmasta veikasta ei voi tulla koskaan aikuista.
Ei tästä kolmekybäsiin ku muutama hassu vuosi. Huomaa hyvin kun alkaa tulla vanhemmaks nii mukavuus halut nousee. Ruisrock 2003 mukana pari lootaa kaljaa ja pullo viinaa ja vaatteet mitä oli päällä. Provinssirock 2011 hyvä että 4 ihmistä mahtu kamoineen autoon.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Nuo YLE Teeman ja Subukkateeveen (c Martti Servo) synttärivuosimainokset laittoivat nyt miettimään myös ajan kulkua. Teemankin syntymästä jo 10 vuotta ja Subin (Sub TV) samoin. Huh huh, aika rientää. 15 vuotta armeijasta kotiutumisestakin.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Aika samoja tuntuu olevan kuin jo aiemmin esillä olleet.

1. Palvelus puolustusvoimissa, ihan äskenhän meille huudeltiin ettei II/01 kotiudu koskaan.

2. TPS:n liigajoukkuessa on tällä hetkellä 3 (kolme!!) pelaajaa, jotka ovat olleet maan päällä kauemmin kuin itse. Ja 90-luvulla syntyneet peli"miehet".

3. Vanhempien muutto (silloin vielä itsekin samassa osoitteessa) nykyiseen kotiinsa; tuntuu ettei siitä vielä ole kulunut kuin parisen kesää. Ihan just 9 vuotta.

4. Englantiin opiskelemaan lähdöstä tulee ensi vuonna kuluneeksi 10 vuotta. Ja valmistumisestakin parin viikon päästä jo tasan 6 vuotta.

5. Rippileirillä tuli oltua 15 vuotta sitten.

6. Yläasteelle menosta tulee syksyllä vasta 17 vuotta.

7. Syksyllä tulee kuluneeksi 20 vuotta ensimmäisestä visiitistä Turkuhalliin.
 

Luikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vastahan Speden Spelit loppui telkasta? Kehtaavat väittää, että Spede olisi kuollut 10 vuotta sitten. Paskanmarjat sanon minä.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oho, meikäläinen ollu vuoden jo kihloissa. Viimeseen vuoteen mahtuu asevelvollisuuden suorittaminen, koulusta valmistuminen sekä ensimmäinen duunipaikka, päivätöissä. Kesätöissä toki aikaisemmin olen ollut. Vastaha sitä kihlautu ja lähti inttiin..
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vastahan Speden Spelit loppui telkasta? Kehtaavat väittää, että Spede olisi kuollut 10 vuotta sitten. Paskanmarjat sanon minä.
Speden Spelit jatkui vielä Saija Hakolan juontamana Pasasen kuoleman jälkeen. En muista miten pitkään, mutta jatkui kuitenkin.

Zidane tyrmäsi Materazzin päällään juuri äskettäin jalkapallon MM-kisoissa. Ei kun siitäkin on jo viisi vuotta aikaa. (Linkki YouTubeen)
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli tossa muutama päivä sitten mietittyä, mikä oli ensimmäinen ostamani levy.

Oli Queenin Day At The Races...viikkoa aikaisemmin julkaistu...

Tapan itseni...

...jos ehdin ennen kuin kuolen vanhuuteen...
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Mammani täytti kesäkuun alussa 73. Vastahan ne oli Pappan kanssa kuuskymppisiä. Sama koskee Mummiani, lokakuussa 84, vaikka muistan hänen juuri vasta 70 täyttäneen.

Olen kohta asunut vuoden nykyisessä asunnossani, tuntuu että aikaa olisi mennyt vasta muutaman kuukausi.

Reippaasti yli vuosi on myös kulunut siitä kun olin viimeksi katsomassa Tepsin matsia. Mihin se vuosi kului? Ja enkö tosiaan ollut viime kaudella ollenkaan hallilla? Jestas.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
I did not have sex with Monica Lewinsky. Olisiko viime vai toissa vuonna tuo skandaali ollut?

Vai olisiko se sittenkin ollut viime vuosisadalla tai jopa vuosituhannella ne Billin tahrat Monican mekolla?
Penskana aika ei tuntunut kuluvan ollenkaan, mutta nyt vuodet vierivät turhankin nopeasti... Oi miksi?
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minusta tuntuu, että huomaan koko ajan miten nopeasti aika kuluu. Ikää on se ihanat 18 vuotta, mutta mä olen kai syntynyt vanhana. En viisaana, mutta niin tyytyväisenä elämään, että välillä huolestuttaa.

Tässä vähän aikaa sitten oikein säpsähdin, kun muisteltiin serkkujen kanssa mitä tehtiin joskus juhannuksena ja havahduttiin siihen, että niistä ihanista kesistä onkin kulunut jo kymmenen vuotta. Tämän ikäisen ihmisen elämässä se on kokonainen... ihmisikä. Yli puolet elämästä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä vähän aikaa sitten oikein säpsähdin, kun muisteltiin serkkujen kanssa mitä tehtiin joskus juhannuksena ja havahduttiin siihen, että niistä ihanista kesistä onkin kulunut jo kymmenen vuotta. Tämän ikäisen ihmisen elämässä se on kokonainen... ihmisikä. Yli puolet elämästä.

Me muistelimme serkkupoikien kanssa juhannuksena, että kuinka tuota juhlaa lapsina vietimme yli parikymmentä vuotta sitten. Toiset muistelevat 70 vuoden takaisia juhannuksiaa kuin eilistä, kuten isoisäni kanssamme juhannuksena. Näin se elämä menee. Aika kuluu sitä nopeammin mitä enemmän ikää tulee.

Vastahan istuin aamupalapöydässä, ja äidin sekä siskojeni kanssa kuuntelimme radiosta, että Freddie Mercury on kuolllut. No, siitäkin on jo parikymmentä vuotta aikaa.

Juurihan se ralliauto meinasi Suurajoissa ajaa päälleni, ja ajoikin 37 ihmisen päälle, joista yksi kuoli, Jyväskylän Harjulla. Tuostakin on jo 15 vuotta aikaa.

Tuli muuten hetkeksi tuon onnettomuuden jälkeen täydellinen hiljaisuus paikalle. Se oli omituista. Sitten alkoi kuulumaan huutoa ja valitusta.

Aika on siitä hieno käsite, että se kuluu meillä kaikilla yhtä nopeasti.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kummipoikani on tuossa menossa hetimiten armeijaan, joka loihe minut pohtimaan, että kauanko siitä onkaan. Ajasta on kulunut nyt jotakuinkin 23 vuotta, eikä siinä mitään. Tuntuu, että vastahan se oli eilen.

Varsinaiset sävärit tulee siitä, että laskelmieni mukaan n. 23 vuotta tästä päivästä eteenpäin meikäläinen laatii kovaa kyytiä eläkepapereita. Tässäkö tää nyt oli?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toni Niemisen tähdenlennostakin on jo parikymmentä vuotta aikaa.

Vähän enemmän aikaa lienee kulunut siitä, kun silloinen mummoni naapuri, Matti Nykänen, laittoi kotinsa paskaksi. Voi sitä lasinsirujen määrää. Taisi olla Tiina tuolloisen vaimon nimi, ja häntä ei hetkeen näkynyt.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tajusin juuri, että olen samanikäinen kuin Tupac Shakur oli kuollessaan. Tulihan tota nappulana diggailtua.
Mie olen muuten 5 vuotta vanhempi kuin Bon Scott oli kuollessaan. Häntä tulee edelleenkin diggailtua.

Tämänhetkistä minua 10 vuotta nuorempina kuolivat mm. Jim Morrison, Brian Jones, Kurt Cobain, Janis Joplin, Jimi Hendrix... Ja kun mie pidin niitä aina vanhoina, aikuisina...
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämänhetkistä minua 10 vuotta nuorempina kuolivat mm. Jim Morrison, Brian Jones, Kurt Cobain, Janis Joplin, Jimi Hendrix... Ja kun mie pidin niitä aina vanhoina, aikuisina...

Toisaalta nuo kaikki näyttivät vanhemmilta kuin olivatkaan. Hyvät oli vanhennusaineet. Muka Cobain 27-vuotias kuollessaan. Kaveri näytti kymmenen vuotta vanhemmalta jo parikymppisenä.

Ja ei kait se Cobain ollut Eviliä kuin jokusen vuoden vanhempi.

No, yhtä kaikki. Olivat kaikki saavuttaneet jo helvetisti tuossa vaiheessa, mutta eivät kuolleet minkään oikean asian takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös