Vastatkoot vaikka Kiinan keisaria mutta jos minä nyt myyn ne osakkeet niin teen 1007,14€ turskaa.
Ei aukene millään mitä yrität kertoa.
Olen hankinnut ne 2089€ ja jos nyt myyn ne tämän hetken hinnalla niin saan 1082€. Enkä 14623€
Pitää joko myydä merkintäoikeudet tai osallistua antiin että osakkeet säilyttävät arvo-osuuden.
Se oiski perkeleen näppärä homma kun osake spilattaisiin ja voisi vaan myydä ennen splittiä olevat osakkeet 7 kertaiseen hintaan.
Jos olen ihan saatanan tyhmä enkä älyä tätä niin sietääkin jäädä tuo satumainen voitto saamatta. Merkintäoikeuksia en enää voi ensi viikolla myydä sillä annoin sijoitusneuvojalleni jo toimeksiannon merkitä kaikki oikeuteni uusiin osakkeisiin kun osakkeiden merkkaus ensi viikolla alkaa.
Ja pidän ihan oikeasti mahdollisena että en edelleenkään keksi mikä tuo ajatus nyt on.
mieti asiaa sillä tavoin, että jos olet ostanut vaikka 1000kpl osakkeita 5€ kpl, niin myymällä ne eurolla teet 4000€ tappiota. Vastaavasti saat merkitä 10 000 osaketta 0.40€ kpl, joilla teet euron osakehinnalla yhteensä 6000€ voittoa myymällä ne yhden euron hinnalla. Mikäli kurssi ei merknnän jälkeen olekaan 1€ vaan alempi, niin sinun on kannattanut myydä nykyiset osakkeet eurolla.